چطوری آرایش کنیم که خوش عکس بشیم؟

چه از خانواده ها، چه عروسی ها و چه مدل ها عکاسی کنید، اگه بدونید چطوری برای سوژه های عکاسی خود به خوبی آرایش کنید، به عنوان یک عکاس مزیت دارید. حتی اگه با یه آرایشگر کار می کنید، به عنوان عکاس، در نهایت شما مسئول ظاهر در عکس های خودتون هستی، بنابراین باید بدونید که چطور آرایش می تونه به ظاهر سوژه شما در تصاویر کمک کنه. داشتن دانش خوب از آرایش برای عکاسی به شما این امکان رو می دهه که ظاهری رو که برای تصاویر خود در نظر گرفته اید به دست بیارید، سوژه یا مشتری خود را راضی نگه دارین و زمان کمتری را برای ویرایش عیوب در صرف فتوشاپ کنی. در مقاله چطوری آرایش کنیم که خوش عکس بشیم؟ شما رو با این تکنیک های طلایی آشنا میکنیم.

نورپردازی در هنگام آرایش برای عکاسی

نکته شماره یک که باید در مورد آرایش برای عکاسی به خاطر بسپارید اینه که هیچوقت دوربین آرایش و رنگ رو به همان اندازه ای که در زندگی واقعی قابل مشاهده هست به تصویر نمی کشه. بنابراین، خیلیی مهمه که برای عکاسی آرایش بیشتری نسبت به بیرون رفتن و داشتن ظاهری زیبا در زندگی واقعی داشته باشین. حتی اگر می‌خوای آرایش ظریفی در عکس‌هاتون داشته باشین، باز هم باید در آرایشی که دارین، اغراق کنین، چون از طریق دوربین خیلی قوی نشان داده نمی‌شه. تابش نور از آرایش، ظاهر آن رو تغییر می‌ده و باعث می‌شه کمتر از آنچه که هست دراماتیک به نظر برسه، و ما همیشه سوژه‌های خود رو در طول عکاسی، چه نور طبیعی یا مصنوعی، روشن می‌کنیم.

” خرید عمده لوازم آرایشی “

مطمئن بشید که آرایش رو روی مدل یا سوژه زیر همان نوری که می‌خواید برای روشن کردن عکس‌ها استفاده کنین، انجام بدید یا حداقل به خوبی اون رو بررسی کنید، در غیر این صورت ممکنه آرایش در تصاویر شما خیلی تیره‌تر یا روشن‌تر از آنچیزی باشه در زمان آرایش کردن بنظر بوده. بهترین نور برای آرایش کردن و برای عکاسی، نور طبیعی هست، زیرا اگر آرایش در نور طبیعی خوب به نظر برسه، تقریباً در هر نور دیگری زیبا به نظر می رسه. اکثر نورهای فلاش/استروب الکترونیکی از نظر دمای رنگ نزدیک به دمای رنگ متوسط ​​نور طبیعی روز هستن که اگه با فلاش الکترونیکی در استودیو یا در فضای باز عکاسی رو انجام میدید، بهترین گزینه استفاده از نور طبیعی، برای آرایش کردن روز عکاسی هستن.

با این حال، اگه باید آرایش سوژه را زیر نور مصنوعی انجام بدی، این نکات طلایی شما رو برای ثبت یه عکس حرفه ای یاری میده:

نور فلورسنت باعث می شه که پوست خیلی رنگ پریده و پیر به نظر بیاد. رنگ سبزی که ایجاد می کنه می تونه سوژه رو شبیه پوست بیمار نشون بده. حتما برای عکاسی از این نورپردازی از آرایش خودداری کنین. علاوه بر این، لامپ های فلورسنت بسته به نوع لامپ می تونن چندین دمای رنگ متفاوت داشته باشن و حتی یک لامپ خاص می تونه در شدت و رنگ نوری که از لحظه به لحظه پخش می کنه متفاوت باشه. یادتون باشه که نور مهمترین فاکتور در زمان آرایش کردن و هم عکاسی هست.

نکات کاربردی برای آرایش عکاسی

همیشه برای شروع آرایش از مرطوب کننده و پرایمر شروع کنین، بطوریکه تمام آرایشی که در ادامه انجام بدین تا حد ممکن صاف و یکدست بشه،و کمکه کنه در انتهای آرایش تمام چین و چروک ها یا عیوب از بین بره یا کمتر بشه. در مورد مرطوب کننده ها، میتونید برای داشتن آرایشی تمیز و حرفه ای از دوشیزه تهیه کنید.

” خرید عمده محصولات پوستی “

چطوری آرایش کنیم که خوش عکس بشیم؟ اگه پوست سوژه قرمز هست، از پرایمر یا کانسیلر رنگی سبز استفاده کن تا قرمزی رو خنثی کنه و در مرحله ی ادیت زمان کمتری برای از بین بردن عیوب پوست صرف بشه.

همه‌ی محصولاتی که استفاده میشه برای آرایش باید مات باشه تا از ایجاد براقی و درخشندگی به صورت جلوگیری کنه. تنها یه استثنا وجود داره برای این مورد که اونم رنگ لب ها و آرایش آنهاست. چون کمی درخشندگی و خوش لعاب بودن رنگ روی لب ها می تونه لب ها رو در عکس پرتره جذاب تر نشان بده. علاوه بر این، استفاده از محصولات که SPF دارن برای عکاسی خودداری بشه، چون مواد تشکیل دهنده اغلب آنها می تونه چهره رو در تصاویر درخشان نشان بده.

جادوی چهره

چشم ها در عکس های پرتره نقطه کانونی هستن، به همین خاطر باید مطمئن بشین که آرایش، واقعاً چشم ها رو اغراق آمیز می کنه، بنابراین چشم ها به خوبی برجسته و نمایان می شن. هرچه رنگ پررنگ‌تر باشه، چشم‌ها مشخص‌تر دیده میشن. حتی اگر سوژه شما معمولا از ریمل و خط چشم قهوه ای یا خاکستری استفاده می کنه در عکاسی هرچه مشکی پررنگ تر باشه عکس پرتره شما خیلی بهتر به نظر می رسه. اگه میخوای از دو یا سه لایه ریمل استفاده کن یا مژه های مصنوعی در اینجا برای بهتر دیده شدن مژه ها خیلی موثره. علاوه بر این، از مداد ابرو برای پر کردن ابروها استفاده کن. ابروهای پرتر در عکس بسیار بهتر از ابروهای بسیار نازک به نظر می رسه. مخصوصاً برای افرادی که موهای بلوند و روشن دارن، ابروها به هیچ وجه در عکس ظاهر نمیشن مگر اینکه آنها را با مداد ابرو مشخص کنین.

محصولات پودری یا کرمی؟

برای رژگونه، هایلایتر و سایه چشم، می تونی از محصولات پودری یا کرم استفاده کنی. برای عکاسی که تازه شروع به یادگیری در موردنحوه آرایش سوژه کردید ، پودر انتخاب بهتری هست، چون ترکیب آن نسبتاً آسون تره. محصولات کرمی برای ترکیب کردن روی پوست زمان و تکنیک بیشتری رو میخواد.

همیشه از بهترین کیفیت محصولات آرایشی که می تونید استفاده کنید. چون محصولات آرایشی ارزان‌تر ممکنه روی پوست ظاهری بی‌نظیر داشته باشنه اما علائم چین و چروک در آرایش با آنها ایجاد میشه که باعث می‌شه پوست ترک خورده یا چروکیده به نظر برسه. برخی از گزینه های عالی برای محصولات آرایشی با کیفیت رو به اختصار در ادامه معرفی میکنم.

  • محصولات آرایشی مک MAC
  • محصولات آرایشی هدی بیوتی HUDA Beauty
  • محصولات آرایشی دوسه Doucce
  • و………

که در مقالات قبلی با جزییات این محصولات شگفت انگیز و باکیفیت رو بررسی کردیم.

در پایان مقاله چطوری آرایش کنیم که خوش عکس بشیم؟

یکی از دغدغه های ما برای عکاسی اینه که زیباترین ظاهر خودمون رو داشته باشیم و الان میدونیم که رعایت چند نکته ساده اما طلایی عکس پرتره ی جذابی خواهیم داشت.

برای داشتن آرایش خوب حتما به پوست خوب نیاز دارید، فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه بهترین محصولات رو با بهترین قیمت فقط با یه کلیک ساده در اختیار شما قرار میده…ممنونم که تا آخر مقاله همراه ما بودید..بنظر شما چطور آرایش کنیم تا خوش عکس بشیم؟ برای ما بنویسید!