کدام رنگ مو برای پوست روشن مناسب است؟

کدام رنگ مو برای پوست روشن مناسب است ؟ همیشه دغدغه ی ذهنی ما این بوده که به رنگ پوست ما چه رنگ مویی می آید اما شاید هیچگاه به جواب درستی نرسیدیم که کدام رنگ مو برای پوست روشن مناسب است ؟ ، ما در این مقاله در فروشگاه دوشیزه شما را در مورد این موضوع آگاه میکنیم در ادامه با ما همراه باشید .
‌ ‌

رنگ مو مناسب پوست روشن

رنگ موی مناسب افراد با پوست روشن: بلوند خاکستری یا صدفی، قهوه ای مات، بلونددودی و هایلایت آبی و یا قرمز.
رنگ موی مناسب افراد با پوستهای گندمگون و برنزه: شیری، گلبهی،مسی، کرم نخودی، قهوه ای، فندقی و عسلی.
رنگ موی مناسب افراد با پوستهای صورتی و سرخ: کرم گلی، زیتونی تیره و قهوه ای تیره.
رنگ موی مناسب افراد با چشمهای آبی: آبی خاکستری، آبی تیره، قهوه ای و مشکی.
رنگ موی مناسب افراد با چشمهای کهربایی: طلایی، فندقی، مسی و قهوه ای سوخته.
توصیه به کسانی که پوست روشن دارند
کسانیکه پوست های روشن دارند بهتر است از رنگ های روشن مثل: بلوند، قهوره ای ، دودی استفاده کنند و افرادی که پوست های سرخ و سفیدی دارند از رنگ های زیتونی، قهوه ای تیره استفاده کنند.
‌ ‌

انتخاب رنگ مو مناسب

برای تشخیص رنگ مناسب برای موهایتان ابتدا باید تشخیص دهید تن پوستتان سرد یا گرم است. برای این کار می توانید سراغ جواهرات نقره و طلای خود بروید. آن ها را کنار صورتتان قرار دهید و دقت کنید کدامیک به پوست شما بیشتر می آیند و شفاف تر هستند و بیشتر جلب توجه می کنند.اگر فلز انتخابی شما نقره است این بدین معناست که رنگ پوستتان سرد و اگر طلا فلزی با خصوصیات بالا باشد تن پوست شما گرم است.
راه دیگری نیز برای تشخیص تن پوست وجود دارد. رنگ رگ ها ! بله رگ ها به شما خواهند گفت که جزو تن های گرم هستید یا سرد. اگر پوستی مایل به صورتی دارید و مویرگ های صورتتان آبی رنگ اند تن پوستتان گرم و اگر پوست مایل به زرد دارید و مویرگ ها به سبزی متمایلند تن پوست شما سرد است.
‌ ‌
معرفی رنگ های مناسب با نوع پوست
طیف تن سرد از بسیار روشن تا تیره متغیر است.
در کل، افراد با پوست سرد دارای رنگ موی طبیعی مشکی، خاکستری و قهوه ای هستند. اشخاص با تن سرد روشن دارای چشمان سبز مایل به طوسی و سبز یا آبی هستند. رنگ موی مناسب برای این افراد رنگ های روشنی چون پلاتینه، بلوند زیتونی و کاهی و زیتونی اند.
خانم ها با پوست سرد تیره دارای چشمانی به رنگ قهوه ای تیره، آبی پررنگ و سبز تیره اند. رنگ موی مناسب برای این افراد رنگ های تیره ای چون مشکی و قهوه ای تیره با هایلایت های کرم روشن می باشد.
پوست های گرم نیز همچون سرد دارای طیفی از بسیار روشن تا تیره اند.
افراد با پوست گرم روشن دارای چشمانی به رنگ های عسلی و میشی اند. بهترین انتخاب برای این اشخاص رنگ هایی با تن آلبالویی، طلایی، مسی و نارنجی است.
خانم ها با پوست گرم تیره چهره سبزه دارند و رنگ چشم آن ها خرمایی و مایل به سیاه است. رنگ موی مناسب برای این افراد رنگ های فندقی، شکلاتی، نسکافه ای، شرابی و ماهاگونی است.
توجه داشته باشید که رنگ موی انتخابی شما می بایست همواره ترکیبی از پایه رنگ طبیعی موهایتان با رنگ های چند درجه روشن تر یا تیره تر باشد. تغییرات بزرگ چهره شما را مصنوعی جلوه می دهد. پس با انتخاب رنگی مناسب که با پوست و چشمانتان هارمونی دارد از زیبایی طبیعی چهره خود لذت ببرید.
‌ ‌

راهی ساده برای انتخاب رنگ مو مناسب

قبل از این که بخواهید ته رنگ پوستتان را تعیین کنید باید نوری که استفاده می کنید نور طبیعی باشد. نورهای مصنوعی رنگ پوست را کمی تغییر می دهند. ساده ترین و سریع ترین روش این است که کف دست را بالا بیاورید و به رگ های کف دست و مچ دست نگاه کنید. اگر رگ ها آبی یا بنفش باشند ته رنگ پوستتان سرد است. اگر رگ ها سبز باشند ته رنگ پوستتان گرم است. اگر نمی توانید رنگ رگ ها را تشخیص دهید ته رنگ پوستتان خنثی است. اگر دارای پوست خنثی باشید می توانید تمام رنگ های زیر را استفاده کنید. اما اگر گرم یا سرد باشید مطلب زیر را بخوانید تا رنگ موی مناسب پوستتان را پیدا کنید.
مشکی گرم
اگر به طیف های مشکی گرم مثل کاکائویی، موکایی و مشکی-قهوه ای علاقه دارید باید مطمئن شوید که ته رنگ پوستتان متوسط است. اما اگر ته رنگ پوستتان عمیق باشد از رنگ های موکایی یا کاکائویی استفاده کنیدتا همه چیز را گرم تر نشان دهید.
مشکی سرد
رنگ موهایی مثل مشکی اسپرسویی و آبی-مشکی برای کسانی که ته رنگ پوست گرم دارند مناسب است. اگر رنگ پوستتان روشن یا زیتونی است تضادی که با رنگ موهای تان دارد باعث می شود ته رنگ زرد پوستتان گرفته شود و پوست مانند عروسک های چینی نشان داده شود. اگر پوست تیره دارید می توانید از رنگ های مشکی سرد استفاده کنید.
قرمز گرم
اگر ته رنگ پوستتان خنثی یا آبی است قرمز گرم برای شما مناسب است. بنابراین از رنگ های مسی یا بلوند توت فرنگی استفاده کنید. موها را با شامپوی مناسب موهای رنگ شده بشوئید و سعی کنید دائم موها را شستشو ندهید تا رنگ موها ثابت تر بماند.
قرمز سرد
رنگ های قرمز سرد مثل: قهوه ای مایل به قرمز و قرمز برای پوست های سرد با ته رنگ قرمز مناسب است. قرمزی موها باعث می شود صورت کمتر قرمز نشان داده شود. اگر رنگ پوست عمیق دارید بهتر است از رنگ موی قهوه ای مایل به قرمز استفاده کنید زیرا رنگ های قرمز گرم صورت شما را بیمار نشان میدهد.
قهوه ای سرد
رنگ های قهوه ای سرد مثل فندقی، قهوه ای موکا، شکلاتی تیره و قهوه ای مایل به قرمز برای کسانی که پوستی با ته رنگ گرم دارند بسیار مناسب است. اگر ته رنگ پوستتان زرد است رنگ موی قهوه ای سرد استفاده کنید تا پوست روشن تر نشان داده شود.
بلوند گرم
اگر پوستی سرد با ته رنگ آبی دارید از طیف های بلوند گرم مثل طلایی، کاراملی، کهربایی و عسلی استفاده کنید. رنگ های عسلی و کاراملی برای پوست های زیتونی و ته رنگ خنثی نیز مناسب است زیرا رنگ های بلوند خیلی روشن پوست را بی رنگ نشان می دهد. اگر ته رنگ پوستتان گرم است نباید از رنگ های بلوند گرم استفاده کنید زیرا زردی بیش از اندازه پوست را زرد می کند.
بلوند خاکستری
بلوند خاکستری شامل رنگ های چون پلاتینی، یخی، نقره ای و شرابی است و برای کسانی که پوست خنک با ته رنگ قرمز دارند مناسب است. اگر تصمیم دارید از این رنگ ها استفاده کنید باید با شامپوی بنفش موها را شستشو دهید تا از زرد شدن موها جلوگیری کند.
‌ ‌
‌ ‌

کدام رنگ مو پایدار است؟

معمولا کسانی که موهای‌شان را مش یا هایلایت می‌کنند نسبت به کسانی که تمام موهای‌شان را رنگ می‌کنند مدت زمان بیشتری رنگ روی موی‌شان باقی می‌ماند، مخصوصا اگر این مش یا هایلایت روی موهای طبیعی خود شما باشد چون وقتی ریشه‌ موها درمی‌آید کمتر خود را نشان می‌دهد. البته باید توجه کنید رنگ هایلایت یا مشی که انتخاب می‌کنید هم وابسته به رنگ پوست است، هم سن و سال و هم اینکه چقدر وقت دارید تا به موهای خود برسید. اگر پوست تیره دارید از رنگ‌های پایه قرمز یا رنگ‌های گرم مانند شرابی، مسی، آلبالویی و قرمز استفاده کنید و اگر پوست روشن دارید از رنگ‌های بلوند طلایی، کاراملی، بژ یا صدفی، مرواریدی، یخی، گلبهی، یاسی، سوسنی، بنفش و… استفاده کنید. اگر اولین‌بار است که موهای‌تان را مش یا هایلایت می‌کنید پیشنهاد می‌کنم با فویل چند تکه تست بزنید یعنی تکه‌ای از موی خود را رنگ کنید به جای اینکه در یک بار تمام موی خود را هایلایت کنید. این به شما امکان می‌دهد هر دفعه که بخواهید به راحتی رنگ خود را عوض کنید تا بهترین رنگ مناسب خود را پیدا کنید.
امیدوارم از این مقاله “کدام رنگ مو برای پوست روشن مناسب است؟ ” در فروشگاه دوشیزه لذت برده باشید.
‌ ‌
[html_block id=”2213″]