چطوری از فرمژه استفاده کنیم؟

چطوری از فرمژه استفاده کنیم؟فرمژه از وسایل ضروری کیف آرایش است. چرا که با هزینه کم، فرم مژه‌ها رو زیباتر می‌کنه و حتی باعث می‌شه که مژه‌ها بلندتر به نظر برسن. در واقع فرمژه، ساده‌تری وسیله‌‌ای است که تاثیر زیادی در تغییر و زیبایی مژه‌ها ایجاد می‌‌کنه. در ادامه مقاله چطوری از فرمژه استفاده کنیم؟ به معرفی انواع فرمژه و نحوه استفاده از اون می‌پردازیم. در این صورت خرید مناسب‌تری برای حالت‌دهی مژه‌هاتون خواهید داشت.

نحوه استفاده از فرمژه چگونه است؟

تفاوتی نداره که شما به آرایش ساده و ملایم یا به آرایش غلیظ و کامل علاقه دارین. چرا که اگه روش استفاده از فرمژه رو بدونید، زیبایی مژه و چشم‌هاتون چندین برابر خواهد شد. در واقع راز آرایش چشم زیبا و جذاب، استفاده درست از دستگاه فر کننده مژه است که در ادامه به اون می‌پردازیم. در ابتدا بیایید نگاهی به انواع فرمژه داشته باشیم.

فرمژه مناسب انتخاب کنید

پیش از اون که نحوه کار با فر مژه رو بیاموزید، اول باید فرمژه مناسب انتخاب کنید. به طور کلی دو نوع فر مژه داریم: فرمژه دستی و فرمژه برقی. فرمژه برقی همچون اتو مو، از طریق گرما و حرارت باعث حالت‌دهی مژه‌ها می‌شه. بنابراین میزان حالت‌دهی مژه با دستگاه برقی بیشتر خواهد بود.

اما در صورتی که می‌خواید به صورت روزانه از یک دستگاه برای فر کردن مژه‌ها استفاده کنید، فرمژه دستی و کلاسیک انتخاب بهتری است. با این حال فِرمژه دستی هم انواع مختلفی داره که در ادامه مقاله به هر یک می‌پردازیم. البته شما می‌تونید فرمژه دستی رو کمی با کمک سشوار گرم کنین و خودتون یک فر مژه داغ بسازین. (البته به یاد داشته باشید که دستگاه فر کننده مژه نباید خیلی داغ شه.)

خرید عمده محصولات ارایشی و بهداشتی

مژه‌هاتون رو تمیز کنید

در صورتی که آرایش و ریمل روی چشمتون باقی مانده است، توصیه می‌کنیم حتما مژه‌هاتون رو تمیز کنید. در صورتی که ذرات ریمل روی مژه باقی مانده باشه، مژه‌ها خوش حالت نخواهند شد. همچنین توصیه می‌کنیم حتما مژ‌ه‌هاتون رو خشک کنید.

با این حال شما می‌تونید آرایش صورت و چشمتون رو انجام بدین، اما پیش از مرحله استفاده از فر مژه، از ریمل استفاده نکنید. استفاده از دستگاه فر کننده روی مژه‌های ریمل خورده، به مژه‌ها آسیب می‌رسونه و حتی ممکن است باعث شکستن و ریزش اونها شه.

البته طرز انتخاب یک فرمژه  مناسب و طرز استفاده از اون اهمیت بسیار زیادی داره و طبیعی به نظر رسیدن زیبایی چشم مهم است.

در مورد فر مژه نکاتی وجود دارد که بهتر است بدونین:

نیاز مژه‌های‌تون رو بشناسین

مژه آدم‌ها با هم فرق دارن.

بنابراین فر مژه‌ای که برای چشمای کوچک دوست‌تون خوب است الزاما برای چشمان کشیده شما مناسب نخواهد بود.

به هنگام انتخاب یک فر مژه حتما حالت چشمای و بلندی مژه‌های‌تون رو در نظر بگیرید و فر مژه‌ای انتخاب کنید که تمام طول چشم و بلندی مژه‌های‌تون رو در خود بگیره و مژه‌ای بیرون از اون باقی نمونه.

شایعات رو باور نکنید

بر خلاف عقیده عموم، فر مژه، مژه‌ها رو نمی‌کنه و اونها رو خرد نمی‌کنه.

حتی اگه ابتدا ریمل بزنید (که البته ما این رو توصیه نمی‌کنیم) چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

واقعیت اون است که ما همیشه یک یا دو تار از مژه‌های‌ مون رو از دست میدیم و چه از فر مژه‌ استفاده کنیم و چه نکنیم، گاهی مژه‌ها می‌افتند.توجه داشته باشین اگر هنگام فر دادن مژه، فر مژه مژه‌های‌تون رو می‌کشه بهتر است اون رو کنار بگذارید و به سراغ یک فر مژه خوب و استاندارد بگردین.

در ادامه چطوری از فرمژه استفاده کنیم؟ شما رو دعوت میکنیم همراه ما باشید

مژه‌های کوتاه هم فر می‌خواهند

اگر مژه‌های خیلی کوتاه هستند بهتر است به سراغ فر مژه‌هایی برید که مژه‌ رو کمتر فر میدن.

فر مژه‌هایی که انبر صاف‌تری دارند کمک می‌کنن بدون این که مجبور باشیم فر مژه رو در زاویه‌های عجیب و غریب قرار میدیم، (به مژه‌ها حالت بدیم و کمتر به مژه‌ها فشار وارد کنیم).

فر مژه‌های باریک‌تر نیز کمک می‌کنند مژه‌های کوتاه راحت‌تر درون انبر قرار گیرند و حالت داده بشن.

فرمژه برقی

مدتی است که فر مژه برقی نیز وارد بازار شده و مورد توجه بعضی خانم‌ها قرار گرفته است.

این فر مژه، تقریبا شبیه به بابلیس است که با برق گرم می‌شه و مژه‌ها رو حالت میده.

ممکن است فکر قرار دادن یک فلز داغ نزدیک چشم‌ها شما رو از خریدن فر مژه پشیمان کنه ولی بهتر است بدونین این فر مژه‌ها زیاد داغ نمیشن و گرمای اون به اندازه‌ای نیست که به مژه صدمه بزنه.

نحوه کار با فرمژه

برای استفاده از فرمژه دستی، ابتدا اون رو مانند قیچی در دست بگیرد و کاملا بازش کنید. چشمتان رو باز کنید و وسیله فر کننده مژه رو نزدیک مژه‌های بالای چشم‌تون قرار بدین، به طوری که مژه‌ها میان دو سمت (گیره) فر مژه قرار بگیرد. سعی کنید فِرمژه رو نزدیک محل رویش مو قرار بدین. سپس فرمُژه رو ببندید و به مدت 10 ثانیه صبر کنید.

در مرحله بعد، فرمُژه رو کمی از محل رویش مژه‌ها دور کنید و اون رو در میانه مژه قرار بدین. فِرمژه رو ببندید و دوباره 10 ثانیه صبر کنید. در مرحله سوم فر مژه رو به نوک مژه‌ها نزدیک کنید و اون رو دوباره ببنید و باز هم 10 ثانیه صبر کنید. این مراحل رو برای چشم دیگرتون تکرار کنید.

فرمژه رو تمیز کنید

یکی از کارهایی که معمولا بیشتر افراد فراموش می‌کنند، تمیز کردن فرمژه است. در واقع دستگاه فر کننده مژه کثیف و آلوده، باعث عفونت و مشکلات چشم می‌شه. بنابراین فر مژه رو با صابون یا دستمال مرطوب آرایش، کاملا پاک کنید تا همیشه تمیز باشه.

ترفند استفاده از فرمژه دستی در چطوری از فرمژه استفاده کنیم؟

اگر می‌خواید ترفند استفاده از فرمژه دستی رو بیاموزید تا مژه‌هاتون فرتر و میزان ماندگاری فرم مژه بیشتر شه، اون رو گرم کنید. در این صورت سشوار رو با دمای کم و در فاصله با دستگاه فر کننده مژه قرار بدین. هنگامی که فرمُژه کمی گرم شد، می‌تونید از اون استفاده کنید. توجه داشته باشید که فِرمژه داغ نباشه، چرا که ممکن است باعث ریزش و آسیب مژه‌ها شه.

انواع فرمژه: بهترین فرمژه دستی

داشتن فر مژه دستی، کمک بسزایی در زیبایی مژه‌ها می‌کنه. اما فر مژه دستی انواع متفاوتی داره که ممکن است هر یک برای یک نوع مژه مناسب باشد. معمولا نحوه استفاده از فرمژه دستی یکسان است و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. بنابراین معرفی بهترین فرمژه دستی به شما کمک می‌کنه تا خرید فرمژه دستی ساده‌تری رو تجربه کنید.

فرمژه دستی کلاسیک

در صورتی که تازه کار هستید و نمی‌دونید چگونه مژه‌هاتون رو بدون آسیب فر کنید، توصیه می‌کنیم از فرمژه دستی کلاسیک استفاده کنید. فر مژه دستی کلاسیک، شبیه به یک قیچی است که گیره اون از پلاستیک یا فلز تشکیل شده است.

فِرمژه دستی با پلاستیک نرم و انعطاف‌پذیر، مناسب مژه‌های حساس است. در صورتی که مژه‌هاتون در اکثر مواقع در معرض ریزش قرار می‌گیره، بهتر است فر مژه دستی با پلاستیک رو تهیه کنید. فرمژه فلزی مناسب افرادی است که می‌خواهند مژه‌های فرتری داشته باشند. با این حال در صورتی که در استفاده از فرمُژه دستی حرفه‌ای هستید، می‌تونید مدل فلزی اون رو تهیه کنید.

ادامه چطوری از فرمژه استفاده کنیم؟ بخوانید

فرمژه کوچک

از دیگر فرمژه‌های دستی می‌توان به فرمژه کوچک اشاره کرد که به اون مینی فرمژه هم میگن. این مدل فرمژه مناسب افرادی است که مژه‌های کوتاه دارن. بنابراین با کمک فر مژه کوچک می‌تونید مژه‌های کوتاه رو بهتر فر کنید و حالت دهید. این مدل فر مُژه، گیره کوتاهی داره که مژه‌ها به سادگی روی اون قرار میگیرن.

فرمژه پلاستیکی

فرمژه پلاستیکی بدنه پلاستیکی دارد و مدل اون کمی متفاوت از فرمژه‌های کلاسیک است. این مدل فر مژه مناسب افرادی است که مژه‌های حساسی دارند و ممکن است در معرض آلرژی قرار بگیرن. بنابراین اگرچه قیمت فرمژه پلاستیکی کمی بیشتر است، اما آسیب کمتری به مژه میرسونه.

فرمژه ناخن‌گیری

فرمژه ناخن‌گیری شبیه به ناخن‌گیر یا موچین است و گیره کوتاهی دارد. در صورتی که مژه‌های کوتاه دارید، خرید فرمژه ناخن‌گیری انتخاب مناسبی خواهد بود. همچنین این مدل فر مژه برای فر کردن مژه‌های پایین و فر کردن مژه‌ مصنوعی نیز مناسب است.

بهترین مارک فرمژه دستی

در بازار، مارک‌های ناشناخته و گوناگونی وجود داره. اما اگر می‌خواید بهترین مارک فرمژه دستی رو تهیه کنید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله رو از دست ندید. در واقع یک برند فرمژه خوب، مانع ریزش مژه‌ها می‌شه و به مژه‌ها حالت و فرم بهتری می‌بخشه.

فرمژه اکسیلیا

فرمژه اکسیلیا یک برند استاندارد است که برای فر کردن مژه‌ها مناسب خواهد بود. این فر مُژه شامل یک پد نرم و انعطاف پذیر است که مانع شکستن و ریزش مُژه‌ها می‌شود. جنس بدنه این دستگاه فر کننده مژه از سیلیکون است و انعطاف‌پذیری خوبی دارد.

فرمژه اوریفیلم

برند اوریفیلم یک برند شناخته شده و معروف آرایشی و بهداشتی است. خرید فرمژه اوریفیلم به شما این فرصت را می‌دهد تا بدون آسیب، مژه‌هایتان را فرم دهید. بدنه این نوع از انواع فرمژه، فلزی است و مژه‌ها روی یک گیره یا پد سیلیکونی قرار می‌گیرند تا به خوبی فر شوند.

فرمژه زدوان

فرمژه زدوان یکی از دیگر از برندهای معروف و پرطرفدار است. جنس گیره این وسیله سیلیکون انعطاف‌پذیر است که به مژه‌ها حالت می‌دهد. از مزیت این فِرمژه زدوان می‌‌توان به بدنه آلومینیومی و سبک آن شاره کرد که هنگام کار، دچار دست درد نخواهید شد.

فرمژه آی ایکس

فرمژه آی ایکس مناسب افراد حرفه‌ای در آرایش است. بدنه آن همچون قیچی پلاستیکی است. بنابراین به دست فشار وارد نمی‌کند. پد این مدل فر مژه قابل تعویض است و شما می‌‌توانید از یدک پد فرمژه جدید استفاده کنید.

فرمژه ورگن

خرید فرمژه ورگن مزیت‌های زیادی به همراه دارد. چرا که این مارک فِرمُژه کیفیت بالایی دارد و قابل شست‌و‌شو است. دسته فرمژه ورگن مدل AB101 چوبی است. بنابراین از این مدل فرمژه می‌توانید برای خانه و سالن آرایشگاه استفاده کنید.

خرید عمده محصولات آرایشی

فرمژه بیول

اگر می‌خواهید بهترین مارک فرمژه را تهیه کنید، نام فرمژه بیول را فراموش نکنید. این برند از مواد باکیفیتی ساخته شده است و بدنه محکم و مقاومی دارد. استفاده از این فر مژه بسیار آسان است و مناسب افراد تازه کار و حرفه‌ای است.

انواع فرمژه: فرمژه برقی

فرمژه برقی نوعی دیگر از انواع فرمژه است که این سال‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. به طور کلی فرمژه برقی به دو مدل تقسیم می‌شه. مدل اولِ فر مژه برقی همچون مدل کلاسیک، گیره‌ای است و مدل دوم اون شامل فرچه‌ای شبیه به فرچه ریمل یا شانه است.

فرمُژه برقی با باتری، USB یا برق کار می‌کند. میزان فر کردن و ماندگاری فرم مژه‌ها با این دستگاه بیشتر است و کارکرد اون شباهت بسیاری به اتو مو یا دستگاه فر کننده مو دارد. این دستگاه سرعت فر کردن مژه رو بالا می‌بره و مژه‌های کوتاه رو هم حالت می‌بخشه. بنابراین کشورهای آسیایی شرقی از این مدل فر مژه بیشتر استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از فرمژه برقی چگونه است؟

روش استفاده از فرمژه برقی بسیار آسان است و شما می‌تونید در زمان کوتاهی، مژه‌هایتان فر و جذاب کنید. ابتدا باتری رو داخل دستگاه قرار بدین یا اجازه بدین دستگاه به میزان کافی شارژ شه. سپس روبه‌روی آینه قرار بگیرین و همراه با فرمژه برقی، مژه‌هاتون رو از محل رویش مژه تا نوک مژه شانه کنید. همچنین شما می‌تونید جهت مژه‌هاتون رو تغییر بدین . برای فر کردن مژه‌های پایین هم همین روند رو تکرار کنید.

در صورتی که مدل فرمژه برقی، شبیه به فِرمژه دستی بود، اون رو چند ثانیه روی مژه‌هاتون قرار بدین تا فر شه. اما توصیه می‌کنیم دستگاه رو به مدت طولانی روی مژه‌ها قرار ندین تا به اون آسیب وارد نشه.

شما می‌تونید هنگامی که باتری از دستگاه خارج یا دستگاه خاموش بود، اون رو با یک دستمال مرطوب تمیز کنید. اما دستگاه هرگز نباید خیس شه. بنابراین پس از تمیز کردن دستگاه، حتما اون رو خشک کنید. توصیه می‌کنیم این دستگاه رو روی مژ‌ه‌های کاملا تمیز بکشید و اگر ریمل زدید، از اون استفاده نکنید.

بهترین مارک فرمژه برقی

توصیه می‌کنیم پیش از خرید فرمژه حرارتی، حتما لیست بهترین مارک فرمژه برقی رو نیز بررسی کنید. چرا که یک برند استاندارد و باکیفیت، به مژه‌ها آسیب نمی‌رسوند، عملکرد بهتری داره و دستگاه به سرعت خراب و بی‌استفاده نمی‌شه.

فرمژه برقی تاچ بیوتی

یکی از برندهای معروفی که در ایران هم موجود است، فرمژه برقی تاچ بیوتی است. این فرمژه حرارتی در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود. کیفیت بدنه و ساخت این دستگاه فر کننده حرارتی مژه بالا است و ماندگاری و طول عمر بالایی دارد. این فرمژه حرارتی، مناسب تمام سنین است و به مژه‌ها آسیب نمی‌رساند.

فرمژه برقی پاناسونیک

از بهترین برندهای فرمژه حرارتی می‌توان به فرمژه برقی پاناسونیک اشاره کرد. برند پاناسونیک در تولید محصولات برقی بسیاری موفق است و فرمژه حرارتی این برند نیز کیفیت قابل توجهی دارد. سَری این دستگاه فر کننده مژه تا 360 درجه می‌چرخد و برس آن به سادگی با حرارت استاندارد مژه‌ها را فر می‌کند.

فرمژه حرارتی شیائومی

فرمژه حرارتی شیائومی، نه تنها باعث حالت‌دهی مژه می‌شود، بلکه با فناوری نوین، به مژه‌ها آسیب نمی‌رساند. این فرمژه حرارتی، بدنه سرامیکی دارد که مژه را نمی‌سوزاند. همچنین شما می‌توانید حرارت آن را نسبت به ضخامت مژه‌هایتان تنظیم کنید.

سخن آخر در چطوری از فرمژه استفاده کنیم؟

فر مژه حرارتی یا دستی به حالت‌دهی مژه‌ها کمک بسزایی می‌کنند و باعث می‌شوند که آرایش چشم زیباتر شود. اما پیش از خرید فرمژه باید به طول و نوع مژه‌هایتان توجه کنید. برای مثال اگر مژه‌های بلند یا متوسطی دارید، می‌توانید از فر مژه کلاسیک استفاده کنید. اما در صورتی که مژه‌های کوتاهی دارید، بهتر است از فر مژه کوچک یا فِرمُژه ناخن‌گیری استفاده کنید. همچنین پیش از استفاده از هر نوع فرمژه‌ای، حتما مژه‌هایتان را تمیز و پاک کنید.

سوالات متداول درباره انواع فرمژه دستی و برقی

در این بخش به سوالات متداول درباره فرمژه دستی و برقی می‌پردازیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین پاسخ این سوالات کمک می‌کند تا هنگام استفاده از دستگاه فر کننده مژه، آسیبی به مژه‌ها نرسد یا دچار ریزش مژه نشوید.

آیا  استفاده از فرمژه ضرر دارد؟

پاسخ به این سوال بله و خیر است. در صورتی که دستگاه فرکننده مژه را به درستی استفاده کنید، مژه‌ها نمی‌ریزند و آسیبی به مژه وارد نمی‌شود. اما در صورتی که پس از ریمل از فرمژه استفاده کنید یا فر مژه را با فشار روی مژه بکشید، باعث آسیب جدی به مژه‌هایتان می‌شوید.

آیا فرمژه حرارتی مژه را می‌سوزاند؟

خیر، فرمژه حرارتی مژه را نمی‌سوزاند، چرا که حرارت آن به قدری نیست که به مژه آسیب برساند. همچنین برخی از دستگاه‌های حرارتی مژه، دمای قابل تنظیمی دارند.

چگونه مژه را فر کنیم؟

نحوه فر کردن مژه با فرمژه در سه مرحله است. توجه داشته باشید که این مراحل برای پیش از استفاده ریمل است و باید مژه‌هایتان تمیز باشد. پس از مطالعه این مطلب درباره بهترین انواع فرمژه و تهیه یک دستگاه، نکات بعدی را دنبال کنید. ابتدا دستگاه فرکننده مژه را در محل رویش مژه به مدت 10 ثانیه قرار دهید. در مرحله دوم، فرمُژه را در میانه مژه‌هایتان قرار دهید و باز هم 10 ثانیه صبر کنید. در مرحله آخر، فِرمُژه را نزدیک نوک مژه‌‌‌ها بگذارید تا مژه‌ها کاملا فر شوند.