چیکار کنم توی تابستون آرایشم زود خراب نشه؟

چیکار کنم توی تابستون آرایشم زود خراب نشه؟ امروز دوشیزه قصد داره شما رو با تکنیک هایی آشنا کنه که مانع خراب شدن آرایشتون میشه

تا پایان این مقاله چیکار کنم توی تابستون آرایشم زود خراب نشه؟ همراه ما باشین

ماندگاری آرایش صورت همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های یک خانمه.

یکی از دلایل مهم آرایش کردن ایجاد احساس رضایته، در واقع آرایش یکی از راه‌های شاد زندگی کردنه در حالی که، اشتباهات آرایشی باعث می‌شن

نه تنها چهره‌تون با آرایش جذاب‌تر به نظر نمیاد، بلکه صورت شما را پیر و پژمرده نشون می‌دن.

اگر برای مراسم چیدمان جهیزیه داماد حاضر می شین،

و یا دنبال لباس مجلسی مناسب هستین این موارد باعث خراب شدن آرایش شما نشه.

اغلب خانم‌ها این نکته‌ی مهم رو فراموش می‌کنن که آرایش صورت باید متناسب با فصل و شرایط آب و هوایی انجام شه تا علاوه بر تناسب با محیط، ماندگاری آرایش صورت هم تضمین شه.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

۱- صورتتان را با آب سرد بشورید

متخصصان پوست و زیبایی معتقدن برای این که پوست شفافی داشته باشین، هر روز صبح صورتتون رو فقط با آب سرد بشویین.

آب سرد بهترین پاک کننده برای پوست صورته.

در تابستان برای محافظت از پوست و برای این که پوستت دیرتر پیر و شل شه، قبل و بعد از آرایش، صورتتون رو با آب سرد بشورین. این کار به جوانی و شادابی پوست کمک می‌کنه.

۲- از پرایمر استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای ماندگاری آرایش در تابستان استفاده از پرایمر خوب و با کیفیته.

برای این کار باید از پرایمر‌های فاقد چربی(Oil Free) استفاده کنین و با این کار از آرایشتون برای مدت طولانی‌تری محافظت کنین.

علاوه بر پرایمر صورت، می‌تونین از پرایمر پشت چشم هم استفاده کنین و با این کار باعث ماندگاری سایه‌ی چشمتون هم بشوین.

۳- از یک کرم پودر سبک استفاده کنید

کرم پودر‌های BB (BB Cream)، کرم پودرهایی سبک و مناسب تابستان هستن که علاوه بر پوشش بسیار خوب، باعث نرمی پوست می‌شن. این کرم‌ها خاصیت ضد آفتاب هم دارند.

کرم پودرهای BB، مناسب‌ترین گزینه برای کرم پودرهای تابستانی هستند زیرا به علت سبکی باعث می‌شن کمتر عرق کنید و از طرفی با خاصیت ضد آفتاب بودن خود از پوست تو در مقابل آفتاب تند تابستان محافظت می‌کنن.

البته توصیه می‌شود علاوه بر این کرم حتما از یک ضد آفتاب مناسب پوستتان هم استفاده کنید.

۴- از مداد‌های ابروی خشک استفاده کنید

در طول تابستان به جای استفاده از مدادهای آرایش چرب و سایه‌ی ابرو، از مداد ابروهای خشک استفاده کنین.

استفاده از مداد ابروهای چرب در تابستان باعث می‌شه که در طول روز مداد ابرو به دور ابروهاتون پخش شه و آرایشتون ظاهر بدی پیدا کنه.

۵- آرایش چشم غلیظ ممنوع!

در طول تابستان از آرایش چشم غلیظ پرهیز کنین. برای اینکه ماندگاری آرایش چشمتان رو بالا ببرید قبل از استفاده از خط چشم از یک سایه‌ی پودری استفاده کنین. همچنین اگر از مداد چشم استفاده می‌کنین حتما از مداد چشم خشک استفاده کنین. این کار باعث می‌شه که آرایش و سایه‌های چشمت زیر چشم پخش نشه.

برای استفاده از ریمل هم می‌تونین،‌ مقدار کمی از یک ریمل ضد آب را به نوک مژه‌هاتون بکشین. توجه داشته باشین که فقط به نوک مژه‌ها!

  • حواستون باشه که پاک کردن ریمل ضد آب به سادگی ریمل‌های معمولی نیست.

یک راه دیگه برای ماندگاری آرایش چشم هم اینه که شب، در هنگام خواب داخل چشمانتان رو با یک مداد چشم سیاه کنید تا این سیاهی لابه‌لای مژه‌ها بره و چشم حالت طبیعی پیدا کنه.

۶- از یک رژگونه‌ی ملایم استفاده کنید

در طول تابستان از یک رژگونه‌ی ملایم استفاده کنین. ابتدا با برس مخصوص رژگونه آن را به روی گونه‌هاتون بکشین و بعد با پد پنکک آن را محو کنین. این کار باعث می‌شه که علاوه بر ماندگاری، رژگونه‌تون حالتی طبیعی به خودش بگیره.

۷- قبل از رژ لب از پنکک استفاده کنین

در تابستان برای این که ماندگاری رژ لبتون بالا بره، قبل از استفاده‌ی رژ لب از یک پنکک بر روی لب‌هاتون استفاده کنین. بعد از پنکک با استفاده از یک مداد لب نه چندان خشک و چرب خط لبتان رو بکشین و بعد از آن، یک رژلب با رنگ روشن رو بر روی لب‌هاتون بکشین. استفاده از پنکک زیر رژ لب باعث می‌شه که ماندگاری رژ لبتون بیشتر بشه.

۸- از دستمال اکسیژن رسان صورت استفاده کنید

در روزهای گرم تابستان حتما همراه خود دستمال اکسیژن رسان داشته باشین و در هنگام عرق کردن و چرب شدن صورت از این دستمال استفاده کنین. این دستمال به شما کمک می کنه تا آرایش برای مدت زمان بیشتری روی صورتتون باقی بمونه.

  • البته می‌تونین در منزل هم برای شست‌وشوی صورتتون از فوم و یا تونیک‌های اکسیژن رسان استفاده کنین.

در تابستان چگونه آرایش کنیم؟

برنز کننده های فوری

برای اینکه یک آرایش طبیعی داشته باشید ، از برنزکننده ها روی بعضی قسمت های صورت مثل پیشانی، گونه، چانه و بینی استفاده کنید. در صورت استفاده از برنز کننده ها چشم ها و دندان های شما سفیدتر به نظر می رسد.

ملایم آرایش کنید

در گرمای تابستان و با عرق کردن زیاد آرایش ماندگاری کمتری دارد بنابراین بهتر است کمتر آرایش کنید و تنها در این فصل به زدن مرطوب کننده، کانسیلر و ریمل اکتفا نمایید.

مبارزه با براقیت چرب نمای پوست

برای اینکه بعد از استفاده از کرم پودر پوستمان بیش از حد براق نباشدبهتر است از کرم پودرهای رنگ روشن استفاده کنیم. ترکیب این کرم ها با چربی های منافذ پوست باعث می شود آنها کمی تیره تر به نظر رسند.

خرید عمده محصولات آرایشی

نکات آرایشی در تابستان

اجتناب از رنگ های تند

استفاده از رنگ های تند و جیغ در آرایش تابستانی باعث می شود اجزای صورت به صورت دلخواه نشان داده نشه پس بهتر است در این فصل از رنگ های پاستلی و خنثی استفاده کنید.

استفاده از سایه های ایده آل

در فصل تابستان بهتر است از سایه های مایع که بسیار سریع جذب پوست می شن و روی پوست می نشینند ، استفاده کنید و هیچگاه از سایه های چرب که پشت چشم می ماسند ، استفاده نکنید. استفاده از سایه های پودری روی پلک باعث ماندگاری خط چشم می شود.

استفاده از رژگونه

رژگونه های مایع برای فصل تابستان بسیار مناسب تر از رژگونه های پودریه زیرا ترکیب رژگونه های پودری با عرق ناشی از گرمای هوا روی پوست لکه های ناخوشایندی ایجاد می کند . پس بهتره در این فصل یک لایه نازک رژگونه مایع استفاده کنید تا صورت شما چرب به نظر نرسد.

ممنون که تا انتهای چیکار کنم توی تابستون آرایشم زود خراب نشه؟ همراهمون بودین