چرا باید حتما از تونر استفاده کنیم؟

چرا باید حتما از تونر استفاده کنیم؟ استفاده از تونر در کنار سایر محصولات مراقبتی پوست سهم زیادی در حفظ

شادابی پوست شما خواهد داشت. تونرها نه تنها به احیا پوست شما کمک میکنن بلکه تآثیر کرم‌ها و محصولات

مراقبتی و آرایشی رو بر روی پوست شما چندیدن برابر می‌کنن. تونرهای مناسب غنی از آنتی‌ اکسیدان، گلیسیرین، ترکیبات احیا‌کننده و ترمیم‌کننده هستن و با ایجاد لایه حفاظتی از پوست شما در برابر عوامل خارجی مثل آلودگی هوا

و از دست رفتن رطوبت پوست محافظت می‌کنن. تنها کافیست تونر مناسب پوست خود رو بشناسید و در زمان مناسب از اون استفاده کنید تا بیشترین عملکرد رو از خودش نشان بده.

برای پاسخ به این پرسش که تونر چه کاری انجام میده با ما در مقاله چرا باید حتما از تونر استفاده کنیم؟ همراه باشید.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

تونر چیست؟

تونر صورت یک سلاح مخفی مراقبت از پوست است. این محصول به صورت مایع هست و بر پایه آب است که ممکنه

با مواد تسکین دهنده پوستی نظیر اکالیپتوس، نعناع و آلوئه ورا تولید بشه. اغلب می تونین فرمول های مختلفی رو

پیدا کنین که مخصوص نوع پوست شما ساخته شده باشه.

تونرها در گذشته به عنوان محصولی برای متعادل کردن pH پوست پس از استفاده از صابون‌های قلیایی استفاده

میشدن. در حال حاضر، از اونجایی که پاک کننده های ما pH متعادل و ملایم تری دارن، تونرها به یک محصول مراقبت از پوست تبدیل شدند که علاوه بر تنظیم Ph صورت، سایر آلودگی‌ها رو از پوست پاک میکنه و با توجه به مواد مفید

داخل اون، پوست رو تغذیه می‌کنن.

وظیفه تونر این است که پوست شما رو بدون از بین بردن رطوبت طبیعی‌اش تازه و فرش کنه. این بدان معناست که تونر پوست حساس رو تحریک نمی کنه و باعث خشکی بیش از حد نمی شه. تونر همچنین پوست رو آماده می کنه تا مرطوب‌کننده و سایر سرم‌های پوستی بعد از تمیز کردن جذب پوست بشن.

چرا باید از تونر استفاده کنیم؟

استفاده از یک تونر مناسب بخش مهمی از فرایند مراقبت روزانه پوست است. اگرچه در گذشته باور بر این بود که این نوع محصولات به دلیل وجود الکل در ترکیبات خود رطوبت پوست رو از بین میبرن، اما واقعیت این است که یک تونر مناسب سرشار آنتی اکسیدان‌ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده است که پوست رو تغذیه میکنه و نقش مهمی در سلامت اون داره.

تاثیر یک تونر خوب در مراقبت از پوست

تونرهای خوب با فرمولاسیون مناسب، سرشار از ترکیب های مفیدی هستن که میتونن بر حس و حال پوست شما تاثیر بگذارن. هدف استفاده از تونرها احیا و تغذیه پوست، پس از پاک کردن آرایش و شستشوی اون است. موضوعی که میتونه نقش مهمی در کمک به سلامت پوست ایفا کنه.

حتی اگر از ملایم‌ترین شوینده صورت موجود در بازار هم استفاده کنین، استفاده از یک تونر باعث میشه مواد حیاتی ( که به واسطه‌ی استفاده از شوینده‌ها از پوست پاک می‌شوند) مجدداً احیا بشن.

یک تونر خوب میتونه به سرعت و به صورت اساسی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، عوامل تسکین‌دهنده‌ و ترکیبات آبرسان حیاتی و مورد نیاز پوست رو تامین کنه.

استفاده از یک تونر مناسب نه تنها باعث تقویت ظاهر بافت سطحی پوست می شه، بلکه به شادابی، نرمی و آبرسانی اون نیز کمک می‌کنه؛ در عین حال آخرین آثار باقیمانده آرایش رو نیز از پوست‌تون پاک می‌کنه.

با انتخاب درست تونر (با فرمول مناسب برای پوست‌تون) به مرور شاهد نتایج خوبی خواهید بود. همان‌طور که بسیاری پزشکان پوست تصدیق می‌کنن امروزه استفاده از تونر، دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است.

تونر برای پوست شما چه کاری میتونه انجام بده؟

همونطور که گفتیم، تونرهای صورت پوست رو برای مرطوب کننده ها و سرم آماده می کنن، در حالی که چربی اضافی و آلودگی های سرسخت یا باقی مانده آرایش روی صورت رو پس از شستشو از بین میبرن. اما اونها نمی تونن جایگزینی برای شستشوی صورت شما باشه. به تونرهای صورت به عنوان آپشن اضافی فکر کنین نه راه فراری از روتین مراقبت از پوست.

از دیگر فواید تونرها، این است که تونرها حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستن که این مواد در جلوگیری از رویش موهای زیرپوستی و نظافت اون ها بسیار تاثیرگذارن.

فواید استفاده از تونر پوست

اگر شما هم جز افرادی هستین که پوست چرب و مستعد آکنه دارن یا گریم و آرایش‌های سنگین بر روی صورت خود انجام میدین بهتر است پس از هربار شستشوی صورت از تونر پوست استفاده کنین. حتی شستشوی صورت با مواد شوینده ملایم هم باکتری‌ها و مواد مغذی ضروری رو از پوست شما حذف می‌کنن و مدتی زمان لازم است تا بدن بتونه کمبود این مواد رو جبران کنه. تونرها با رسوندن مواد مورد نیاز به پوست این فرایند رو تسریع می‌کنن.

از دیگر مزایای تونر پوست می‌توان به این موارد اشاره کرد:

بستن منافذ باز پوست

مقداری اسکین تونر رو روی یک پنبه آرایشی نرم بریزین و به آرامی بر روی پوست خود بکشین. تونر باعث کاهش چربی و بسته شدن منافذ باز پوست شما خواهد شد.

تنظیم میزان pH پوست

پوست انسان در حالت عادی اسیدی است یعنی pH اون حدود 5 تا 6 است. اما صابون حالت قلیایی داره. زمانی که صورت با صابون شسته میشه تعادل اسید و قلیا در پوست به هم می‌ریزه و مدت زمانی طول می‌کشه تا با حالت

اولیه خود باز گرده. تونر صورت کمک می‌کنه تا این روند تسریع بشه.

سپر حفاظتی برای پوست

بسته شدن منافذ پوست با کمک تونر صورت مانع ورود هر گونه ناخالصی و آلودگی به لایه‌های زیرین و منافذ پوست می‌شه. با استفاده از تونرها حتی می‌تونید پوست خود رو در برابر کلر و مواد معدنی دیگر درون آب استخر یا آب لوله‌کشی نیز محافظت کنین.

مرطوب کردن پوست

تونرها با بستن منافذ پوست مانع از دست رفتن رطوبت پوست می‌شن در عین حال برخی تونرها با جذب رطوبت باعث نرمی پوست می‌شن.

حفظ شادابی پوست

به کمک تونر صورت نیازی به شستشوی مکرر پوست ندارین بنابراین مواد شیمیایی کمتری با پوست شما برخورد خواهند داشت و پوست صورت شاداب‌تر خواهد بود.

جلوگیری از موی زیر پوستی

اسید گولیک و آلفاهیدروکسی اسیدهای موجود در تونر پوست با تمیز کردن لایه‌های پوست مانع رشد موهای زیرپوستی می‌شه.

چه زمانی باید از تونر استفاده کرد

حتما برای شما هم این سوال پیش اومده که از تونر چه زمان استفاده کنیم؟ شاید عجیب به نظر برسه اما بهترین زمان برای استفاده از تونر یک دقیقه بعد از شستشوی صورت است.

زمانی که پوست مرطوب است بهترین زمان برای استفاده از تونر است چون تمامی مواد مفید اون جذب پوست میشه. همه افراد بخصوص افرادی که از ضد آفتاب و مواد آرایشی استفاده می‌کنن یا پوست بسیار چربی دارن باید از تونر در برنامه روتین پوستی خود استفاده کنن. چون پس از پاک کردن آرایش، آلودگی و حذف سلول‌های مرده پوست شما نیازمند یک احیا کننده برای پوست خود هستین و تونر به کمک شما میاد. پس بهترین زمان برای استفاده از تونر زمانی است که هنوز پوست شما در اثر پاکسازی پوست مرطوب است.

خرید عمده محصولات پوستی

صبح و شب

پیشنهاد می‌کنیم روزانه دو بار هنگام صبح و شب از تونر استفاده کنین چون استفاده از تونر در صبح باعث پاکسازی پوست از سموم و چربی‌های ترشح میشه در شب می‌شن. و استفاده از تونر هنگام شب و قبل از خوابیدن نیز فرایند پاکسازی در طول روز رو تکمیل می‌کنه. اما اگر پوست به شدت خشک حساسی دارین بهتر است مرحله استفاده در شب رو حذف و فقط صبح از تونر استفاده کنین. پس از استفاده از تونر نیز می‌تونید از سرم پوست و کرم‌های دور چشم استفاده کنن.

چه کسی باید از تونر صورت استفاده کنه؟

هدف استفاده از تونر احیا، آب‌رسانی و تغذیه پوست است و به جرئت میتونیم بگیم همه افراد با هر نوع پوستی به تونر نیاز دارن. چون همه ما با هر نوع سبک زندگی و هر جنسیتی نیاز به شستشو و پاکسازی پوست خود داریم.

 برای استفاده از تونر تنها کافیست نوع پوست خود رو بشناسید و بر اساس اون تونر مناسب با پوست خود رو تهیه کنید. مثلاً افراد دارای پوست حساس یا افرادی که از لیزر یا اپیلاسیون برای حذف موهای خود استفاده می‌کنن بهتر است از تونرهای فاقد الکل، ویتامین C و رتینول استفاده کنن. چون وجود این مواد در تونرها میتونه باعث تحریک یا واکنش نامطلوب پوست این افراد بشن. و یا افرادی که پوست خشک دارن بهتر است از تونرهای مناسب برای پوست چرب و دارای آکنه استفاده نکنن چون این نوع تونرها  قوی هستن و باعث خشک شدن پوست این افراد می‌شن.

انتخاب تونر مناسب

برای اینکه بدونید چه نوع تونری مناسب شماست و یا اگر برای اولین بار است که از تونر استفاده می‌کنین بهتر است

قبل از مصرف اون رو امتحان کنید. قبل از استفاده مستقیم تونر روی صورت مقداری از تونر رو روی پد آرایشی بریزین و روی پوست دست خود امتحان کنین تا مطمئن بشین با پوست شما سازگاری داره. حالا می‌تونید با خیال راحت از اون استفاده کنید. همه افراد با استفاده از تونر مناسب می‌تونند به سلامت پوست خود کمک کنن.

کدام تونر صورت برای من مناسب است؟

  • با توجه به نوع پوستتان به دنبال تونر بگردین. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
  • گلاب برای آبرسانی
  • بابونه برای تسکین پوست
  • روغن درخت چای برای مبارزه با پوست چرب و آکنه و باکتری ها
  • آلوئه ورا برای تسکین التهاب و قرمزی
  • ویتامین E برای تغذیه و آبرسانی
  • سلول های بنیادی گیاهی برای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد پیری‌شان

آیا تونر برای افرادی که موهای زائد خود رو برمیدارن خطرناک است؟

سؤال خوبی بود.

تونر حتی برای پوست این گونه افراد نیز ایمن است حتی اگر از روش هایی مانند وکس یا لیزر برای حذف مو استفاده کرده باشین. فقط مطمئن بشین که از یک فرمول فوق العاده ملایم استفاده می کنین.

اگر اخیراً لیزر موهای زائد انجام دادید، مطمئن بشین که از تونری استفاده می کنید که حاوی الکل، ویتامین C یا رتینول نباشه زیرا این مواد پس از لیزر توصیه نمی شن. افرادی که دارای پوست حساس هستن ممکن است نسبت به استفاده از تونرها در کنار لیزر یا اپیلاسیون واکنش نامطلوبی داشته باشن زیرا تونرها می تونن اندکی باعث خشکی پوست بشن.

روش استفاده از تونر

در ادامه روش صحیح استفاده از تونر رو با هم مرور خواهیم کرد. قطعاً استفاده صحیح از تونرها میتونه تأثیر بسزایی در حفظ سلامت پوست شما داشته باشه.

شستشوی صورت با شوینده مناسب

برای پاکسازی صورت خود از آرایش و هرگونه آلودگی دیگر، از پاک کننده‌های مناسب استفاده کنید. مقدار کافی، از پاک کننده رو بر روی پوست خود مالیده و خوب ماساژ بدین تا آلودگی‌ها پاک بشن. سپس به وسیله آب نیمه گرم پوست خود رو شستشو بدین و در آخر مقداری آب سرد به صورت خود بپاشین و با حوله نرم پوست خود رو خشک کنید.

 مقدار کافی از تونر رو روی پد آرایشی بریزید

بعد از تمیز کردن پوست، تونر رو روی پد آرایشی بریزه تا مرطوب بشه. نیازی نیست پد آرایشی کامل خیس بشه، مقداری رطوبت کافی است. در این مرحله ازپنبه معمولی نیز میتونین استفاده کنید فقط توجه داشته باشین که پنبه

نرم باشه.

در ادامه چرا باید حتما از تونر استفاده کنیم؟ …

 تونر رو با کمک پد آرایشی رو پوست خود بکشین

با استفاده از پد آرایشی تمامی قسمت‌های صورت و گردن رو به تونر آغشته کنین. ابروها، بینی، چانه، اطراف مو و حتی گوش‌ها رو از قلم نیندازید. فقط دقت کنید اگر تونر شما مناسب چشم نیست از استفاده اون حوالی چشم و لب خودداری کنین.

صبر کنید تا تونر بر روی پوست خشک بشه

اکثر تونرها Water based یا دارای ماده زمینه‌ای آب هستن. به همین دلیل به سرعت جذب پوست میشن. کافی است 1 دقیقه صبر کنید تا تونر بر روی پوست شما خشک و جذب پوستتون بشه. خشک شدن تونر بر روی پوست قبل از استفاده از کرم‌ها کمک می‌کنه تا یک لایه محافظ بر روی پوست شما تشکیل بشه و آلودگی به اون نفود نکنه. از طرفی تونر به حفظ رطوبت پوست نیز کمک می‌کنه.

استفاده از کرم مرطوب کننده برای تکمیل فرایند پاکسازی

هر نوع کرم درمانی و مراقبتی، مواد آرایشی و ضد آفتاب رو ، پس از استفاده از تونر روی پوست خود بمالید. استفاده از تونرها باعث تأثیر چندیدن برابری سایر محصولات آرایشی و بهداشتی میشن که شما روزانه از اون برای پوست خود استفاده می‌کنید.

افراد دارای پوست کدر نیز میتونن برای شادابی پوست خود از تونر استفاده کنند؟

استفاده از تونر در روتین پوستی با افزایش آبرسانی باعث شادابی و پاکسازی پوست‌های کدر نیز میشه.

چه زمان و چگونه می‌توان از تونرها استفاده کرد؟

استفاده صحیح از تونر به سلامت پوست شما کمک خواهد کرد. در این مقاله چرا باید حتما از تونر استفاده کنیم؟ شیوه صحیح و زمان استفاده از تونر بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

نکات مهم در انتخاب یک تونر چیست ؟

فاکتورهای موثر در انتخاب تونر مناسب شامل موارد زیر است:

نوع پوست

اگر پوست خشکی دارین، ترجیحاً از تونری با ترکیبات آبرسان استفاده کنید و چنانچه پوست تون چرب است، دنبال محصولاتی با فرمول سبک‌تر باشین.

ترکیبات موثر و مفید عبارتند از:

  • آنتی اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد التهاب
  • ترکیبات احیاکننده‌ی پوست
  • اسیدهای هیالورونیک
  • سرامیدها
  • گلیسیرین
  • پانتنول سی وایپ (sea whip: نوعی ضد التهاب بسیار قوی)
  • ویلو هرب (willow herb)

ترکیبات مضر و نامناسب عبارتند از:

  • اتانول
  • منتول
  • ترکیبات عطری
  • ترکیبات تحریک کننده پوست

این ترکیبات باعث تحلیل رفتن بافت‌های پوست میشه و بر علیه مواد مفیدی که پوست رو سالم نگه می‌دارن، عمل می‌کنن.

بهترین زمان برای استفاده از تونرها چه وقت است؟

بهترین زمان برای استفاده از تونرها بر اساس شکل زیر بعد از تمیز کردن و پاک کردن آرایش از پوست است. تونرها یک لایه‌ی پایه برای باقی محصولات مراقبت از پوست ایجاد می‌کنن.

باید و نبایدهای استفاده از تونر

اگرچه تمام شرکت‌های آرایشی باید تونر‌هایی با پیشرفته‌ترین فرمول‌ها رو به مشتریان خود عرضه کنن، اما متاسفانه در واقعیت هنوز شاهد این اتفاق نبوده‌ایم. در کمال تاسف بسیاری از برندها، تونرهایی سرشار از ترکیبات مشکل‌ساز یا ناکارآمد رو به بازار عرضه می کنند.

ترکیبات مضر

از تونری که حاوی اتانول، منتول یا سایر ترکیبات تحریک کننده پوست است، اجتناب کنید. عوارض این تونر چیست ؟ ترکیبات نام برده، باعث قرمزی و التهاب پوست میشن و علیه مواد مغذی (که پوست رو سالم نگه می‌دارن) عمل می‌کنند.

تونر پوست چرب

تونرهای مخصوص پوست‌های چرب یا مختلط، اغلب حاوی انواع ترکیباتی هستن که باعث تحریک پوست میشه و اون رو دچار مشکل می‌کنن. همونطور که تونرهای مخصوص پوست‌های چرب یا مختلط حاوی ترکیبات مضری برای پوست هستن، تونرهای مخصوص پوست‌های نرمال تا خشک نیز از این قاعده مستثنی نیستن.

اگرچه در حالت ایده‌آل، این محصولات باید حاوی مواد محرک و مضر کمتری باشن، ولی در واقعیت اغلب اون ها، فرمولاسیون ضعیفی داشته و یا حاوی ترکیبات عطری هستن.

تونرهای معطر

ترجیحاً سعی کنین از تونرهای حاوی ترکیبات عطری نظیر: گلاب، مرکبات و یا اسانس‌ها اجتناب کنید. طبق این گزارش، این تونرها که اغلب دارای برچسب “خوشبو کننده یا freshener” یا “پاک کننده یا clarifiers” هستند، برای صورت حکم ادکلن داره و علت شایع واکنش‌هایی هستن که تاثیر منفی بر پوست داره.

تونرهای فاقد مواد مغذی

از مصرف تونرهای ساده و فاقد مواد مغذی خودداری کنین. اگرچه اغلب این تونرها ضرری برای پوست ندارن اما مفید هم نیستن. متاسفانه، بسیاری از تونرها فاقد مواد مغذی قوی هستن و پوست رو تشنه‌تر می‌کنند. لازم به تاکید است که بهترین تونرها، اونهایی هستند که ترکیبات مفید موردنیاز پوست رو تامین می‌کنند.

به یاد داشته باشید تونرهای خوب تاثیر بسزایی بر سلامت پوست دارن، در حالی که تونرهای بد به مرور اثر سوء بر پوست می‌گذارن.

تونر مناسب نوع پوست

حتما توجه داشته باشین که تونری با فرمولاسیون مناسب و متناسب با نوع پوست تون انتخاب کنید، در این صورت خواهید دید که به مرور زمان و با استفاده روزانه و منظم، نتایج خوبی در پوست تون ایجاد میشه . پس باز هم به این جمله می‌رسیم که امروزه استفاده از تونر دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است.

صحبت پایانی

اگر کسی از شما پرسید تونر چیست، بهش بگین که غذای موردعلاقه ی پوست است. تونر آخرین آثار کثیفی، آلودگی و آرایش رو که بعد از شستن صورت در منافذ پوست گیر می‌کنه از بین می بره. طرز استفاده از تونر هم مهم است، هنگامی که به روتین روزانه مراقبت از پوست شما اضافه می شه و به طور مرتب مورد استفاده قرار می گیره، می تونه تأثیر مثبت عمده ای روی ظاهر و سفت شدن منافذ پوست شما داشته باشه. تونر همچنین سطح pH پوست شما رو تنظیم می‌کنه، با تصفیه لکه های خشن پوست رو صاف می‌کنه و رنگ پوست رو بهبود می بخشد.

چه مزایای زیادی!

و یک پی‌نوشت نهایی:

قبل از استفاده از هر نوع تونر جدید، فقط مطمئن بشین که اون رو روی یک تکه کوچک از پوست خود آزمایش کردید تا مطمئن بشین که پوستتون واکنش منفی به محصول نداره.

ممنونیم که تا انتهای مطلب چرا باید حتما از تونر استفاده کنیم؟ همراه ما بودین.