چه مقدار از ضدآفتاب استفاده کنیم ؟

سلام…سلام…در مقاله چه مقدار از ضدآفتاب استفاده کنیم ؟ میخوایم بدونیم که دقیقاً چه مقدار ضد آفتاب باید برای صورت خودتون استفاده کنید؟

خرید عمده لوازم آرایشی

مقدمه

دلیلی وجود داره که آفتاب سوختگی به عنوان یک روند آرایشی معنادارتر هست: نوع واقعی سوختگی، آفتاب سوختگی است.این به این معناست که آنها دردناک هستن، نه اینکه خطرناک باشن.برای برخی از افراد، آفتاب سوختگی حتی ممکن هست آنها رو نسبت به ظاهر خود آگاه کنه.اینجاست که کرم ضد آفتاب وارد ضروری میشه. اما چقدر باید برای محافظت بهینه استفاده کنید؟ کارشناسان در مقالات علمی خودشون میزان SPF رو برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV بررسی میکنن.

چه مقدار ضد آفتاب کافی است؟

مطالعه‌ای در سال 2016، سابقه آفتاب سوختگی شدید رو با احتمال بیشتر ابتلا به سرطان پوست در آینده مرتبط دانست.به گفته بنیاد سرطان پوست، یکی از موثرترین راه‌ها برای محافظت از پوست، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با طیف وسیع است که در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت میکنه.

Ilyas متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره و مدیر عامل و موسس برند لباس های ایمن AmberNoon، میگه که: «ما می تونیم از چیزهایی محافظت کنیم که می تونند پیری زودرس و خطر سرطان پوست رو افزایش بدن.اما ایلیا دیگر متخصص پوست میگه که: استفاده از مقدار مناسب ضد آفتاب گام مهمی در کاهش خطر آسیب ناشی از نور خورشید هست.

پس چقدر او توصیه میکنه؟

یک اونس ضد آفتاب رو روی تمام بدن خود قرار بدید یا به اندازه ای که یک لیوان شات رو پر کنید. و چهره خود رو فراموش نکنین.به گفته سینتیا بیلی، دکتر سینتیا بیلی، متخصص پوست و موسس مراقبت از پوست دکتر بیلی، سر و گردن شما 4 درصد از مساحت سطح شما رو تشکیل میده.محاسبات رو انجام بدید، که تقریبا حدود 0.04 اونس ضد آفتاب هست که باید روی صورت خود بزنید.تا آخر مقاله چه مقدار از ضدآفتاب استفاده کنیم ؟همراه ما بمانید.

نکته

برای اکثر افراد، کارشناسان پیشنهاد میکنن که یک اونس کرم ضد آفتاب رو روی کل بدن خود قرار بدید یا به اندازه کافی برای پوشاندن تمام پوست.سپس، 0.04 اونس کرم ضد آفتاب رو روی صورت خود اضافه کنین، یا به اندازه ای که فقط تمام پوست رو بپوشونید.

چگونه آن را اندازه گیری کنیم؟

مسلماً وقتی روی صندلی ساحل نشسته‌اید و انگشتان پا رو روی شن‌ها قرار دادید، تجسم ۰.۰۴ اونس سخت هست.

به نظر میرسه که: می تونید از اقلام روزمره برای اندازه گیری مقدار کرم ضد آفتاب روی صورت خود استفاده کنید.

چقدر کافی است؟

به یک تبدیل سریع و مفید برای اینکه چه مقدار ضد آفتاب روی صورت خود بزنید نیاز دارید؟ اینها رو برای اندازه‌گیری هنگام ضربه زدن روی صفحه امتحان کنید.

0.04 اونس
1/3 قاشق چایخوری
1-2 میلی لیتر
1-2 گرم
یک انگشت (از نوک تا اولین چین انگشت)
به اندازه ای هست که فقط کف یک لیوان شات رو پر کند.
یک عروسک به اندازه نیکل

با قاشق چایخوری

قاشق های اندازه گیری فقط برای پخت و پز نیستند. همچنین می‌تونید از آن‌ها برای اطمینان از استفاده بهینه از کرم ضد آفتاب استفاده کنین.ایلیا و بیلی هر دو می گوین اندازه گیری ضد آفتاب با قاشق چای خوری ممکن هست ساده ترین راه برای انجام این کار باشه.ایلیا متخصص پوست میگه که: «ما 1/4 قاشق چای‌خوری یا 1/3 قاشق چای‌خوری رو روی صورت توصیه می‌کنیم.

Ilyas پیشنهاد می‌کنه که اگه در یک منطقه آفتابی هستید، یا اگه معمولاً مستعد آفتاب‌سوختگی هستید، 1/3 قاشق چای‌خوری رو برای محافظت بیشتر انتخاب کنین.

خرید عمده محصولات پوستی

بر حسب میلی لیتر

اگه بخشی از کار شما نیاز به اندازه گیری اشیا با لیوان یا سرنگ داره، ممکن هست فکر کردن بر حسب میلی لیتر برایتان مفید باشه.علاوه بر این، اگه سرنگ یا پارچ اندازه گیری در خانه دارین، ممکن هست زمانی که زمان استفاده از کرم ضد آفتاب فرا می رسه، مفید باشن.ایلاس میگه: «معمولاً 1 تا 2 میلی لیتر هست.

بر حسب گرم

برخی از افراد با ارزیابی وزن چیزی احساس راحتی بیشتری می کنن.ایلیا می‌گوید گرم به میلی‌لیتر تبدیل یک به یک ست، بنابراین باید 1 تا 2 گرم ضدآفتاب به صورت خود بمالید.

به گفته او، که میگه استفاده از این روش می تونه کمی مشکل باشه.او میگه: «شما آن رو بر اساس وزن محصولی که استفاده می‌کنین، خواه مایع، اسپری یا لوسیون یا کرم باشه، می‌دونید و می‌تونند وزن‌های متفاوتی داشته باشن.

با انگشتان

ممکن هست سرنگ یا قاشق اندازه‌گیری در کیف ساحلی خود حمل نکنین، اما می‌تونید با استفاده از دست‌هایتان مقدار ضدآفتابی رو که روی صورتتان می‌زنید اندازه‌گیری کنید.

ایلیا توضیح میده که: “واحد نوک انگشت واحدی هست که ما به عنوان واحد اندازه گیری خود استفاده می کنیم.” «این زمانی هست که به اولین چین در نوک انگشت خود تا نوک انگشت نگاه می کنید. این معمولاً دو مقدار به اندازه نخود و … مقدار محصولی هست که برای صورت خود نیاز دارین.

توسط سکه

از تغییر آزاد خود به خوبی استفاده کنین. «نیکل واحد اندازه گیری بهتری از یک چهارم هست. یک عروسک به اندازه نیکل روی صورت خود قرار بدید.

بر اساس رتبه بندی SPF

بیلی متخصص پوست پیشنهاد میکنه که یک ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 انتخاب کنین.او میگه که: «با کمتر از آن، در SPF 15، شما حدود 93 درصد از UVB رو مسدود می‌کنین. «در SPF 30، شما 97 درصد رو مسدود می کنین، و در SPF 50، 98 درصد رو مسدود می کنید. وقتی به 30 رسیدید، تقریباً در آنجا هستید.”

اما آیا می تونید مقدار SPF 15 رو دو برابر کنید و آن رو SPF 30 اسم بذارید؟ این سوالی هست که ایلیا بیش از یک بار بهش پاسخ داده .او میگه که: «ما واقعاً نمی‌تونیم آن‌طور قضاوت کنیم. “شما ممکن هست یکی رو به طور مساوی انجام ندید. شما نمی تونید پوشش رو تضمین کنید.” بهترین گزینه این هست که حداقل یک ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنین و با استفاده از هر ابزار یا تجسمی که برای شما مناسب هست، 0.04 اونس رو روی صورت خود بمالید.هر چیز دیگری مثل آرایش با SPF یا مرطوب کننده رنگی رو در نظر بگیرین.

چطور ضد آفتاب رو به صورت خود بزنید؟

نحوه استفاده از ضد آفتاب میتونه تضمین کنه که حداکثر پوشش رو دریافت می کنید. بیلی و الیاس موافق هستن که این بهترین راه برای استفاده از ضد آفتاب روی صورت هست:

  • محصولات مراقبت از پوست خود رو اعمال کنید.
  • ضد آفتاب خود رو بمالید.
  • در صورت تمایل آرایش خود رو انجام بدید.

روتین مراقبت از پوست خود رو انجام بدید

اگرچه استفاده از کرم ضد آفتاب روی صورت، بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست شما هست، اما چند محصول دیگر وجود داره که می‌خواید ابتدا از آن استفاده کنید.

بیلی میگه که: «همیشه بعد از تمام محصولات دیگر شما، مثل داروهای آکنه و مرطوب‌کننده‌ها، به جز آرایش، ادامه داره.

«همه چیزهای دیگر باید از پوست شما عبور کنن. کرم ضد آفتاب واقعاً باید در قسمت بیرونی پوست شما قرار بگیره.»

این نواحی رو فراموش نکنید

به گفته ایلاس، نواحی وجود داره که مردم اغلب فراموش میکنن و ممکن هست در برابر لکه های خورشیدی و سلول های سرطانی حساس بشن. خود رو فراموش نکنید:

  • خط مو
  • معابد
  • ناحیه پشت گوش شما

حرف آخر

در پایان مقاله چه مقدار از ضدآفتاب استفاده کنیم ؟ با نحوه استفاده از ضدآفتاب طبق نظر متخصصان آشنا شدیم و باید در نظر بگیرید که حتما از ضدآفتاب های اصل و باکیفیت برای سلامت پوست خودتون استفاده کنید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه عرضه کننده باکیفیت ترین محصولات با مناسب ترین قیمت بصورت عمده و تک مییاشد.مقاله بعد در چه موضوعی باشه ؟ برای ما کامنت کنید.