چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟

چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟ اکثر خانم‌ها طرفدار زیبایی هستن و دوست دارن جوان‌تر و زیباتر ظاهر بشن. رژ گونه یکی از مهم‌ترین انواع لوازم آرایشی است که گونه‌ها رو برجسته‌تر و چهره رو سرزنده‌تر نشان میده. شاید رژلب، مداد چشم و ریمل جزو پرکاربردترین وسیله‌های آرایشی باشن، اما استفاده از رژ گونه شما رو شاداب‌تر نشون میده. رژ گونه آخرین مرحله از یک آرایش کامل است که باعث زیباتر شدن چهره می‌شه.

همچنین کاربرد رژ گونه علاوه بر رنگدهی آرایش و چهره، حجیم‌تر نشون دهی گونه‌ها و زاویه‌دار کردن صورت است. اما اکثر خانم‌ها نمی‌دونند چه نوع رژ گونه‌ای براشون مناسب‌تر است و روش صحیح استفاده از رژ گونه رو نمی‌دونند و همیشه از آرایشگر خود می‌پرسن چطوری رژ گونه بزنم؟ با این مقاله چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟ همراه باشید تا با هر اونچه ذکه نیاز دارید در مورد رژ گونه بدونید و هم‌چنین با چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟ آشنا بشین.

رژگونه چیست؟

شاید این ساده‌ترین سوالی باشه که از هر کسی بشه پرسید. قطعا حتی اکثر آقایان نیز پاسخ این سوال رو به خوبی می‌دونند! اما اکثر ما بدون اینکه به فلسفه ساخت رژگونه فکر کنیم، از اون استفاده می‌نماییم.

اصلا رژگونه چه فایده‌ای برای ما داره و تفاوت اون با رژ لب معمولی چیست؟ آیا نمی‌توان از رژ لب برای رنگی کردن گونه استفاده کرد؟

قطعا کسانی که حداقل یک بار رژگونه رو از نزدیک رویت کردند می‌دونند که رژگونه ظاهری شبیه به سایه چشم

داره. رژگونه به نوعی انگار که رژلب پخته و یا فشرده شده است.

همونطور که می‌دونین روش مصرف اون نیز متفاوت است.

برای استفاده از رژگونه، باید با براش روی اون بکشین و با براش صورت خود رو آرایش کنید.

این تغییر شکل ظاهری تنها به دلیل افزایش پوششدهی اون است. به این طریق شما می‌تونید همانند کرم‌پودر یا پنکیک از رژگونه استفاده نمایید.

دقیقا همانند رژلب، رژگونه نیز تنوع رنگی بسیار زیادی داره. طیف رنگی رژگونه از رنگ‌های صورتی رو شامل می‌شه و تا رنگ‌هایی همانند مسی و نارنجی تیره ادامه داره. به این طریق شما می‌تونید رژگونه‌ای مطابق با پوست خود تهیه کنید.

اینکه چه رنگی مناسب پوست شماست، یک تخصص مهم محسوب می‌شه و باید بدونید که بر اساس نیازتون چه رنگی رو انتخاب نمایید. حال که صحبت از آرایش صورت و رژگونه به میان اومد، جای داره تا کمی در مورد کاربرد رژگونه در وآرایش صورت صحبت کنیم.

 انواع آن 

برای خرید رژگونه  میتوان انواع مختلفی از آن را در بازار مشاهده کرد.  شما می‌توانید از انواع پودری، کرمی، ژله‌ای یا مایع آن استفاده نمایید. اما تشخیص این که چه نوع رژ گونه‌ای برای شما مناسب‌تر است، به نوع پوست و اولویت‌های فردی‌تان بستگی دارد.

رژ گونه پودری

اگر پوست چربی دارین رژ گونه‌های پودری برای شما مناسب‌ترند. این نوع رژ گونه‌ها نسبت به انواع دیگر پرکاربرد‌تر هستن و حالت طبیعی چهره رو بهتر حفظ میکنن و راحت‌تر استفاده میشه. هم‌چنین اگر قصد دارید به جای گرمی ‌برید باید بدونید این نوع رژ گونه‌ها برای دماهای گرم خوب هستند و صورت رو خراب نمی‌کنند. در کل این نوع رژ گونه برای خانم‌هایی که پوست معمولی یا چرب دارند مناسب است. همچنین اگر بدنبال کرم پودر برای پوست چرب می باشین

می تونید مقاله ” چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟ ” رو مطالعه نمایید.

رژ گونه کرمی

رژ گونه‌های کرمی ‌برای پوست‌های خشک و پیرتر گزینه مناسبی است، زیرا حاوی مرطوب‌کننده هست و چین و چروک‌ها رو کمتر نشان میدن.

رژگونه مایع

مایع و ژله‌ای نیز برای افرادی مناسب هستند که به دنبال مواد ماندگار و خوب می‌گردن. پس اگر به‌دنبال ماندگاری بالا هستین بهترین رژ گونه ، نوع مایع و یا ژله‌ای اون است.

خرید عمده محصولات آرایشی بهداشتی

براش مناسب رژ گونه

همان‌طور که انتخاب رژ گونه حائز اهمیت است انتخاب براش مناسب و باکیفیت نیز مهم است. اما براش مناسب رژ گونه چیست؟

براش یا قلم‌موی رژ گونه پودری

برای استفاده رژ گونه پودری از براش یا قلم‌مویی استفاده کنید که زاویه‌دار باشه و یا سر بزرگ و پهن داشته باشه تا

رژ گونه به صورت یک‌نواخت روی صورت پخش شه. برای مصرف این نوع رژ گونه، کمی‌ از اون رو به براش بزنید، سپس براش رو روی سطحی بکوبید تا مقدار رژ گونه اضافی خارج شه و از حرکات چرخشی برای زدن اون به گونه‌ها استفاده کنید.

براش رژ گونه کرمی

برای مصرف رژ گونه کرمی‌ از براشی استفاده کنید که دارای سر صاف و مسطح باشه. برای استفاده رژ گونه‌های کرمی ‌بهتر است از حرکات ضربه‌ای استفاده کنین.


براش رژ گونه ژله‌ای یا مایع

برای این دسته از رژ گونه‌ها از اسفنج مخصوص آرایش یا انگشتای دست استفاده کنید. اون رو روی دو نقطه از استخوان گونه بزنین و سپس برای پخش کردن اون روی سطح پوست، با اسفنج یا دست از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید.

چرا از رژگونه استفاده می‌کنیم؟

ابتدایی‌ترین فلسفه آرایش کردن شاید این باشد که صورت شما از حالت رنگ‌پریده در بیاید. لواز آرایش کمک می‌کنن تا صورت شما شاداب‌تر به نظر برسه. در گذشته دور از سرخ آب برای سرخ کردن صورت استفاده می‌کردن.

در حال حاضر برای اینکه صورت ما شادابی داشته باشه، از رژگونه استفاده می‌کنیم. از قدیم زمانی که می‌خواستن سلامت بودن کسی رو مثال بزنن می‌گفتن که لپ‌هایش گل انداخته!

شاید رژ لب پر کاربرد‌ترین وسیله آرایشی حال حاضر باشه و در عین حال کمتر کسی به رژگونه توجه می‌کنه. شاید دلیل اصلی اون این باشه که با کاربرد اون در آرایش آشنایی نداریم. البته یکی از دلایل مهم دیگر این است که دقیقا نمی‌دونیم چطور باید از رژگونه استفاده کنیم.

رژگونه برای رنگی کردن صورت نیست

برخلاف چیزی که عوام تصور می‌کنن، رژگونه برای رنگی کردن صورت نیست. کاربرد اصلی رژگونه، حجیم‌تر نشون دهی گونه است. آرایشگران حرفه‌ای با استفاده از رژگونه اقدام به زاویه‌سازی می‌کنن. به این ترتیب زمانی که فردی صورتی گرد داره، با استفاده از کمی کانتور یا همان سایه روشن و تیره و رژگونه، برای صورت او زاویه ایجاد می‌کنن.

حال اینکه چقدر صورت شما گرد است و یا اینکه به چه میزان زاویه احتیاج دارین، نوع آرایش رژگونه رو تغییر میده.

عوامل دیگری نیز در انتخاب نوع آرایش رژگونه دخیل هستن. مثلا فرض کنید که فردی به صورت طبیعی گونه داره، در این موارد تنها کافیست از کمی رژگونه تراکوتا استفاده کنین تا بالای گونه او برجسته‌تر دیده شه.

انتخاب رنگ رژگونه نیز جزء مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت. اگر تصور می‌کنین که انتخاب رنگ کرم پودر بسیار دشوار است، قطعا باید با روش انتخاب رنگ رژگونه بیشتر آشنا شین!

برخلاف کرم‌پودر که تنها کافیست رنگ اون با پوست شما سازگاری داشته باشین یا اینکه بر اساس سلیقه بتونید اون رو انتخاب کنید، انتخاب رنگ رژگونه کاملا تخصصی است.

رژگونه چه رنگی رو انتخاب کنم؟

معمولا برند‌های معتبر در زمینه لوازم آرایش، همانند برند کالیستا، طیف گسترده‌ای از رنگ‌های رژگونه رو در اختیار مشتریان قرار میدن. در نتیجه مشتری قطعا دچار سردرگمی میشه و نمیدونه که چه رنگی رو باید انتخاب کند.

این مساله نیز چیزی نیست که بتونین از کسی راهنمایی بگیرین و تنها خودتون با کمی اطلاعات تخصصی می‌تونید تصمیمی درست و ایده‌آل اتخاذ نمایید.

انتخاب رنگ رژگونه باید بر اساس رنگ پوست، رنگ چشم و نوع آرایشی که می‌خواید انجام بدین باشه.

انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست

معمولا اولین حالتی که برای انتخاب رژگونه به ذهن‌تون می‌رسه، بر اساس رنگ پوست است. برای اینکه رنگ پوست خود رو دقیقا تشخیص بدین، کافیست یک لباس سفید بپوشین و بدون هیچ‌گونه آرایشی به صورت خود نگاه کنین. به این طریق می‌تونید به صورت دقیق و واقعی رنگ پوست خود رو تشخیص بدین.

اگر رنگ پوست شما روشن است، نباید از رنگ‌های بسیار روشن استفاده کنید. در عین حال رنگ‌های بسیار تیره نیز برای پوست شما مناسب نیستن. شاید یک صورت روشن، هلویی و یا رنگ مرجانی انتخابی مناسب برای رنگ صورت شما باشن.

رنگ‌های خیلی روشن باعث بی‌روح شدن صورت شما می‌شن

رنگ‌های خیلی روشن باعث بی‌روح شدگی صورت شما می‌شن و در عین حال رنگ‌های تیره باعث می‌شن تا صورت شما غیر‌طبیعی دیده شه.

کسانی که پوست روشن دارن بهتر است تا از رژگونه کرمی استفاده کنن. استفاده از اونها بسیار ساده هست و کافیست کمی از اون رو روی نوک انگشت خود قرار بدین و روی گونه‌های خود بمالین.

البته این مساله شاید برای برخی از افراد سخت باشه و روش قدیمی رو ترجیح بدن. قطعا می‌توان گفت که استفاده از براش شاید در ابتدا ساده‌تر باشه، اما زمانی که به استفاده از کرم عادت کنین خواهید دید که بسیار ساده‌تر است.

اما اگر پوست شما سبزه و یا همان گندمی است نیز باید رنگی متفاوت انتخاب کنید. همونطور که طیف رنگی پوست صورت روشن و سبزی چند درجه فاصله دارن، رنگ رژگونه‌ای که انتخاب می‌کنین نیز تنها باید چند درجه فاصله داشته باشن.

برای پوست‌های سبزه و یا همان گندمی

به همین دلیل برای پوست‌های سبزه و یا همان گندمی، بهتر است از رنگ‌های هلویی یا صورتی کمی تیره استفاده کنید. شاید یافت چنین رنگی برای کسانی که سبزه هستند کمی دشوار باشه.

البته برند‌های معتبری همانند کالیستا این مساله رو در نظر گرفتند و قطعا می‌تونید تنوع زیادی رو بیابید. اما اگر در نهایت قادر به پیدا کردن رنگ صورتی کمی تیره نبودین، کافیست چندین بار روی یک قسمت رژگونه قرار بدین تا رنگی تیره پیدا کنه.

برای این نوع پوست هم رژگونه پودری و هم رژگونه کرمی تصویه می‌شه. البته اگر فرد پوستی چرب داره، می‌تونه از رژگونه پودری استفاده نمایید. بهترین رژگونه برای کسانی که پوست خشک دارن، رژگونه کرمی خواهد بود.

حال اگر پوست فرد سبزه تیره باشه باید چه انتخاب داشته باشه؟ برای این دسته افراد بهترین انتخاب رنگ‌های تیره همانند آجری، پرتغالی و یا حتی قرمز است. رنگ صورت کسانی که پوستی تیره دارن، رنگ غالب خواهد بود، به همین دلیل باید رنگ‌هایی رو انتخاب کرد که تمایز خود رو به خوبی نشان بدن.

انتخاب رنگ رژگونه بر اساس رنگ چشم

همونطور که در مطلب چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟ ذکر کردیم، یکی دیگر از المان‌هایی که با اون می‌توان رنگ رژگونه رو انتخاب کرد، رنگ چشم است. قطعا اعضای مختلف صورت در کنار یکدیگر هستن و از یکدیگر تاثیر می‌گیرن. به همین دلیل باید انتظار داشت که رنگ رژگونه روی ظاهر شدن رنگ چشم شما تاثیر داشته باشه.

به همین منظور افرادی که دارای رنگ چشم سبز هستند، باید از رژگونه قهوه‌ای دوری کنند

افرادی که دارای رنگ چشم سبز هستند، باید از رژگونه قهوه‌ای دوری کنند. رنگ قهوه‌ای قدرت نفوذ رنگ چشمای اونها رو مهار کرده و باعث می‌شه آنقدر که باید و شاید دیده نشن.

اما در همین حین رژگونه صورتی بر خلاف این عمل می‌کنه. رنگ صورتی می‌تونه جذابیت فردی که دارای چشمانی سبز هستند رو دو چندان کند، در نتیجه بهترین رژگونه برای اونها صورتی خواهد بود.

معمولا هر نسخه‌ای که برای رنگ چشم سبز تجویز می‌شه رو می‌توان برای رنگ چشم آبی نیز تجویز کرد. دقیقا در زمینه چشم آبی نیز چنین مساله‌ای صادق است و رنگ‌های صورتی و یا مرجانی می‌تونن درخشش چشمان آبی رو بیشتر کنند. در عین حال رنگ‌های قهوه‌ای یا آجری و برنزی باعث کاهش جذابیت چشمان آبی رنگ می‌شن.

رنگ چشم قهوه‌ای یا میشی

در مورد کسانی که رنگ چشم قهوه‌ای یا میشی دارن، دقیقا عکس این مساله صادق است. یعنی رنگ‌های روشن بر خلاف باور عمومی درخشش چشمان آنها رو کاهش میدن. از طرف دیگر رنگ‌های قرمز جگری، بادمجانی و از این قبیل رنگ‌ها باعث بهتر ظاهر شدن چشمای اونها می‌شن.

تا به اینجا شما ابزار لازم و کافی برای انتخاب رنگ مناسب رژگونه رو در دست دارید. از این لحظه به بعد باید بدونید که چه نوع آرایشی برای صورت شما مناسب است تا بر اساس همان نوع آرایش بتونید رژگونه مناسب و نحوه آرایش اون رو انتخاب نمایید.

استفاده از رژگونه بر اساس حالت صورت

همانطور که قبلا در چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟ ذکر کردیم، استفاده از رژگونه نیاز به تخصص بالایی دارد و باید مسائل زیادی رو در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین مسائلی که نحوه آرایش صورت باید در نظر گرفت، فرم هندسی صورت است.

صورت هر کس یک فرم هندسی خاص داره. به عنوان مثال برخی دارای صورتی بیضی و برخی دیگر دارای صورتی لوزی شکل هستند. بر اساس نوع صورت شما باید آرایش گونه خود رو تغییر بدین تا بهتر و زیباتر دیده شین.

آرایش صورت‌های بیضی

قطعا می‌توان گفت که از نظر زیبایی‌شناختی، زیبا‌ترین فرم صورت، حالت بیضی است. البته شاید این مساله برای بسیاری از افراد کاملا سلیقه‌ای باشه، اما از نظر فاکتور‌هایی زیبایی، صورت‌هایی بیضی در رتبه بالایی قرار دارند. اگر شما نیز صورتی بیضی دارید باید بدونید که نیاز زیادی به آرایش گونه شما نیست.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، یکی از کاربرد‌های مهم رژگونه، زاویه دادن به فک و صورت است. زمانی که صورت فرم گرد داشته باشه، باید با استفاده از کانتور و یا رژگونه فرم اون رو به بیضی تغییر بدین ، اما زمانی که صورت بیضی است، نیازی به کار زیادی نخواهد بود.

خرید عمده محصولات آرایشی

مهم‌تر از هرچیز باید بدانید که شما نباید زیر گونه خود رو رژگونه بزنید

مهم‌تر از هرچیز باید بدونید که شما نباید زیر گونه خود رو رژگونه بزنید. البته اگر گونه‌های بسیار کوچکی دارید، باید برای برجسته‌تر دیده شدن اون ، کمی از رژگونه زیر خط گونه خود استفاده کنید. اما به صورت کلی نیازی به این کار نیست.

حال برای شروع کافیست که براش خود رو آماده کنید و از میان گونه خود خطی تا قسمت خارجی چشم و با فاصله از شقیقه بکشین. سپس این براش رو از داخل به بیرون کشیده و در نهایت با کمی حرکت دوار اون رو پخش کنید.

اگر گونه‌های شما اصلا برجستگی ندارند

اگر گونه‌های شما اصلا برجستگی ندارن، گزینه دیگری نیز پیش روی شما خواهد بود. به جای اینکه رژگونه رو زیر خط گونه خود بزنید، کافیست از رژگونه تراکوتا استفاده نمایید. رژگونه تراکوتا نوع خاصی از رژگونه است که باعث درخشش و براق شدن گونه شما می‌شه. دقیقا همان کاری که برق لب با لب‌های شما انجام میده رو رژگونه تراکوتا با گونه‌های شما انجام خواهد داد.

درون این نوع از رژگونه اکلیل و مواد براق کننده وجود داره. به این طریق کافیست کمی از اون رو روی قسمت بالایی خط گونه خود قرار بدین تا گونه‌های شما برجسته‌تر دیده شن. با این کار دیگر نیازی به استفاده از کانتور و یا ایجاد سایه روشن با کرم‌پودر نخواهد بود.

صورت‌های لوزی

صورت‌های لوزی شباهت زیادی به صورت‌های بیضی دارند. در نتیجه به دلیل شباهت ظاهری صورت لوزی و بیضی به یکدیگر، آرایش صورت‌های لوزی رو بعد از فرم بیضی توضیح میدیم.

به همین منظور در ابتدا کافیست با مو‌های خود حالتی بیضی به صورت خود بدین. برای این کار کافیست لبه‌های موی خود رو به داخل داده و در کنار شقیقه خود نگه دارید. به این شکل مو‌های شما حالتی نسبتا بیضی به صورت شما خواهند داد.

در مرحله بعد

در مرحله بعد کافیست که رژگونه‌ای از کنار بینی تا شقیقه بکشید. برای ایجاد یک حالت زیبا، باید از سایه روشن استفاده نمایید. بهتر است حداقل دو رنگ رژگونه تیره و روشن در دست داشته باشین، اما اگر اینطور نیست، می‌توانید در نواحی تیره‌تر، چند بار براش بکشین.

حال برای اینکه سایه روشن رو ایجاد کنیم، کمی رژگونه تیره در اطراف شقیقه و زاویه داخلی گونه می‌زنیم. روی چانه و تیغه بینی باید رنگ رژگونه شما روشن باشه. به این طریق فرم صورت شما کشیده و زیبا‌تر دیده خواهد شد.

در این حالت نیز اگر برجستگی گونه‌های شما کم است، می‌تونید با استفاده رژگونه تراکوتا اون رو حجیم‌تر جلوه بدین. اگر تمایل به انجام این کار دارید، بهتر است تیرگی‌های رژگونه در قسمت شقیقه رو بیشتر کنید.

صورت گرد

اکثر ما ایرانیان دارای صورت‌های گرد هستیم. در حین آرایش چنین صورت‌هایی، هدف اصلی لاغر‌تر دیده شدن صورت است. به همین دلیل باید خط رژگونه شما بسیار بلند باشه و از شقیقه و گوش تا نزدیکی دهان شما کشیده شه.

به همین منظور می‌تونید براش خود رو در نزدیکی دهان و زیر بینی قرار بدین و به آرامی به سمت شقیقه و گوش خود بکشید. انحنا این خط دقیقا باید مطابق با انحنای صورت شما باشه. حتی اگر پوستی روشن دارین نیز بهتر است در این حالت از رژگونه‌های تیره‌تر استفاده نمایید.

اطراف فک و شقیقه‌ها بهتر است که رنگ رژگونه شما تیره‌تر باشد

اطراف فک و شقیقه‌ها بهتر است که رنگ رژگونه شما تیره‌تر باشه. روی پیشانی، بینی و گونه خود رو باید رژگونه روشن بزنید تا به این شکل با خطوط تیره صورت خود رو محدود کرده و با خطوط روشن محاسن صورت خود رو به رخ بکشین.

توجه داشته باشید که به چنین افرادی استفاده از رژگونه تراکوتا توصیه نمی‌شه. بهترین رژگونه برای این افراد رژگونه تیره است. از طرف دیگر این دسته افراد می‌تونند مو‌های خود رو داخل صورت‌شون بریزن تا صورت آنها کشیده‌تر و لاغر‌تر دیده شه.

صورت‌های مربعی

معمولا به صورت غریزی همه ما از صورت انتظار گرد بودن رو داریم. زمانی که زاویه فک صورت به شکل مربع باشه، باید حس گردی رو به صورت بازگردونید. به همین دلیل شاید انتخاب یک رژگونه گرد متناسب با رنگ پوست و رنگ چشم، بهترین رژگونه برای شما خواهد بود.

شما باید آنقدر برجستگی گونه خود رو به رخ بکشید که زاویه صاف فک شما دیده نشه. به همین دلیل بهترین رژگونه برای شما، رژگونه تراکوتا خواهد بود. با استفاده از رژگونه تراکوتا و مالیدن اون به قسمت بالای برجستگی گونه خود، می‌تونید گونه‌ای برجسته داشته باشید.

البته اگر بخواهید کمی وقت صرف کنید، می‌توانید با کشیدن یک رژگونه از زاویه فک به سمت بالا و تا نزدیکی شقیقه، به صورت خود فرمی کشیده بدین. با ترکیب این دو روش با یکدیگر می‌تونید کاملا فرم صورت خود رو کشیده جلوه بدین.

صورت‌های قلبی شکل

به صورت‌هایی قلبی میگن که چانه‌های تیز و کشیده دارن. این دسته افراد پیشانی پهن‌تری نسبت به چانه خود دارن. به همین منظور برجسته‌تر نشان دادن گونه منطقی به نظر میان.

از این رو می‌تونید رژگونه تراکوتا رو روی گونه‌های خود بمالید تا براق و برجسته‌تر دیده شن. در این فرم صورت لازم نیست که رژگونه تراکوتا رو تنها در قسمت بالای گونه قرار بدین. برای اینکه صورت شما پر‌تر دیده شه، باید کل گونه خود رو با رژگونه رنگی کنید.

برای اینکه صورت شما از حالت قلبی خارج شده و شکلی کشیده به خود بگیره، می‌تونید رژگونه رو تر زیر چانه ادامه بدین . به این شکل ظاهر صورت شما کاملا کشیده خواهد بود.

صورت‌های کشیده

صورت‌هایی کشیده به صورت‌هایی تلقی می‌شه که بلند، استخوانی و کم عرض هستن. این دسته افراد معمولا چانه‌های تیز، پیشانی بلند و گونه‌های استخوانی دارن. جالب است بدونید که تنها با استفاده از رژگونه می‌توان فرم صورت این دسته افراد را به فرم بیضی تغییر داد.

قبل از هرچیز باید بدونید که برای چنین صورت‌هایی باید از خطوط افقی و نه منحنی استفاده کرد. به همین منظور در ابتدا یک خط افقی در زیر چانه می‌کشین. بهترین رژگونه برای زیر چانه، یک رژگونه تیره است.

به این ترتیب

به این ترتیب شما انگار چانه رو کوتاه‌تر جلوه میدین. حال نوبت به گونه‌ها می‌رسه، کافیست دو خط افقی از بینی تا لاله گوش بکشین و اون رو پخش کنید. اطراف شقیقه‌ها رو ترجیحا تیره‌تر کنید تا صورت فرمی بیضی به خود بگیرد.

در ادامه چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟ باید بدونید که با برجسته‌تر دیده شدن گونه‌های شما، حالت کشیده بودن اون از بین خواهد رفت. به همین دلیل بهترین رژگونه برای چنین افرادی، رژگونه تراکوتا است.

رژگونه تراکوتا میتونه جلوه بسیاری زیبایی به گونه‌های شما دهد و باعث بهتر دیده شدن اون شه. در آخر توصیه می‌شه کمی از مو‌های صورت رو روی پیشانی بریزین تا صورت شما کوتاه‌تر به نظر برسه.

پیش از خرید رژگونه

پیش از خرید رژگونه بهتر است برند‌های مختلف رو کاملا بررسی کنید. همونطور که شاهد بودید، برای موقعیت‌های مختلف باید از رژگونه‌های متفاوتی استفاده کرد. تهیه همه این رنگ‌ها و انواع مختلف رژگونه قطعا هزینه‌بر خواهد بود.

جالب است بدونید در حال حاضر برند‌های معتبر ایرانی همانند کالیستا تونستن با کاهش اتکا به واردات، تولیدات داخلی باکیفیت و مقرون به صرفه‌ای رو تولید کنند. به همین دلیل شما قادر خواهید بود تا تنوع زیادی از محصولات رو با قیمت بسیار پایین‌تر از برند‌های خارجی تهیه کنید.

برای زیبایی خود کمی وقت بگذارید. اصلا نیازی نیست که صورت خودتان رو به دست تیغ جراحان زیبایی بسپارین. کافیست با صرف کمی وقت و هزینه، صورت خود رو به فرم دل خواه خودتون در بیاورید.

رژ گونه برای پوست‌های سبزه و تیره 

این افراد می‌تونن از رنگ‌های آجری و پرتغالی و همین‌طور قرمز استفاده کنن .رنگ صورت افرادی که پوستی تیره دارن، رنگ غالب خواهد بود، به‌همین دلیل باید رنگ‌هایی رو انتخاب کنند که تمایز خود رو به‌خوبی نشون بدن.

انتخاب رژ گونه بر اساس فصل‌ها 

زمانی که رنگ پوست‌تون رو تشخیص دادین، برای تنوع در انتخاب رنگ‌ها می‌تونید رنگ رژ گونه خود رو بر

اساس فصل‌های سال نیز انتخاب کنید. اگر عاشق رنگ‌های روشن هستین، تابستان فرصت مناسبی برای

امتحان کردن رنگ‌های روشن‌تر است. در فصل های بهار و تابستان می‌تونید از رنگ‌هایی مثل صورتی

،گلبهی، صدفی، مرجانی، و هلویی استفاده کنید و در فصل‌های پاییز و زمستان نیز از تن رنگ‌های صورتی

استفاده کرد.

معرفی چند برند رژگونه:

مای

رژگونه مای، رژگونه‌ای قیمت مناسب با حجم و اندازه‌ای خوب است که میتونه گزینه مناسبی برای استفاده روزانه باشه. در بسته‌بندی این محصول یک براش کوچک هم وجود داره که شما رو از داشتن هر وسیله اضافی، بی‌نیاز می‌کنه. ماندگاری خوبی داره. بافت اون پودری است و ظاهر طبیعی و مات به پوست میده. برای انواع پوست مناسب است و حساسیتی ایجاد نمی‌کنه.

فلورمار

پوشش عالی و بافت مخملی اون، ظاهری درخشان و شاداب به پوست شما میده. رژگونه خارجی فلورمار برای تمامی پوست‌ها مناسبه. این محصول از مواد طبیعی ساخته شده که ایجاد حساسیت نمی‌کنه. پس پوست‌های حساس هم بدون هیچ نگرانی میتونن از این رژگونه استفاده کنن. ماندگاری بسیار زیادی داره و در نهایت ظاهر ابریشمی و براق به گونه‌ها میده. براق بودن اون باعث برجسته نشان‌دادن گونه میشه پس برای مهمانی‌ها بسیار مناسب است.

بنفیت

قطعا بهترین مارک رژگونه به شکل تینت، متعلق به برند بنفیت است. همون‌طور که توضیح دادیم، تینت‌ها به دلیل بافتی که دارن به زیر پوست نفوذ می‌کنن و ماندگاری اونها بسیار بالا است. تینت بنفیت، هیچ بافتی روی پوست اضافه نمی‌کنه و همین موضوع باعث می‌شه ظاهری بسیار طبیعی و سبکی به پوست بده. این تینت در سراسر دنیا بسیار محبوب و پرطرفدار است و در بسیاری از سالن‌های زیبایی هم از اون استفاده می‌کنند.

در پایان

در پایان این مقاله چرا باید از رژ گونه استفاده کنیم؟ شما می‌توانید براساس ویژگی‌های منحصر به فرد پوست خود

و طبق تمایل یا سلیقه‌تون ، اقدام به خرید رژ گونه آرایشی مورد علاقه‌تون از فروشگاه دوشیزه کنید. در ضمن اگر

تجربه خاصی درباره تهیه و استفاده از هرکدام از این محصولات دارین، حتما تجربیات‌تون رو با ما در میان

بگذارین و نظرات خود رو برای ما ارسال کنین.