چیکار کنیم رژلب دوام بیشتری داشته باشه؟

چیکار کنیم رژلب دوام بیشتری داشته باشه؟ این سوال برای همه خانمها پیش اومده،امروز دوشیزه شما رو

با ترفندهایی آشنا میکنه که با استفاده از اونها میتونین ماندگاری رژلب های دوست داشتنیتون رو بیشتر کنین.

پس شما رو دعوت میکنم تا انتهای این مطلب چیکار کنیم رژلب دوام بیشتری داشته باشه؟ همراه دوشیزه باشین

چطور رژ لب ماندگاری رو انتخاب کنیم؟

1. رژ لب‌های مات ماندگاری بیشتری دارن.

در بین انواع رژ لب رژ لب‌های مات بیشترین قدرت ماندگاری رو دارن و بعد از اون به ترتیب رژ لب‌های کرمی، مایع و براق کمتر ماندگار هستن و معمولا در طول روز به چندین بار تجدید نیاز دارن.

2. اول از پرایمر لب استفاده کنین.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

برندهای آرایشی مختلف، محصولات اختصاصی زیادی طراحی و تولید میکنن که لب‌ها رو برای رژ حاضر میکنه و باعث افزایش ماندگاری رژ لب میشن .

به این منظور بعضی از آرایشگران، از کانسیلر یا فوندیشن استفاده می‌کنن که اثرات مشابهی روی لب داره.

مزیت دیگه  استفاده از کانسیلر بر روی لب، اینه که رنگ طبیعی لب‌ها رو محو میکنه تا رنگ واقعی رژ لب ظاهر بشه.

3. با کانسیلر یا reverse lip liner (خط لب معکوس) خط لب بکشین.

خط لب معکوس، در واقع خط لبی بی رنگ هست که روی پوست دقیقا دور لب استفاده می‌شن و از بیرون زدگی رژ از اطراف لب‌ها جلوگیری می‌کنه. به جای اون ، از کانسیلر هم میشه در همین نواحی استفاده کرد.

4. برای رژ لب زدن دقیق، از قلم‌ موی لب استفاده کنین.

نکته اصلی ماندگاری رژ لب، زدن چند لایه نازک از اون بر روی لب‌هاست. به این منظور بهتره از قلم‌ موی لب استفاده کنین. با استفاده از قلم مو، رژ لب با کنترل بیشتری صورت میگیره. همچنین رژ بر روی لب‌های شما، یکنواخت‌تر میشه.

5. برای افزایش دوام رژ لب، از چند محصول با هم استفاده کنین.

یک روش افزایش ماندگاری رژ لب اینه که از یک پرایمر لب، خط لب و رژ لب مایع زیر رژ لب اصلی‌تون استفاده کنین. به این صورت حتی اگر یکی از این لایه‌ها پاک بشن ، لایه‌های زیرین رنگ لب رو حفظ می‌کنن. البته قبل از استفاده از چند محصول به طور همزمان، ابتدا اطمینان حاصل کنین که رنگ اونها مشابه هست.

چطور از رژ لب استفاده کنیم؟

1. به آرامی لب‌ها رو لایه برداری کنین.

یکی از راهکارهای افزایش ماندگاری رژ لب لایه برداری لب قبل از رژ هست. لایه برداری لب‌ها باعث رفع سلول‌های مرده روی اون شده و سطح صافی رو برای رژ لب یکنواخت فراهم می‌کنه.

به این منظور، از اسکراب لب استفاده کنین. بسیاری از برندهای آرایشی، محصولاتی رو در این خصوص تولید کردن.

شما میتونین اسکراب لب رو با ترکیب شکر، عسل و روغن زیتون یا نارگیل درست کنین. ماده اسکراب رو به آرامی با مسواک نرمی روی لب‌های خود بکشین. سپس دستمال مرطوبی رو با حرکات ملایم و دایره‌ای روی لب‌ها بکشین تا سلول‌های مرده پوست لب برداشته بشن.

خرید عمده محصولات آرایشی

2. با استفاده از بالم لب، لب‌ها رو آب‌رسانی کنین.

مرطوب کننده و بالم لب، لب‌ها رو مرطوب می‌کنه. در واقع مرطوب کردن لب‌ها پیش از رژ لب به این علت اهمیت داره که استفاده رژ لب (به خصوص رژهای مات) روی لب‌های خشک و ترک ، باعث می‌شه که لب‌ها پوسته پوسته بشن. توجه داشته باشین که ترجیحا از بالم لب روغنی استفاده نکنین چون باعث می‌شه رژ لب به اطراف لب‌تون پخش شه. قبل از اینکه به مرحله بعد بروید، صبر کنین تا بالم لب جذب لب‌های شما شه. در واقع بهتره برای افزایش ماندگاری رژ لب، استفاده از این ابزار رو اولین مرحله در آرایش‌تون قرار بدین.

3. از خط لب به عنوان پایه‌ای برای رژ استفاده کنین.

معمولا مداد و خط لب‌، خشک‌تر از رژ لبه؛ بنابراین میتونه به عنوان لایه‌ای برای چسبیدن رژ به لب‌ها عمل کنه و ماندگاری رژ لب رو افزایش بده. بعد از کشیدن خط لب، کل لب رو با مداد لب پر کنین.

4. یک لایه نازک از رژ لب بکشین.

میتونین این کار رو مستقیما با تیوب خود رژ یا با یک قلم موی لب انجام بدین.

5. از دستمال کاغذی استفاده کنین.

دهانتون رو باز کنین و یک تکه دستمال کاغذی بین لب‌ بالا و پایین خود قرار بدین و به آرامی روی دستمال فشار بدین. این کار باعث حذف هرگونه ماده اضافی غیر از رژ از روی لب‌ها میشه و مانع از این میشه که دندان‌ها یا لباس‌تون به رژ لب برخورد کنه

6. کمی پودر روی لب‌ها بپاشین.

آرایشگران حرفه‌ای از این ترفند برای افزایش دوام و ماندگاری رژ لب بدون تغییر رنگ استفاده می‌کنن. برای این کار یک دستمال کاغذی بردارین و دو لایه اون رو جدا کنین. یک لایه نازک دستمال رو روی لب‌هاتون قرار بدین و با قلم موی کرکی، پودر روشنی رو روی لب‌های خود بپاشین. اگر دستمال کاغذی در دسترس ندارین، میتونین مستقیما پودر رو روی لب‌ها بزنین اما مراقب باشین که استفاده بیش از حد از پودر، منجر به خشکی یا تغییر رنگ اصلی رژ روی لب‌ها می‌شه.

7. یک لایه نازک دیگه از رژ لب بزنین

مراحل قبل رو چندین بار تکرار کنین (رژ لب و استفاده از پودر). این کار به رژ لب شما ماندگاری فوق العاده‌ای می‌بخشه. در نهایت بعد از لایه ضخیمی از رژ، می‌توانید از اسپری تثبیت کننده رژ لب استفاده کنین.

چطور رژ لب را ماندگارتر کنیم؟

1. بعد از هر بار میل غذا یا نوشیدنی رژ لب خود رو تجدید کنین (سعی کنین از رژ لب بدون سرب استفاده کنین).

روشنه که با وجود رعایت تمام این ترفندها، رنگ رژ شما کمی در طول روز محو شه. این تغییر، به خصوص هنگامی که چیزی بخورین یا بنوشین، بیشتر دیده میشه .

  • بنابراین همیشه رژ لب و آینه کوچکی به همراه داشته باشین و بعد از هر بار غذا اون رو تجدید کنین.

2. در استفاده مجدد از بالم لب مراقب باشین.

ممکنه در طول روز متوجه بشین که لب‌های شما به آب‌رسانی نیاز داره؛ به خصوص هنگامی که از رژ لب‌های خشک‌تر مانند انواع مات استفاده میکنین . از طرفی روغن موجود در بالم لب، باعث محو شدن رنگ رژ لب شما می‌شه.

اگر مدام لب‌های شما در طول روز خشک بشن، از رژ لب‌هایی که خاصیت مرطوب کنندگی دارن استفاده کنین. همچنین مرحله مهم آب‌رسانی قبل از رژ لب رو فراموش نکنین.

از مرطوب کردن لب‌ها با زبان‌تون خودداری کنین. این کار نه تنها باعث از بین رفتن رنگ رژ لب شما می‌شه، بلکه باعث می‌شه که لب‌های شما به مرور زمان بیشتر خشک شن.از مقدار کمی بالم لب استفاده کنین. استفاده بیش از حد از اون، مانع توانایی طبیعی لب‌ها در مرطوب کردن خود میشه.

3. محصولات مختلف رو امتحان کنید.