چطور آنلاین شاپ لپتاپ استوک راه اندازی کنیم؟

چطور آنلاین شاپ لپتاپ استوک راه اندازی کنیم؟ امروزه با گسترش IT و اینترنت در میان خانواده‌های ایرانی،

نیاز به لپ‌تاپ در هر خانواده در جامعه احساس می‌شه. همچنین با فراگیری کرونا و آنلاین شدن کلاس‌های

دانشگاهی و مدارس، نیاز به داشتن لب تاب افزایش چشمگیری داشته است. ولی متاسفانه با توجه به شرایط

اقتصادی کشور و افزایش روزافزون قیمت دلار و بالطبع افزایش قیمت کالاهای الکترونیکی وارداتی مانند لپ تاب

دسته دوم، خانواده های ایرانی توان خرید لپ تاپ های نو رو ندارن. همچنین با ظهور سایت های خرید و

فروش آنلاین مانند دیوار، شیپور و وبسایت های خرید و فروش لپ تاپ دست دوم، گرایش به خرید لپ تاب

کارکرده در بین افراد افزایش قابل توجهی داشته است.

ما امروز میخوایم درمورد فروش اینترنتی لپتاپ استوک و کارکرده باشما صحبت کنیم

همراه ما باشید

خرید عمده محصولات ارایشی

چرا باید فروشگاه اینترنتی لپتاپ استوک تاسیس کنیم؟

مهم‌ترین دلیل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لپتاپ استوک این است که محدودیت‌های فروشگاه فیزیکی رو کنار بزنید. تعداد مشتریان فروشگاه فیزیکی بستگی به محل فروشگاه داره. مثلا درآمد یک لپتاپ استوک در خیابان امین حضور تهران با درآمد مغازه‌ای در یک شهر کوچک خیلی تفاوت داره. چون مشتریان بیشتری به خیابان امین حضور میرن. اما فروشگاه اینترنتی این طور نیست و هرکسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد میتونه خیلی راحت از شما خرید کند.

یک قسمت از بازار را برای فعالیت انتخاب کنید

یکی از اشتباهات رایج برای فروش محصول در فضای مجازی این است که تعداد زیادی محصول مختلف رو در فروشگاه اینترنتی خود عرضه کنید. شاید فکر کنید که با این کار تنوع محصولات فروشگاه خود رو بیشتر می‌کنید. اما عرضه تعداد زیادی محصول فقط کار شما رو برای شروع سخت‌تر می‌کنه. اگر فقط روی یک بخش از بازار تمرکز کنید و محصولات دسته‌ای خاص رو اینترنتی بفروشید، خیلی زودتر به نتیجه می‌رسید.

انتخاب روش فروش محصول

فروش محصول در فضای مجازی محدود به یک روش نیست. شما می‌تونید از راه‌های مختلفی محصول خود رو به صورت اینترنتی بفروشید. بعد از این که نوع محصولات فروشگاه اینترنتی رو مشخص کردید باید روش فروش آن‌ها رو انتخاب کنید.

1- فروش محصول از طریق اینستاگرام

راحت‌ترین راه برای فروش اینترنتی لپتاپ استوک این است که اپلیکیشن اینستاگرام رو روی گوشی خود نصب کنید و یک پیج فروشگاهی بسازید. ویژگی اینستاگرام این است که برای فروش محصول در اون نه هزینه‌ای می‌پردازید و نه لازم است درصدی از فروش خود رو به کسی بدید. همچنین میلیون‌ها ایرانی هر روز در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و خیلی‌ها هم خریدهای خود رو از همین شبکه اجتماعی انجام میدن .

برای ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام فقط به یک گوشی هوشمند نیاز دارید که اون هم در هر خانه‌ای پیدا می‌شه. بعد هم یک اکانت در این شبکه اجتماعی می‌سازید و به همین راحتی وارد اجتماعی از میلیون‌ها ایرانی میشید.

2- ساخت فروشگاه اینترنتی

یکی از روش‌های رایج برای فروش اینترنتی لپتاپ استوک این است که یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید. به روش‌های مختلفی می‌تونید سایت فروشگاهی بسازید و کسب درآمد اینترنتی رو آغاز کنید. در حالت عادی برای ساخت یک سایت فروشگاهی باید اطلاعات کاملی در زمینه برنامه‌نویسی داشته باشید.

خرید عمده پوستی

لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک به سری لب تاب هایی گفته می شه که توسط کارخانه مربوطه به بازار عرضه شده ولی بخاطر تقاضای کم و یا فروش کمتر، از فروشگاه ها به انبارهای شرکت ارجاع داده می شن. ولی به‌دلیل هزینه های بالای انبارداری که گاهی از قیمت خود لب تاب نیز بالاتر است، شرکت تصمیم می گیره لپ تاب ها رو تحت عنوان لب تاب استوک و با قیمت بسیار پایین‌تر روانه بازار کند.

متاسفانه در ایران لب‌تاب استوک معادل لپ‌تاب دست دوم است و‌تفاوتی بین لپ‌تاپ استوک و  لپ‌تاپ دست دوم قائل نیستند. پس لازم است که در هنگام خرید محصول مورد نظر خود به این نکته توجه داشته باشید.

لپ تاپ اپن باکس یا جعبه باز

وقتی می بینید موردی به عنوان “جعبه باز” علامت گذاری شده است ، به این معنی است که بسته باز شده است و به دلایلی مانند عدم رضایت مشتری یا خط و خش روی محصول و در مواردی معیوب بودن محصول، کالا به فروشگاه پس داده شدست. فروشندگان نیز با درج برچسب “اپن باکس” بر روی محصول، اقدام به فروش لب تاب می کنند. توجه داشته باشید که بین لب تاب استوک و اپن باکس تفاوت بسیاری وجود داره.

گاهی دیده می شه که فروشندگان لپ‌تاب، دانسته یا ندانسته اپن باکس را به جای استوک به فروش می رسونن. لازم به ذکر است که طبق آماری که در دنیا به ثبت رسیده، تنها 5 درصد از محصولات بازگشتی به فروشگاه دارای نقص فنی می باشه و مشتریان بیشتر به دلایل دیگر مانند سلیقه یا رنگ و … اقدام به بازگشت کالا به فروشگاه می کنن. در کشور ما متاسفانه مرجع معتبری برای خرید لپ تاپ کارکرده اپن باکس وجود نداره و اغلب با با همان نام لپ تاپ دست دوم فروش میرن.