چطوری براش آرایشی رو تمیز کنیم؟

چطوری براش آرایشی رو تمیز کنیم؟این سوالیه که ممکن هست برای همه خانمهایی که با تمیز کردن براش های کثیفشون مشکل دارن پیش بیاد. در ادامه مطلب چطوری براش آرایشی رو تمیز کنیم؟ همراه فروشگاه دوشیزه باشید تا این مشکل نه چندان خوشایند رو برای همیشه حل کنیم

نخست به معرفی انواع پد و براش آرایشی می پردازیم:

اسفنج های بیوتی بلندر یا اشکی

پد آرایشی اشکی خیلی پر کاربرده. اسفنج های اشکی برای یکدست کردن مواد کرمی و آرایش مناسبن. این محصولات شکلی تخم مرغی یا اشکی با دو سر پهن و تیز دارن. از طرف تیز پد اشکی برای بینی و دور چشم استفاده می شه و بخش پهن اون برای آرایش صورت به کار میره.

چطور از پد اشکی استفاده کنیم؟

پیش از استفاده از پدهای خامه ای یا اشکی باید اونها رو مرطوب کنین. بعد با کمی فشار می تونین آب اضافه اون رو بگیرین. این کار کمک می کنه مواد آرایشی بیش از اندازه جذب اسفنج نشه. حالا می تونین اسفنج رو وارد مواد آرایشی کنین و اون رو با حرکات آرام ضربه ای و نرم روی صورت بزنین. از این اسفنج ها می شه برای محصولات آرایشی پودری هم استفاده کرد.

مانند کرمی اول بهتره اسفنج رو مرطوب کنین و آب اضافه اون رو بگیرین. سپس کمی از پودر روی درب بریزین و مانند آنچه برای مواد آرایشی مایع گفتیم، پد رو روی پودر بزنین. البته امکان داره هنگام استفاده از مواد آرایشی و پودری خشک لازم باشه اواسط کار بار دیگه پد اشکی رو مرطوب کنین. اگه آرایشتون، هنگام استفاده از پدهای اشکی، به خوبی یکدست و صاف نشد، به کمک قسمت پهن پد آرایشی و با حرکات نرم و دایره ای آرایشتان رو مخلوط کنین.

براش گنبدی فونداسیون یا کرم پودر

فرچه های آرایشی مختلف برای کرم پودر وجود داره. از بین آنها می تونیم بگیم براش گنبدی محبوب تر و کاربردی تره. براش گنبدی برای مواد آرایشی مایع و کرمی هم استفاده می شه.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

چطور از براش کرم پودر استفاده کنیم؟

اول بهتره براش رو با کمی آب مرطوب کنین و آب اضافی اون رو بگیرین. این کار دو فایده داره: هم باعث ایجاد پوششی صاف و یکدست می شه و هم از جذب بیش از اندازه مواد آرایشی به وسیله براش پیشگیری می کنه. حالا براش رو به کرم پودر بمالید و با حرکات ضربه ای و آرام روی صورت بزنین. مطمئن بشین پوششی یکدست روی صورتتونه.

  • توصیه می کنیم کار رو از وسط صورت شروع کنین.

پد آرایشی ژلاتینی یا سیلیکونی

اغلب پدهای اسفنجی و آرایشی میزان زیادی از مواد آرایشی رو به خودشون جذب می کنن. نگران نباشین می تونین پدهای سیلیکونی رو جایگزین اونها کنین. پدهای سیلیکونی عمر بیشتری دارن و موجب صرفه جویی در مصرف مواد آرایشی می شن.

به دلیل داشتن سطح صاف و صیقلی اجازه نمیدن پس از مالیدن کرم پودر، روی صورت خطوط ایجاد بشه.

پدهای آرایشی سیلیکونی به راحتی قابل شستشو هستن ایراد این نوع از انواع پد آرایشی، انعطاف پذیری کمترشون

نسبت به دیگر پدهای آرایشیه . به همین خاطر برای نواحی کنار بینی و گوشه های چشم مناسب نیستن. البته شاید به کمک پدهای سیلیکونی شبیه به اشک، این مشکل هم حل شه.

پد یا اسفنج آرایشی خامه ای دو قسمتی

پد آرایشی خامه ای با ظاهری خاص و بافتی نرم و انعطاف پذیر برای یکدست کردن انواع کرم پودر و کانسیلره. ایجاد انحنا در قسمت مرکزی اون کمک می کنه تا دقیق تر و راحت تر ازش استفاده کنین. علاوه بر این محصولی ایده آل برای محو کردن خطوط کانتورینگ نیز به حساب میاد. این اسفنج چربی آزاد مواد آرایشی رو جذب می کنه تا آرایش شما جلوه ای کاملاً طبیعی داشته باشه. می تونین پس از هربار استفاده اسفنج رو با صابون و آب گرم شستشو بدین و پس از خشک شدن مجددا استفاده کنین.

براش استیپلینگ

الیاف براش استیپلینگ دو طول مختلف دارن و رنگ موهای سر این براش با بخش پایینی اون تفاوت داره. کاربرد اصلی براش استیپلینگ برای مواد مایع و کرمیه، اما برای مواد پودری و آرایشی هم می شه از براش استیپلینگ استفاده کرد.

روش کار با براش استیپلینگ: کمی از کرم آرایشی رو روی پشت دستتون بزنین و براش استیپلینگ رو به کرم آرایشی پشت دستتون بمالین. سپس به کمک براش کرم رو با حرکات دایره ای روی پوست صورتتون پخش کنین، کم کم دایره ها رو بزرگ تر کنین تا به طور یکدست کرم روی پوستتون محو بشه.

پد آرایشی مثلثی

این پد آرایشی به دلیل سر تیزی که داره، مناسب بخش های زاویه دار چهره هست.

، برای کسایی که زمان برای شستشوی اسفنج ندارن مناسب هستن.

چطور از پد آرایشی مثلثی استفاده کنم؟

ابتدا پد آرایشی مثلثی را مرطوب کنین، رطوبت اضافی اون رو با کمی فشار بگیرین. کمی کرم پودر روی دستتون بریزین، پد آرایشی مثلثی را به کرم پودر بمالید و به آرامی و یکنواخت روی پوست صورت پخش کنین.

پد آرایشی حوله ای

این پد ها به صورت صاف و تخت هستنن و برای انجام زیرسازی این نوع از پد ها پیشنهاد می شه. یعنی اگر می خواین پنکک به روی صورتتون بزنین می تونین جای انگشت از این مدل پد استفاده کنین. به خاطر حجم کمی که دارن به راحتی درون یک ظرف پنکک قرار می گیرن. همچنین اگر قیمت پد آرایشی که می خرین براتون مهمه و زیاد نمی خواین برای اون هزینه کنین پیشنهاد ما به شما پد های حوله ای هستن که قیمت بسیار مناسبی دارن و به اصطلاح گوله گوله و خرد نمیشن.

انواع اسفنج آرایشی حوله ای به صورت مستطیل، دایره ای و بیضی بوده و برای زیرسازی و پخش پودرهای آرایشی مناسب هستن. جنس اون ها ابری و نازک بوده و در زمان استفاده یا شستشو خرد و گوله نمی شن.

روش استفاده از پد حوله ای: پد رو درون پنکک بزنین و اون رو به خوبی بتکونین تا مقدار اضافه پودر خارج بشه. سپس با ضربات آرام پنکک رو روی صورت بزنین. این کار رو اونقدر ادامه بدین تا پنکک به خوبی روی صورت بخوابه.

نکات نگهداری از پد آرایشی

  • پد آرایشی خود رو هر هفته با شامپو بچه بشویین و اون رو به خوبی خشک کنین تا از رشد قارچ و ایجاد کپک در بافت های آن جلوگیری بشه.
  • اگر به طور مرتب از پد آرایشی استفاده می کنین، پس از ۳ تا ۴ ماه، باید اون رو عوض کنین. زیرا به مرور زمان در اثر استفاده خراب و ممکن هست سبب آسیب زدن و باعث بیماری های پوست شه.
  • پدهای اسفنجی رو به صورت ضربه زدن های آرام به کار ببرین و از کشیدن اون روی پوست خودداری کنین. با ضربه زدن کرم جذب پوست می شه و لکه ها رو پوشش می دهه.

اسفنج آرایشی بهتر است یا براش؟

اسفنج ها و براش ها هر کدوم کارایی خود دارن و هر دو می تونن مورد استفاده قرار گیرن. در مقایسه با هم دوام براش ها بیشتر و قیمت اسفنج یا پد آرایشی کمتره . شما می تونین با توجه به نیازتون، از بین براش ها و اسفنج ها پر کاربردترین رو برای خود انتخاب کنین و تلفیقی از هر دو داشته باشین.

در ادامه چطوری براش آرایشی رو تمیز کنیم؟ بریم سر اصل مطلب:

شستن براش آرایشی و شستن پد آرایشی درخانه به صورت منظم

اگر شما فردی هستین که همیشه آرایش می‌کنین، باید حداقل هفته‌ای یک بار براش آرایشی‌تون رو تمیز کنین و اگر کم آرایش می‌کنین، اون ها رو باید ماهی یک بار تمیز کنین. بهترین زمان برای شستشوی براش آرایشی در شب و قبل از خوابه چون در این صورت اونا فرصت دارن تا قبل از اینکه دوباره از اون ها استفاده کنین خشک بشن.

پس از شستشوی براش آرایشی اونا رو به صورت افقی قرار بدین تا خشک بشن. اگر اونها رو به صورت ایستاده خشک کنین، آب اضافی در فرول نفوذ میکنه و میتونه موجب بشه چسبی که موهای براش های آرایشی رو بهم متصل کرده شل بشه و موهای براش شروع به ریزش کنه.

  • شما می تونین به راحتی با یک صابون ساده‌ی بدون رنگ و بو یا شامپوهای ملایم بدون سولفات و یا حتی شامپو بچه، براش‌های خودتون رو تمیز کنین

برس و براش آرایشی میتونن باکتری و آلودگی‌های زیادی رو پس از مدتی استفاده به خودشون جذب کنن. به همین خاطر تمیز کردن براش آرایشی اهمیت زیادی داره.

آموزش نحوه شستن براش آرایشی در 5 مرحله

  1. براش رو با آب ولرم کاملا خیس کنین.
  2. زمانیکه براش کاملا خیس شد، براش رو روی یک قالب صابون بکشین تا کف کنه یا اینکه کمی شامپو روی تکه‌ای اسفنج بریزین و براش رو روی اسفنج بکشین تا کف کنه.
  3. اگر مدت زمان زیادی از شستشوی براش آرایشی‌تون می‌گذره نیازه که چندین بار براش رو بشویین و چندین بار مطابق مرحله قبل اون رو کف مالی کنین.
  4. هنگامیکه تمامی مواد آرایشی، چربی ها و … براش از بین رفت، مجدد اون رو با آب ولرم بشویین.
  5. در نهایت براش آرایشی‌تون رو به آرامی فشار بدین تا آب اضافی اون خارج بشه و اون رو بر روی یک حوله به صورت افقی قرار بدین تا کاملا خشک بشه.

خرید عمده محصولات آرایشی

نحوه شستشوی براش کرم پودر

شما برای شستشوی براش کرم پودر، می تونین از الکل استفاده کنین.

در این روش ابتدا درون یک ظرف گود مقداری الکل بریزین و براش کرم پودر رو در اون فرو کنین و به ارامی بچرخونین و سپس از الکل در بیارین. این کار رو چندین بار تکرار کنین تا از تمیز شدن کامل براش آرایشی‌تون اطمینان پیدا کنین. سپس براش یا براش رو از جایی آویزان کنین تا کاملا خشک بشه.

نحوه شستشوی براش مسواکی و شستن براش قاشقی

افراد تازه کاری که نمی تونن به خوبی از اسفنج برای پخش کردن کرم پودر یا اسفنج استفاده کنن، بهتره که از برس‌های گرد و حجیم براش مسواکی یا براش قاشقی استفاده کنن. این براش‌ها هم حتما باید به صورت منظم با استفاده از روش‌های گفته شده تمیز بشن.

طرز شستشوی اسفنج آرایشی و پد پنکیک با صابون

  1.  اسفنج رو زیر آب گرم بگیرین ، سپس جهت حذف آب اضافی اون اسفنج رو فشار بدین.
  2. چند قطره صابون مایع روی اسفنج بریزین و سپس با انگشتانتان اسفنج رو ماساژ بدین. زمانی که اسفنج تمام صابون را جذب کرد، اون رو زیر آب ولرم بشویین. بخاطر اینکه میزان جذب اسفنج‌ها بالاست ممکنه برای زدودن تمام مواد آرایشی جذب شده به آن مجبور بشین چندین بار اون رو با آب و صابون بشویین.
  3. پس از شستشوی اسفنج، آب اضافی اون رو حذف و حوله‌ی تمیزی رو به دور آن بپیچین تا تمام آب اضافی اون گرفته بشه و در نهایت اجازه بدین تا اسفنج کاملا خشک بشه.
  • براش‌هایی که برای کرم پودر و یا پنکیک استفاده می‌شن رو یک الی دو بار در هفته تمیز کنین.
  • براش‌هایی که برای کرم‌ها و مایعات استفاده میشن رو به طور روزانه تمیز کنین. به عنوان مثال براش کرم‌های مایع، کانسیلر، یا سایه چشم باید هر روز بعد از استفاده تمیز بشن زیرا بیشتر از موارد قبلی در معرض رشد باکتری و عفونت هستن.
  • اسفنج‌های آرایشی رو هر روز تمیز کنین. این اسفنج‌ها باید هر بار بعد از استفاده تمیز بشن ، زیرا به راحتی باکتری‌ها رو به پوست انتقال میدن و نباید نسبت به اونا بی‌ تفاوت بود‌. یک اسفنج خیس، مرطوب و کثیف میتونه عاملی برای رشد قارچ و عفونت‌های ویروسی هم باشه. پس بعد از استفاده، سریعا اونها رو بشویین و اجازه بدین که تا استفاده بعدی به طور کامل خشک بشه.

برای شستشوی براش‌هایتان گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار دارد. که می‌توانید هر کدام را با توجه به نیاز و امکانات خود انتخاب کنید.

  • شامپو بچه شاید پر کاربرد ترین ماده برای شستشو و تمیز کردن براش باشد که با توجه به فرمولاسیون ملایمی که داره برای تمیز کردن براش‌ها بسیار عالی عمل می‌کنه و میتونه گزینه مناسبی برای تمیز کردن براش‌هایی از جنس فیبر طبیعی باشه.
  • مایع ظرفشویی هم میتونه اسفنج‌ها و بیوتی بلندر‌ها رو به سرعت تمیز کنه؛ مخصوصاً برای اون دسته از براش‌هایی که با مواد آرایشی که پایه اون ها روغن و چربی بوده و یا کانسلیر برخورد داشتن.
  • پاک کننده‌های مخصوص براش‌های آرایشی هم موجود هستن که مخصوص تمیز کردن این براش‌ها می‌باشن و می تونین اون ها رو تهیه کنین.
  • البته محصولات خانگی مثل روغن زیتون یا سرکه هم جزء محلول‌های مناسبی برای تمیز کردن براش آرایشی محسوب می‌شن که قطعا اکثر شما اونها رو داخل آشپزخانه منزل تون دارین.

از توجه شما در مطلب چطوری براش آرایشی رو تمیز کنیم؟ متشکریم