چرا باید از بلک ماسک استفاده کنیم؟

چرا باید از بلک ماسک استفاده کنیم؟در سال جاری استفاده از زغال چوب در محصولات آرایشی و بهداشتی رواج

زیادی داشته است. جالب است بدونید، زغال از زمان‌های قدیم برای شست و شو، دفع سموم و عفونت‌ها

استفاده می‌شداست. ماسک زغال یا بلک ماسک ساخته شدست از زغال فعال چوب است. در واقع زغال فعال، پودر حاصل از سوخت زغال چوب در حرارت بالاست. زغال فعال علاوه بر خواص زغال، قدرت چسبندگی و جذب چربی بالایی

نیز داره و به همین دلیل در ترکیبات ماسک‌های پوست جای گرفتست.

در این مقاله چرا باید از بلک ماسک استفاده کنیم؟ در مورد فواید ماسک سیاه برای پوست صورت و بدن و طرز استفاده اون توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

ماسک سیاه(black mask)چیست؟

یک روش تاثیرگذار برای داشتن پوستی شاداب و بدون لک، استفاده از ماسک است. ماسک های سیاه با استفاده از ذغال فعال تولید می شن که در علم پزشکی نظیر خمیر دندان، مواد غذایی و محصولات زیبایی و مراقبتی پوست استفاده زیادی از اون می شه. در حقیقت زغال فعال، زغالی است که روزنه های ریزی رو در خود دارد که وجود این روزنه ها سبب عبور آب می شه.

تاثیرات ماسک سیاه بر روی پوست

از آنجایی که این ماده کاملا طبیعی هست و برای تهیه اون ، بیشتر از ذغال فعال چوب نارگیل استفاده می کنن، علاوه بر اینکه عوارضی برای پوست نداره تاثیرات مثبتی هم داره چرا که زغال فعال موجب پاکسازی پوست می شه. البته باید توجه داشت که استفاده زیاد از این ماسک سبب خشکی پوست می شه چون این ماسک مانند صابون عمل می کنه و چربی ها رو از پوست پاک می کنه. این ماسک ها ممکن است برای برخی از افراد حساسیت به وجود بیاورند توصیه

می شه قبل از مصرف اون رو بر روی بخشی از صورتتون امتحان کنید تا مطمئن بشین ضرری برای شما نداره.

فواید ماسک سیاه یا بلک ماسک

  • نابود کننده چربی های پوست و جوش های سرسیاه است.
  • موثر در رفع چین و چروک پوست است.
  • موجب تمیزی و شفافیت و شادابی پوست می شه.
  • باعث می شه چربی پوست دارای تعادل شه و از بروز آکنه و جوش جلوگیری شه.

انواع ماسک سیاه

شما می تونید در بازار انواع مختلفی از ماسک ها را مشاهده کنید که برخی از اون ها به همراه خاک رس تولید شدند

که موجب درخشانی پوست شما می شه. در اینجا به برخی از مدل های معروف ماسک سیاه به همراه ویژگی اونها اشاره کرده ایم:

  • ماسک صورت رینوزیت مدل black mask carbon active: اگر پوست معمولی دارید می تونید از این ماسک استفاده کنید از ویژگی های این ماسک می توان به داشتن ویتامین های A و E اشاره نمود.
  • ماسک زغال سودا (SEVDA): یکی از معروف ترین ماسک های سیاه است که مخاطبان زیادی در جهان دارد. این ماسک، مناسب برای انواع پوست ها ( آکنه دار، معمولی، خشک، چرب) می باشه.
  • ماسک زغال آموس وان: از ویژگی این ماسک داشتن ویتامین های  Eو B5 و نرم کننده بودن اون است.
  • ماسک FREEMAN مدل POLISHING: این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

نحوه استفاده از ماسک سیاه

ماسک رو بر روی پوستتون بمالید و اون رو در نواحی که فاقد مو است پخش کنید توجه داشته باشید که ماسک سیاه

می تونه مو صورتتون رو به خود جذب کند پس از اینکه اون رو پخش کردید، اون رو ماساژ بدین تا به حالت مات تبدیل شه. بعد از گذشت 25 تا 40 دقیقه یعنی زمانی که ماسک کاملا خشک شد اون رو از روی پوست خود بردارید و با آب سرد پوستتون رو بشویید.

فواید و خواص ماسک زغال فعال

هر چند تمامی خواص ماسک زغال فعال هنوز به طور کامل مورد آزمایش و تائید متخصصان پوست و مو قرار نگرفته است، اما فواید ماسک زغال توسط افرادی که از این ماسک استفاده کردند، به صورت تجربی و عینی تائید شده است. این ماسک دارای خواص بسیاری است که در ادامه به توضیح برخی از اونها می‌پردازیم.

  • آکنه به دلیل وجود چربی و باکتری‌های مضر در منافذ باز پوست ایجاد می‌شه. یکی از فواید ماسک زغال ، آنتی باکتریال بودن این ماده است که به پاکسازی منافذ پوست از باکتری‌های مضر کمک می‌کنه و در نتیجه باعث کاهش آکنه‌های پوست می‌شه.
  • از دیگر فواید ماسک زغال ، کنترل چربی پوست است که باعث کاهش جوش‌های سر سیاه می‌شه.
  • به دلیل وجود خاصیت لایه برداری، ماسک زغال فعال برای جای جوش بسیار موثر بوده و به مرور زمان باعث ایجاد شفافیت و رفع جای جوش می‌شه.
  • ماسک زغال تمام سلول‌های مرده رو از پوست جدا می‌کنه.
  • از فواید ماسک زغال، می‌توان به جوانسازی پوست و جلوگیری از پیری زودرس هم اشاره کرد.
  • استفاده از ماسک زغال باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شه.
  • در درمان جای نیش حشرات مانند نیش زنبور روی پوست موثر است.

خرید عمده محصولات پوستی

چگونه ماسک زغال درست کنیم؟

برای تهیه ماسک زغال خانگی ابتدا باید زغال فعال چوب تهیه کرد. این ماده رو می‌توان از سایت‌های فروش آنلاین به صورت بسته‌های 100 گرمی و یا از داروخانه‌ها به صورت کپسول‌های حاوی زغال فعال خریداری کرد. در هنگام خرید از داروخانه حتما دقت کنید که کپسول حاوی زغال فعال خالص باشه و هیچگونه افزودنی نداشته باشه.

فواید ماسک زغال برای بدن

فواید ماسک زغال تنها محدود به ماسک صورت نمی‌شه بلکه در صنعت بهداشت دهان و دندان، لوازم آرایش، مو و پوست بدن نیز کاربرد دارد.

زغال فعال به دلیل جذب سلول‌های مرده و باکتری‌های مضر برای رفع تیرگی زیر بغل و حتی رفع بوی بد بدن نیز قابل استفاده می‌باشد.

طرز تهیه ماسک زغال فعال و آبلیمو برای بدن به این شرح می‌باشه: مقدار 2 عدد کپسول زغال فعال، 2 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق چایخوری آبلیمو تازه رو با هم مخلوط کنید.

آیا ماسک بلک موهای صورت رو می کنه ؟

توجه کنید که ماسک زغال با وکس زغال برای صورت متفاوت است. ماسک رغال قدرت مو زدایی نداشته و به همین دلیل نمی توان از اون انتظار داشت که خواص و فواید وکس زغال برای صورت رو داشته باشد. 

کلام آخر

در انتها به شما متذکر می شیم که مراقبت از پوست خود رو فراموش نکنید. ماسک های مختلفی برای انواع پوست ها وجود دارن و ماسک زغال تنها یکی از این ماسک هاست. فواید ماسک زغال بر هیچکسی پوشیده نیست. به همین دلیل توصیه می کنیم که حداقل یکبار از این محصول استفاده نمایید.