چرا ضد آفتاب رو نباید دور چشم بزنیم؟

سلام…سلام…بازم با یه سوال کاربردی و مهم دیگه من اینجام. ولی قبل از شروع مقاله میخوام ازتون بپرسم که شما همیشه و روزانه ضدآفتاب رو استفاده میکنید؟ چه معیاری برای یه ضدآفتاب خوب براتون مهمه؟ میدونید چرا ضدآفتاب رو نباید دور چشم بزنیم؟

خیلیاتون میدونید که دور چشم حسابش با بقیه صورت جداست. چرا؟ چون پوستش به شدت حساس و نازک. و اگه بخوای مراقبت خیلی خوب ازش داشته باشی بهتره که از دور چشم و ضدآفتاب مناسب برای اون ناحیه استفاده کنی. و اگه از اون دسته از افرادی هستی که نمیدونستی برای ناحیه چشم ضدآفتاب مخصوص خودش رو داره و همیشه با یه ضدآفتاب تمام صورتت رو میپوشوندی باید بگم که عزیزم هر چه زودتر برای سالم نگه داشتن پوست چشمت حتما ضدآفتاب مخصوصش رو تهیه کن.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

میتونم کرم ضدآفتاب رو دور چشم بزنم؟

خیلی از شما این سوال رو برای من مطرح کردید، پس به این فکر کردم که آن رو با هم در نظر بگیرم و در اینجا به جواب درستی برسیم. راستی من سالها پیش این سوال مشابه رو داشتم و آن رو به یه متخصص پوست مطرح کردم. او کسی بود که من رو در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب وسواس کرد، اما حدس بزنین که جواب او چی بود؟ نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب روی ناحیه چشم نیست چون این ناحیه نسبت به بقیه قسمت‌های صورت در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیره. من آن را به صورتش نشان ندادم، اما اگه او می توانست فکرم رو بخونه، می دید که من در حال شوک شدن از جوابش هستم. واقعاً جوابش رو ناباورانه دیدم و البته باور نکردم. اگر دلیلش این بود که ضدآفتاب میتونه وارد چشم ما بشه و آنها رو تحریک کنه، بیشتر متقاعد می شدم.

پوست اطراف چشم ما ده برابر نازک تر از پوست صورت است

ما میدونیم که ناحیه چشم ما در مقایسه با گونه های ما شاید کمتر در معرض آسیب های ناشی از نور خورشید باشد، اما هنوز هم نیاز به محافظت از آنها وجود داره. در واقع، پوست اطراف چشم ما به قدری نازک تر از سایر قسمت های صورت هست که نیاز به محافظت بیشتری داره. متاسفانه به علت عدم آگاهی در گذشته که از هیچ چیزی برای محافظت از پوست استفاده نمی کردیم، که باعث میشد لکه های زیادی روی پوستمون ایجاد شه. که به تجربه برام ثابت شده برخی از چین و چروک های اطراف چشم نیز به دلیل محافظت نامناسب هست. حتی اهمیت عینک آفتابی مناسب پوست رو نادیده نگیرید چون اشعه های مستقیم خورشید میتونه ضعف بینایی برای شما ایجاد کنه.

فک کنم تا اینجا بخش کوچکی از پاسخ سوال چرا ضدآفتاب رو نباید دور چشم بزنیم؟ گرفتید اما برای اطلاعات بیشتر و چگونگی محافظت پوست در برابر اشعه خورشید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

کرم های ضد آفتاب برای استفاده در اطراف چشم آزمایش نشده اند

پس چرا نباید از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کنیم؟ چون دستورالعمل کرم ها اینطور نوشته؟ خب دلیلی که می بینم اینه که اکثر ضدآفتاب ها مخصوصا ضدآفتاب های شیمیایی حاوی موادی هستند که به چشم ما حساس هستند. ضدآفتاب‌ها برای استفاده در اطراف دور چشم آزمایش نشده‌اند، بنابراین تولیدکنندگان با اشاره به اینکه نباید در اطراف ناحیه چشم استفاده شوند، آن رو ایمن می‌کنند و یا هشدار میدن. از این رو، خط فکری معمول این است که بهتره که در استفاده از کرم ضد آفتاب در اطراف ناحیه، به خصوص روی پلک، به علت اینکه که ضدآفتاب آب می‌شه و مواد مضر آن وارد چشم‌ها می‌شن و باعث تحریک آن‌ها می‌شود، خودداری کنیم.

  • چه نوع ضدآفتابی باید استفاده کنم؟
  • چرا ضدآفتاب رو نباید دور چشم بزنیم؟
  • آیا نوع پوست ما برای انتخاب ضدآفتاب مهمه؟

خرید عمده محصولات پوستی

ضد آفتاب روغنی و ایجاد میلیا

چرا ضدآفتاب رو نباید دور چشم بزنیم؟ به طور کلی، من کرم‌های ضدآفتاب، چه شیمیایی و چه معدنی، در اطراف چشم رو کاملاً بی‌خطر میدونم، اگه بتونید از اکثر کرم‌های دور چشم و آرایش چشم استفاده کنید. اما با این حال، به شما توصیه نمی کنم که یک لایه ضخیم از ضد آفتاب را روی آن ناحیه بمالید. فقط کمی روی کف دست خود بمالید و آن رو روی ناحیه بیارید. اگه اولین بار هست که این کار رو انجام می دید و نگران هستید، بهترین کار اینه که اول ذره ذره امتحان کنید. اما اگه کرم ضد آفتاب شما خیلی غلیظ، غنی و چرب هست، به احتمال زیاد برای دور چشم مناسب نیست چون ممکنه باعث ایجاد مشکلاتی مثل رشد دانه های میلیا در آینده بشه. چرا ضدآفتاب رو نباید دور چشم بزنیم؟ اگه شما هم اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید در آخر مقاله برای ما بنویسید.

ترکیبات ضدآفتاب میتونه خشک بشه

از طرفی دیگه، ترکیبات ضد آفتاب هم می تونه خشک بشه. شاید بدونیم که اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیوم، جدا از محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، هر دو عامل خشک‌کننده هستند. اکثر ضد آفتاب های شیمیایی حاوی الکل هستند و الکل پوست ما رو خشک میکنه. از آنجایی که پوست اطراف چشم ما نازک‌تر و ظریف‌تر است، بنابراین توصیه میشه که قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب، از مرطوب شدن ناحیه دور چشم‌تان هم مطمئن بشید. این در صورتی است که کرم ضد آفتاب شما در وهله اول مرطوب کننده و چرب نبوده باشه.

مواد معدنی در مقابل ضد آفتاب شیمیایی، چه تفاوتی دارد؟

طبق گفته کلینیک کلیولند، آفتاب سوختگی به سلول‌های پوست و رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و می‌تونه باعث پیرتر، چروک‌ بیشتر و حتی خشکی و تغییر رنگ پوست بشه.

متخصصان باور دارن که که اثر پیری اشعه های خورشید یک دلیل کلیدی برای کوشا بودن در مورد استفاده از ضد آفتاب هست.چندین مطالعه گسترده وجود داره که نشان میده استفاده منظم از ضد آفتاب می‌تونه پیری نور رو در طول زمان کاهش بده و از ایجاد قرمزی، لکه‌های قهوه‌ای و چین و چروک جلوگیری کنه به عنوان مثال، در یک مطالعه گذشته، محققان متوجه شدند که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مسئول حدود 80 درصد از علائم قابل مشاهده پیری در صورت هست. بهترین ضدآفتاب ها، ضدآفتابی هست که سرشار از مواد معدنی باشه.

حرف آخر

سلامت پوست فاکتور حیاتی زندگی هست.که در استفاده از محصولات باکیفیت پوست باید خیلی دقت کنیم مهم ترین محصولی که ما رو در برابر اشعه های خورشید حفظ میکنه ضدآفتاب های حاوی SPF هستن.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه بهترین محصولات مراقبت از پوست و آرایشی رو در اختیار شما قرار داده فقط کافیه کلیک کنید که در اسرع وقت محصول مورد نظر رو در دستتون داشته باشید.