فواید ماسک هیالورونیک اسید چیه؟

فواید ماسک هیالورونیک اسید چیه؟دانشمندان می‌تونند این ماده رو به کمک باکتری‌ها در محیط آزمایشگاهی

تولید کنند. این نسخه آزمایشگاهی به طیف وسیعی از عملکردهای بدن کمک می‌کنه. نزدیک به نیمی از

هیالورونیک اسید بدن در پوست وجود داره؛ به گونه‌ای که ترکیب اصلی ساختار پوست محسوب می‌شه و

به پوست ما ظاهری پُر و شاداب میده. در ادامه فواید ماسک هیالورونیک اسید چیه؟ با ما همراه باشید تا

ببینید که چگونه می‌توانید این ماده شگفت‌انگیز را به روتین پوستی خود اضافه کنید و زیبایی و سلامت

رو برای پوست‌تون به ارمغان بیارید.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) به اختصار HA که با نام هیالورونان نیز شناخته می شه،‌ یک گلیکوزآمینوگلیکان فاقد سولفات است که به مقادیر زیاد در بافت های پیوندی،‌پوششی و عصبی بدن و نیز در مایع موجود در چشم ها یافت می شه. HA به طور طبیعی در ماتریکس برون سلولی حضور دارند و نقش های زیادی از جمله روان کنندگی را ایفا می کنند. برای مثال هیالورونیک اسید در مایع میان مفصلی به افزایش ویسکوزیته‌ و روان کنندگی این مایع کمک می کنه. مایع میان مفصلی از ساییدگی استخوان ها در مفاصل جلوگیری می کنه.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

هیالورونیک اسید در پوست

HA به طور طبیعی در پوست به عنوان یک عامل آبرسان (NMF) حضور داره. بیشترین تراکم HA در پوست، در لایه‌ی درم و در ماتریکس برون سلولی است. سلولهای پوستی ما بطور طبیعی HA تولید می کنن تا علاوه بر حفظ میزان رطوبت پوست،‌ به روند حرکت سلول های پوستی در لایه ها و طبقات پوست، جایگزینی سلول های جدید و پوست ریزی در طبقه‌ی disjunctum و نیز به روند بهبود زخم ها کمک کنه. در درم نیز هیالورونیک اسید، ساخت کلاژن توسط فیبروبلاست ها رو تسهیل می کنه. با افزایش سن و با دخالت عوامل تهاجمی محیطی به ویژه اشعه‌ی فرابنفش خورشید، مقدار کمی از این ماده در صورت ما تولید می شه و مقدار تولید اون در پوست دائما روند نزولی داره. نشانه های حساسیت، عدم درخشندگی، خطوط ریز، بافت و شالوده ناهمگون از جمله علائم کمبود HA هستند.

چرا اسید هیالورونیک عضوی جدایی ناپذیر از روتین روزانه‌ی پوستی است؟

همانطور که پیشتر گفتیم، در بدن HA به میزان کافی تولید نمی شه و باید اون رو با عوامل بیرونی تامین کرد. در صورت بالانس HA در بدن، هیدراتگی پوست به میزان ایده آل می رسه و موارد زیر در پوست قابل رویت خواهند بود:

  1.  پوست به اندازه کافی هیدراته می شه و در نتیجه پوستی نرم، فربه و بالش مانند خواهید داشت که شاداب تر و  درخشان تر به نظر خواهد رسید.
  2. زمانی که پوست هیدراته است، خطوط ریز و چروک (حتی چروک عمیق) ناپدید می شن. بنابراین، این ماده یک ترکیب عالی برای کسانی است که دلتنگ پوستی شاداب و جوان هستند.
  3. همانطور که دیا فولی می گوید: “اسید هیالورونیک برای هر نوع پوستی موثر است، حتی پوست حساس و شکننده و یا افراد دارای پوست چرب در ناحیه صورت”. احتمال واکنش های آلرژیک به HA بسیار بسیار کم است.
  4. تحقیقات اخیر نشان میدن که اسید هیالورونیک دارای خواص آنتی اکسیدان است و می ‌تواند به عنوان یک سپر محافظ در برابر رادیکال های آزاد عمل کنه که تحت کنترل ما قرار ندارن (برای مثال، آلاینده ها و سایر عوامل تهاجمی). بنابراین در صورت بالانس HA در بدن، پوستتون کمترین میزان جذب آلودگی را خواهد داشت.

آیا اسید هیالورونیک بی خطر است؟

بله!

فریب اسمش رو نخورید! برخلاف برخی از اسیدها، اسید هیالورونیک پوست را خشک نمی کند و در زمان استفاده موضعی با دوره نقاهت همراه نیست.

دکتر زمانی می گوید: HA با سایر اسیدهایی که برای لایه برداری پوست استفاده می شن تفاوت دارد. این ماده طبیعی و دارای قدرت چسبندگی بالا برای جذب رطوبت، با ملایمت و تا جایی که نیاز است پوستتون رو هیدراته می کنه.

از کجا بدانیم که پوستمان به اسید هیالورونیک بیشتری نیاز دارد؟

اگر درباره پیری نگرانید:

همونطور که پیر می شیم، مقدار تولید اسید هیالورونیک در سلولهای پوست کاهش می یابد و روند جایگزینی اجزای پوست کندتر می شه- در این زمان است که خطوط ریز، چروک و پوست زبر پدیدار می‌شه. با توجه به نحوه و محل اثرگذاری HA، در صورت بروز علائمی نظیر:

  • دهیدراتگی
  • چروک های ریز
  • از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست
  • زبری پوست
  • از دست رفتن شادابی و درخشندگی پوست
  • سن بالای ۳۰

حتما هیالورونیک اسید رو در روتین روزانه‌ی پوستی خود قرار بدین

خرید عمده محصولات پوستی

فواید هیالورونیک اسید (HA) برای پوست

هیالورونیک اسید تنها یک ترکیب جدید نیست که مصرف اون امروزه فراگیر شده باشه. این ماده یکی از ترکیبات اصلی برای روتین مراقبت از پوست شما محسوب می‌شه. HA خواص بسیاری برای پوست دارد که از جمله اونها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد پیری
  • مرطوب‌کننده
  • ترمیم‌کننده زخم
  • ضد چین ‌و چروک
  • ترمیم‌کننده اگزما
  • برطرف‌کننده قرمزی پوست صورت
  • افزایش‌دهنده خاصیت کشسانی پوست

1-آبرسانی به پوست

بسیاری از افراد برای آبرسانی به پوست خود از اسید هیالورونیک استفاده می کنن. افراد می تونند هیالورونیک اسید رو به عنوان مکمل مصرف کنن یا می تونند اون رو به صورت موضعی به عنوان کرم استفاده کنند. اسید هیالورونیک می تونه رطوبت پوست رو افزایش بده و کیفیت زندگی رو برای افرادی که پوست خشک دارن بهبود بخشه. در یک مطالعه در سال 2014 شرکت کنندگان زن از اسید هیالورونیک موضعی به عنوان لوسیون، سرم و کرم استفاده کردند. نتایج مطالعه پس از 8 هفته نشان داد که استفاده از انواع مختلف این ماده، افزایش میزان آبرسانی به پوست رو تا 96٪ به دنبال دارد.

2. به بهبود زخم کمک می کند.

اسید هیالورونیک به پوست کمک می کنه تا رطوبت خود رو حفظ کنه و به روند بازسازی بافت در ترمیم زخم ها کمک می کنه. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که استفاده از اسید هیالورونیک برای بهبود زخم ها میتونه به تسکین التهاب و ترمیم بافت ها کمک کنه

3. بافت پوست را صاف می کند.

محققان به این نتیجه رسیدند که اسید هیالورونیک میتونه به کاهش زبری پوست فرد و افزایش کشسانی پوست کمک کنه.

4. پوست رو سفت و تقویت می‌کنه. هنگامی که پوست شما انعطاف‌پذیر و هیدراته باشه.

5. سد حافظتی پوست رو بهبود می‌بخشه. هنگامی که پوست شما خشک است، سطح اون نسبت به صدمه و حتی ورود عفونت، آسیب‌پذیرتر است.

6. دفاع آنتی‌اکسیدانی. HA برای پوست شما دفاع آنتی‌اکسیدانی فراهم می‌که تا بتونه با آسیب ناشی از UV مقابله کند.

این امر، بسیار مهم است چون رادیکال‌های آزاد می‌توننه کلاژن و الاستین رو تجزیه کنند، باعث پیری پوست بشن و چین‌وچروک‌ها و شلی پوست رو آشکارتر سازن.