پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟

پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟ با این که طی سال های اخیر فروشگاه ها و برندهای آرایشی از محصولاتی به

نام پرایمر ، پر شدند، هنوز هم افرادی هستن که اطلاعات کامل و دقیقی درباره کاربرد و نحوه استفاده از اون ندارند.

پرایمر های صورت در مدل های آب رسان، مات کننده، پوشاننده لک ها، براق و … تولید میشن و انتخاب محصولی مناسب پوست میتونه کمی گیج کننده باشه.

احتمالا همین مشکل دلیل عدم استفاده بسیاری از افراد از پرایمر در روتین آرایشی است.

در ادامه پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟ با دوشیزه همراه بشین تا بگوییم پرایمر صورت چیست و چرا باید از پرایمر در آرایش استفاده کرد، انواع مناسب اون برای هر پوست رو معرفی میکنیم و تمامی بایدها و نبایدهای اون رو بررسی کنیم.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

پرایمر صورت چیست؟

پرایمرها فتوشاپ دنیای آرایش هستن. اونها در زیر سایه چشم، کرم پودر، بی بی کرم ها و ریمل استفاده میشن تا پوشش آرایش رو افزایش بدهن و ماندگاری اون رو بیشتر کنن. پرایمر صورت بر اساس نیاز و نوع پوست افراد ساخته

می شه تا بهترین نتیجه رو حاصل کنه.

 تقریبا همه انواع پرایمرها پوست رو صاف می کنن، منافذ رو می بنده و رنگ پوست رو اصلاح می کنن. از پرایمرهای آرایشی زیر سایه چشم (پرایمر سایه)، زیرسازی، رژ لب، ریمل و حتی لاک ناخن استفاده می شه تا پایه ای صاف ایجاد

کنه و به حفظ سایر محصولات روی پوست در تمام طول روز کمک می کنه.

پرایمرها همچنین می تونن میزان استفاده از فوندیشن یا کرم پودر رو کاهش بدن و آرایش رو کمی آسان تر کنن. در اصل، اونها به منظور ایجاد مانعی بین کرم پودرها و پوست شما هستن و نتایج زیبا و ماندگاری رو برای شما به ارمغان میارن.

انواع پرایمر از نظر ترکیبات پایه

انواع پرایمر از نظر ترکیبات رو می توان در دو پایه آب و سیلیکون معرفی کرد. هر کدام از اونها دارای ویژگی هایی است که شما رو در رسیدن به اهدافتان یاری میدن.

پرایمر های بر پایه آب از نوع سبک ترین انواع این محصولات هستن. این محصول به همراه ویتامین های لازم برای پوست از دهیدراته شدن پوست شما جلوگیری می کنه و باعث شفافیت و شادابی اون می شه.

معمولا این محصول به صورت اسپری ساخته می شهو پس از استفاده به سرعت جذب پوست می شه. در نهایت این محصول تا حد زیادی رطوبت پوست شما رو تامین می کنه.

اگر در اکثر مواقع از کرم پودر استفاده نمی کنین و سبک بودن پوست براتون اهمیت داره، این محصول با پایه آب کارایی لازم رو داره.

یا در مواقعی که احتیاج به محصولی دارین که فقط پوست شما رو شفاف کنه، می تونین از محصولات با این ترکیبات استفاده کنین.

نوع دیگر ترکیبات این محصول، سیلیکون ها هستن. پیش از این و در مزایای این محصول اشاره کردیم که پرایمر ها در شرایطی باعث ایجاد لایه ای نازک روی پوست می شن که منافذ صورت رو از بین میبرن.

این خاصیت با پرایمر های بر پایه سیلیکون مهیا می شه. در واقع اگر خواستار محصولی هستین که کارهایی بیشتر از رطوبت رسانی، نرم کنندگی و ایجاد شفافیت برای شما انجام بده باید از این محصول استفاده کنید.

اگر می خواین بدونید زیرساز شما در کدام دسته قرار می گیره می تونید از دو راه این رو تشخیص بدین:

  1. مدل هایی با بافت ژل و نرم از نوع سیلیکونی هستن در صورتی که مایع بودن پرایمر های بر پایه آب کاملا قابل تشخیص است.
  2. بر روی محصولات سیلیکونی و در بخش ترکیبات، موادی با پسوند cone یا siloxane را مشاهده می کنین. در این شرایط شما نوع سیلیکونی اون رو خریداری نمودید.

پرایمر چشم

مدل مخصوص چشم نیز عملکردی مانند پرایمر پایه داره. تنها تفاوت اونها، محل استفاده هر یک است. در واقع آرایش پلک نیز با توجه به حرکات مداوم پلک و باز و بسته شدن چشم، تا حد زیادی مستعد از بین رفتن و دفرمه شدن است. این مورد می تونه برای سایه یا خط چشم شما اتفاق افته.

حتی در شرایطی که متریال مصرفی شما سنگین باشه باعث افزایش چربی پشت پلک می شه. در این حالت ممکن است زحمات شما در کشیدن خط چشم به هدر بره. بنابراین پرایمر می تونه گزینه ای مناسب برای جلوگیری از چنین پیشامد هایی است.

پرایمر لب

این بار پرایمر به سراغ یکدست نمودن سطح زیرین آرایش لب میره. شاید برای شما هم پیش اومده باشه که بعد از استفاده از رژلب، چین و چروک لب ها مشخص باشه. برای پیشگیری از این اتفاق، پرایمر لب به کمک شما میاد.

این نوع محصول به منظور صاف و یکدست نمودن پوست لب استفاده می شه. همچنین پوست لب شما رو برای استفاده از خط لب و رژ لب آماده می کنه.

با استفاده از اون، مواد آرایشی لب به راحتی روی پوست شما می نشینه. همچنین از پخش شدن رنگ رژ لب شما جلوگیری می کنه.

خرید عمده محصولات پوستی

کاربرد پرایمر رنگی

کاربرد پرایمر رنگی در اصلاح ایرادات پوست صورت مرتبط می‌شه. هدف اصلی تمامی اونها رفع ایرادات پوستی و اصلاح رنگ است.

اما هر یک از اونها در موارد مختلفی قابل استفاده هستن.

در ادامه پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟ خواص انواع مدل رنگی مختلف این محصولات پرطرفدار رو توضیح

میدیم.

کاربرد پرایمر رنگی سبز

این نوع پرایمر خنثی کننده قرمزی پوست است. شما می تونید به وسیله اون آثار قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی در هر سایزی که باشه رو رفع کنید.

کاربرد پرایمر سبز تنها بر روی نواحی قرمز پوست شماست و رنگ عادی پوست شما رو به هیچ وجه سبز نمی کنه. پس نگران این موضوع نباشین.

همچنین اگر دارای جوش های قرمز هستین یا جای قرمز جوش ها شما رو آزرده خاطر می کنه می تونین از این محصول برای زیر ساز آرایشی خود استفاده کنین.

پرایمر رنگی بنفش

این نوع پرایمر می تونه نجات دهنده افرادی باشه که از زردی پوست خود ناراحت هستن. شما می تونید از رنگ بنفش این محصول برای صورت خود استفاده کنین.

این رنگ می تونه تا حد زیادی زردی پوست شما رو از بین ببره و رنگ پوست شما رو متعادل کنه. کاربرد پرایمر بنفش برای از بین بردن آثار بی رمقی در چهره است. علاوه بر اون ، این محصول کارایی بسیار بالایی داره.

خواص پرایمر رنگی زرد

دلیل استفاده پرایمر زرد، خاصیت روشن کنندگی اون است. در واقع اگر دارای پوست سبزه هستین و می خواید کمی رنگ اون روشن تر شه می تونید از اون استفاده کنید.

همچنین اگر جوش های سر سیاه برای شما آزار دهنده است نیز استفاده از این محصول به شما پیشنهاد می شه.

این محصول تا حد زیادی به روشن و یکدست کردن رنگ چهره شما کمک می کنه. شما به وسیله اون می تونید اختلاف رنگ نواحی مختلف پوست خود رو جبران کنید.

مزایای پرایمر طلایی

پرایمر طلایی یا برنزه با طیف کاراملی خود، درخشش رو به چهره شما میاره. اگر پوست تیره دارین با استفاده از اون

می تونید درخشش رو به چهره خود مهمان کنید.

کاربرد پرایمر طلایی این است که تا حد زیادی می تونه رنگ خاکستری پوست رو از بین ببره و پوستی شاداب رو برای شما ایجاد کنه.

کاربرد پرایمر صورتی

اگه احساس می کنید پوستتان حالتی خسته و کدر داره با پرایمر صورتی می تونید اون رو شاداب کنید. پس از استفاده از اون، متوجه تفاوت قبل و بعد چهره تون می شین.

این محصول می تونه تا حد زیادی چهره شما رو روشن و درخشنده کنه. دلیل بعدی برای استفاده اون، رفع لک های پوستی است. اگر دچار لک های تیره هستین می تونید از اون کمک بگیرین.

وظیفه اصلی پرایمر یا زیرساز آرایش چیست؟

پرایمر، لایه زیرین آرایش ما رو تشکیل میده و کمک می‌کنه که مواد آرایشی، ثابت بمونه و بافتی یکدست داشته باشن.

البته پرایمرها علاوه بر زیرسازی آرایش و آماده کردن پوست برای آرایش، ویژگی‌های متعددی دارن که جنبه‌ مراقبتی داره.

حتی استفاده از برخی پرایمرها به تنهایی، می‌تواند ظاهری جذاب‌تر و یک‌دست‌تر به پوست صورت بده. این ویژگی به خصوص برای کسانی که اهل آرایش‌های غلیظ نیستن و فقط میخوان پوستی با ظاهری شفاف و یکدست داشته باشن، مناسب است.

پرایمر می تونه برای تقویت بسیاری از بخش های روتین زیبایی و روتین پوستی شما از جمله چشم ها، صورت، مژه ها، لب ها و ناخن ها استفاده شه. پرایمر صورت می تونه برای صاف کردن منافذ، ایجاد پایه ای برای آرایش طولانی مدت، مدیریت پوست چرب یا جلوگیری از درخشندگی بیش از حد استفاده شه. حتی اگر پوست خشک، پوست چرب، پوست کدر، آکنه دار و … داشته باشین، یک پرایمر برای شما وجود داره.

چرا باید از پرایمر استفاده کنیم؟

حتما این سوال برای شما هم پیش اومده که پرایمر برای چی خوبه؟ اگر می‌خواید آرایشی یک‌دست‌تر و پرجلاتر داشته باشین و گریم حرفه ای رو تجربه کنید، پرایمر یکی از اون محصولات آرایشی است که حتما باید از اون استفاده کنید. بسته به نوع پرایمری که استفاده می‌کنید، علاوه بر ایجاد نرمی و درخشش در آرایش می‌تونید از خواص مراقبتی این محصولات بهره‌مند بشین.

اگر به دنبال به حداقل رساندن تعداد محصولاتی هستید که استفاده می کنید، بهتر است از پرایمر استفاده کنید. پرایمرها آب‌رسان، صاف‌کننده و روشن‌کننده هستن. در واقع پرایمر، کاربردی دوگانه داره. هم زیرساز آرایش است و هم جنبه مراقبت از پوست داره.

پرایمر ها با توجه به برند، نوع و ویژگی های مختلف، ممکن است خواص فراوانی برای پوست شما داشته باشند که در ادامه پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟ به چند مورد از اونها اشاره می‌کنیم

مزایای پرایمر برای پوست

پرایمر یک انتخاب عالی برای شروع آرایش است. غیر از اینکه پوست رو برای آرایش آماده می‌کنه، می‌تونه فواید زیر رو برای پوست به دنبال داشته باشه:

۱- ضدپیری

همه ما به دنبال اکسیر جوانی هستیم. پرایمر تا حدودی می‌تواند این آرزو رو به واقعیت تبدیل کنه!

در تهیه پرایمرها از محصولات ضد چروک و ضد پیری پوست استفاده می‌شه. استفاده از این محصول، برق و نشاط پوست‌های جوان و تازه رو به پوست صورت شما برمی‌گردونه. با استفاده از پرایمر، پوست شما جوان و شاداب به نظر می‌رسه.

۲- روشن کردن پوست

یکی دیگر از ویژگی‌های پرایمرها که البته از محصولی به محصول دیگر، متفاوت است، ویژگی روشن‌تر کردن پوست است.

گاهی پوست ما به دلایل مختلف، تیره و کدر می‌شه. زیرساز آرایش، محصول خوبی برای درخشان‌تر کردن و روشن کردن پوست است. حتی اگر پرایمر رو به تنهایی استفاده کنید، می‌تونید از این ویژگی‌ اون بهره‌مند بشین.

۳- کوچک کردن منافذ

اغلب کسانی که پوست چرب دارن از بزرگ بودن منافذ روی پوستشان ناراضی هستن. رایمرهای مخصوص پوست چرب یکی ار بهترین محصولات آرایشی هستن که به کوچک کردن منافذ پوست شما کمک می کنن. با کمک پرایمر، پوست چرب شما ظاهری یک دست تر خواهد داشت.

۴- نرم کننده

این محصول، نوعی نرم‌کننده پوست است. قبل از زدن کرم پودر باید از پرایمر استفاده کنین تا سطحی صاف و یکدست برای آرایش داشته باشین. نرم بودن پوست، باعث می‌شه که مواد آرایشی، به طور صاف و یکدست روی پوست قرار بگیره و ظاهری مخملی و زیبا داشته باشه. علاوه بر این، باعث می‌شه که آرایش شما مدت بیشتری دوام داشته باشه.

۵- تصحیح رنگ پوست

قبل از آرایش، همه به دنبال تصحیح رنگ پوست هستن. پرایمر به خوبی این کار رو انجام میده.

بعضی از نواحی پوست گاهی به دلایل مختلف تیره‌تر می‌شه یا حتی ممکن است بعضی از قسمت‌های پوست قرمز شه. با کمک پرایمرها می‌توانید بسیاری از این ناهماهنگی‌ها در رنگ پوست رو بپوشونین و پوستی یکدست و صاف داشته باشید و در نهایت جذابیت بیشتر آرایش شب رو تجربه کنید.

۶- آبرسانی پوست

پرایمرها خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی به پوست رو دارن. کرم‌های مرطوب‌کننده جزو پر مصرف‌ترین محصولات مراقبت پوست هستن.

تقریبا همه با هر نوع پوستی، به مرطوب‌کننده نیاز دارن. پرایمرها می‌تونن کار مرطوب‌کننده رو نیز انجام بدن. به خصوص برای روزهای طولانی و شب‌های طولانی که پوست زیر لوازم آرایشی برای ساعت‌ها باقی میمونه.

۷- کاهش قرمزی و لک صورت

پرایمرها به کاهش قرمزی ناشی از التهاب کمک می کنن. بسته به مواد موجود، می تواند پوست شما رو نیز تسکین بده. هنگامی که صحبت از آکنه به میان میاد، یک پرایمر خوب می تونه به شما کمک کنه تا بیشترین بهره را از کانسیلر و کرم پودر خود ببرین. پرایمر به شما کمک می‌کند که صورت لک دار رو به طور خیلی حرفه ای بپوشونید!

پرایمر لب چیست ؟

بعد از این که متوجه شدیم پرایمر صورت و ریمل چیست ، به پرایمر لب می رسیم. برای رفع خطوط، خشکی و افزایش دوام آرایش از پرایمر لب استفاده کنین. ترکیبات موجود در اون باعث پیشگیری ازخشمی پوست و صاف شدن لب

می شه و جلوه رژ و خط لب رو دوچندان می کنه. جلوگیری از پخش شدن رژ از دیگر مزایای پرایمر لب است. این محصول به شکل تیوب های فشاری، نوع مدادی و تیوب های پیچی (مانند بسته بندی رژ) در بازار وجود داره. یکی از بهترین پرایمرهای لب که استفاده از اون رو به شما پیشنهاد می کنیم پرایمر لب گلدن رز مدل استیک است. از مزیت های پرایمر لب باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نرم سازی و رفع خشکی لب
  • برجسته سازی لب ها
  • حفاظت از لب در مقابل نور خورشید (در انواع حاوی SPF)
  • جلوگیری از پخش شدن رژ لب
  • افزایش دوام رژ

در ادامه پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟ ..

اشتباهات رایج در استفاده از پرایمر صورت چیست ؟

یکی از رایج ترین اشتباهات در کاربرد پرایمر استفاده بلافاصله از دیگر محصولات است. حتما یک دقیقه صبر کنید تا پرایمر کامل روی پوستتون خشک بشه. اشتباه دیگر انتخاب محصولات اشتباه و عدم تناسب اون با نوع پوست و مشکلشون است. همخوانی اون با کرم پودر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از دیگر اشتباهات متداول مصرف بیش از حد یا کم تر از حداقل است.

انتخاب پرایمر مناسب پوست شما

با وجود تنوع پرایمرهای موجود در بازار، ممکن است در انتخاب مدل مناسب کمی دچار مشکل شوید. فراموش نکنید اولین قدم برای انتخاب محصول مورد نظرتان، تشخیص نوع پوستتون است.

در واقع پیش از هر چیز باید بدونید که از پرایمر چه خواسته ‌ای دارید. آیا نیاز به محصولی دارید که چربی پوستتون روکاهش بده و یا نیاز به آبرسان دارین؟

افرادی که از برق افتادن پوست خود بعد از آرایش گله مند هستن، بهتر است از انوع مدل های مات کننده استفاده کنند.

این نوع پرایمر سبب ایجاد لایه ای مات روی پوستتون می شه که از برق افتادن اون جلوگیری می کنه.

اگر پوست خشک دارین، لازم است از محصولی استفاده کنین که رطوبت پوست شما رو حفظ کنه. پس در این حالت از مدل های مرطوب کننده استفاده کنید.

آیا پرایمر برای استفاده روزانه مناسب است؟

این محصول نو ظهور آرایشی در کنار تمامی مزایا و تاثیرات مثبتی که در میکاپ شما داره، می تونه باعث نارضایتی شما نیز شه.

اما این اتفاق زمانی رخ میده که بخواید از اون به صورت پی در پی استفاده کنید. در صورت استفاده روزانه از پرایمر اتفاقات ناراحت کننده ای برای پوست شما رخ میده.

همین محصولی که برای شما مانند ناجی عمل میکنه و آرایش شما رو از آسیب دور نگه داشته است می تونه به دشمن پوست شما تبدیل بشه.

پس سعی کنید فکر استفاده روزانه از اون رو کنار بگذارید و اون رو به مراسم های خاص موکول کنید.

بهترین مارک پرایمر صورت

ممکن است زمانی که برای خرید پرایمر به فروشگاه‌های اینترنتی یا حضوری مراجعه می‌کنین از تنوع برندهای این محصول آرایشی سردرگم شین به همین خاطر در این بخش می‌خوایم تعدادی از بهترین مارک پرایمر رو به شما معرفی کنیم. این موارد از محصولاتی است که مصرف‌کنندگان از اون‌ها رضایت داشتن. اما همواره توجه داشته باشین که محصولی متناسب با پوست خود خریداری کنید.

پرایمر اسمش باکس (Smash Box)

برند اسمش باکس در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی استی لادر تاسیس شد. طولی نکشید تا بسیاری از اینفلوئنسرها به تبلیغ این برند پرداختن و افراد با خرید اون رضایت خود از محصولات این برند رو اعلام کردند.

پرایمر فوتو فینیش (Photo Finish Foundation Primer) یکی از سری محصولات این برند است که توانسته رقیب سرسختی برای برندهای لاکچری باشه.

این محصول فاقد پارابن، سدیم لوریل سولفات و تالک می‌باشه. همچنین oil-free بودن اون باعث شده تا پوست‌های چرب نیز از پوستی یکدست و ابریشمی لذت ببرند.

بعد از استفاده از این محصول به هیچ وجه سنگینی روی صورت خود احساس نمی‌کنید. این مورد، مزیتی برای انتخاب اون در گریم‌های سنگین است.

شاید تنها موردی که شما رو در خرید اون دو به شک می‌کنه، قیمت بالای اون باشه. اما این نکته رو توجه داشته باشید که پرایمر از محصولاتی است که استفاده اون در آرایش روزانه ممکن است سلامت پوست شما رو به خطر بیندازه. پس می‌تونین سایز کوچک اون رو خریداری کنید و تا مدت‌ها از مزایای اون لذت ببرید.

پرایمر بنفیت پروفشنال (POREfessional)

تصویری که پرایمر بنفیت پروفشنال از خود برجای گذاشته به عنوان یک محصول حرفه‌ای برای زیرسازی آرایش است. بسته‌بندی رنگی اون برای بسیاری از متقاضیان اون جذاب است و رضایت زیادی از این طراحی دارن. سایز و بسته‌بندی تیوپی این محصول طوری است که به شما این امکان را می‌دهد تا در مسافرت نیز به راحتی اون رو در کیف خود قرار بدین و همواره همراه خود داشته باشید.

ترکیبات این محصول، فاقد چربی است به همین خاطر می‌تواند برای پوست‌های چرب یا مختلط فرصتی مناسب ایجاد کند. اگر پوست مختلطی دارید، کافیست از آن در ناحیه T-Zone یا همان خط پیشانی و تیغه بینی استفاده کنید. بعد از مصرف متوجه مات کردن پوست خود خواهید شد.

به دلیل محبوبیت این محصول در موارد متعددی محصولات تقلبی از اون مشاهده شده است. اما اگر می‌خواهید محصول اصل رو خریداری کنید مواردی رو به شما می‌گوییم تا بتوانید اصل بودن کالا رو خودتون تشخیص بدین. به این موارد در ادامه پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟ توجه کنید.

  • حتما توجه داشته باشید که طراحی کاراکتر روی بسته بندی تیوپی و جعبه محصول دقیقا یکسان باشد. در بسیاری از موارد طرز ژست پاهای کاراکترها متفاوت چاپ شده است.
  • توجه کنید که حتما با ورقی آلومینیومی پلمپ شده باشه.
  • غلظت این محصول متوسط رو به بالاست در صورتی که بسیاری از موارد تقلبی اون حالتی روان دارن.

پرایمر وت اند وایلد(wet n wild)

وات ان وایلد برندی آمریکایی است که در زمینه پرایمرهای آرایشی توانسته محصولات قابل قبولی ارائه کنه. پرایمرهای سری Photo Focus دسته‌ای از تولیدات این برند است که می‌تونید اون رو از آنلاین شاپ‌ها به راحتی خریداری کنید.

این سری از پرایمرهای برند wet n wild دارای ترکیباتی است که در نهایت پوست چرب شما رو مات می‌کنه در حالی که برای پوست‌های خشک نیز خواص مرطوب‌کنندگی داره.

علت نام گذاری این سری از محصولات به نام Photo Focus ادعای این برند است.

اونها میگن با استفاده از این محصول می‌تونین پوستی جذاب بدون ادیت و فتوشاپ در عکس‌ها داشته باشید. همچنین ماندگاری بالای اون باعث میشه محبوبیت اون برای آرایش‌های سنگین محبوب باشه.

این محصول گیاهی است و هیچ گونه تست حیوانی در طول زمان تولید نداشته است. همچنین فاقد چربی، پارابن و سولفات می‌باشه. در ترکیبات اون ماده‌ای به نام دایمتیکون به چشم می‌خوره که بیشترین تأثیر روی پر کردن خطوط و منافذ باز پوست رو ایجاد می‌کنه. همچنین از جمع شدن کرم پودر در خطوط چهره مانند کنار لب‌ها، بینی و پیشانی جلوگیری می‌کنه.

پرایمر میبلین بی بی اسکین ( Maybeline Baby Skin)

میبلین یکی از برندهای قدیمی آمریکایی است که در سال ۱۹۱۵ میلادی اولین محصول خود رو ارائه نمود. موفقیت این برند در اکثر خط تولیدها کاملا قابل مشاهده است و در تمام این سال‌ها توانسته مشتریان خود رو راضی نگهداره. امروزه این برند زیر مجموعه لورال قرار داره.

پرایمر میبلین بی بی اسکین از محصولات محبوب این برند است که برای شما تجربه جذابی از آرایش و زیرسازی رو به همراه خواهد داشت. این محصول می‌تونه منافذ پوست رو تا حد زیادی کوچک کنه. به همین خاطر بعد از مصرف اون، آرایش صورتتون تا ساعت‌ها تکان نمی‌خوره.

همچنین ترکیبات اون در نهایت بافت ژله‌ای و سبک داره و پوستی نرم مانند پوست کودکان برای شما ایجاد می‌کنه. در واقع نام بی‌بی‌اسکین نیز به دلیل همین ویژگی انتخاب شده است.

در ادامه پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟ بخونید

روش استفاده از پرایمر

۱- شستشوی صورت

ابتدا صورت خود رو کاملا بشویید و خوب تمیز کنید. سپس مرطوب کننده یا ضد آفتاب خود رو روی پوست بزنید و چند لحظه صبر کنید. البته بعضی پرایمر ها خاصیت مرطوب کنندگی دارند و نیاز به استفاده از مرطوب کننده نیست.

۲- زدن پرایمر

مقدار کمی از پرایمر رو روی پوست صورت بگذارید و با نوک انگشت یا اسفنج آرایشی اون رو روی صورت پخش کنید.

پرایمر رو به دور چشم نزنید مگر اینکه از پرایمر چشم استفاده کنید.

۳- خشک شدن پرایمر

قبل از زدن کرم پودر و بقیه محصولات آرایشی چند دقیقه صبر کنید تا پرایمر خشک بشه و به اصطلاح خودش رو بگیره.

پرایمر پوست مستعد جوش و آکنه

اگر پوست شما مستعد آکنه است، بیشتر به پرایمر نیاز دارین، زیرا با چربی و حساسیت روبرو هستین. استفاده از پرایمر با موادی مانند روغن درخت چای یا زغال چوب برای این نوع پوست توصیه می شه. انتخاب یک پرایمر بدون روغن ایده آل است، زیرا روغن (مخصوصاً با آرایش سنگین روی آن) میتونه منافذ رو بیشتر مسدود کنه. از آنجایی که لایه های سنگین می تونن باکتری ها رو روی پوست به دام بیندازند یک پرایمر سبک که باعث مات شدن، کاهش قرمزی، آبرسانی و محافظت در برابر آفتاب می شه، انتخاب خوبی است. پرایمرهای مبتنی بر آب ایمن تر هستن، حتی اگر به مدت طولانی نسبت به پرایمرهای دارای سیلیکون روی پوست نمونن.

پرایمر پوست دارای چروک

خطوط ریز، چین و چروک، خشکی و لکه‌های پوستی همگی به توجه بیشتری نیاز دارن تا صاف بشن و اجازه بدن پوست شما با کمی آرایش به بهترین شکل ظاهر بشه . برای پوست های بالغ، یک پرایمر با کیفیت خوب با اسید هیالورونیک ایده آل است. همچنین میتونین یک پرایمر روشن‌کننده با خاصیت انعکاس ظریف نور رو نیز امتحان کنید.

پوست معمولی یا مختلط

هنگامی که یک منطقه T (تی زون) روغنی نگرانی اصلی شماست، بهتر است از بیشتر پرایمرها استفاده کنین چون نرم کننده هستن، البته به غیر از اونایی که برای پوست های خاص ساخته شدند. برای این نوع پوست ها از یک پرایمر درخشان استفاده کنید. استفاده از پرایمر مات کننده در نواحی چرب تر و پرایمر آبرسان در نواحی خشک بهترین کارکرد رو برای شما به همراه داره.

پرایمر پوست چرب

افرادی که پوست‌ چرب دارن بهتر است که از پرایمرهای مات‌کننده استفاده کنند. این پرایمرها، برق پوست ناشی از چربی رو جذب می‌کنه و مانع از این می‌شه که پوست شما بعد از مدتی، براق شه.

هنگامی که از پوست بیش از حد چسبنده و تولید سبوم رنج می برید که اغلب کنترل نشده است، پوست شما به پرایمری نیاز دارد که اون رو مات کند تا اطمینان حاصل شه که آرایش شما ماندگاری بیشتری داره. به دنبال پرایمری باشید که حاوی چیزی باشه که به کنترل تولید روغن مانند دایمتیکون کمک می‌کنه. این سیلیکون به صاف شدن پوست شما کمک می کنه و ظاهری تمیز به اون می بخشه. پرایمر بنفیت بهترین مارک برای پوست های چرب است.

آیا واقعا به پرایمر نیاز داریم؟

جواب این سوال هم بله هست و هم خیر.

در موقعیت های خاص مانند مجالس و مراسم های مهم که ما عرق می کنیم، اشک می ریزیم، کسانی رو در آغوش می گیریم و می بوسیم پرایمر برای ما لازم است. زیرا به ماندگاری آرایش کمک می کند.

همچنین در فصلی مثل زمستان که در معرض هوای سرد، باد و برف هستیم نیز ممکن است اشک چشم ما جاری شه و آرایشمان خراب شه. اما اگر یک مرطوب کننده مناسب استفاده می کنین که با کرم پودر شما هماهنگ است و ظاهر خوبی به پوستتون میده، نیازی به استفاده ار پرایمر ندارید.

با این حال اگر پوست شما مشکلات متعددی مانند قرمزی، التهاب، لک و …. دارد، استفاده از پرایمر میتونه بسیار مفید واقع شه. اما استفاده از نوع نامناسب پرایمر یا پرایمری که با اون آشنا نیستید، می تواند نتایج غیر مطلوبی به شما بده.

در پایان:

در این مطلب پرایمر چیه و چطوری استفاده کنیم؟ بررسی کردیم که پرایمر صورت چیست و چه افرادی باید از اون استفاده کنند. کاربرد و نحوه استفاده از اون رو گفتیم و دیدیم که چطور باید پرایمر مناسب با نوع پوست و مشکل خود رو خریداری کنیم. به رایج ترین مشکلات استفاده از اون پرداختیم و در آخر دو نوع دیگر یعنی پرایمر مژه و لب رو معرفی کردیم. اگر سوال یا نظری در رابطه با این محصولات دارید در بخش نظرات اون رو با ما و سایر خوانندگان دوشیزه در میان بگذارید.