فواید ماسک گوجه فرنگی چیه؟

فواید ماسک گوجه فرنگی چیه؟اگه می‌خواید پوست شفاف و شاداب داشته باشین، همیشه نیازی به صرف هزینه بالا نیست. شما می‌تونید با ساده‌ترین ترکیباتی که در خانه دارین، پوست خود رو مغذی و زیباتر کنید. گوجه فرنگی یکی از ترکیباتی است که پوست رو درخشان و ترمیم می‌کنه. یکی از خواص گوجه فرنگی از بین بردن لک صورت است. بنابراین اگر می‌خواید با طرز تهیه و خواص ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت آشنا بشین، ادامه این مقاله فواید ماسک گوجه فرنگی چیه؟ رو از دست ندید.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

خواص ماسک گوجه فرنگی برای پوست صورت

از مهم‌ترین خواص ماسک گوجه فرنگی برای پوست صورت میشه به میزان بالای آنتی‌اکسیدان اون اشاره کرد. بسیاری فواید گوجه فرنگی رو برای پوست نادیده می‌گیرن. اما ماسک خانگی گوجه فرنگی خاصیت درمانی برای پوست داره. در ادامه فواید ماسک گوجه فرنگی چیه؟ به برخی از خواص ماسک گوجه فرنگی برای پوست می‌پردازیم تا با اون بیشتر آشنا شید.

کاهش چربی اضافه پوست

افرادی که پوست چربی دارن، میزان سبوم پوستشون زیاد است. چربی برای پوست لازم است. اما هنگامی که میزان چربی پوست بیشتر می‌شه، ممکن است پوست آلودگی بیشتری رو به خود جذب کنه. در نتیجه پوست‌های چرب بیشتر در معرض جوش و آکنه قرار می‌گیرن.

گوجه فرنگی باعث کاهش چربی اضافه پوست یا سبوم می‌شه. در واقع گوجه فرنگی تاثیر زیادی در پاکسازی پوست از چربی اضافه داره. در این صورت چربی پوست تا میزان قابل توجهی کنترل و درمان می‌شه.

لایه برداری پوست با گوجه فرنگی

پوست در تمام ساعات شبانه روز، چربی، آلودگی و باکتری رو به خود جذب می‌کنه. بنابراین پوست صورت به مرور زمان کدر و لک می‌شه. در صورتی که به پاکسازی پوست اهمیت ندید، ممکن است پوست صورت زودتر از موعود دچار چین و چروک گرده.

لایه برداری پوست با گوجه فرنگی کمک بسزایی در پاکسازی طبیعی پوست می‌کند. گوجه فرنگی حاوی آنزیم‌هایی است که باعث از بین رفتن بافت سطحی، مرده و آسیب دیده پوست می‌شود. بنابراین شما با این روش می‌توانید پوست خود را به طور طبیعی لایه برداری کنید.

ماسک گوجه فرنگی برای جوش

جوش و آکنه زمانی روی پوست ظاهر می‌شه که باکتری و چربی در منافذ باز پوست جمع شده باشن. البته بروز جوش و آکنه به تغییرات هورمونی و سبک زندگی نیز بستگی داره. ماسک گوجه فرنگی برای جوش مناسب است.

چرا که گوجه فرنگی پوست رو به طور عمقی تمیز می‌کنه. همچنین گوجه فرنگی باعث تنظیم PH پوست می‌شه. در این صورت شما می‌تونین از بین رفتن جوش و کاهش میزان بروز آکنه رو با ماسک گوجه فرنگی تجربه کنین.

ماسک گوجه فرنگی برای سفید شدن پوست

در صورتی که سبک زندگی نامناسبی داشته باشین یا به زیبایی و روتین پوست اهمیت ندید یا حتی از کرم ضدآفتاب استفاده نکنین، پوست به مروز زمان تیره و پیر می‌شه. با این حال ماسک گوجه فرنگی برای سفید شدن پوست انتخاب مناسبی خواهد بود.

گوجه فرنگی سرشار از ویتامین C، ویتامین E و بتا کاروتن است. تمام این ترکیبات کمک بسزایی در رفع تیرگی پوست می‌کنن. بنابرین شما می‌تونید از ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت نیز بهره‌مند شید.

از بین رفتن چین و چروک صورت

افزایش سن، سبک زندگی غیراستاندارد، آلودگی هوا و عوامل دیگر، باعث پیری پوست صورت می‌شن. در این صورت پوست صورت دچار چین و چروک و لک می‌گرده. اما چه راه حلی برای رفع لک صورت و چین و چروک پوست به طور طبیعی وجود داره؟

خرید عمده محصولات پوستی

ماسک گوجه فرنگی به از بین بردن چین و چروک صورت کمک می‌کنه. همچنین این ماسک باعث کاهش نشانه‌های پیری مثل لک صورت می‌شه. ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ویتامین B در گوجه فرنگی تاثیر بسزایی در جوان سازی پوست دارن.  

کاهش منافذ باز پوست صورت

گوجه فرنگی به همراه ترکیبات مغذی که برای پوست داره، باعث کاهش منافذ باز پوست می‌شه. منافذ باز پوست باعث پیری زودرس پوست صورت می‌گرده. همچنین منافذ باز پوست، آلودگی و چربی رو در خود نگهداری می‌کنه. در این صورت ممکن است باعث بروز لک صورت و جوش بشن. بنابراین یک ماسک خانگی گوجه فرنگی باعث از بین رفتن منافذ باز پوست می‌شه.

ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت

لک صورت به دلایل گوناگونی روی صورت ایجاد می‌شه. این عوامل شامل تماس اشعه مضر خورشید با پوست، مصرف برخی از داروها، عدم رسیدگی به پوست، کاهش میزان آب و رطوبت پوست، ماندگاری جای جوش و… است.

ماسک گوجه فرنگی نه تنها یک لایه بردار طبیعی پوست است، بلکه به همراه ویتامین و آنتی‌اکسیدان‌، باعث از بین رفتن لک صورت می‌شه. بنابراین از فواید ماسک گوجه فرنگی برای لک صورت غافل نشید.

ماسک صورت با گوجه فرنگی برای جوش

برای تهیه ماسک صورت با گوجه فرنگی برای جوش، شما به روغن درخت چای نیاز دارین. روغن درخت چای ترکیبات ضدالتهاب به همراه داره. همچنین این روغن گیاهی باکتری‌های مضر پوست رو از بین می‌بره. در این صورت جوش و آکنه به مرور زمان از بین میرن و پوست پاکسازی می‌شه.

ماسک صورت با گوجه فرنگی برای جوش باعث رفع تیرگی پوست نیز میشن. ترکیب گوجه فرنگی و روغن درخت چای تمام آسیب‌های پوستی و آلودگی رو پاک می‌کنن. در نتیجه این بهترین ماسک خانگی ضد لک صورت است.

برای تهیه ماسک گوجه فرنگی برای جوش صورت شما به نصف یک عدد گوجه فرنگی متوسط له شده و یک قاشق چای‌خوری روغن درخت چای نیاز دارین. ابتدا این دو رو با هم مخلوط کنید. سپس 10 تا 15 دقیقه ماسک رو روی پوست قرار بدین.

هنگامی که این ماسک ضد جوش جذب پوست شد، اون رو با آب ولرم یا سرد به خوبی بشید. این ماسک صورت خانگی برای از بین بردن جوش رو می‌تونید هفته‌ای یک تا دو بار مصرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک

یکی از علت‌های اصلی بروز کک و مک، تماس نور خورشید با پوست است. با این حال شما می‌تونید از ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک استفاده کنید. این ماسک علاوه بر از بین بردن کک و مک به روشن شدن پوست صورت نیز کمک می‌کند. چرا که ماسک خانگی گوجه فرنگی برای درمان آفتاب سوختگی مناسب است.

از ترکیبات دیگر ماسک گوجه فرنگی برای کک و مک، لیمو است. لیمو حاوی ویتامین C می‌باشه. این ویتامین به رفع تیرگی پوست کمک می‌کنه. در این صورت لیمو و گوجه فرنگی باعث روشن شدن و لایه برداری پوست صورت می‌گردن.

برای تهیه ماسک خانگی گوجه فرنگی برای کک و مک شما به یک قاشق چای‌خوری گوجه فرنگی له شدن و سه تا چهار قطره آب لیموی تازه نیاز دارین. ابتدا این ترکیبات رو با هم مخلوط کنید. سپس این ماسک خانگی برای کک و مک رو به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار بدین. در نهایت پوست صورتتون رو با آب ولرم یا سرد به خوبی بشید.