چطوری از ماسک مو آرگان استفاده کنیم؟

چطوری از ماسک مو آرگان استفاده کنیم؟ ماسک مو با ترکیبات موثری که داره به آب‌رسانی و تغذیه عمیق بافت مو کمک میکنه و موجب میشه تا فرد موهایی سالم‌تر، خوش‌حالت‌تر و زیباتر داشته باشه. مشتریان پر و پا قرص ماسک مو بیش از همه خانم‌هایی هستن که با رنگ و دکلره دچار تضعیف فولیکول‌های مو شدند. اما بسیاری از دلایل دیگر نیز میتونن

باعث بشن تا افراد چه خانم و چه آقا به دنبال خرید و آگاهی از قیمت ماسک مو باشن. هر محصولی که به منظور مراقبت از پوست و موی خود خریداری می‌کنین، باید با روش استفاده از اون هم آشنا بشین تا میزان بهره‌وری رو به حداکثر برسونین. در این مطلب چطوری از ماسک مو آرگان استفاده کنیم؟ طرز صحیح استفاده از ماسک مو رو برای شما شرح خواهیم داد؛ همراهان دوشیزه با ما در این مقاله چطوری از ماسک مو آرگان استفاده کنیم؟ همراه باشید.

ماسک مو چیست و با نرم کننده چه فرقی دارد ؟

بسیاری از افراد تفاوت بین نرم کننده با ماسک مو رو نمی‌دونن. ماسک مو محصولی هست که معمولا در اون از روغن‌ها، عصاره‌های گیاهی و سایر مواد مغذی استفاده میشه تا سلامت و لطافت موها افزایش پیدا کنه.

در واقع ماسک مو بسیار قوی‌تر از نرم‌ کننده مو عمل میکنه و آب‌رسانی و تغذیه‌رسانی بهتری رو به بافت مو انجام

میده. سلامت مو به دلایل زیادی میتونه دچار آسیب بشه که از جمله اونها میشه به تحمل حرارت زیاد

(استفاده بیش از حد از سشوار یا اتوی مو)، آلودگی‌های محیطی، رنگ و دکلره کردن، بستن محکم و مداوم مو

و… اشاره کرد. در این صورت موها شکننده و ضعیف میشن. بهترین محصولی که در این شرایط میتونین

در کنار شامپو و مصرف قرص تقویت مو مورد استفاده قرار بدین، چیزی نیست به جز ماسک مو.

انواع ماسک مو

روش صحیح استفاده از ماسک مو دقیقا به نوع ماسک مو بستگی داره. انواع ماسک مو عبارتند از:

  • ماسک موی داخل حمام
  • ماسک موی بعد از حمام

طرز صحیح استفاده از ماسک مو داخل حمام

استفاده از ماسک مو بسیار ساده هست. اگر روی ماسک مویی که تهیه کردید، نوشته که داخل حمام و بعد از شستشوی کامل موها باید مورد استفاده قرار بگیره، طبق مراحل زیر پیش برین:

ابتدا موهای خود رو با شامپو بشویید

شامپو ی مناسب موی خود رو انتخاب کنین و با استفاده از اون موهای خود رو بشویید. در بازار شامپوهای مختلفی مخصوص موی خشک، چرب، رنگ شده و… وجود داره. ممکن است لازم باشه اگه موهاتون خیلی چرب است ۲ بار اون رو با شامپو بشویید.

ماسک مو رو بزنید

مقداری از ماسک مو رو بردارین و به ساقه موهای خود بزنید. بهتر است زدن ماسک مو رو از چند سانتی‌متر پایین‌تر از ریشه موها شروع کنید. معمولا در دستور اکثر ماسک‌های مو درج میشه که با ریشه موها برخوردی نداشته باشه.

۳ تا ۵ دقیقه صبر کنید

در این مرحله طرز صحیح استفاده از ماسک مو به این ترتیب است که باید اجازه بدین حدود ۳ تا ۵ دقیقه روی موها باقی بمونه . برای اینکه در این زمان بیکار نباشین می‌تونین وقت خود رو به کارهای دیگری مثل شستشوی بدنتون اختصاص بدین.

موهای خود رو آبکشی کنید

حالا وقت اون رسیده که ماسک مو رو از موهای خود بشویید. ماسک مو معمولا به راحتی و با یک آبکشی ساده از مو پاک میشه. دقت کنید که اگر به مدت زمان کافی ماسک مو روی ساقه موها باقی نمونده باشه، ممکن است نتیجه‌گیری اونطور که دلخواه شماست نباشه. در مرحله آخر موهای خود رو با حوله خشک کنین و در صورت دلخواه حالت بدین.

روش صحیح استفاده از ماسک مو بعد از حمام

انواعی از ماسک مو که مخصوص بعد از حمام هستن، دیگه پس از استفاده نیازی به آبکشی ندارن. این مدل از ماسک موها رو باید زمانی مورد استفاده قرار بدیم که در حمام دوش گرفتین، موهای خود رو با حوله خشک کردید اما هنوز نم‌دار است. ماسک موی بعد از حمام رو نیز به ریشه موهای خود نزنید. مقداری از اون رو کف دست بریزین و به ساقه موها بزنید و بعد در صورت دلخواه با شانه به موهای خود حالت بدین. نیازی به آبکشی این مدل از ماسک مو وجود نداره.

روش استفاده از ماسک مو در شب

معمولا فقط ماسک‌های خانگی رو میشه اجازه داد در تمام طول شب روی موها باقی بمونن. این مدل از ماسک موها اغلب حاوی روغن‌ها یا عصاره‌های گیاهی هستن. زدن ماسک موهای خانگی به ریشه موها معمولا بلامانع است و حتی فایده نیز داره. به این منظور باید ماسک مو رو به موهای خود بزنین و با یک کلاه یا کاور موها رو بپوشونین و به همان حالت تا صبح بخوابین. سپس در روز بعد می‌تونید با شامپویی که مناسب موی شماست موها رو بشویین و در صورت لزوم نرم کننده بزنین.

چند وقت یکبار ماسک مو بزنیم ؟

بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید تا به سلامت و شادابی موهایتان کمک بشه. اگر موهایی خشک و آسیب‌دیده دارین، توصیه میشه که ۲ الی ۳ بار در هفته از ماسک مو استفاده نمایید. چنانچه به فکر بلند کردن موهای خود هستین استفاده از ماسک مو برای شما میتونه بسیار مفید باشه چراکه از ایجاد موخوره و شکننده شدن موها پیشگیری به عمل میاره.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

فرق ماسک مو و سرم مو چیست ؟

سرم مو اغلب حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی هستن و برای بعد از حمام کارایی داره. پس از استفاده از سرم مو دیگه نیازی به آبکشی موها نیست. بنابراین سرم مو نسبت به ماسک مو مدت زمان بسیار بیشتری باید روی موها باقی بمونه. چنانچه موهای شما به سادگی دچار گره میشه یا موخوره میگیره و خشکی زیادی داره، استفاده از سرم مو بعد از حمام به شما پیشنهاد میشه. سرم مو عملکردی شبیه به ماسک بعد از حمام داره.

چه کسانی به ماسک مو نیاز دارن ؟

به گفته متخصصان ماسک مو برای همه افراد در همه سنین مناسب نیست. طرز صحیح استفاده از ماسک مو رو براتون شرح دادیم اما باید بدونید که ماسک مو بیش از همه برای افرادی توصیه میشه که:

  • موهای مجعد، فر و وز دارن
  • از خشکی و شکننده بودن موها رنج می‌برن
  • بر اثر رنگ و دکلره کردن مداوم موهاشون مقاومت خود رو از دست داده است

برای خرید ماسک موی مناسب چه نکاتی رو در نظر بگیریم ؟

در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها انواع مختلف ماسک مو رو می‌تونید در برندهای مختلف همراه با ترکیبات متنوع ببینید. به همین دلیل ممکن است انتخاب ماسک موی مناسب کمی سخت بشه. خرید ماسک مو باید بر اساس نوع ساختار موهای فرد و ضخامت موها صورت بگیره. ماسک موها کارایی‌های متفاوتی دارن که بسته به نیاز خود باید یکی از اونها رو انتخاب کنید. در بازار ماسک موهایی مخصوص:

  • رطوبت‌رسانی و آب‌رسانی
  • تثبیت کننده رنگ مو
  • تقویت کننده مو
  • حجم دهنده به مو
  • ضد وزی مو
  • کنترل کننده ریزش مو
  • ضد موخوره
  • درخشان‌کننده مو

رو می‌تونید بیابید. بنابراین باید دید کدامیک از اونها برای مشکل فعلی موهای شما میتونه موثرتر باشه.

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

ماسک مو های شیمیایی که امروزه در بازار یافت می شن،‌ در روتین های مراقبت از مو مورد استفاده قرار می گیرن. این ماسک ها دارای ویتامین A، ویتامین E، امگا۳، مواد معدنی، کراتین و … می باشن. در بعضی موارد که تار های مو نازک شده و موها حالت شکننده دارن، می شه از این ماسک ها برای تقویت موها استفاده کرد. از دیگر ویژگی های این ماسک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درخشان کننده مو
  • تقویت کننده مو
  • نرم کننده مو
  • بازسازی و ترمیم کننده مو
  • آبرسانی مو

معرفی انواع ماسک مو

ماسک مو انواع مختلفی داره که هرکدام کارایی خاصی دارن و برای نوع خاصی از مو مناسب هستن. چه موهای شما خیلی خشک باشه و چه چرب، ماسک مناسب موی شما وجود داره. اگر موهای شما رنگ شده است، می‌تونین از ماسک‌های خاصی که برای ترمیم مو ساخته شدند استفاده کنید. همچنین ماسک‌هایی وجود داره که میتونه به موهای شما حجم بیشتری بده . حتی ماسک‌های حاوی پروتئین نیز در بازار وجود داره که به تقویت موهای شما کمک می‌کنه.

در ادامه چطوری از ماسک مو آرگان استفاده کنیم؟ چند نوع ماسک مو برای انواع مختلف مو رو بررسی می‌کنیم:

۱. ماسک مو برای موهای خشک

ماسک‌های مخصوص موهای خشک میتونن نرمی و لطافت رو به موهای شما برگردونن. این نوع ماسک موی مرطوب کننده حاوی مواد مغذی ضروری مانند روغن آووکادو و روغن نارگیل هستن تا موها رو مرطوب و نرم کنن.

۲. ماسک مخصوص موهای آسیب دیده

اگر موهای شما در اثر رنگ کردن یا استفاده زیاد از ابزارهای حرارتی آسیب دیده است،‌ بهتر است که از ماسک های مخصوص موهای آسیب دیده استفاده کنین. این نوع ماسک ها حاوی مواد مغذی ضروری مانند عصاره گوجی بری و روغن زیتون هستن که میتونن موها رو تقویت کنن و از اونها در برابر آسیب‌های بعدی محافظت کنن.

۳. ماسک مخصوص موهای رنگ شده

این نوع ماسک مو برای موهایی طراحی شده است که تحت درمان با مواد شیمیایی قرار گرفته‌اند. هر روش رنگ آمیزی مو در طولانی مدت به مو آسیب میرسونه . این آسیب‌ها شامل از دست دادن رطوبت، کم رنگ شدن و محو شدن رنگ (رنگدانه به تدریج از بین میره) مو است. این نوع موها نیاز به تقویت، افزایش رطوبت، محافظت و ترمیم قوی دارن. ماسک برای موهای رنگ شده اغلب دارای مواد فعال نگهدارنده رنگ و موادی برای بستن کوتیکول است که برای جلوگیری از محو شدن سریع رنگ، یک لایه مسدود کننده بر روی مو ایجاد می‌کنه.

۴. ماسک مو برای موهای چرب

ماسک موهای مخصوص موهای چرب باید ترشح سبوم رو متعادل میکنه و به طور موثری پوست سر رو تمیز کنند تا حجم اون به مو افزایش پیدا کنه. در این صورت پوست سر و مو به سرعت چرب نمیشن و نیازی به شستشوی مداوم نخواهید داشت. این نوع ماسک ها به طور معمول شامل خاک رس طبیعی، گزنه، بیدمشک یا مریم گلی هستن. این مواد چربی بیش از حد مو رو جذب می‌کنند، همچنین حاوی مجموعه‌ای از مواد معدنی هستن که باعث تغذیه پوست و مو می‌شوند و ریشه موها رو تقویت می‌کنن.

 چند وقت یک بار از ماسک مو استفاده کنیم؟

اگر به صورت منظم از ماسک مو استفاده کنین ، قطعا شاهد تقویت و شادابی موهای خود خواهید بود. سوالی که ممکن است پیش بیاید مدت زمان استفاده از ماسک است. محققان و متخصصین مو معتقدند که بهترین دوره استفاده از ماسک مو، هفته ای یکبار است. یکی از نکاتی که در استفاده از ماسک مو باید به اون دقت نمایید، این مورد است که استفاده از اون رو سریعا قطع نکنید. برای درمان مشکلات مو لازم است تا حداقل ۶ ماه از ماسک مو استفاده کنید.

گروهی از مردم بر این باور هستن که می بایست برای تقویت مو و مشاهده سریع تأثیر ماسک، یک لایه ضخیم از اون رو بر روی موها زد. این باور غلط است واستفاده بیش از حد اون هیچ تأثیر چشم گیری نخواهد داشت. مراقبت از مو های رنگ شده موضوع بسیار مهمی است که بخشی از اون با به کار گیری ماسک انجام می شه.

ماسک مو چه مدت باید روی موها بمونه؟

شما باید حداقل سه تا پنج دقیقه ماسک مو رو روی موهای خود بگذارید. اما اگر موهای شما زبر و دهیدراته است و وقت دارید، می‌توانید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اون رو روی موهایتان نگه دارید. اگر موهای شما خشک شده است، می تونین اجازه بدین ماسک مو یک شب روی موهاتون بمونه. (موهای خشک نسبت به موهای مرطوب کمتر متخلخل هستن، بنابراین به مدت زمان بیشتری برای اثربخشی ماسک مو نیاز دارن).

 آموزش چند مدل ماسک موی خانگی

درست است که ماسک مو های زیادی وجود داره اما شما می تونین با کمترین هزینه ماسک مو خانگی مخصوص موهای خود رو تهیه کنید. در ادامه آموزش برخی از ماسک های مفید عنوان شده است.

۱. ماسک مرطوب کننده مو

برای تهیه این ماسک می تونین حدود ۱ فنجان ماست رو به همراه ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه و یک عدد زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط نمایید تا شکل خمیری بگیره. سپس اون رو بر روی موهای خود ماساژ بدین و و به مدت ۲۰ دقیقه منتظر بمونین . این ماسک مناسب موهای خشک است و مو ها رو به خوبی رطوبت رسانی می کنه. در نهایت می تونین موها رو به کمک آب ولرم و شامپو به خوبی تمیز نمایید. این ماسک رو می تونین ۱ بار در هفته برای رطوبت رسانی به مو ها استفاده کنید.

۲. ماسک عسل و روغن زیتون

از خواص روغن زیتون برای مو و پوست حتما مطلع هستین. برای تهیه این ماسک لازم است تا روغن زیتون رو بر روی حرارت قرار بدین تا به جوش بیاد . سپس زیر حرارت رو خاموش کنین و اجازه بدین روغن سرد بشه. در این مرحله می تونین دو قاشق غذاخوری عسل رو به روغن اضافه کنید. برای افزایش تأثیر گذاری این ماسک لازم است تا حدود ۱۵ دقیقه بر روی موها باقی بمونه . پس از این مدت موهای خود رو با آب سرد شستشو بدین. ماسک مذکور باعث براقیت قوی و تقویت موها میشه.

۳. ماسک موز و عسل

برای تهیه این ماسک، یک عدد موز رو به خوبی له کنین و با ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید. سپس اون رو بر روی موهای خود ماساژ بدین و بعد از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید. این ماسک با توجه به ویتامین A موز برای تقویت و رشد موها بسیار مؤثر هست.

امروزه اکثر افراد از خواص روغن آرگان باخبرن. این روغن از هسته میوه درخت آرگان به دست میاد و یکی از گران ترین روغن های جهان هست. از این روغن در زمان های قدیم توسط زنان مراکشی برای جوانسازی و تغذیه پوست، مو و بدن استفاده می شده است.

ادامه مقاله چطوری از ماسک مو آرگان استفاده کنیم؟ رو مطالعه نمایید تا از خواص بی نظیر روغن آرگان و ماسک مو آرگان بیشتر اطلاع پیدا کنین.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان به طلای مایع شهرت داره و اکسیری است که دارای خواص جادویی است.دارای خواص بی نظیری از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و سرطان موثر هست.آرگان از میوه درختی به نام آرگان که دارای نام علمی Argania spinose است به دست میاد.  این روغن سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که برای پوست و مو مفید می باشن. روغن آرگان معمولا به صورت روغن خالص فروخته می شه که در این حالت می تونه به صورت موضعی استفاده بشه. اگر به صورت کپسول باشه می تونه از طریق خوراکی مصرف بشه.

روغن آرگان در تعدادی محصولات آرایشی مانند شامپو، صابون و نرم کننده ها نیز وجود داره. از این روغن به صورت سنتی برای سلامت پوست، مو و ناخن به طور موضعی مصرف می گرده.

روغن آرگان چه خواصی داره؟

روغن آرگان دارای خواص زیادی است اما مشهورترین خاصیت روغن آرگان مفید بودن برای پوست و مو هست. در سال های اخیر روغن آرگان به حدی در بین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است که دولت مراکش برنامه ای برای افزایش پرورش درخت آرگان رو ترتیب داده است.

خرید عمده محصولات مو

ماسک مو آرگان چیست؟

ماسک مو روغن آرگان، یکی از انواع ماسک مو است که در ترکیبات خود دارای روغن آرگان هست. روغن آرگان سبب بازسازی، ترمیم، تغذیه عمقی مو و پوست سر خشک و آسیب دیده هست. این ماسک مو با داشتن انوع ویتامین ها به تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش اون کمک می کنه. ساختار اون باعث می شه که موها به صورت معجزه آسایی نرم و لطیف بشن و از ایجاد شکنندگی و موخوره در مو جلوگیری بشه.

فواید ماسک مو آرگان

رفع مو خوره

افرادی که دچار موخوره هستن بهتر است از ماسک مو روغن آرگان استفاده کنن. استفاده مرتب از اون از ایجاد موخوره تا حد زیادی جلوگیری می کنه زیرا وغن آرگان موجود در این ماسک به ساقه مو نفوذ پیدا می کنه و باعث تقویت اون می گرده. این کار باعث حفظ سلامتی مو و افزایش رشد و ضخامت مو می گرده.

حالت دهنده ی موهای وز

برای موهای وز که حالت نمی گیرن، اسیدهای چرب امگا9، امگا3 و ویتامین E راه حل مناسبی می باشه. این ترکیبات بدون چرب کردن موباعث رطوبت و حالت دهی بهتر مو می گردن. این ترکیبات در روغن آرگان وجود دارن.

درخشندگی مو

موها مانند پوست در معرض آلودگی های زیادی مانند آلودگی هوا و نور خورشید قرار دارن و تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی نیز این شرایط رو برای مو بدتر می کنه. روغن آرگان دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلفی است که به استحکام و نرمی مو کمک می کنن و باعث برگرداندن درخشندگی و شفافیت به مو می گردن.

ترمیم موهای آسیب دیده

یکی دیگر از خواص ماسک موروغن آرگان ترمیم موهای آسیب دیده است. اگر بیش از حد از مواد شیمیایی برای موها استفاده می کنین، درخشندگی و سلامت مو به خطر می افته. روغن آرگان موجود در ماسک مو باعث تقویت فولیکول مو از ریشه تا نوک مو می گرده. با استفاده از اون موها قوی و هیدراته می شن و می تونن نرمی و لطافت خود رو به دست بیارن.

درمان طبیعیِ شوره ی سر

وقتی پوست سر خشک باشه شوره به وجود میاد . روغن آرگان با نفوذ به ریشه مو می تونه خشکی پوست سر رو از بین ببره. برای درمان شوره سر می تونید حوله بزرگی رو در آب داغ فرو کنید و سپس آب اضافی اون رو بگیرید. حوله رو روی موهای خود قرار بدین و مو وپوست خود رو با اون بپوشانید. این کار پوست سر رو به صوتر کامل هیدراته می کنه.

حالت دهنده طبیعیِ مو

روغن آرگان یک حالت دهنده طبیعی مو است و می شه به جای حالت دهنده های شیمیایی از اون استفاده نمود تا مو رو در زمان طولانی تری صاف و نرم نگه داره.

ماسک مو آرگان برای ریزش مو

درمورد روغن آرگان تحقیقات خاصی برای درمان ریزش مو توسط روغن آرگان وجود نداره اما خواص مفید اون برای سلامت مو و پوست سر از شکستگی مو و ریزش مو جلوگیری می نماید. روغن آرگان سرشار از مواد مغذی است که برای پوست و مو مفیدن به همین دلیل می تونن پوست سر رو به رشد موهای بیشتر تحریک کنه. روغن آرگان ریزش مو رو جبران می کنه و باعث افزایش رشد مو می گرده.

افزایش رشد مو

در روغن آرگان به میزان فراوانی ویتامین E وجود داره که برای بهبود رشد مو موثر هست. همچنین آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب موجود در اون از سلامت مو محافظت می کنن و باعث حفاظت از مو در برابر خسارت ظاهری و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می گرده. این روغن باعث باز شدن فولیکول مو می گرده تا رشد مو رو افزایش بده.

مراقبت از مو در برابر خورشید

اشعه ماورابنفش تا حد زیادی به موها آسیب می رسونه . روغن آرگان از مو در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کنه حتی اگر ساعات طولانی رو در برابر آفتاب بگذرونید با وجود روغن آرگان نیازی به نگرانی نیست.

درمان موهای خشک و شکننده

خشک بودن مو باعث ایجاد موخوره در اونها می شه. روغن آرگان می تونه رطوبت مو رو حفظ کنه تا  موها دچار خشکی و شکنندگی نشن.

تقویت ابرو و مژه

مصرف روغن آرگان برای مژه و ابرو هیچ ضررری نداره. همونطور که گفتیم این روغن تقویت کننده فولیکول مو است در نتیجه با خواص بی نظیر خود  برای جلوگیری از ریختن مژه و ابرو مناسب هست و باعث تفویت اونها می گرده. این روغن با حفظ رطوبت تارهای مو باعث می شه که از ریزش و شکنندگی اون ها جلوگیری بشه زیرا یکی از دلایل ریزش خشکی و شکنندگی است.  همچنین این روغن با تحریک ریشه به رشد مجدد ابرو و مژه کمک می کنه.

چگونه ماسک مو آرگان اصل رو تشخیص دهیم؟

به جای اینکه به دنبال تشخیص روغن آرگان اصل باشیم این محصول رو از تولید کننده های معتبر که محصولاتشان دارای تاییدیه های جهانی  مانند تاییدیه سازمان بهداشت جهانی، گواهینامه ارگانیک آمریکا، برگه اصالت آزمایشگاهی و برگه امنیت آزمایشگاهی هستن باشیم.

نکته پایانی

در پایان چطوری از ماسک مو آرگان استفاده کنیم؟ به این نکته مهم توجه داشته باشین که طرز صحیح استفاده از ماسک مو باید با توجه به دستور روی بسته‌بندی محصول صورت بگیره. ما در این مطلب مطالب کلی رو برای شما شرح دادیم اما در درجه اول باید دستورات سازنده محصول رو در اولویت قرار بدین. اگر موهای ضعیف و شکننده دارید و نوع موهای شما مستعد موخوره است، ماسک مو محصولی فوق‌العاده برای مراقبت از موهای شما میتونه باشه.