چطوری از لوسیون بدن استفاده کنیم ؟

در جواب سوال چطوری از لوسیون بدن استفاده کنیم ؟ قابل ذکر هست که یسری نکات مهم در مورد نحوه استفاده از لوسیون بدن رو در این مقاله بصورت کامل آشنا میشید.
راهنمای ما در این مقاله در مورد نحوه استفاده از لوسیون بدن. با هر آنچه که باید در مورد لوسیون بدن، فواید آن و لوسیون بدن مناسب برای شما لازم هست ،بدونید.

خرید عمده لوازم آرایشی

نکات مهم در مورد نحوه استفاده از لوسیون بدن

همانطور که ما روزانه صورت خود رو مرطوب می کنیم تا پوست خود رو نرم و هیدراته نگه داریم، بدن ما هم به مقداری TLC مرطوب کننده نیاز داره. پوست بدن ما به اندازه صورت ما در معرض عناصر مختلف هست. آفتاب، عوامل محیطی، عرق، دوش آب گرم، گرمایش مرکزی و ضربه های سرد می تونند پوست رو خشک و تحریک کنن. مرطوب کردن منظم پوست می تونن به تسکین پوست های خاردار، ناراحت کننده، زبر یا ناهموار کمک کنه.

در حالی که این یک مرحله خیلی ساده در روال مراقبت از بدن شما هست، نحوه استفاده از لوسیون بدن مهارتی هست که روال مراقبت از بدن شما رو پس از دوش افزایش میده. برای کشف ترفندهایی در مورد نحوه استفاده از لوسیون بدن برای بهترین نتایج که پوستی نرم و ابریشمی رو برای شما به ارمغان میاره، بخونید.

لوسیون بدن چیست؟

قبل از اینکه به نحوه استفاده از لوسیون بدن بپردازیم، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم و “لوسیون بدن چیست؟” رو کشف کنیم. لوسیون بدن مرطوب کننده ای هست که برای استفاده در تمام بدن شما طراحی شده هست. تقریباً همانطور که هر روز صورت خود رو مرطوب می کنیم، بدن ما از یک دوز آبرسانی روزانه بهره میبره. لوسیون‌های بدن نسبت به مرطوب‌کننده‌های صورت غنی‌تر هستن و گاهی اوقات برای مقابله با مشکلات خاصی مثل سلولیت یا تقویت‌کننده فرموله میشن.

لوسیون های بدن می تونن کرم های غنی، شیر، موس های سبک یا روغن های آبرسان باشن. آنها ممکن هست فرمول غلیظی داشته باشن که بدن رو در لایه ای مجلل از رطوبت می پوشانه که پوست کم آب آن رو می خوره. بافت های سبک وزن برای انواع روغنی ایده آل هستن که هنوز آن دوز رطوبت رو بدون احساس لغزندگی مرتبط که گاهی اوقات با لوسیون بدن همراه میشه، میخوان.

لوسیون بدن چیست؟

فواید لوسیون بدن

  1. استفاده منظم از لوسیون بدن می تونه به نرم شدن و تسکین پوست ناخوشایند کمک کنه.
    همچنین می‌تونه به کاهش چین و چروک‌ها، به‌ویژه در نواحی در معرض دید مثل قفسه سینه، و آرام کردن شعله‌ورها یا لکه‌های تحریک‌شده کمک کنه.
    لوسیون بدن از سد پوستی محافظت می کنه، خط مقدم دفاعی پوست در برابر تهاجم میکروبی که می تونه با پاکسازی از بین بره. مواد مغذی موجود در لوسیون‌های بدن می‌تونند دفاع طبیعی سد پوست رو بازگردونن و به حفظ تعادل و سلامت میکروبیوم پوست کمک کنن.
  2. خیلی از لوسیون های بدن حاوی موادی هستن که به رفع مشکلات خاصی مثل خشکی، از دست دادن قابلیت ارتجاعی، سلولیت، آکنه، اگزما و کراتوز پیلاریس کمک می کنن.
    لوسیون بدن احساس خیلی خوبی داره! استفاده از لوسیون‌های مرطوب‌کننده با بوی فوق‌العاده بعد از حمام یا دوش گرفتن، به‌ویژه آنهایی که دارای روغن‌های ضروری طبیعی مثل روغن NIVEA در لوسیون رز و روغن آرگان هستنن، می‌تونه بدن و ذهن شما رو تقویت کنه.

نحوه استفاده از لوسیون بدن

شما یک مرطوب کننده بدن پیدا کرده اید که با نیازهای پوست شما مطابقت داره، اما چگونه از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

می تونید هر چند وقت یکبار از لوسیون بدن استفاده کنین، اما معمولا یه بار در روز کافی هست. زمانی که درخواست می کنین مهمتر از دفعات آن هست. یک اشتباه رایج این هست که لوسیون بدن رو روی پوست خشک بمالید – شاید حتی هر چند ساعت یک بار آن رو اضافه کنید. اما این بهترین نتیجه رو به شما نمیده. برای اینکه از لوسیون بدن حداکثر بهره رو ببرید، آن رو بعد از خروج از حمام یا حمام، زمانی که پوستتان گرم و مرطوب هست، بمالید (همچنین نباید خیس باشه). پوست گرم و مرطوب بهترین بوم برای نحوه استفاده از لوسیون بدن هست که به پوست اجازه میده حداکثر سود رو از مرطوب کننده انتخابی شما ببره.

خرید عمده لوازم پوستی

استفاده از آن رو روی پوست مرطوب یک بار در روز شروع کنید

کف دست های خود رو به هم بمالید تا لوسیون گرم بشه.
از دستان خود برای ماساژ دادن لوسیون به بدن خود با حرکات دایره ای کوچک استفاده کنین.
این کار رو تا زمانی تکرار کنین که تمام بدن خود رو بپوشانید (گردن خود رو فراموش نکنید!).

نحوه استفاده از لوسیون بدن برای نواحی خاص

بخش‌هایی از بدن مثل آرنج، دست‌ها، زانوها و گردن، بیش از سایرین مستعد خشکی هستن و ممکن هست به توجه بیشتری نیاز داشته باشن. برای کمک به تسکین و نرم کردن نواحی خیلی خشک، ممکن هست بخواید از لوسیون بدن در طول روز و همچنین بعد از حمام یا دوش گرفتن روی آن نواحی استفاده کنین.

از آنجایی که احتمالاً لوسیون رو روی این نواحی مورد نظر روی پوست خشک و خنک استفاده می‌کنین، سعی کنید ابتدا آن‌ها رو به آرامی ماساژ دهید تا قبل از استفاده از لوسیون کمی گرم بشه. این اطمینان حاصل میکنه که این ناحیه فواید لوسیون بدن رو جذب می کنه.
می تونید از لوسیون بدن معمولی خود در این نواحی استفاده کنین، یا شاید لوسیون بدنی رو انتخاب کنید که هیدراتاسیون بیشتری داشته باشه یا سریع جذب شه. شاید شما یه لوسیون سراسر بدن معطر رو دوست داشته باشید اما بوی خنثی رو برای اضافه کردن آن ترجیح میدید.

کدام لوسیون بدن برای من مناسب هست؟

این فقط نحوه استفاده از لوسیون بدن نیست، بلکه این هست که کدام نوع رو انتخاب می کنین که به شما کمک می کنه حداکثر فواید رو از روتین مرطوب کننده خود داشته باشین. نوع لوسیون بدنی که برای شما مناسب هست به نوع پوست، سبک زندگی و ترجیحات شخصی شما بستگی داره. انتخاب لوسیون بدن شما ممکن هست با مشکل خاصی که ممکن هست بخواید درمان کنین تعیین بشه. ممکنه تصمیم بگیرین که بیش از یک لوسیون بدن در کابینت حمام خود داشته باشین، شاید یک کرم غنی و مقوی برای حمام بعد از شب و یک لوسیون با جذب سریع برای صبح ها.

فصل ها نیز می تونند به انتخاب مرطوب کننده شما تأثیر بذارن. در طول زمستان، آب و هوا و گرمایش مرکزی میتونه حساسیت پوست رو افزایش بده و آن رو تشنگی مضاعف کنه، بنابراین ممکن هست بخواید لوسیون بدن سبک‌تان رو با فرمول غنی‌تر و مغذی‌تر در ماه‌های سردتر عوض کنین و در تابستان به یک لوسیون با بافت سبک‌تر برید.

2 دقیقه برای ایجاد روتین سفارشی مراقبت از پوست

چه نقص کامل یا نگرانی‌های پوستی دارین که واقعاً شما رو آزار میده، سازنده روتین های پوستی این رو برای یه روال مراقبت از پوست واقعاً سفارشی و مفید امتحان کنین. تنها کاری که باید انجام بدید این هست که به چند سوال ساده در مورد نگرانی های پوستی و سبک زندگی خود پاسخ بدید. سپس ابزار ما ویژگی‌های منحصر به فرد پوست شما رو تجزیه و تحلیل میکنه و روال شخصی‌سازی شده رو با نیازهای شما ایجاد میکنه.

در آخر

در مقاله چطوری از لوسیون بدن استفاده کنیم ؟ سعی کردیم با تمام جزییات لوسیون بدن شما رو آشنا کنیم.

فروشگاه دوشیزه باکیفیت ترین و بهترین محصولات رو در آسون ترین شرایط در اختیار شما قرار داده فقط کافیه یکبار استفاده کنید تا برای همیشه کیفیت خوب فروشگاه دوشیزه رو به همراه داشته باشید.