چرا ماسک ورقه ای میزنم صورتم جوش میزنه ؟

آیا استفاده از ماسک های ورقه ای رو دوست دارید؟ پس برای مقابله با این 4 مشکل پوستی آماده باشید.ماسک‌های ورقه‌ای بزرگ‌ترین ترند در همه جا مشهور هستن و همه عاشق آن هستن. اما آیا می دونید چقدر می تونند برای پوست شما خطرناک و آسیب زا باشن؟

خرید عمده لوازم آرایشی

مقدمه

اگه شما نیز مجذوب مدل ها و بازیگران مطرح جهان هستین و دوست دارین از ماسک‌ ورقه ای صورت مثل آنها استفاده کنید، پس مراقب باشید. این به این دلیل هست که آن ماسک ها می تونند اثرات نامطلوبی به روی پوست شما داشته باشن و به جای اینکه درخشندگی موثری به شما بدهند، حتی می تونند درخشندگی پوست خود رو کاملاً از بین ببرند.

این ماسک های ورقه ای هر زن جوانی رو هیپنوتیزم کرده ست. چرا ؟ چون استفاده از آن آسون به نظر می رسه، و مطابق با دنیای تبلیغات، در مورد تغذیه پوست شما بهترین هستند.

متاسفانه مشکل اینجاست که ما از عیوب آنها کاملا غافل هستیم. و این چیزی هست که امروز می خوایم فاش کنیم. با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه شد میدونیم که در این مورد تنها نیستیم و افراد زیادی هستند که خواستار شنیدن جزییات دنیای زیبایی هستن. حتی متخصص پوست مشهور و موسس و رئیس کلینیک پوست دکتر نیودیتا دادو، دکتر نیودیتا دادو با این موضوع موافق هست، و به همین دلیل هست که او در مقاله چرا ماسک ورقه ای میزنم صورتم جوش میزنه ؟ اینجاست تا ما رو در مورد همه عوارض جانبی استفاده از ماسک ورقه ای آگاه کنه.

بدون شک ماسک ورقه ای عوارض جانبی دارد

چرا ماسک ورقه ای میزنم صورتم جوش میزنه ؟ گفته بودیم که! موضوع این هست که ما ماسک های ورقه ای مختلف برای نیازهای مختلف نیاز داریم، مثل حذف سلول های مرده پوست، تسکین پوست، بازگرداندن درخشش و درخشش از دست رفته پوست، بهبود بافت پوست، محافظت از پوست در برابر اثرات مضر آلودگی و آب و هوای سخت و از همه مهمتر جلوگیری از پیری زودرس. اما متأسفانه، لزومی نداره که همیشه برای پوست شما خوب باشن.

چیزی که همیشه باید به خاطر داشته باشید این هست که باید همیشه ماسک های ورقه ای صورت رو با توجه به نوع پوست خودتون استفاده کنید.

اگه مشکل پوستی دارید، همیشه قبل از استفاده از ماسک های ورقه ای صورت، نظر یک متخصص پوست رو داشته باشید. دکتر دادو می گوید: نگه داشتن ماسک صورت برای مدت طولانی ممکن هست منجر به ایجاد چین و چروک، افتادگی پوست و بزرگ شدن منافذ باز بشه.همچنین، ماسک های صورت رو زیاد استفاده نکنید، چون می تونند پوست شما رو خشک و خارش دهند و البته پوست ملتهب بشه.

در اینجا چهار مشکل پوستی که ماسک های ورقه ای صورت می تونند ایجاد کنند، آورده شده است:

1.آکنه

اگه فردی مستعد جوش زدن باشد، ممکن است در حین استفاده از ماسک های صورت، جوش ها را افزایش دهد. این به این دلیل است که آنها می تونند باکتری های مولد آکنه و سبوم رو روی پوست به دام بیاندازند که منجر به جوش های سرسفید، جوش های سرسیاه و آکنه های التهابی میشه. آکنه اصطکاکی می تونه در اثر تماس، به خصوص با استفاده بیش از حد از ماسک های ورقه ای یا رطوبت ایجاد شود. تغییر نوع ماسک ممکن هست به جابجایی نقطه تماس یا کاهش رطوبت کمک کنه.

خرید عمده لوازم پوستی

2.آکنه روزاس

گرمای زیر ماسک ممکن هست باعث گشاد شدن مویرگ های پوست بشه که ممکن هست روزاسه رو بدتر کنه. گرما و تعریق می‌تونند محرک‌های این بیماری پوستی باشن که با قرمزی، بزرگ شدن رگ‌های خونی و برجستگی‌های سفت یا پر از مایع مشخص میشه که معمولاً روی گونه‌ها و چانه وجود داره. از آنجایی که استفاده از ماسک صورت دمای پوست رو افزایش میده و تعریق رو افزایش میده، پوست مستعد روزاسه ممکن هست شعله ور بشه. در صورت امکان از ماسکی با احساس خنک تر استفاده کنید و سایر تماس های گرم کننده پوست صورت رو کاهش بدید، مثل مایعات داغ، الکل و غذاهای تند.

3.پوست خشک

برخی از ماسک‌های ورقه‌ای صورت واقعاً می‌تونند رطوبت طبیعی صورت شما رو جذب کنن که منجر به خشک شدن پوست در ناحیه صورت میشه.

4.درماتیت

افرادی که به صورت روزانه از ماسک های ورقه ای استفاده می کنن، ممکن هست دچار جوش هایی به نام درماتیت تماسی بشن. در بیشتر موارد، این یک واکنش تحریک کننده یا آلرژیک به خود ماسک هست. علائم اصلی درماتیت تماسی شامل بثورات خارش دار، همراه با پوست خشک یا پوسته پوسته، برجستگی ها و تاول ها، تورم و سوزش هست.

این نکات رو برای جلوگیری از مشکلات پوستی بالا، که توسط ماسک‌های ورقه‌ای ایجاد می‌شود، رعایت کنید:

  • ماسک های صورت رو خیلی مکرر نزنید، چون باعث خشکی و خارش پوست شما میشه. بنابراین، ماسک های ورقه ای صورت باید هفته ای یک بار استفاده شه.
    برای کمک به درمان و پیشگیری از شعله ور شدن آکنه، بنزوئیل بدون نسخه، شوینده های آکنه حاوی پراکسید یا شوینده های آکنه حاوی اسید سالیسیلیک رو به روتین خود و همچنین سایر مواد موضعی حاوی مواد فعال مثل نیاسینامید یا آداپالن اضافه کنین. اطمینان حاصل کنین که تمام محصولاتی که استفاده می کنین دارای برچسب “غیر کومدون زا” هستن، تا در نهایت منافذ خود رو مسدود نکنین.
  • برای تسکین درد در این نقاط حساس، از کرم‌های مانع بدون نسخه، مثل اکسید روی یا ژل نفتی، یا حتی پانسمان‌هایی مثل اثنی عشر استفاده کنین. برای یک دوره کوتاه کورتیزون موضعی برای درمان آکنه ها، همراه با یک مرطوب کننده سنگین.
  • سعی کنید برای آبرسانی مجدد پوست از یک کرم مرطوب کننده سنگین تر که حاوی سرامید است استفاده کنین. سرامیدها می توانند به بازیابی سد پوستی که در پوست خشک مختل شده هست کمک کنن. همیشه از مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی سطوح بالای اتانول هستن اجتناب کنید، چون می‌تونند خشکی پوست رو بدتر کنند.بعد از استفاده از ماسک صورت خود رو بشویید، حتماً از مرطوب‌کننده‌های غیر کومدون زا استفاده کنین که منافذ رو مسدود نمی‌کنه. اگه ماسک صورت شما باعث ایجاد آکنه جدید یا بدتر شدن آکنه شما میشه، برای بهترین راه برای درمان نوع پوست خود با متخصص پوست خود مشورت کنید.

در پایان

در پایان مقاله چرا ماسک ورقه ای میزنم صورتم جوش میزنه ؟به تمامی جزییات پرداختیم و امیدوارم با رعایت تمامی اصول اصلا دچار همچین عارضه ای نشید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه باکیفیت ترین محصولات روز دنیا رو با مناسب ترین قیمت برای شما فراهم کرده است فقط کافیه از محصولات فروشگاه دوشیزه یکبار امتحان کنید.