چطوری از بلک ماسک استفاده کنیم؟

چطوری از بلک ماسک استفاده کنیم؟ امروز با این سوال اومدیم تا همه چیز رو درمورد بلک ماسک توضیح بدیم همراه ما در این مقاله چطوری از بلک ماسک استفاده کنیم؟ باشید.

ماسک سیاه یکی از ماسک های محبوب و پرطرفدار این روزاست . حتما شما هم تبلیغات زیادی در روزنامه ها ، رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره ماسک زغال دیدین .

ماسک سیاه

ماسک سیاه، یک روش موثر برای داشتن پوستی بدون لک و صاف است . البته منظور ما ، زغالی که برای تهیه آتش از اون استفاده میشه نیست …

این ماسک ها از زغال فعال تهیه میشن. زغال فعال در پزشکی بسیار مورد استفاده قرار می گیره و برای تصفیه هوا نیز کاربردهای زیادی داره . اما این زغال فعال الان برای سفید کردن دندان ، سم زدایی از آب و مواد غذایی و همچنین برای افزایش زیبایی و بهبود وضعیت پوست نیز مورد استفاده قرار می گیره .

فواید ماسک سیاه

ماسک سیاه تمیز کننده قوی صورت است و با بروز آکنه، جوش و جوش های سر سیاه مقابله می کنه.

این ماسک برای افرادی که از مشکلات پوستی رنج میبرن مناسب است و برای انواع پوست ها کاربرد داره و محدودیتی از این نظر برای افراد نداره.

ماسک سیاه کاملا تحت آزمایشاتی نظیر آزمایش پوست و آزمایش های بالینی قرار داره.

در یکی از مطالعات انجام شده، ۹۱% افرادی که از این ماسک برای اولین بار استفاده کردند نتیجه ی مثبت گرفتند

۹۳% از افرادی که از این ماسک طی یک دوره درمان کامل ماهیانه استفاده کردند، جوش های روی پوست شون حذف شده و پوستی صاف رو تجربه کردند.

اثر لایه‌برداری اون ، حذف آشکار جوش‌ های سرسیاه و دیگر کثیفی‌ ها و چرک‌ های روی پوست بسیار جالب است.

این ماسک علاوه برجوش‌های سرسیاه، لایه خارجی پوست و موهای صورت رو نیز می‌کنه و چربی‌های مضر پوست رو برمی‌داره.

موهای صورت نیز به همراه ماسک کنده میشه که درد داره؛ درست مانند وکس صورت.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

چگونه از ماسک سیاه استفاده کنیم ؟

می تونید زغال فعال رو به شکل پودر دربیارین و روی مو و پوست صورت تون بریزین . زغال فعال باعث ایجاد تعادل در چربی پوست می شه و از ایجاد جوش پیشگیری می کنه . بنابراین اگر پوست چربی دارین ، یک یا دوبار در هفته از زغال فعال به عنوان ماسک صورت استفاده کنین .

نکته : استفاده ی بیش از حد از ماسک سیاه، ممکن است باعث خشکی پوست بشه. این یعنی این ماده رو نمی تونید بیش از اندازه مصرف کنین .

آیا بلک ماسک تاثیر گذار است؟

بله کاملا.

این ماسک واقعا تاثیراتی که گفته میشه رو داره، اما معایبی هم داره که در ادامه توضیح میدم . با بلند کردن این ماسک از روی صورت، جوش‌های سرسیاه و زیر پوستی و حتی پرزها و موهای صورت هم کنده میشه و بعد از اون ، پوستی صاف و نرم خواهید داشت چون این ماسک یک لایه بردار قوی است که سلول‌های سطح پوست را از بین می‌بره.

ماسک سیاه چقدر باید روی صورت بماند؟

مدت زمان پیشنهادی برای استفاده از این ماسک ۲۵ دقیقه است که در طی آن ترکیبات فعال وارد پوست میشه و شروع به فعالیت می کنند. کم کم ماسک خشک میشه و منعطف می شه.

سپس ماسک ظاهر و بافت یک فیلم شفاف رو می گیره.

پس از ۲۵ دقیقه به آرامی از انتهای ماسک بکشین و ماسک رو از روی صورت بلند کنید. در این حالت ماسک به راحتی قابل کندن است. ممکن است مقداری از ماسک بر روی صورت شما باقی بمونه که به راحتی با آب ولرم قابل شستشو است.

سپس می تونید صورت خود رو کاملا با آب ولرم بشویید.

تاثیر ماسک سیاه بر روی پوست ما چیست ؟

این ماسک ها بدون شک تاثیر مثبتی دارن زیرا سموم به راحتی به زغال فعال می چسبن و این باعث سم زدایی و پاکسازی می شه . به علاوه اینکه چون این ماده یک عنصر طبیعی است فاقد مواد شیمیایی هست و عوارضی برای مو و پوست نداره . همچنین برای از بین بردن لکه های پوستی ، آکنه و نرم شدن پوست موثر است .

ماسک سیاه چند بار در هفته استفاده شود؟

برای بازدهی بیشتر پیشنهاد می شه تا از این ماسک هفته ای ۳ بار استفاده کنید. ماسک سیاه برای درمان لازم است یک ماه به طور کامل استفاده شه.

خرید عمده محصولات پوستی

ترکیبات ماسک سیاه

ترکیبات این ماسک چیزی است که اون رو بدون شک موثر می کنه و کیفیت اون رو تضمین می کنه. ماسک سیاه حاوی پارابن نیست.
پارابن ماده ای نگهدارنده است که شما بایستی بسیار مراقب پوست های حساس باشین چون ممکن است به این ماده آلرژی داشته باشین.

ماسک سیاه ۴ ترکیب اصلی داره که ویژگی های منحصر به فردی دارن.

زغال چوب بامبو

این نوع زغال پایه و اساس گیاهی داره و برای سم زدایی و محافظت از پوست استفاده می شه. این زغال از دوران کهن استفاده میشه و خواص زیاد اون شناخته شده است.
زغال چوب بامبو به عنوان موثرترین ترکیبی است که پاک کننده پوست است. ترکیبات فعال اون از روی پوست جذب میشه و منافذ پوست رو از بین می بردهو آلودگی ها و مواد مضر رو از روی سطح پوست پاک می کنه.

پرو ویتامین B5

ویتامین B5 ویتامینی است که مداوم در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیره. این ویتامین همچنین با نام پانتنول شناخته می شه و سلامتی پوست شما رو ارتقا میده و چندین خواص تایید شده ی مفید برای سلامتی شما داره.
پرو ویتامین B5 مرطوب کننده است و پوست شما رو نرم تر، منعطف تر و لطیف تر می کنه. همچنین پروویتامین B5 خاصیت ضد التهابی داره بطوریکه خارش و التهابات پوستی رو تسکین میده.

روغن گریپ فروت

یکی دیگر از ترکیبات مهم ماسک سیاه ، روغن گریپ فروت است. این روغن ضروری برای پوست های چرب پیشنهاد

می شه، زیرا  باعث می شه تا منافذ پوست بسته شده و جوش های سر سیاه رو از بین میبره و پوست آبرسانی بهتری بشه .

همچنین این روغن برای پوست های آسیب دیده مناسب است چون نرمی و لطافت بیشتری به پوست میده و جای زخم ها و جوش ها رو از بین می بره.

روغن جوانه گندم

این روغن دارای ترکیب ارزشمندی است که برای سلامت پوست بسیار مفید است. این روغن از جوانه گندم گرفته

میشه .

روغن جوانه گندم ، آنتی اکسیدان، ترمیم کننده و احیا کننده ی پوست است. این روغن به پوست شما کمک می کنه تا پوستی لطیف و انعطاف پذیر داشته باشید.

همچنین این روغن برای پوست تغذیه ای مناسب است و به جهت آبرسانی بسیار عالی برای پوست های خشک پیشنهاد میشه.

ماسک سیاه چند نوع است ؟

مدل های مختلفی از این ماسک در بازار وجود داره که می تونید اونا رو تهیه و برای پوست خود استفاده کنید . بعضی از ماسک های موجود در بازار ترکیبی از زغال سیاه و سفید است و استفاده از اونها باعث تمیزی و درخشان شدن پوست

میشه .

 این ماسک ها با از بین بردن جوش های سر سیاه و ناخالصی های روی پوست باعث صاف شدن پوست خواهند شد .
برخی از انواع ماسک سیاه ، به همراه خاک رس هستن که ترکیبی عالی به عنوان یک ماسک برای پوست صورت به حساب میاد.

یادآور می شیم ماسک سیاه بسیار سنگین است و استفاده از مقدار کمی از اون می تونه در هر بار نیاز شما را برطرف کنه . ماسک زغال با جذب چربی اضافی بر روی پوست باعث تمیزی و شفافیت پوست میشه.

ممنون که تا انتها این مطلب همراه ما بودید.