فواید ماسک چای سبز چیه؟

فواید ماسک چای سبز چیه؟حتما نام چای سبز رو تا به حال شنیدید. خیلی از افراد چای سبز رو به عنوان یک معجزه گر برای کاهش وزن می‌شناسن. اما باید بگیم این مسئله تنها خاصیت چای سبز نیست بلکه استفاده از اون فواید بسیاری برای سلامت پوست و مو داره. در این مقاله فواید ماسک چای سبز چیه؟ قصد داریم شما رو با فواید چای سبز آشنا و بهترین ماسک‌های چای سبز برای انواع مو و پوست رو به شما معرفی کنیم. پس اگر می‌خواید طرز تهیه انواع ماسک چای سبز رو بدونید تا پایان این مقاله فواید ماسک چای سبز چیه؟ از دوشیزه همراه ما باشین.

چای سبز

خاستگاه چای سبز مثل بسیاری از دمنوش‌های دیگه از کشور چین هست. خواص این دمنوش نه‌ تنها از طریق استفاده خوراکی و نوشیدن اون، مفید و لذت‌بخشه بلکه ماسک چای سبز هم کاربردهای مراقبتی و درمانی بسیاری برای پوست داره. اما طرز تهیه این ماسک و شیوه استفاده از اون رو می‌دونین؟ چه مواد مغذی در این دمنوش وجود داره که توجه علاقه‌مندان به جوانسازی و زیبایی پوست رو به خود جلب میکنه؟ نگاهی گذرا به ویتامین‌ها و املاح موجود در این چای ثابت می‌کنه که همه این مواد ارزشمند و مفید برای ساخت سلول‌های جدید پوست لازمه.

خرید عمده محصولات ارایشی و بهداشتی

چای سبز چه موادی به پوست می رسونه؟

با توجه به اینکه در تولید و فرآوری چای سبز اکسیداسیون و تخمیر انجام نمی‌شه، این اطمینان وجود داره که مواد

مضری در این دمنوش وجود نداره. پس با محصولی روبه‌رو هستین که مواد و ترکیبات آلی رو از دامن طبیعت به

بدن شما انتقال میده. اولین و شاید به جرات بتوان گفت اصلی‌ترین ماده‌ای که در چای سبز توجه بسیاری از

متخصصان و پژوهشگران زیبایی رو به خود جلب کرده، آنتی‌اکسیدان هست. این ماده از تجمع سلول‌های سرطانی

در پوست جلوگیری می‌کنه و یک بازدارنده برای پیشگیری از سرطان هست.

پلی‌فنول، پانتنول، کاتچن، تانن، آمینواسید و فولیک‌اسید به همراه درصد ناچیزی کافئین، ارزش بالایی به این

دمنوش داده.  فواید چای سبز به دلیل وجود ویتامین‌های خانواده K,B,C,E، منگنز، پتاسیم، منیزیم و آنزیم‌های مفید

هم هست که اهمیتش رو دوچندان میکنه. همه این موارد کمک می‌کنه پوستی شاداب و لطیف داشته باشین.

اگه خواهان پوستی بدون لکه با رنگی شفاف هستین و تصمیم دارین کمی ‌به پوستتون برسین، از این ماسک

چای سبز غافل نشین.

به این شکل پوستتون رو به شیوه‌ای طبیعی از تمامی ‌آلودگی‌ها و سلول‌های مرده لایه‌برداری هم می‌کنین.

البته قبل از اینکه به سمت استفاده از این متد درمانی و مراقبتی برین، باید بدونین چجوری می‌تونین انواع

ماسک رو تهیه کنین و چه اصولی قبل و بعد از این شیوه باید رعایت بشه.

مزایای ماسک چای سبز برای پوست

همونطور که گفتیم چای سبز خواص درمانی بسیاری داره و میتونه روی سلامت و زیبایی پوست شما اثر گذار باشه. یکی از راه‌های مراقبت از پوست و مو استفاده از چای سبز است. در اینجا می‌خوایم شما رو با 5 مورد از مزایای چای سبز برای پوست آشنا کنیم:

محافظت از پوست در برابر سرطان

چای سبز دارای ترکیباتی است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارن. ترکیباتی مثل پلی فنول‌ها، انواع مختلف کاتچین که اپیگالوکاتچین گالات (EGCG) و اپیکاتاتین گالات (ECG) بیشترین قدرت رو دارن و … همین ترکیبات باعث شدند چای سبز بتونن خاصیت ضد سرطانی داشته باشه.
در مورد آنتی اکسیدان‌ها باید بدونید که مولکول‌هایی هستند که با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث آسیب به سلول‌های بدن میشه و یکی از دلایل ابتلا به سرطان هستن. پس با مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان مانند چای سبز می‌تونید از پوستتون در برابر ابتلا به سرطان محافظت کنید.

جوانسازی پوست و مبارزه با پیری زودرس

در مطالعاتی که چند سال پیش پژوهشگران انجام دادن مشخص شد آنتی اکسیدان EGCG بسیار زیادی در چای سبز وجود داره. این آنتی اکسیدان توانایی جوان سازی سلول رو داره و سلول‌های در حال مرگ پوست رو نجات میده

و اونا رو جوان سازی می‌کنه. این آنتی اکسیدان با محافظت و ترمیم سلول‌ها با نشانه‌های پیری مبارزه و پوست کسل

رو شاداب جلوه میده. پس اگر نشانه‌های پیری رو روی پوست خود مشاهده می‌کنید از معجزه چای سبز غافل نشید.

علاوه بر آنتی اکسیدان EGCG، ویتامین‌های دیگری هم در چای سبز وجود دارد مانند ویتامین B-2. این ویتامین هم خاصیت ضد پیری داره و قادر است با حفظ سطح کلاژن، استحکام و مقاومت پوست شما رو بهبود بده.

خرید عمده محصولات پوستی

کاهش قرمزی و التهاب پوست

اگر التهاب یا قرمزی روی پوستتون دارین، چای سبز به راحتی می‌تونه این التهابات و قرمزی‌ها رو کاهش بده چون این چای خاصیت ضد التهابی داره. چای سبز میتونه سوزش، قرمزی و تورم پوست رو کاهش بده و حتی قادر است بریدگی جزئی و آفتاب سوختگی رو هم تسکین بده.
خواص چای سبز به حدی زیاد است که از اون می‌توان به عنوان داروی مؤثر در بسیاری از مشکلات پوستی هم استفاده کرد. مثلا این چای میتونه سوزش و خارش ناشی از پسوریازیس، درماتیت و روزاسه رو تسکین بده و برای درمان کلوئیدها هم اثر بخش باشه.

درمان جوش و آکنه

تا به اینجا با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی چای سبز آشنا شدیم حالا می‌خواهیم به سراغ خاصیت ضد میکروبی اون بریم.  هر سه خاصیت آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد میکروب در کنار هم می‌تونن برای درمان آکنه و پوست‌های چرب و روغنی بسیار خوب عمل کنند.
در چای سبز ترکیباتی به نام پلی فنول‌ها وجود داره که وقتی روی پوست قرار می‌گیرن، ترشح سبوم که دلیل ایجاد آکنه هستن رو کاهش میدن. همچنین پلی فنول‌ها می‌تونند به غشاهای باکتریایی آسیب رسونده و با عفونت مبارزه کنند. پس نتیجه می‌گیریم که استفاده از ماسک چای سبز برای کنترل رشد باکتری که باعث ایجاد جوش و آکنه است، بسیار مناسب می‌باشه.

مرطوب کننده طبیعی برای پوست

اگر به دنبال یک مرطوب کننده طبیعی برای پوستتون هستید استفاده از ماسک‌های گیاهی چای سبز رو به شما پیشنهاد می‌کنیم. این چای حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد بسیار مغذی از جمله ویتامین E است که این ویتامین توانایی تغذیه و آبرسانی پوست رو داره. استفاده از ماسک چای سبز باعث افزایش رطوبت پوست و کاهش زبری اون خواهد شد.