چطور آنلاین شاپ لوازم یدکی اتومبیل راه اندازی کنیم؟

چطور آنلاین شاپ لوازم یدکی اتومبیل راه اندازی کنیم؟ شاید بگید هنوز مردم عادت دارن که برای خرید

لوازم یدکی ماشینشون به چند فروشگاه محدود در محله خود سر بزنن. حق با شماست و البته این به نفع

شماست! چراکه با ایجاد یک فروشگاه اینترنتی در این زمینه می تونید کار اونها رو راحت کنید و در وقت

اونها نیز صرفه جویی کنید. سرویس‌های جذاب و منحصربه‌فردی که فروشگاه شما ارائه می‌کنه هم به

نفع مشتریان است و هم به شما سود زیادی میرسونه. بنابراین به سؤال مهم اول مقاله پاسخ مثبت

میدیم و حالا میریم سراغ اینکه ببینیم برای فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید از کجا شروع کنیم.

خرید عمده محصولات ارایشی

برای فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو باید از کجا شروع کنیم؟

اگر می‌خواید فروش اینترنتی لوازم یدکی خودرو رو شروع کنید قدم اول این است که تأمین‌کنندگان این محصولات رو پیدا کنید. تأمین‌کنندگان با یک سرچ ساده گوگل قابل دسترسی هستند. بعد از این اقدام، ‌بسته به امکانات شما دو راه برای ادامه کارتون وجود داره:

1- با توجه به حجم و شرایط نگهداری قطعات خودرو باید یک انبار برای نگهداری اونها اجاره یا خریداری کنید.

2- سفارش‌ها رو از مشتریان بگیرید و کالای نهایی رو از طرف تأمین‌کننده برای مشتریان خود ارسال کنید. (Drop shipping)

از اونجایی که بیشتر افراد در ابتدا نمیتونن یک انبار اجاره کنند و سرمایه زیادی برای تأمین اجناس ندارند پیشنهاد ما روش دوم است. همچنین با توجه به اینکه که بسیاری از قطعات خودرو بزرگ و سنگین هستند و بسته‌بندی اونها برای شما دشوار است بهتر است که از روش دوم استفاده کنید. از مزایای دیگر روش Drop shipping این است که محصولات شما همیشه موجودی دارن و هر وقت که بخواید به‌راحتی می‌تونید اجناس مورد نیاز مشتریانتون رو تأمین کنید. با این کار شما حتی در خانه نیز می‌تونید سفارش مشتریان رو دریافت کنید و مشکلات احتمالیِ داشتن انبار و جابه‌جایی کالاها رو نخواهید داشت. از این روش بهتر می‌خواستید؟

حالا که خیالتون از بحث تأمین کالا راحت شد، می‌ریم تا ببینیم پرفروش‌ترین قطعات خودرو در بازار آنلاین چه قطعاتی هستند.

پرفروش‌ترین قطعات خودرو چه قطعاتی هستند؟

تقریباً انواع قطعات خودرو فروش خوبی دارن. همین مسئله باعث شده تا فروش آنلاین قطعات خودرو یکی از سودآورترین ایده‌های کسب‌وکار آنلاین باشد. پیشنهاد ما در این بخش برای اینکه یک شروع طوفانی در کسب‌وکار خود داشته باشید، تمرکز روی یک دسته از قطعات پرفروش خودرو است.

بر اساس آمارها 5 دسته از قطعات هستند که تقاضای آنلاین بیشتری نسبت به سایر قطعات دارند:

1- قطعات خدماتی: لاستیک‌ها، قطعات تعلیق، قطعات سیستم ترمز، فیلترهای سوخت، استارت، باتری‌ها و کیت‌های کلاچ.

2- قطعات الکتریکی: دینام، پمپ سوخت، انژکتور، استارت، فیوز، رله و کابل.

3- قطعات مکانیکی: پایه‌های موتور، رادیاتور، گیربکس، تسمه تایم، میل لنگ، شمع، سرسیلندر، سوپاپ و پیستون.

4- قطعات داخلی: پانل‌های داشبورد، آفتاب‌گیر، دستگیره دنده، روکش صندلی و …

5- قسمت‌های بیرونی: تیغه‌های برف پاک کن، سپرها، آینه های جانبی، چراغ های جلو، چراغ‌های عقب، لامپ‌های جایگزین و کلاهک هاب.

خرید عمده پوستی

انتخاب روش فروش محصول

فروش محصول در فضای مجازی محدود به یک روش نیست. شما می‌تونید از راه‌های مختلفی محصول خود رو به صورت اینترنتی بفروشید. بعد از این که نوع محصولات فروشگاه اینترنتی رو مشخص کردید باید روش فروش آن‌ها رو انتخاب کنید.

1- فروش محصول از طریق اینستاگرام

راحت‌ترین راه برای فروش اینترنتی لوازم یدکی اتومبیل این است که اپلیکیشن اینستاگرام رو روی گوشی خود نصب کنید و یک پیج فروشگاهی بسازید. ویژگی اینستاگرام این است که برای فروش محصول در اون نه هزینه‌ای می‌پردازید و نه لازم است درصدی از فروش خود رو به کسی بدید. همچنین میلیون‌ها ایرانی هر روز در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و خیلی‌ها هم خریدهای خود رو از همین شبکه اجتماعی انجام میدن .

برای ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام فقط به یک گوشی هوشمند نیاز دارید که اون هم در هر خانه‌ای پیدا می‌شه. بعد هم یک اکانت در این شبکه اجتماعی می‌سازید و به همین راحتی وارد اجتماعی از میلیون‌ها ایرانی میشید.

2- ساخت فروشگاه اینترنتی

یکی از روش‌های رایج برای فروش اینترنتی لوازم یدکی اتومبیل این است که یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید. به روش‌های مختلفی می‌تونید سایت فروشگاهی بسازید و کسب درآمد اینترنتی رو آغاز کنید. در حالت عادی برای ساخت یک سایت فروشگاهی باید اطلاعات کاملی در زمینه برنامه‌نویسی داشته باشید.

 فروش محصولات در مارکت پلیس‌ها

یک راه دیگر برای فروش اینترنتی لوازم یدکی اتومبیل این است که کالاهای خود رو در مارکت پلیس‌ها بفروشید. مارکت پلیس‌ها سایت‌هایی فروشگاهی هستند که افراد مختلف میتونن محصولات خود رو در اون بفروشند. مثلا دیجیکالا یک مارکت پلیس است و اگر دقت کنید برای برخی از محصولات چندین فروشنده وجود داره که می‌تونید یکی از آن‌ها رو برای خرید انتخاب کنید.

شما هم می‌تونید خیلی راحت به عنوان یکی از فروشندگان مارکت پلیس‌ها فعالیت کنید و محصولات خود رو بفروشید. فروش محصولات مختلف مثل لوازم خانگی در مارکت پلیس‌ها رایگان است. اما درصدی از فروش‌تون به عنوان کارمزد کسر می‌شه. پس باید درصد کارمزد مارکت پلیس موردنظر خود رو بدونید و قیمت محصول رو طوری تعیین کنید که در نهایت ضرر نکنید.

 شخصی‌سازی و آماده‌سازی فروشگاه اینترنتی

بعد از این که یکی از روش‌های گفته شده برای ساخت فروشگاه اینترنتی رو انتخاب کردید نوبت به مقدمات کار می‌رسه. همه افراد بعد از تهیه مغازه ویترین و دکوراسیون آن رو به زیبایی طراحی می‌کنند. چون این کار تاثیر زیادی در جذب مشتری داره. در فروشگاه اینترنتی هم باید از همان ابتدا روی ظاهر و طراحی فروشگاه کار کنید.

اگر فروشگاه اینترنتی خود رو در اینستاگرام راه‌اندازی کردید باید بایو زیبایی بنویسید و پست‌های جذابی برای پیج‌تون طراحی کنید.