چطوری فروشگاه عمده فروشی آرایشی راه بندازیم؟

چطوری فروشگاه عمده فروشی آرایشی راه بندازیم؟سوالی مهم که این روزها ذهن خیلی هارو درگیر کرده و میخوان بدونن چطور میتونن یه عمده فروشی آرایشی راه بندازن. در ادامه همراه دوشیزه باشین تا به سوالاتتون در مقاله چطوری فروشگاه عمده فروشی آرایشی راه بندازیم؟پاسخ بدیم.

شاید شما قبلا به فکر راه اندازی فروشگاه عمده لوازم آرایشی بودین ولی شرایط و موقعیت برای اون فراهم نبوده ولی الان بهترین فرصت برای کسب‌وکار عمده فروشی لوازم آرایشی و بهداشتی هست

1. چیزی که میخواین بفروشین رو انتخاب کنید:

از جایی که محصولات آرایشی بهداشتی تنوع بسیار بالایی دارن باید قبل از هر چیزی انتخاب کنید که روی چه نوع مغازه ای و در چه ابعادی می خواین سرمایه گذاری کنین. آیا می خواین یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی که انواع مختلف لوازم آرایشی رو با قیمت خرده فروشی مناسب عرضه می کند باز کنین یا به دنبال افتتاح یک بوتیک شیک با محصولات برند و گران قیمت هستین؟ آیا می خواین لوازم آرایشی بهداشتی زنانه بفروشین یا مردانه یا هردو؟ محصولاتی رو انتخاب کنین که به اون ها علاقه مندین و در ضمن اطلاعات خوبی درباره شون دارین.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

شغل لوازم آرایشی از اون دسته شغل های پر طرف‌داره که جای سود ورشد بسیار زیادی داره.

اما در کنار سود لوازم آرایشی توجه به این نکته ضروری است; فردی که پا به شغل فروش لوازم آرایشی می‌گذاره باید اطلاعات و تخصص لازم در زمینه محصولات و لوازم آرایشی رو نیز داشته باشه تا بتونه راهنمای خوبی برای مشتریان مغازه آرایشی و بهداشتی باشه.

خی از محصولاتی که در مغازه لوازم آرایشی-بهداشتی ارائه می شود شامل:

  • لوازم آرایش صورت نظیر لوازم آرایش چشم/ لوازم آرایش لب/ لوازم آرایش ابرو/  لوازم آرایش ناخن
  • مراقبت از پوست نظیر انواع کرم روز/ انواع کرم شب/ انواع کرم لایه بردار/ انواع کرم ضد آفتاب/ انواع سرم/ انواع ماسک صورت و…
  • لوازم مراقبت مو نظیر انواع محصولات حالت دهنده/ انواع رنگ مو/ محصولات تقویت کننده مو/ انواع واکس مو و …
  • بهداشتی بدن نظیر انواع محصولات مراقبت از بدن/ شوینده های بدن/ دئودورانت و ضد تعریق/ محصولات اصلاح موهای زائد بدن/ محصولات بهداشت بانوان/ محصولات دهان و دندان و …
  • انواع محصولات مراقبت کودکان نظیر محصولات کودک/ روغن بدن کودک/ پودر بچه/کرم، بالم و لوسیون بدن کودک/ دستمال مرطوب کودک/ شوینده سر و بدن کودک/ ضد آفتاب کودک
  • خوشبو کننده بدن، عطر و ادکلن نظیر انواع عطر و ادوکلن/ عطر جیبی/ دئودورانت و خوشبو کننده/ بادی اسپلش

2. یک بیزنس پلن کوتاه بنویسید:

 بهتره قبل از شروع کار کمی وقت بگذارین و ایده کلی کارتون رو روی کاغذ در قالب بیزینس پلن بنویسین. هرچند که این کار ممکنه از نظر شما سخت و حوصله سربر باشه ولی اگر اول کار این زحمت رو به خودتون بدین جوانب مختلف کار براتون روشن تر میشه و نتیجه بهتری حاصل میشه. برای نوشتن بیزینس پلن کافیه به سوالات زیر پاسخ بدین . در ضمن سعی کنید از جملات ساده ای که درکش براتون اسونه استفاده کنید و از دیگران نیز مشورت بگیرین.

  • محصولات خود رو از چه عمده فروشی و به چه قیمتی می خرید
  • هزینه هاتون رو یادداشت کنید (مثل هزینه جا، نیروی کار، تبلیغات، اجناس و غیره)
  • استراتژی ها یا همان روش های تبلیغات خود رو بنویسین
  • اقداماتی که برای رسیدن به اهدافتان لازم است رو مشخص کنین

3. سرمایه تون رو برآورد کنین:

 سعی کنید ابتدا هزینه هاتون رو تا جایی که می تونین کم کنید و در ضمن واقع گرا باشید و پیشامدهای غیرقابل پیش بینی رو هم لحاظ کنید. این هزینه های پیش بینی نشده همیشه در ماه های ابتدایی شروع به کار رخ میدن. هزینه های اصلی شما شامل:

  • هزینه ی خرید جنس و حمل و نقل
  • تبلیغات
  • هزینه اسباب و وسایل و اجاره مغازه (اگر قرار است مغازه را اجاره کنید)
  • حقوق فروشنده یا فروشندگانی که در مغازه مشغول به کار می شوند
  • هزینه های مربوط به دریافت مجوز و غیره

حداقل سرمایه برای راه اندازی یک مغازه عمده لوازم آرایشی و بهداشتی چقدر است؟

مهم ترین هزینه ای که برای شروع کسب و کارتون باید بپردازین یکی هزینه خرید اجناس و دیگری هزینه اجاره یا رهن مغازه است. برای شروع سرمایه گذاری در فروشگاه یا مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در کمترین حالت به یک فضای 12 متری نیاز دارید که به ازای هر متر مربع مساحت مغازه باید چیزی حدود 40تا 80میلیون تومان (سال 1400) جنس بخرین. البته این مبلغ به شدت به استراتژی هایتان، حجم سرمایه گذاری، مساحت فروشگاه، هزینه اجاره یا رهن انبار، موقعیت و بازار فروشتان بستگی داره.

برای رهن مغازه باید لااقل 300میلیون تومان سرمایه اولیه کنار بگذارید که این مبلغ مطمئنا در شهرهای بزرگ و بخصوص تهران به مراتب بالاتر میره.

خرید عمده لوازم آرایش

4. درباره ی روند دریافت مجوز و هزینه هاش تحقیق کنید:

 هر کسب و کاری روند اخذ مجوز خاص خود رو داره؛ در این باره اطلاعات جامعی کسب کنین. برای دریافت مجوز راه اندازی مغازه لوازم آرایشی-بهداشتی باید ابتدا مکان مورد نظر خود رو در نظر گرفته و به اتحادیه مراجعه و درخواست جواز کسب کنید.

اون ها بازرس رو به محل کسب می‌فرستند و با توجه به شرایط اولیه و همچنین اخذ مجوز از اماکن برای شما جواز کسب صادر می‌کنند. برای دریافت مجوز، مغازه باید مجهز به دوربین مدار‌بسته باشه و یک فروشنده خانم هم در مغازه حضور داشته باشد. با وجود این شرایط مبلغی حدود 10 میلیون تومان این پروسه هزینه برمی‌داره که در نهایت ظرف یک تا سه ماه جواز صادر می‌شه و می تونین اجناس رو خریداری کنین و کار رو شروع کنید.

5. مکانی پر رفت و آمد و پر از مغازه های لوازم بهداشتی را انتخاب کنید:

مغازه ای در پاساژ، مرکز خرید یا هرجایی که مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی در اونجا وجود داره بگیرید؛ در این مکان ها معمولا رفت و آمد زیادی انجام می شه و تعداد مشتریان بالقوه تان بالا میره. اگر سرمایه لازم برای اجاره یا رهن همچین جایی رو ندارید می تونین یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی محلی بزنید.

چطور مشتریان محلی رو جذب کنیم؟

مهم ترین نکته ای که در فروش مغازه های محلی مهم است یکی ارائه اجناس با قیمت پایین تر از سایرین و دیگری طرز برخورد با مشتریان است. مشتریان محلی به علت در دسترس بودن فروشگاه های مستقر در محدوده محل زندگی شون و قیمت پایین تر اجناس شان- به علت اجاره بها کمتر- می تونن به مشتریان ثابت شما تبدیل شن و کسب و کار شما رو رونق بدن.

1. درباره ی عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی تحقیق کنید:

 عرضه کنندگان زیادی در بازار هستن که محصولات مختلفی رو عرضه می کنن. قبل از اینکه با هر کدام از آن ها معامله کنید، تحقیقات وسیعی در مورد کالایی که برای فروش به شما عرضه می کنن انجام بدین. برای این کار می تونین به سایت هایی شبیه دیجی کالا سر بزنین و نظرات مشتریان رو درباره ی تجربه استفاده شون از اجناس بپرسین. یادتان باشد که کیفیت اجناسی که دست مشتری میدین می تونه موفقیت کارتون رو تضمین کنه.

جنس‌های موجود در فروشگاه‌ها از دو بخش تامین میشن ؛ اول از طریق بازار بزرگ ایران که اغلب اجناس فرعی و بدون برند با قیمت پایین‌تر در این بازارها موجود هستن و در بخش دوم از طریق شرکت‌هایی که نمایندگی برند های مطرح رو در ایران دارن. روش دوم مزیت‌های بسیاری رو به همراه داره از جمله اینکه بازاریابان این شرکت خود برای پرزنت اجناس به مغازه میان و توضیحات لازم رو در خصوص مزیت‌های جنس ارائه میدن همچنین برخی از اونها به‌صورت اقساط با فروشگاه‌ها در تعامل هستن که میتونن کمک زیادی به صاحبان سرمایه باشه.

2. از عرضه کنندگان بخواهید نمونه ای از محصولشان را برای تست به شما نشان دهند:

 وقتی عرضه کنندگانی که می خواین با اون ها کار کنید رو انتخاب کردید، از اون ها بخواین نمونه ای از محصولاتشان رو در اختیارتون قرار بدن. بسیاری از برندها و عمده فروشان برای اینکه جنسشان به فروش برسه این کار رو برای شما می کنن. خودتان اونها رو تست کنید و با محصولات دیگر مقایسه کنید.

3. اولین سفارش خود را ثبت کنید:

اولِ کار سعی کنید از برندهای شناخته شده به تعداد بالا سفارش بدین و سفارش های پرریسک رو به بعدها که تجربه تون در این کار بالا رفت بسپارید. اگر نمی دونین چه اجناسی بخرید مجلات آرایشی و بهداشتی رو زیر و رو کنید؛ در انجا حتما می تونین درباره ی محصولاتی که فروش بالایی دارن اطلاعات بگیرین.


4. در مغازه تون آیینه و وسایل روشنایی قرار بدین و اون رو قفسه بندی کنید:

آیینه و وسایل روشنایی را برای مشتریان تان خریداری کنید تا بتوانند اجناس را قبل از خرید امتحان کنند. قفسه بندی مغازه رو هم برای خودتون انجام بدین تا همه چیز به طور منظم سرجای خود قرار بگیره. این قضیه به شدت میتونه مشتری رو به سمت شما جذب کنه و ساعت بیشتری رو در مغازه نگه داره.

5. اجناس تون رو درست انبار کنین:

 نگهداری اجناس مختلف با یکدیگر متفاوت است ولی به هر حال بسیاری از وسایل آرایشی رو اگه در محیطی که به دور از نور مستقیم خورشید، دود و رطوبت نگه دارین مشکلی براشون پیش نمیان. در ضمن مطمئن بشین که جای کافی برای انبار کردن تمام اجناستون دارین.

6. درباره ی محیط مغازه تون تصمیم گیری کنین:

راهی برای منحصر به فرد کردن مغازه تون پیدا کنین. کاری کنین که وقتی مشتری وارد مغازه تون میشه راحت باشه و با عجله اونجا رو ترک نکنه. می تونین یک مغازه شیک با محصولات برند و دکوراسیون پیشرفته و به روز باز کنین یا اینکه یک مغازه نقلی محلی با دکوراسیون نه چندان گران ولی خلاقانه و گیرا دست و پا کنید.

7. دکور مغازه تون رو خلاقانه تزیین کنید:

این کار برای منحصر به فرد کردن شما نسبت به سایر مغازه های خرده فروشی لوازم آرایشی بهداشتی بسیار حائز اهمیت است و باعث جذب مشتری بیشتر می شه. این که چطور می تونین خلاقانه عمل کنین تا حد زیادی به محصولات که می فروشین و سلیقه شخصی تون بستگی داره.

لیست کامل لوازم آرایشی برای مغازه

  1. پرایمر صورت
  2. کانسیلر صورت و چشم
  3. کرم پودر
  4. پنکیک
  5. بی‌بی کرم
  6. رژ گونه
  7. کانتور صورت
  8. هایلایتر
  9. برنزکننده
  10. انواع بدلیجات
  11. اسپری و پودر تثبیت کننده آرایش
  12. پرایمر چشم
  13. خط و مداد چشم
  14. ریمل
  15. فرمژه
  16. چسب مژه مصنوعی
  17. مژه مصنوعی
  18. مداد ابرو
  19. واکس ابرو
  20. ژل ابرو
  21. سایه ابرو
  22. رژ لب
  23. برق لب
  24. خط یا مداد لب
  25. حجم دهنده لب
  26. بالم لب
  27. پرابمر لب
  28. تقویت کننده لب
  29. لاک لب
  30. ادکلن
  31. آستون ( پاک کننده لاک )
  32. اسفنج حمام
  33. اتو مو
  34. افترشیو
  35. افشانه مو
  36. آیینه
  37. برس و شانه
  38. برق ناخن
  39. بیگودی
  40. پنبه
  41. پودر بچه
  42. تیغ ریش تراشی
  43. تل مو
  44. حوله
  45. خط ابرو
  46. خط چشم
  47. خمیر ریش
  48. خودتراش
  49. دستمال کاغذی
  50. دستکش
  51. رنگ مو
  52. ریمل
  53. ژل
  54. سرم ضدچروک
  55. سشوار
  56. سفیدکننده ناخن
  57. شامپو
  58. شیرپاک کن
  59. صابون
  60. ضد عرق
  61. قیچی
  62. کاندوم
  63. کرم شب
  64. ضد آفتاب
  65. کرم مرطوب کننده
  66. کش مو
  67. کیف توالت
  68. کیف مجلسی
  69. گوش پاک کن
  70. لاک ناخن
  71. لاک خشک کن
  72. لایه بردار
  73. لوسیون
  74. لباس زیر
  75. مسواک
  76. موچین
  77. موم پارافین
  78. نرم کننده مو
  79. نوار بهداشتی

چرا درآمد لوازم آرایشی خوب است؟

متخصصان دیدگاه مثبتی در مورد راه اندازی شغل لوازم آرایشی بهداشتی دارن و دلایل اون رو این چنین بیان می کنند:

  1. گرایش مردم به سمت زیبایی و پاکیزگی است.
  2. مشتریان شغل لوازم آرایشی ، بیشتر بانوان بوده و همین باعث افزایش حجم خرید و فروش محصولات آرایشی بهداشتی میشه.
  3. تهاجم فرهنگی و کمبود اعتماد به نفس در بین زنان و مردان ایرانی موج میزنه.
  4. راه اندازی فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی نیاز به مهارت و دانش خاصی نداره .
  5. تنوع محصولات زیاد شغل لوازم آرایشی در کنار حاشیه سود مناسب آن ، زمینه درآمدی خوبی رو ایجاد کرده است.

ممنون که تا انتهای چطوری فروشگاه عمده فروشی آرایشی راه بندازیم؟ همراه دوشیزه بودین