چرا بعد از استفاده از کرم پودر جوش میزنم ؟

سلام…سلام….در مقاله چرا بعد از استفاده از کرم پودر جوش میزنم ؟ میخوایم به این موضوع بپردازیم که بعد از استفاده از کرم پودر جوش میزنیم ؟ و در این مقاله به راهکارهای درمانی این موضوع میپردازیم.

خرید عمده لوازم آرایشی

درمان های خانگی برای جوش

جوش یک عفونت باکتریایی پوست هست که در فولیکول های مو و غدد چربی ایجاد میشه. کورک معمولاً در نواحی از بدن که اصطکاک یا فشار رو تجربه می کنن، مثل صورت، زیر بغل، کشاله ران، شانه ها و باسن ایجاد میشه.چون استفاده از کرم پودر چرب باعث تحریک پوست به ایجاد جوش میشه و کاور کردن چوش با آرایش خیلی باعث آسیب به پوست میشه.

کورک ها به صورت برجستگی های دردناک و قرمز رنگ شروع میشن که با پیشرفت، سر پر از چرک ایجاد میکنن. اکثر جوش ها در عرض 2 روز تا 3 هفته پس از تشکیل می ترکن، تخلیه میشن و بهبود پیدا میکنن. جوش روی پلک به عنوان گل مژه شناخته میشه.

در حالی که هرگز توصیه نمیشه که جوش رو در خانه باز کنید یا تخلیه کنین، چندین راه نسبتا ساده برای کمک به سرعت بخشیدن به روند طبیعی وجود داره. اکثر جوش ها منجر به زخم نمیشن مگر اینکه به اجبار باز شن.تا انتهای مقاله چرا بعد از استفاده از کرم پودر جوش میزنم ؟ همراه ما باشید.

چگونه از شر جوش خلاص شویم

ایمن ترین و ساده ترین راه برای از بین بردن جای جوش در خانه استفاده از کمپرس گرم برای تسریع روند از بین بردن طبیعی هست. گرما فشار رو در منافذ عفونی افزایش میده چون به آرامی چرک و خون رو به سطح پوست می کشن.

با استفاده منظم از کمپرس گرم، جوش باید در نهایت بازشه و کاملا تخلیه بشه.تا زمانی که کورک باز شده تمیز، خشک و محافظت شده باشد، بسته به اندازه و محل آن باید ظرف چند روز تا چند هفته بهبود پیدا کند.

یک فرد می تواند کورک های کوچک و بدون عارضه را درمان کند:

  • خیساندن یک دستمال یا حوله تمیز در آب داغ
  • بخش اعظم آب رو از پارچه گرفته و آن رو به صورت کمپرس فشار بدید
  • کمپرس گرم رو به مدت 10 تا 15 دقیقه روی جوش قرار بدید
  • این فرآیند رو 3 تا 4 بار در روز تکرار کنین، یا تا زمانی که جوش باز شه

هنگامی که جوش باز شد، فرد می تواند به بهبود آن کمک کند و از عفونت جلوگیری کند:

  • زخم رو به آرامی با صابون آنتی باکتریال بشویید و روی آن رو با باند یا گاز استریل بپوشانید.
  • شستن کامل دست ها با صابون آنتی باکتریال هر زمان که پانسمان جوش یا زخم رو لمس کردند، دست زدند یا عوض کردن.
  • تعویض باند و گاز 2 تا 3 بار در روز بسته به ناحیه.
  • هر زمان که محل کثیف شد فوراً آن را تمیز کنید.
  • در حین بهبود زخم، دست نزنید یا مالش نزنید.
  • شستن لباس و ملافه با آب داغ و خشک کردن آن در محیط گرم در حالی که زخم در حال بهبود هست.

آیا آرایش شما باعث جوش روی پوست شما می شود؟

دکتر زایشنر میگه که: «آرایش مایع سنگین میتونه یکی از مقصران جوش های آکنه باشه. اگه روز بعد از پوشیدن یک محصول متوجه جوش شدید، ممکن هست مقصر باشه. حداقل تا حدی.

ژنتیک و محیط نیز می تونند در ایجاد جوش نقش داشته باشن. دکتر زایشنر میگه که: «برای برخی افراد، مسدود کردن منافذ و ایجاد آکنه خیلی کم هست. و برای دیگران، چهره تقریباً هرگز از بین نمیره.»

چیزیکه جهانی هست این واقعیت هست که پوست با افزایش سن تغییر می کنه. دکتر Zeichn میگه که: «به همین دلیل، ممکن هست متوجه بشید که زمانی که قبلاً هرگز این کار رو نکرده‌اید، در حال شکستن هستین، یا محصولاتی که در دوران جوانی مشکلی ایجاد نمی‌کردن، اکنون منجر به بروز آکنه میشن.»چرا بعد از استفاده از کرم پودر جوش میزنم ؟ اگه هنوزم این سوال ذهن شما رو درگیر کرده همراه ما بمانید.

خرید عمده محصولات پوستی

چگونه از آرایش خود جلوگیری کنید

اگه مشکوک هستین که آرایشتان شما رو از بین میبره، چند راه وجود داره که می‌تونید از آن جلوگیری کرده و آن رو مدیریت کنین، اگه آماده نباشین کاملاً چهره‌تان رو پاک از آرایش کنید. دکتر زایشنر پیشنهاد می‌کنه: «برای جلوگیری از جوش زدن در آرایش، حتماً پوست را با استفاده از یک شوینده مبتنی بر اسید سالیسیلیک آماده کنین تا چربی اضافی، کثیفی و سلول‌های مرده رو از سطح پاک کنین.»

همیشه مطمئن بشید که روتین آرایش خود رو با یک صورت کاملاً تمیز شروع کرده اید و در پایان روز همه آن را از بین ببرید. دکتر زایشنر میگه که: «خوابیدن با صورت کامل از آرایش می‌تونه هم آن رو به بالش منتقل کنه و هم به صورت شما مالیده بشه و خطر ایجاد جوش رو افزایش بده». برای هدف قرار دادن لکه‌ها در طول شب، توصیه می‌کنیم از درمان آکنه های پوست استفاده کنید.

در مرحله بعد، مطمئن بشید که تمام برس ها و اسفنج های آرایشی شما تمیز هستن. دکتر زایشنر میگه که: «در برخی موارد، اگه برس ها کثیف باشن، باکتری ها ممکن هست روی آنها رشد کنن.همچنین استفاده از لوازم آرایشی که برچسب غیر کومدوژنیک دارن نیز خیلی مهم هست. این به این معناست که فرمول کمتر احتمال داره منافذ شما رو مسدود کنه، که عامل اصلی ایجاد جوش هست.چرا بعد از استفاده از کرم پودر جوش میزنم ؟ که بهتر است برای مدتی و درمان پوست خود از کرم پودر کمتر استفاده کنید.

اگه بعد از شروع مراقبت از پوست جدید، لکه هایی دارین، این میتونه بدلیل استفاده از کرم پودر چرب باشه

اگه هرگز در مورد پاکسازی پوست در زمینه مراقبت از پوست نشنیده اید، آنقدرها هم که به نظر می رسه ترسناک نیست – دکتر جاستین کلوک، متخصص پوست، این تعریف رو به ما میده که:

پاکسازی یک اصطلاح غیرپزشکی هست که عموماً برای توصیف جوش هایی استفاده میشه که پس از شروع یک درمان جدید مراقبت از پوست یا محصول حاوی مواد فعال خاص ایجاد میشن.

اگه بعد از معرفی یک محصول مراقبت از پوست جدید که حاوی موادی هست که برای تقویت سلول‌های پوست طراحی شده‌اند، به احتمال زیاد «پاکسازی» رو تجربه کرده‌اید. برخی از متداول ترین مقصران برای تحریک پاکسازی استفاده از کرم پودر های غلیظ و سنگین هست.

درمان آکنه

  • رتینوئیدها
  • اسیدهای هیدروکسی لایه بردار مانند AHAS، BHAS و PHAS
  • لایه بردارها – اسکراب های فکری، برس های پاک کننده، لایه بردارها و درمان های میکرودرم ابریژن
  • ویتامین سی
  • بنزوئیل پراکسید (درمان موضعی آکنه)
  • درمان های لیزری

در آخر

در آخر مقاله چرا بعد از استفاده از کرم پودر جوش میزنم ؟ به چندی از مواردی که باعث میشه جوش بزنیم در زمان آرایش اشاره کردیم اما باید اضافه کنم که استفاده از مواد آرایشی باکیفیت پوست بهتری رو برای شما میسازه.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست رو با کمترین قیمت برای شما فراهم کرده است و شما بصورت عمده و جزیی میتونید از هرکجای ایران که باشید خرید خود رو انجام بدید.