چرا باید از بی بی کرم استفاده کنیم؟

چرا باید از بی بی کرم استفاده کنیم؟بی‌بی کرم که با عنوان بالم زیبایی (Beauty Balm) یا بالم ضد لک

(Blemish Balm) شناخته می‌شه، یک کرم آرایشی است که با هدف آبرسانی و مقابله با پیری پوست تولید شده

و از ویژگی محافظت‌کنندگی در برابر آفتاب نیز برخوردار است. اگر از مناسب بودن این محصول برای پوست‌تون

مطمئن نیستید، با ما در مطلب چرا باید از بی بی کرم استفاده کنیم؟ همراه باشید. 

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

بی بی کرم مخفف چیست؟

بی بی موجود در واژه بی بی کرم (BB Cream) مخفف  blemish balm,

blemish base, beblesh balm, beauty balm می‌باشه. بی بی کرم ها اسامی زیادی دارن، از نام های

دیگر اون می‌توان به کرم پوشاننده، بالم زیبایی، ب ب کرم، کرم ب ب یا کرم بی بی اشاره کرد.

بی بی کرم چیست؟

بی بی کرم ها محصولاتی هستن که به برای ساده سازی برنامه مراقبت از پوست تنها با استفاده از یک محصول به جای چند محصول، طراحی و تولید شدند. اولین بی‌بی کرم در سال ۱۹۶۰ در آلمان تولید شد. راحتی در مصرف این کرم به جای استفاده از چند کرم باعث شد که خیلی زود به کرم زیبایی مورد علاقه خانم‌ها در سراسر دنیا تبدیل شه. این محصول مراقبتی و آرایشی چند منظوره میتونه به جای پنج یا حتی شش کرمی که روزانه استفاده می‌کنید به کار برده شه که شامل مرطوب‌کننده،‌ پرایمر،‌ کرم ضد آفتاب صورت،‌ کانسیلر و کرم پودر است. در فرمول بی بی کرم آنتی اکسیدان و SPF وجود دارد که از پوست در برابر اشعه های مضر آفتاب و رادیکال های آزاد حفاظت می‌کنن. بسته به نوع برند بی بی کرم، می‌تونه حاوی ویتامین های مغذی یا مواد دیگری باشد که پوست رو تغذیه می‌کنن و اون رو شاداب و با طراوت نشان میدن.

چرا باید از بی بی کرم استفاده کنیم؟

بی بی کرم‌ها ترکیبات زیادی دارن و برای استفاده روزمره، محصولات چندمنظوره ای به حساب میان. این کرم‌ها به راحتی و سادگی جذب پوست میشن و برای سلامتی پوست مفید هستن. بی بی کرم‌ها دارای خواص ضد آفتابی، درمانی و مرطوب کنندگی هستن و پوشش دهی نسبتاً خوب و در سطح متوسطی رو برای پوست ایجاد می‌کنن. BB کرم‌ها باعث درخشش و شفافیت پوست هم می‌شن.

فواید استفاده از بی بی کرم

  • کوچک کردن منافذ پوست
  • کنترل چربی
  • اصلاح ناهمواری‌های پوست
  • دارای SPF جهت حافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • خاصیت روشن کنندگی پوست
  • دارای خواص آب‌رسان و مرطوب کننده
  • روشن کردن لک‌ها

تفاوت بی بی کرم با کرم مرطوب کننده رنگی

بی بی کرم‌ها فراتر از مرطوب کننده‌های رنگی هستن چراکه دارای خواص مراقبتی هم هستند و به خوبی از پوست شما محافظت می‌کنن اما مرطوب کننده‌های رنگی یک رنگ نسبتاً ملایمی رو جهت پوشش دهی صورت به وجود میارن.

تفاوت بی بی کرم و پرایمر

پرایمر رو معمولاً بعد از استفاده از مرطوب کننده و قبل از اینکه از کرم پودر استفاده کنند، می‌زنند تا منافذ پوست رو ببندد و آرایش، مدت زمان طولانی‌تری را روی پوست بمونه. شما می‌تونید بی بی کرم رو جایگزین پرایمر کنید.

تفاوت بی بی کرم و کانسیلر

معمولاً کانسیلرها پوشش دهی بیشتری نسبت به کرم پودر دارند و زمانی که احساس کردید بی بی کرم‌ها پوشش خوبی رو ایجاد نکردند می‌تونید از مقداری کانسیلر نیز استفاده کنید.

بی بی کرم ها همچنین خاصیت پوشانندگی متوسط رو به خوب و پایه بسیار مناسبی دارن. زمانی که شما از بی بی کرم استفاده می‌کنین، دیگر نیازی به استفاده از کرم های دیگری مانند کرم پودر و یا کانسیلر ندارین. این کرم ها اغلب در رنگبندی مختلف برای پوست های خشک و چرب موجود می باشه و بیشتر شبیه به مرطوب کننده های رنگی هستن. البته طیف رنگی بی بی کرم خیلی محدود تر از طیف رنگی کرم پودر است، ولی اکثرا 4 رنگ طبیعی نزدیک به پوست رو دارند. برخلاف کرم پودرها که تمامی عیوب پوست رو می‌پوشونند، بی بی کرم ها کاور متوسطی دارن.

خرید عمده محصولات آرایشی

عوامل موثر در انتخاب بی بی کرم چیست؟

فاکتور‌های زیر به شما کمک می‌کنن تا در انتخاب یک بی بی کرم خوب و مناسب با پوست‌تون بتونید به راحتی تصمیم بگیرین.

فاکتور اول: بی بی کرم مناسب نوع پوست شما چیست؟

هر پوستی نیازهای متفاوتی داره و از آنجایی که هدف استفاده از بی بی کرم زیباتر کردن چهره شماست، خیلی مهم است که بدونید بهترین و مناسب‌ترین بی بی کرم برای با پوست شما چیست.

اگر پوستی خشک دارید، بهتر است از کرم بی‌‌بی که خاصیت تغذیه کنندگی پوست یا آبرسان  (Nourishing And Hydrating) دارد، استفاده کنید. کرم‌هایی که برای پوست خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید فرمول نرم کننده هم باید داشته باشن تا بتونن رطوبت مورد نیاز پوست رو در زیر مواد آرایشی حفظ کنند و پس از استفاده پوست رو نرم و شفاف نشان ‌بدن.

اگر پوستی چرب یا مختلط دارید، توصیه می‌شه به دنبال کرم بی‌ بی باشید که میزان تولید چربی پوست رو کنترل کند و خاصیت مات کنندگی داشته باشه. محصولات دارای لیبل فاقد چربی (Oil Free) برای پوست شما گزینه ای ایده آل است. بی‌بی کرم فاقد چربی از براق شدن پوست جلوگیری می‌کنه و جلوه ای مات و یک دست به پوست شما هدیه میده؛ همچنین جوش های صورت و منافذ بزرگ پوست رو می‌پوشونه و رنگ پوست رو صاف می‌کنه.

فاکتور دوم: SPF در بی بی کرم

همه بی بی کرم ها خاصیت SPF رو دارن. منظور از SPF در بی بی کرم چیست؟ SPF به معنای معیار محافظت از خورشید (نور خورشید) است. این عدد بیان‌گر قدرت کرم‌ها به خصوص کرم‌های ضد آفتاب برای مقابله با نور خورشید بوده و همچنین به عنوان عامل سنجش محصولات حاوی ضد آفتاب از نظر قدرت حفاظت در برابر آفتاب می‌باشه. پوست شما در حالت عادی زیر نور خورشید بعد از 10 دقیقه شروع به سوختن می‌کنه. اگر از کرمی با SPF25 استفاده کنید پوست شما 25 برابر دیرتر شروع به سوختن می‌کنه، یعنی 250 دقیقه در برابر نور آفتاب دوام می‌آورد.

از اونجایی که بی بی کرم ها کرم هایی چند منظوره هستن، با داشتن خاصیت کرم های ضد آفتاب کار شما رو در حفاظت از پوست‌تون ساده تر کردند.

اما نحوه انتخاب SPF مناسب در خرید بی بی کرم چیست؟ اگر پوستی روشن دارین ‌BB کرم SPF 30 به بالا برای شما مناسب است و افرادی که پوست تیره‌تر دارن می‌تونن از کرم بی بی SPF15 استفاده کنند تا از پیری پوست به علت تابش خورشید جلوگیری شه.

فاکتور سوم: انتخاب بی بی کرم با توجه به رنگ پوست

یکی از عوامل مهمی دیگری که در انتخاب BB کرم بسیار مهم است رنگ پوست شما می‌باشه.

به همین خاطر بی‌بی کرم ها با رنگ‌های مختلف تولید می‌شم تا شما بتونید برای پوست‌تون با هر تن رنگی

که داره، کرمی با رنگ مناسب پوست خود پیدا کنید.

بی بی کرم ها این که قدرت پوشانندگی خیلی بالایی ندارن اما به راحتی روی پوست می‌خوابند. نواقص پوستی

در هر رنگی که باشه با BB کرم به خوبی از بین میره، این کرم با رنگ پوست هماهنگ می‌شه (Correction)

و در نهایت بافت صاف و یکدستی به پوست شما میده. کرم مناسب با رنگ پوست خود پیدا کنید تا رنگ

صورت شما با گردن و بدن یکسان شه و پوست شما زیبایی طبیعی تری برای آرایش روزمره داشته باشه.

پیشنهاد ما این است که همیشه رنگ بی بی کرم مطابق با رنگ پوست‌تون یا یک درجه روشن تر رو انتخاب کنید.