چطور آنلاین شاپ لوازم جانبی راه اندازی کنیم؟

چطور آنلاین شاپ لوازم جانبی راه اندازی کنیم؟ شاید اگه همین الآن شخصی از شما بپرسد: «لوازم جانبی

موبایل چیست؟» بدون لحظه‌ای مکث و تنها با یک مثال ساده، جواب این سؤال رو به او بدین. احتمالاً بگید

قاب محافظ گوشی یا گلس نمایشگر از این اقلام می‌باشه. اما آیا تا به امروز فکر کردید لوازم جانبی موبایل

دقیقاً شامل چه محصولاتی می‌شه؟ اگر شما هم دلتون می‌خواهد با دنیای بزرگ لوازم جانبی موبایل آشنا

بشین این مقاله زو از دست ندین.

خرید عمده محصولات ارایشی

قاب‌های محافظ

قاب محافظ، برای اتصال و حفاظت از بدنه گوشی‌های موبایل یا نگهداشتن اونها بر روی پیشخوان و سکو طراحی و تولید میشن؛ این لوازم جانبی محبوب بسته به اندازه نمایشگر گوشی، در اندازه‌های مختلفی ساخته میشن و انواع گوناگونی دارند که عبارتند از؛

  1. قاب‌های جیب‌دار
  2. قاب‌های کیفی (Holsters)
  3. قاب‌های صدفی (Shells)
  4. قاب‌های پوستی (Skins؛ این قاب‌ها از پوششی همانند پوست طراحی شده‌اند)
  5. قاب‌های آویزدار (Fitted case)
  6. بامپرها
  7. کیف قاب‌ها
  8. قاب‌های 360 درجه
  9. قاب‌های مقاوم به شوک و سقوط
  10. قاب‌های چرمی

قاب‌های کیفی (Holsters)؛ معمولاً به تنهایی و برای گوشی‌هایی قدیمی‌تر استفاده می‌شدن اگر خاطرتون باشه بسیاری از پدران ما بر روی کمربند شلوار خود، یکی از همین قاب‌ها رو که اتفاقاً در مگنتی نیز داشت برای نگهداری از گوشی موبایلشان داشتند.

برخی از قاب‌های محافظ در سطح پشتی‌شان یک پایه استند دارن که به کمک اون می‌توان دستگاه رو به حالت ایستاده بر روی میز یا پیشخوان نگه داشت. این قاب‌ها به خصوص برای اون دسته از کاربرانی که با گوشی موبایل خود فیلم و سریال می‌بینند یا حتی به تماشای نمایش‌های تلویزیونی می‌پردازند، مناسب است.

برخی از قاب‌های محافظ در پشت خود یک حلقه انگشتی دارن که به خصوص برای کاربرانی که سابقه درخشانی در انداختن گوشی‌های موبایل دارند، مناسب است! حلقه انگشتی این قاب‌ها به کاربر می‌کند، کمتر گوشی از دستش به زمین بیفتد و احتمال آسیب‌های ناشی از سقوط دستگاه به حداقل برسد.

قاب‌های Folio ترکیبی از یک قاب و پایه هستند و ممکن است دارای جایگاهی برای صفحه کلید (به کمک USB به تلفن‌های هوشمند OTG یا صفحه کلیدهای بلوتوثی) باشند.

گلس موبایل

گلس موبایل یک لایه از جنس شیشه یا پلاستیک پلی اورتان است که به نمایشگر متصل میشه و آن رو در برابر خط و خش، خراش، شکستگی و سایر آسیب‌های فیزیکی محافظت می‌کنه. آیا باید گلس محافظ برای نمایشگر موبایل خود تهیه کنم؟ پاسخ این سؤال واضح است، بله. یک گلس محافظ ارزشش رو داره. گوریلا گلس و سایر شیشه‌های محکمی که به عنوان نمایشگر جدیدترین گوشی‌های موبایل به کار برده میشن، گرچه بسیار نوآورانه و مقاوم هستند اما همچنان احتمال اینکه خط و خش به خود بگیرن و پس از گذشت مدتی، این خراش‌های میکروسکوپی، با یکبار سقوط به یک شکستگی بزرگ منجر بشه، وجود داره. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز برای گوشی خود گلس محافظ نمایشگر تهیه نکردید، هر چه سریع‌تر این کار رو بکنید.

شارژرها و پاوربانک

شارژرهای گوشی‌های موبایل تحولات گوناگونی رو پشت سر گذاشته‌اند؛ به طوریکه در گذشته تقریباً هر کمپانی برای کالاهای دیجیتالی خود پورت شارژ منحصر به فردی داشت و این موضوع باعث سردرگمی کاربران در استفاده از شارژرها شده بود. به همین دلیل، دستگاه‌هایی که در سال‌های 2010 تا 2020 ساخته شدند، معمولاً از کابل‌های میکرو USB پشتیبانی می‌کردن؛ امروزه استاندارد جدید USB-C برای دستگاه‌های دیجیتالی تعریف شده است که تولیدکنندگان رو ملزم به پشتیبانی محصولاتشان از کابل شارژ USB-C می‌کند و تقریباً برای شارژرهای بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال، این استاندارد را رعایت شده‌ است. هر چند اپل همچنان از پورت اختصاصی لایتنینگ برای محصولاتش استفاده می‌کنه اما اتحادیه اروپا برای راحتی کار مصرف‌کنندگان، کوپرتینویی‌ها رو به رعایت این استاندارد مکلف کرده است و باید منتظر بود و دید اولین آیفون‌های با درگاه شارژ تایپ C چه زمانی روانه بازار میشن.

خرید عمده پوستی

چرا باید فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی تاسیس کنیم؟

مهم‌ترین دلیل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی این است که محدودیت‌های فروشگاه فیزیکی رو کنار بزنید. تعداد مشتریان فروشگاه فیزیکی بستگی به محل فروشگاه داره. مثلا درآمد یک مغازه لوازم خانگی در خیابان امین حضور تهران با درآمد مغازه‌ای در یک شهر کوچک خیلی تفاوت داره. چون مشتریان بیشتری به خیابان امین حضور میرن. اما فروشگاه اینترنتی این طور نیست و هرکسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد میتونه خیلی راحت از شما خرید کند.

یک قسمت از بازار را برای فعالیت انتخاب کنید

یکی از اشتباهات رایج برای فروش محصول در فضای مجازی این است که تعداد زیادی محصول مختلف رو در فروشگاه اینترنتی خود عرضه کنید. شاید فکر کنید که با این کار تنوع محصولات فروشگاه خود رو بیشتر می‌کنید. اما عرضه تعداد زیادی محصول فقط کار شما رو برای شروع سخت‌تر می‌کنه. اگر فقط روی یک بخش از بازار تمرکز کنید و محصولات دسته‌ای خاص رو اینترنتی بفروشید، خیلی زودتر به نتیجه می‌رسید.

انتخاب روش فروش محصول

فروش محصول در فضای مجازی محدود به یک روش نیست. شما می‌تونید از راه‌های مختلفی محصول خود رو به صورت اینترنتی بفروشید. بعد از این که نوع محصولات فروشگاه اینترنتی رو مشخص کردید باید روش فروش آن‌ها رو انتخاب کنید.

1- فروش محصول از طریق اینستاگرام

راحت‌ترین راه برای فروش اینترنتی لوازم جانبی این است که اپلیکیشن اینستاگرام رو روی گوشی خود نصب کنید و یک پیج فروشگاهی بسازید. ویژگی اینستاگرام این است که برای فروش محصول در اون نه هزینه‌ای می‌پردازید و نه لازم است درصدی از فروش خود رو به کسی بدید. همچنین میلیون‌ها ایرانی هر روز در اینستاگرام فعالیت می‌کنند و خیلی‌ها هم خریدهای خود رو از همین شبکه اجتماعی انجام میدن .

برای ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام فقط به یک گوشی هوشمند نیاز دارید که اون هم در هر خانه‌ای پیدا می‌شه. بعد هم یک اکانت در این شبکه اجتماعی می‌سازید و به همین راحتی وارد اجتماعی از میلیون‌ها ایرانی میشید.

2- ساخت فروشگاه اینترنتی

یکی از روش‌های رایج برای فروش اینترنتی لوازم جانبی این است که یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کنید. به روش‌های مختلفی می‌تونید سایت فروشگاهی بسازید و کسب درآمد اینترنتی رو آغاز کنید. در حالت عادی برای ساخت یک سایت فروشگاهی باید اطلاعات کاملی در زمینه برنامه‌نویسی داشته باشید.