دلیل کمتر بودن قیمت فروشگاه دوشیزه از دیگر فروشندگان

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده که دلیل ارزان بودن کالاهای فروشگاه دوشیزه نسبت به دیگر  فروشگاه ها چیست؟

( در حالی که دقیقا جنس و برند یکی میباشد و هر دو کالا یکسان و از یک شرکت هستند ) در اینجا با دلایل کاملا روشن برای شما دلیل این امر را توضیح میدهیم.

بندر تجاری گناوه واقع در استان بوشهر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، شاهراه ورود تمامی کالا ها از خارج از کشور به ایران است.

  • به سه دلیل اصلی کالا های دوشیزه ارزان تر از دیگر فروشندگان است.

1- پرداخت نکردن عوارض گمرکی

از خصوصیت های بندر گناوه، معافیت از پرداخت از مالیات و حق گمرک می باشد. از این رو یکی از علل ارزانی کالاها، عدم پرداخت هزینه های گمرک و مالیات است.

این خصوصیت در بندر گناوه به اسم (ته لنجی) شناخته میشود که میتوانید با یک تحقیق ساده از این موضوع آگاه شوید و دلیل این امر را بدانید. با وجود این معافیت ساکنین بندرگناوه هیچگونه عوارضی و حق گمرک پرداخت نمیکنند به این دلیل کالا های انها ارزش افزوده نمیگیرد و به قیمت واقعی به فروش میرسد.

حال اگر همین کالا قرار باشد برای فروشنده ای مثلا در تهران باشد باید حق گمرک پرداخت کند که این هزینه هم بسیار بالاست و فروشنده این هزینه را از مشتری با اضافه کردن به قیمت اولیه دریافت میکند ، پس این دلیل اصلی برای کمتر بودن قیمت کالاست.

و اما نکته دوم برای جواب به سوال دلیل کمتر بودن قیمت از دیگر فروشندگان

2- پرداخت نکردن هزینه حمل برای فروشنده

نکته بعد این است که هزینه ای برای حمل پرداخت نمیشود. در نظر بگیرید یک فروشنده مثلا از شهر اصفهان از طریق بندرگناوه و از راه های دریایی کالا خود را به کشور وارد میکند ، این فروشنده علاوه بر آن هزینه گمرکی ، هزینه حمل بار تا شهر خود را نیز باید پرداخت کند.

این هزینه حمل نیاز مبلغ زیادی است که لازم به ذکر است این مبلیغ هم از مشتری گرفته میشود و  بر روی قیمت اولیه اضافه میشود.

– تا اینجا دیدید که شما برای خرید کالا علاوه بر هزینه کالا ، یک هزینه گمرک و یک هزینه حمل بار را نیز به فروشنده پرداخت میکنید و مبلغ بسیار بالاتر از مبلغ اولیه میشود.

3- واردات بدون واسطه

علاوه بر موارد فوق ، واردات بدون واسطه کالا و عرضه آن بصورت مستقیم از دیگر دلایل ارزان تر بودن کالاهای دوشیزه می باشد. ما در فروشگاه دوشیزه مستقیما محصولات را وارد میکنیم و هیچگونه واسطه ای در این میان قرار ندارد این دلیل نیز از دیگر دلایل ارزان بودن کالا در فروشگاه دوشیزه است.

این نکته روشن است که بسیاری از کالاهای مورد استفاده ی هموطنان گرامی با مبالغی بسیار بالاتر از قیمتهای واقعی فروخته می شوند و مشتری هزینه های اضافی زیادی پرداخت میکند.

 علت اصلی اختلاف قیمت ها با شهرهای دیگر، هزینه هایی همچون سود بیشتر، حق گمرکی و انواع مالیات و عوارض و حق حمل و … می باشد.

خلاصه متن و نتیجه کلی

محصولات دوشیزه و دیگر فروشگاه ها کاملا یکسان است و هیچ تفاوتی نیست ، تنها دلایل ارزان تر بودن کالا در فروشگاه دوشیزه اول پرداخت نکردن هیچگونه عوارض گمرکی دوم پرداخت نکردن هزینه حمل و سوم واردات بدون واسطه میباشد ، علاوه بر اینها فروشگاه دوشیزه تلاش میکند با کمترین سود ممکن محصولات خود را عرضه کند.

فروشگاه دوشیزه تلاش میکند همان کالای مورد نظر شما را با قیمت منصفانه و واقعی محصول به دست شما برساند و هیچ هزینه دیگری به محصول اضافه نمیکند.

  • در آخر ما پیشنهاد میکنیم خودتان دست به کار شوید و  در مورد این موارد در اینترنت تحقیق کنید ( درصد مالیات برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور و حق گمرکی ، هزینه های حمل کالا به دیگر شهر ها ) و همچنین درصد سود واسطه ها نیز وجود دارد که هزینه ان مشخص نیست و جالب است بدانید شما درصدی از این هزینه ها را برای خرید پرداخت میکنید ، بعد از تحقیق کردن آنگاه خودتان به این نتیجه خواهید رسید که چقدر هزینه اضافی برای خرید کالا از شما دریافت میشود در حالی که میتوانید همان محصول را با قیمت واقعی از فروشگاه دوشیزه بخرید.