چیکار کنیم آرایش موندگار تر بشه ؟

سلام….سلام…اگه شما خواننده روزانه دوشیزه هستید مطمئنم که با تمام تکنیک های داشتن آرایش خوب و جذاب کاملا آشنا شدید و الان بهترین برندهای آرایشی رو با جزییات کامل میشناسید.اما سوالی که همیشه پرسیده میشه اینه که آیا چیکار کنیم آرایش موندگار تر بشه ؟ و حالا همراهم باش تا با چند تکنیک خفن بتونی آرایشت رو برای یه روز کامل نگه داری.

چه پوست چرب یا خشک داشته باشی، ممکنه که آرایش شما در طول روز لکه دار یا محو بشه. یاد بگیرید که چگونه با این نکات و تکنیک های زیبایی، آرایش رو در تمام طول روز ماندگار کنید و صورتتون رو دائم لمس نکنید.

این تکنیک های زیبایی رو در روتین آرایش خود جای بدید تا ظاهر آرایشی ماندگار تر رو داشته باشین.

خرید عمده لوازم آرایشی

1.پودر فیکس رو روی آرایش فیکس کنید

پودرهای شفاف کننده با خاصیت مات کنندگی، پودرهای شلی هستن که از لکه شدن آرایش صورت شما در طول روز جلوگیری می کنند. به عنوان آخرین مرحله برای تنظیم آرایش، از پودری که با رنگ پوست شما مطابقت داره، استفاده کنین. یک برس پودر رو به پودر حالت دهنده خود آغشته کنین و به آرامی برس آرایش رو در امتداد خط فک، گونه ها، پیشانی و بینی خود بکشید. اگر پوست شما مستعد تجمع چربی هست، یک لایه پودر شفاف بسیار سبک به ناحیه T و ناحیه چانه خودتون اضافه کنین.

2.اسپری فیکس رو روی آرایش پخش کنید

اگر پوست خشکی دارین، ممکنه که یک اسپری فیکس سفت کننده را به پودری ترجیح بدید، زیرا اولی به صورت شما ظاهری شبنم گونه می بخشه و آرایش چشم و لب شما رو همراه با کرم پودر میکنه. برای استفاده از اسپری تنظیم کننده آرایش، بطری اسپری را در فاصله 6 اینچی از صورت خودتون نگه دارین و پس از اتمام آرایش خود، دو اسپری از اسپری فیکس رو پخش کنین.

3.آرایشتون رو لایه بندی نکنید

اگرچه به نظر غیرقابل تصور میرسه، اما لایه برداری بیش از حد روی آرایش باعث میشه که محصولات زیبایی شما در طول روز از بین بره. از اعمال فونداسیون ضخیم و کیکی برای پوشش کامل صورتتون خودداری کنین. لایه های ضخیم فونداسیون به پوست نمی چسبند و بنابراین پس از چند ساعت استفاده از صورت می لغزند. همانجور که محصولات آرایشی خود رو اعمال می کنین، با یه لایه نازک شروع کنین و از انگشت خود یا یه اسفنج آرایشی برای مالیدن محصول به پوست خودتون استفاده کنین. محصولاتی مثل ریمل ضد آب یا خط چشم طولانی مدت، خط لب، یا لکه های لب که رنگدانه های شدیدی رو بدون نیاز به لایه برداری اضافی، ایجاد می کنن، انتخاب کنین.

4.تاریخ انقضای محصولات خود رو بررسی کنید

محصولات آریشی تاریخ جدید بهتر به سطح پوست شما جلا میده. تاریخ انقضای محصولات خود رو حتما همیشه بررسی کنین. اگه ریمل، خط چشم یا سایر محصولات آرایشی شما خشک، شکننده یا سفت شده است، اینها نشانه هایی هستن که تاریخ مصرف آرایش شما تمام شده است.حتی بدونید که لوازم آرایشی تاریخ گذشته باعث بیماری های پوستی جبران ناپذیری میشه پس حتما به کیفیت محصولات آرایشی خودتون اهمیت بدید.

5.صورت خود رو لایه برداری کنید

آرایش بهتر به پوست لایه برداری شده می چسبه و ظاهری تمیزتر به چهره شما میده. اگه پوست شما خشک، لکه دار یا ناهموار است، برای از بین بردن سلول های مرده پوست، لایه برداری کنین، اما مراقب باشین که بیش از حد لایه برداری نکنین. سعی کنید که دو تا سه بار در هفته لایه برداری کنین. افرادی که پوست چرب دارن سه بار در هفته و افرادی که پوست خشک دارن می تونن هفته ای دو بار لایه برداری کنند.

6.اولین مرحله پرایمر

پس از انجام روتین مراقبت از پوست، قبل از آرایش صورت خود رو با پرایمر آماده کنین. پرایمر یه محصول زیبایی است که رطوبت رو محفوظ میکنه و کمک می کنه تا کرم پودر به پوست شما بهتر ماندگار بشه. داروخانه ها و پیشخوان های زیبایی مجموعه ای از پرایمرها رو دارن ولی شما با توجه به پوست خودتون دنبال محصولی باشین که رطوبت رو حفظ کنه و قابلیت ماندگاری طولانی مدت رو داشته باشه. حالا نحوه استفاده از پرایمر رو بخوام بگم اینه که مقداری از پرایمر صورت رو به اندازه یه نخود روی پوست خود بمالید و به طور یکنواخت در کل صورت خودتون پخش کنین.

خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

7.از پرایمر اختصاصی برای آرایش چشم استفاده کنید

چیکار کنیم آرایش موندگار تر بشه؟ بهترین توصیه برای سلامت چشم اینه که همونطور که در مقاله های گذشته گفتیم برای استفاده از ضدآفتاب در ناحیه ی چشم حتما ضدآفتاب مخصوص چشم رو داشته باشید. برای پرایمر هم همینطوره باید از پرایمر مخصوص چشم در زیرسازی آرایشتون استفاده کنین.پرایمر به نگه داشتن فونداسیون، کانسیلر، رژگونه کرم، برنز کننده و هایلایتر کمک می کنه، اما پرایمر اختصاصی دور چشم به ماندگاری آرایش چشم شما در طول روز کمک می کنه. قبل از استفاده از سایه چشم یا سایر آرایش چشم از پرایمر سایه چشم استفاده کنین.

8.از کاغذهای جذب چربی پوست روی آرایش استفاده کنید

تجمع چربی روی پوست یکی از دلایل اصلی ذوب شدن آرایش در طول روز هست. از کاغذهای لکه دار برای پاک کردن تجمع چربی روی صورت خود استفاده کنین. اگه پوست شما به طور طبیعی چرب هست، برای جلوگیری از تجمع چربی اضافی و لکه دار شدن آرایشتان، از یک فونداسیون یا پرایمر بدون روغن استفاده کنین.

9.از محصولات مناسب پوست خودتون استفاده کنید

از محصولاتی که برای نوع پوست خود فرموله شده اند استفاده کنین.استفاده از محصولات زیبایی متناسب با نوع پوست شما، آرایش شما را در طول روز شاداب نگه می دارد. اگه پوست خشکی دارین، محصولات آرایشی رو انتخاب کنین که مثل فونداسیون مایع با اسید هیالورونیک آبرسانی می کنن. تغذیه پوست خشک با آبرسانی بیشتر از پوسته پوسته شدن و لایه برداری آرایش شما در طول روز جلوگیری می کنن. اگه پوست شما مستعد تجمع چربی و جوش هست، از پودر زیرسازی مات کننده با اسید سالیسیلیک استفاده کنین. به عنوان یک لایه بردار شیمیایی، اسید سالیسیلیک به مبارزه با لک ها و کنترل تولید چربی در پوست کمک می کنن.

حرف آخر

در آخر مقاله چیکار کنیم آرایش موندگار تر بشه ؟ باید اضافه کرد که هرچه آرایش شما با محصولات پودری باشه آرایش موندگار تر میشه برای شما.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه باکیفیت ترین محصولات رو با مناسب ترین قیمت در اختیار شما دوستداران زیبایی قرار داده که به آسونی هر محصولی رو که مدنظرتون باشه در دستتون داشته باشین.