چطوری آنلاین شاپ پوشاک راه بیندازیم؟

چطوری آنلاین شاپ پوشاک راه بیندازیم؟در این مقاله ، دوشیزه قصد داره تا شما رو با این شغل و کسب درامد اشنا کنه

امیدواریم توضیحاتمون در مقاله ی چطوری آنلاین شاپ پوشاک راه بیندازیم؟ شما رو به جواب سوالاتتون برسونه.

شاید مشتریان تا چند سال پیش برای خرید پوشاک به‌صورت آنلاین وسواس به خرج می‌دادن؛ اما امروز با دیدن درآمد بالای فروشگاه‌هایی مانند دیجی استایل و مدیسه می‌بینیم، که افراد حتی لباس رو هم خیلی راحت، آنلاین می‌خرن. ترجیح اینه به جای اتلاف وقت در ترافیک، در منزل خود همینطور که روی کاناپه هستن، خرید خود رو انجام بدن.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

اگر این قدم‌ها رو بردارین، در نهایت صاحب یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای و پرفروش لباس خواهید بود؛ البته به شرط اینکه هیچ مرحله‌ای رو دور نزنین! و همۀ اون ها رو انجام بدین.

1. ایجاد و خرید یک سایت فروشگاهی

قبل از هر چیز باید بستری برای فروشگاه‌تون داشته باشین. 

2. انتخاب قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی

سایت‌تون نیز مانند همون فروشگاه بازار، به یک رنگ و دکور زیبا نیاز داره. بخشی از ظاهر سایت‌تان رو قالبی که انتخاب می‌کنید، می‌سازد. قالبی انتخاب کنید که در عین زیبا بودن، باید ساده باشه و مشتری رو گیج نکنه. 

3. گذاشتن محصولات در فروشگاه

حالا وقت اون رسیده محصول‌تون رو در ویترین فروشگاه‌تون بچینید. چون مشتری از نزدیک محصول شما رو نمی‌بینه، باید اطلاعات کافی از اون رو در اختیارش قرار بدین. این اطلاعات شامل تصاویری باکیفیت و مناسب از محصول، توضیحات محصول، مقایسه محصولات و…است. 

محتوای متنی یعنی توضیحات محصول رو هم مشتری دوست داره؛ هم گوگل!

پس به سئوی سایت‌ تون بسیار کمک می‌کنه.

علاوه بر توضیحات هر صفحه از محصول، بهتره بلاگ هم داشته باشین.

4. انتخاب اسم و لوگو برای فروشگاه اینترنتی

دوست دارین مشتری، فروشگاه شما رو با چه اسمی بشناسه؟ 

هر نوع فروشگاهی داشته باشین، باید یک اسم برای اون در نظر بگیرین.

همچنین می تونین برای فروشگاه‌تون یک لوگوی جذاب در نظر بگیرین تا مشتری ها با دیدن اون یاد شما بیفتن. 

لوگو فروشگاه اینترنتی‌ تون در عین سادگی، باید هم به کسب و کارتون مرتبط باشه و هم به‌راحتی در ذهن مشتری بمونه. 

5. استفاده از تکنیک‌های فروش و مارکتینگ فروشگاه

الان فروشگاه‌تون برای فروش آماده است. اما مشتری از کجا باید بدونه شما فلان فروشگاه اینترنتی لباس رو دارین؟ پس وقت اون رسیده که خودتون فروشگاه رو به مشتری معرفی کنید. چگونه؟ با کمک روش‌های بازاریابی اینترنتی مانند سئو، تبلیغات گوگل، فعالیت و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا. 

انتظار نداشته باشید، بالافاصله بعد از راه اندازی فروشگاه، سیل مشتری به سمت‌تون بیاد. اگر اینطور بود، الان هیچ تفاوتی بین فروشگاه‌های پرفروش و کم فروش وجود نداشت. مسئله اینه که خودتون انتخاب می‌کنید، فروشگاه موفقی داشته باشید یا نه. 

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

یک فروشگاه اینترنتی موفق لباس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟


هر فروشگاه موفق و پرفروشی که می‌بینید، قطعا ویژگی‌های زیر رو داره. پس شما هم اگر میخواین یکی از این فروشگاه‌ها باشید، نکات زیر رو رعایت کنید.

سایت‌تون با هر دستگاهی قابل دسترسی باشه


مشتری دوست داره، همیطور که در مترو، تاکسی یا تخت خوابه ، با موبایل خود لباسی که میخواد رو سفارش بده. پس سایت شما باید در تلفن همراه یا تبلت، به همان خوبی دسکتاپ نمایش داده بشه ؛ این همان طراحی ریسپانسیو سایت است، که بسیار واجبه.

فرایند خرید ساده باشد

مشتری به این دلیل، خرید آنلاین رو انتخاب میکنه؛ که انجامش راحت است. حالا اگر این رو براش سخت کنید، بیخیال فروشگاه اینترنتی شما میشه و ممکنه رقیبتون رو برای خرید انتخاب کند. 

ظاهر ساده‌ای برای سایت‌تون انتخاب کنید؛ دسته‌بندی‌های مشخصی برای محصولات در نظر بگیرید؛ به طوری که مشتری با ورود به سایت گیج نشه. همچنین تا حد ممکن مراحل خرید رو کوتاه کنید؛ وگرنه از خرید منصرف می‌شه. مثلا برای یک فروشگاه اینترنتی لباس، کافیه اطلاعات سفارش و آدرس مشتری رو از او بگیرین.

بخشی برای نظرات کاربران داشته باشه

بخشی از سایت فروشگاهی، که مشتریان به شدت اون رو دوست دارن؛ چون بیش از شما، به نظر مشتریان‌تون اعتماد می‌کنن. پس حتما بخشی از صفحه محصولتون رو برای اون اختصاص بدین. 

نماد اعتماد داشته باشد

مشتری که شما رو نمی‌شناسه، فروشگاه‌تون هم که مکان مشخصی نداره. پس از کجا باید به شما اعتماد کنه؟! احتمالا اولین کاری که می‌کنه؛ اینه که پایین صفحه به دنبال نماد اعتماد الکترونیک می‌گرده.

سایت سرعت بالایی داشته باشد

مشتری آنلاین کم حوصله است. اگر سایت دیر بالا بیاید (بیشتر از 3 یا 4 ثانیه)، احتمالا اون رو می‌بنده و به سراغ بعدی میره. شاید بپرسید، چگونه سرعت سایت‌تون باید بهینه شه؟ مهم تر از همه استفاده از یک سیستم ساخت سایت استاندارد است

محتوای مفیدی در سایت منتشر کنید

چرا این همه روی محتوا تأکید داریم؟ چون هم مشتری اون رو دوست داره؛ هم گوگل! منظورمون از محتوا، هم توضیحات محصول در هر صفحه است و هم محتوای مفیدی که در بلاگ سایت‌تان قرار میدین. این محتوا اگر برای کاربر مفید باشه، قطعا تأثیر زیادی در بالا اومدن سایت‌تون داره. 

پس چرا سایتم در گوگل بالا نمیاد؟

خیلی از مشتریان ما، انتظار دارن به محض ساخت فروشگاه، سایت‌شون در صفحه گوگل و لینک‌های نخست دیده بشه! بگذارید خیال‌تون رو راحت کنیم، بالا اومدن سایت‌تون زمان می‌بره و باید کمی صبور باشین. برای بالا اومدن فروشگاه‌تون در گوگل باید روی سئوی اون کار کنید. یا اگر هزینه برای‌تون اهمیتی نداره، از تبلیغات گوگل (گوگل ادز) استفاده کنین. 

منبع لباس‌هایی رو که می‌فروشید مشخص کنید

برای فروش آنلاین لباس نیازی نیست خودتون تولیدکننده باشید. می‌توانید از عمده‌فروشان لباس خرید کنید یا پیشنهاد همکاری خود رو به تولیدی‌های لباس یا برندها ارائه بدین. فراموش نکنین به هنگام فروش نام اون رو درج کنید. مهم‌ترین نکته اینه که در دنیای آنلاین به بهترین شکل حضور پیدا کنید.

 توضیحات جامع و کاملی دربارهٔ لباس‌ها ارائه کنید

زمانی که قصد دارین توضیحات محصول خود رو درج کنید، بهتره فرض کنید که خریداران تنها با اتکا به همین توضیحات برای خرید لباس‌های شما اقدام خواهند کرد؛ فرض کنید نمیتونن عکس محصول شما رو مشاهده کنن (توضیحات تا این حد باید متقاعدکننده باشه). تمامی جزئیات لباسی رو که می‌فروشین توضیح بدین. اگر به‌فرض نمی دونین اسم نوع آستین لباس‌تون چیست، می تونین با کمی تحقیق و جست‌وجو در گوگل اطلاعات کافی رو در این مورد به دست بیارین.

هزینهٔ پست را هم در نظر داشته باشید

این هزینه شامل بسته‌بندی محصول، به‌علاوهٔ هزینهٔ ارسال اون است. میتونین به هنگام مشخص کردن قیمت، هزینهٔ پست رو هم به قیمت کلی اضافه کنید. راه دیگر اینه که این هزینه رو جدا از قیمت اصلی لباس‌ها در نظر بگیرین و در مناسبت‌های مختلف یا به‌ازای خرید بیش از مقداری مشخص، پیشنهاد ارسال رایگان رو به مشتریان‌تون ارائه بدین.

با مشتری‌ها تعامل داشته باشید

نکتهٔ دیگری که به هنگام فروش آنلاین لباس باید به‌خاطر داشته باشین، داشتن تعامل با مشتری‌هاست. آن‌ها سؤالات زیادی می‌پرسن؛ با خوش‌خلقی به تمامی سؤال‌هایشان جواب بدین. حتی اگر این بار از شما خرید نکنن، ممکنه دفعهٔ بعدی این کار رو بکنن.

قسمت توضیحات را با توجه به سؤالات مشتریان به‌روز کنید

فرض کنید کسی از شما دربارهٔ اندازهٔ قسمتی غیرمعمول از لباس سؤال کرد، یا دربارهٔ جایی که لباس رو از اون خریدین، یا دربارهٔ دیگر لباس‌هایی که امکان پوشیدن‌شون با لباس شما وجود داره. بهتره جواب این گونه سؤال‌ها رو در قسمت توضیحات درج کنین. حالا که زحمت جواب به سؤال رو به خود دادید، بهتره سودی هم از این کار ببرین.

پس از دریافت وجه پرداختی، مشتری را از مسئله مطلع کنید

پس از آنکه کار فروش آنلاین لباس به پایان رسید و وجه اون رو دریافت کردید، بهتره مشتری رو از مسئله مطلع کنید و از او تشکر کنید. این کار در وبسایت میتونه به صورت خودکار انجام بشه و پس از هر تراکنش، ایمیل مربوط به موفقیت این فرایند و تشکر شما برای او ارسال گردد.