فواید ماسک لیمو چیه؟

فواید ماسک لیمو چیه؟لیمو به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C و اسید سیتریک، به دلیل اثرات سم زدایی معروف است. به خصوص اگر همراه با آب آشامیدنی مصرف بشه. به علاوه از فواید لیمو ترش برای پوست برای درمان لکه‌های پیری و آکنه استفاده می‌شه.

در این مقاله میخوایم فواید ماسک لیمو چیه؟ رو براتون توضیح بدیم. با ما همراه باشین.

لیمو چیست؟

لیمو ترش یا به اختصار لیمو، میوه درخت لیمو و از مرکبات است. اگرچه به‌خصوص در آشپزی از پوست و گوشت لیمو استفاده می‌شه، اما لیموها رو بیشتر به علت آب اونها پرورش میدن. لیموها حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک هستن

که موجب طعم ترش اونها می‌گرده.

در واقع لیموترش درختچه‌ای است که بلندی اون به چهارمتر می‌رسه و کشت اون فقط در مناطق گرمسیر امکان داره

(آب و هوا مدیترانه‌ای). شاخه‌هاش بلند و برگهاش پهن و سبز مات و بیضوی است. دمبرگها واضح و اندکی بالدارن. گلهایش از درون سفید و از بیرون ارغوانی است. به‌غایت معطرند.

گل آوری اون عملاً مداوم است (لیموترش تنها درختی است که تقریباً همیشه میوه و گل و برگ داره). میوه اش بیضوی شکل است که در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر می‌باشد.

لیموترش میوه ارزشمندی است که اکثر متخصصین تغذیه به مصرف فراوان آن اشاره دارند:

  1. در واقع هضم غذا رو آسان می‌کنه.
  2. به خاطر سهولت هضم چاشنی‌ها و گوشتهای چرب توصیه می‌شه که چند قطره لیموترش در اونها بچکانند.
  3. در موارد ناراحتی‌های دستگاه گوارشی مفید است. مثلاً درصورت ورم روده یا درد کبد آب لیمو همراه یک لیوان آب معدنی میتونه تسکین دهنده باشه.
  4. نوشیدن آب چهار لیموترش با افزودن آب و اندکی شکر بر درمان چاقی مؤثر است.
  5. لیموترش رو میشه برای درمان نسبی رماتیسم و نقرس مصرف نمود، چونکه اسیدسیتریک برای اسیداوریک حلال بسیار خوبی است.
  6. استفاده از خاصیت ادرارآوری اون فقط در این‌گونه دردها توصیه می‌شه و به این نحو دردهای کلیه و مثانه رو درمان میکنه.
  7. آب لیمو یک ترشی است که برخلاف سرکه ضعف نمیاره بلکه نیروبخش هست، عضلات معده و روده‌ها رو تقویت می‌نماید.
  8. آب لیمو داروی ضد خون دماغ است، تمام سم‌های خون رو می‌سوزاند.
  9. چربی و پیه رو از بین می‌بره.
  10. اشتهاآور است.
  11. اسهال عادی و خونی رو معالجه می‌کنه.
  12. از طاس شدن سر جلوگیری میکمنه وباعث تقویت موهای سر می‌شه.
  13. بزاق دهان رو زیاد می‌کنه چون بزاق دارای اثر ضد عفونی کنندگی هست و میکربهای دهان رو از بین می‌بره.
  14. آب لیمو از عوامل خنک‌کننده در تابستان است و معمولا به صورت شربت درست میکنه و میل می کنند که می‌تونه عطش و حرارت بدن رو رفع کند.

در ادامه فواید ماسک لیمو چیه؟

  1. موجب راحتی اعصاب می‌شه.
  2. باعث زیاد شدن نور چشم میشه و آب مروارید رو از چشم می‌برد.
  3. آب لیمو میتونه جانشین دود و مشروب نزد معتادین گردد.
  4. عمل تنفس رو آسان می‌سازد.
  5. لیمو التیام بخش مناسبی برای زخم است.
  6. باد مفاصل رو درمان میکنه و مداومت در خوردن اون تصلب شرائین رو معالجه می‌سازد.
  7. زهر حشرات مانند زنبور، عقرب، مار افعی با آب لیمو معالجه می‌شه.
  8. آب لیمو ضد تیفوس، ضد سرخک، ضد آبله مرغان و مخملک است.

۲۳) صفرابر است.

۲۴) مصرف روزی نصف استکان از عصارهٔ سیر و لیمو ترش، تأثیر بسیار زیادی در رفع گرفتگی رگ‌ها خواهد داشت.

۲۵) ترکیب آب لیموترش تازه به همراه آب ولرم و عسل، شربت مناسبی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی است.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

خواص ماسک لیموترش برای پوست

استفاده از لیمو ترش خواص زیادی برای پوست داره. آب لیمو ترش حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین سی است. ویتامین سی موجود در این میوه به کاهش آسیب‌های پوستی و پیری زودرس پوست کمک زیادی می‌کنه. در واقع از مهم‌ترین خواص لیموترش برای پوست خاصیت ضد پیری اون است. این میوه با داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی از پیر شدن پوست شما جلوگیری می‌کنه و روند پیری پوست رو کند می‌نماید.

از طرف دیگر

از طرف دیگر لیموترش یک میوه اسیدی است و از همین رو استفاده از ماسک لیموترش برای پوست میتونه موجب کاهش چربی و برطرف شدن التهاب پوست شما شه. مطالعات انجام شده نشان میده که آب لیموترش خاصیت ضد قارچی داره و میتونه به روشن شدن پوست شما کمک زیادی کنه. به علاوه خواص آب لیمو برای جوش صورت و همچنین رفع لکه‌های پیری نیز به اثبات رسیده است.

از مهم‌ترین خواص لیمو ترش برای پوست

یکی از مهم‌ترین خواص لیمو ترش برای پوست می‌توان به کاهش التهاب و جلوگیری از رشد باکتری‌های روی پوست اشاره کرد. از دیگر خواص آب لیمو برای پوست این است که موجب روشن شدن پوست شما می‌شه. اگر روی پوست شما لکه‌ها و نقاط تیره رنگی وجود داره، استفاده از ماسک لیموترش صورت میتونه پوست شما رو یک دست و شفاف کنه.

خواص لیمو ترش برای پوست

لیمو یک میوه سرشار از ویتامین C می باشه که ضمن بهبود سلامتی بدن بر روی سلامت و شادابی پوست نیز موثر است. در این قسمت مهم ترین فواید این میوه آنتی اکسیدانی رو برای پوست بررسی می کنیم. 

1.    لایه برداری و روشن کننده پوست

لیمو ترش حاوی اسکوربیک اسید یا ویتامین C و سیتریک اسید است. اسید اسکوربیک موجود در لیمو ترش خواص آنتی‌اکسیدانی، لایه برداری، ضد لک و روشن کننده داره. در مقابل اسید سیتریک نیز خاصیت آنتی اکسیدانی داشته ولی از اونجایی که یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است، قدرت لایه برداری اون بسیار زیاد است. از این رو با لایه برداری قوی پوست به رفع سلول های مرده و بازسازی مجدد اون کمک می کنه. در نتیجه لک ها، جای جوش و آکنه، تیرگی و کدری پوست رو کاهش میده و پوست رو روشن و شفاف تر می کنه. 

خرید عمده محصولات پوستی

2.    افزایش کلاژن سازی و جوانسازی پوست 

لیمو به دلیل وجود ویتامین سی و خواص آنتی اکسیدانی قوی از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت می کنه. همچنین اثرات مخرب رادیکال های آزاد که باعث پیری زودرس پوست می شن رو خنثی می سازه. از طرفی دیگر یکی از مهم ترین فواید اون محافظت از کلاژن ها است که یک پروتئین ضروری برای جوان ماندن پوست محسوب می شن. علاوه بر این به تحریک کلاژن سازی طبیعی در پوست کمک می کنه. بنابراین می تونه لیمو رو یک ماده موثر برای افزایش طراوت جوانی پوست دانست. این ماده در عین حال که مانع پیری پوست می شه، در بهبود عیوب اون نیز موثر است. لذا به مرور باعث کوچک تر شدن منافذ باز و یکدست تر شدن پوست می شه. 

3.    کنترل چربی و پیشگیری از ایجاد جوش

لیمو خاصیت آنتی باکتریال، ضد عفونی کننده و ضد میکروب و قارج داره. بنابراین میتونه به رفع عوامل مولد جوش، مانع ایجاد هر گونه جوش و آکنه های چرکی و … شه. همچنین با کنترل چربی ترشحی در سطح پوست نیز از مسدود شدن منافذ و در نتیجه ایجاد جوش های سر سیاه نیز جلوگیری می کنه. زیرا خواص لایه برداری اون باعث می شه تا هر گونه آلودگی، ناخالصی، چربی اضافی و …. که در منافذ پوست جمع شدند، از بین بروند. این ماده می تونه در بهبود بسیاری از التهابات پوستی از جمله اگزما یا درماتیت سبورئیک نیز موثر باشه.