محصولات مراقبت پوست رو کجا نگهداری کنیم ؟

چه چیزی ماندگاری لوازم آرایش رو بیشتر میکنه؟ چی باعث میشه محصولات مراقبت پوست عملکرد بهتری داشته باشن؟و مهم ترین سوال که بعد از خرید پرسیده میشه اینه که محصولات مراقبت پوست رو کجا نگهداری کنیم ؟ تا آخر این مقاله همراهمون باشید که بهترین راهکارها رو بدونید.

مقدمه

چگونه محصولات زیبایی را ذخیره کنیم تا بهتر عمل کنند و ماندگاری بیشتری داشته باشند

خرید عمده محصولات آرایشی

می دونید که کرم صورت شما ممکن هست در یخچال بسیار باکیفیت تر باشه. من که اصلا نمی دونستم. اما به گفته دونالد فری، شیمیدان آرایشی، جابجایی ساده کرم صورت از حمام به یخچال می تواند تفاوت زیادی در اثربخشی آن ایجاد کنه. و زمانیکه این رو شنیدم واقعا باور نمیکردم آخه چطور ممکنه ؟ در ادامه از ایشون خواسته شده تا در مورد بهترین مکان ها برای نگهداری از لوازم زیبایی و محصولات مراقبت پوست ما رو بیشتر روشن کنه تا بهتر عمل کنه و ماندگاری بیشتری داشته باشن.

محصولات رو از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید

بیشتر آرایش و مراقبت از پوست شما در دمای اتاق خوب خواهد بود – اگه بتونید آنها رو از نور مستقیم خورشید دور نگه دارین. فری توضیح می‌ده که: «نور خورشید با گرم کردن محصول، پیر شدن آن رو تسریع می‌کنه، که می‌تونه مواد فعال را و تجزیه کنه. در حالی که رومیزی ها و روشویی های سایه دار نمره قبولی می گیرن (بیشتر برای محصولاتی که در بسته بندی تیره عرضه می شون، که مانع از اشعه ماوراء بنفش میشه)، بهترین کار این هست که اکثر محصولات خود رو در داخل کابینت ها و کشوها نگهداری کنین تا آنها رو مصون نگه دارین.

محصولات رو در یخچال بگذارید

دمای خنک می‌تونه ماندگاری برخی محصولات رو افزایش بده (همچنین باعث می‌شود کاربرد محصول خنک‌شده احساس طراوت بیشتری داشته باشه). فضای خالی برای هر محصول مراقبت از پوست با رتینول یا ویتامین C: دمای سرد باعث کاهش تخریب هر دو ماده میشه. قدرت پف کردن کرم دور چشم مورد علاقه خود رو افزایش بدید. گذاشتن لاک ناخن در یخچال می تونه به از بین بردن توده ها کمک کنه (البته برای خلاص شدن از جدا شدن باید آن رو بیشتر تکان دهید). آیا رژ لب شما شروع به آب شدن کرده هست؟ آن رو در یخچال قرار بدید تا دوباره جامد بشه، سپس زمانی که آماده استفاده هستید آن رو خارج کنین. (هر چند رژ لب رو برای همیشه در یخچال نگهداری نکنید چون رو روغن و موم به مرور زمان در دمای سرد از هم جدا میشن.) یکی از بهترین شرایطی هست که میشه محصولات مراقبت پوست رو نگهداری کرد.

خارج از یخچال نذارید

بخار حاصل از حمام شما هیچ لطفی به محصولات شما نمی کنه. فری میگه: «آب می تونه روی سطح برخی از لوازم آرایشی متراکم بشه و شروع به ایجاد کپک کنه. نمک‌های حمام، اسکراب‌ها، پودرها و هر چیزی که مهر و موم قوی نداره (فکر کنید سایه‌های فشرده و سایه‌های چشم) رو جایی خشک کنین. برای مثال در مورد هر ابزاری مثل Beautyblender Original شما که در صورت مرطوب بودن مداوم می تونه به محل پرورش کپک تبدیل بشه، همین امر صدق می کنه. پس از تمیز کردن آن، اجازه بدید در هوای بیرون از حمام خشک میشه.و اگه محصولات مراقبت پوست در بیرن فضای یخچال و دمای مناسب نگهداری بشه از عمر مفید محصول میکاهه.

از دمای انجماد هم اجتناب کنید

به گفته فری، دمای بسیار سرد می تونه به اندازه گرما برای محصولات شما مضر باشه. امولسیون‌هایی مثل لوسیون‌ها، کرم‌ها و نرم‌کننده‌ها به‌ویژه اگه تا حدی منجمد بشن و بعداً ذوب شه، خیلی ناپایدار میشن. اگه در جایی زندگی می‌کنید که دمای هوا در زمستان کاهش پیدا میکنه، محصولات روزانه خود رو از طاقچه‌ها بردارین و محصولات اضافی رو که ممکن هست در گاراژ یا زیرزمین ذخیره می‌کنین، جابه‌جا کنید.

چگونه دما و نور بر مراقبت از پوست شما تأثیر میگذارد

دما و نور خورشید بیش از آن چیزی که فکر می‌کنین که به محصولات مراقبت از پوست شما تأثیر میذاره.دمای شدید و نور خورشید می تونه منجر به تجزیه، اکسیده شدن، منعقد شدن یا ذوب شدن فرمولاسیون بشه. اگه محصول حاوی مواد فعال باشه، آن مواد فعال کمتر اثر می کننه – یک مثال خوب ویتامین C است.

این فوق ستاره مراقبت از پوست به سرعت در برابر گرما ناپایدار میشه و قدرت آن رو کاهش میده. بگذارید خیلی داغ شود و سرم ویتامین C شما نتواند کاری رو که واقعاً می تواند انجام دهد!

به طور معمول، فرمولاسیون های مبتنی بر بنزوئیل پراکسید و رتینول نیز در صورت قرار گرفتن در معرض گرما یا نور می توانند به راحتی در معرض خطر قرار گیرن.

از آنجایی که نور خورشید می تواند تجزیه مواد فعال رو تسریع بخشه، نگه داشتن انبار خود روی لبه پنجره یا رها کردن آنها در ماشین ایده خوبی نیست.به عنوان یک قاعده کلی، بهترین راه برای نگهداری محصولات مراقبت از پوست در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید است – در کابینت، کشو یا جعبه درب دار.

خرید عمده محصولات پوستی

محصولاتی که از سرمایش سود می برند

الزامی نیست، اما محصولاتی مثل رتینول و سرم های ویتامین C می توانند از نگهداری در یخچال سود ببرن. دمای خنک تر از تجزیه و اکسید شدن مواد فعال جلوگیری می کنه، بنابراین تا زمانی که ممکنه موثر باقی میمونن.

برخی از درمان‌های آکنه مبتنی بر بنزوئیل پراکسید برای پایدار ماندن نیاز به یخچال دارند، بنابراین همیشه دستورالعمل‌های نگهداری رو بررسی کنید.به طور کلی، تا زمانی که یک محصول حاوی مواد نگهدارنده باشه، نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. نگهداری آن در دمای اتاق، دور از نور مستقیم خورشید خوب است.

با این حال، اثر خنک کنندگی یخچال برای من خوب است – به خصوص در روزهای گرم تابستان. می‌توانید قبل از استفاده، مرطوب‌کننده، ماسک صورت یا ماسک خود را به مدت 30 تا 60 دقیقه در یخچال بذارید.

اگه از محصولاتی برای هدف قرار دادن لکه‌های قرمز و عصبانی استفاده می‌کنین، اول سرد کردن آن‌ها می‌تواند به تسکین آنی پوست در هنگام استفاده کمک کنه. مزایای ژل چشم را نیز می توان با یک اثر خنک کننده و پف کنندگی بیشتر افزایش داده.

محصولات مراقبت از پوست رو که نباید در یخچال قرار دهید

مرهم و محصولات روغنی باید در دمای اتاق نگهداری بشن. دمای بسیار پایین میتونه باعث شکافتن، کدر شدن و حتی جامد شدن آنها بشه. اگه پاک کننده یا ماسک های شما فرمول های خاک رس هستن، آنها رو در دمای اتاق نگه دارید – در یخچال جامد می شون.

سخن آخر

و در آخر مقاله محصولات مراقبت پوست رو کجا نگهداری کنیم ؟ ما دونستیم که مراقبت از محصولات پوستی و آرایشی در بعد از خرید تاثیر بسزایی در عملکرد و عمر محصولات داره و حتما این نکات رو رعایت کنید که عملکرد بهتریی از محصولاتتون رو ببینید.نظرات شما باعث در عملکرد هرچه بهتر مقالات ما تاثیرگذاره.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی از برندهای روز دنیا رو با کیفیتی مناسب رو در اختیار شما قرار داده کافیه فقط کلیک کنید تا در کمترین زمان محصولات در دستتون باشه.