فواید ماسک آووکادو چیه؟

فواید ماسک آووکادو چیه؟امروزه همه ما از فواید بی‌نظیر آووکادو مطلعیم و می‌دونیم که این ماده مغذی

سرشار از چربی‌های سالم، فیبر، مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی ضروری است که میتونه باعث

سلامت و زیبایی پوستمون شه. همه ما به دنبال راهی سریع و مؤثر برای تغذیه، ترمیم و شاداب کردن

پوست صورتمون هستیم. این راه رو میشه به‌راحتی و با استفاده از میوه آووکادو و خواص اون پیدا کرد. در این

مقاله فواید ماسک آووکادو چیه؟ نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت بر اینکه چگونه ماسک آووکادو میتونه برای

پوست ما مفید باشه؛ با ما همراه باشید.

 آووکادو یک نوع میوه جادویی و شگفت انگیز برای پوست هست که در سلامتی و زیبایی پوست بسیار موثر است. این میوه لذیذ و خوشمزه که امروزه کاربرد زیادی در موارد مختلف داره در کشور های حوزه خلیج فارس پرورش داده می شه.

همچنین این میوه دارای رنگ سبز هست و شکل ظاهری اون بیضی شکل هست، و نیز این میوه دارای یک هسته بسیار بزرگ هست که به راحتی از خود میوه جدا می شه.

آووکادو خواص زیادی داره خیلی از افراد از روغن این محصول برای پخت غذاهای خوش طعم و سالم استفاده می‌کنن. این منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین‌ها است.

خواص فوق العاده آووکادو برای پوست

آووکادو مناسب هر پوست هست و پوست رو از هر نوع مشکلاتی پوستی در امان نگه می داره. مصرف میوه یا روغن آووکادو باعث لطافت و شفاف شدن پوست می شه.

همچنین آووکادو سرشار از انواع ویتامین گروه B هست و نیز غنی از ویتامین های K، A، H، B می باشه که هر کدام اون دارای مزایای خاص می باشه. این میوه یک آنتی اکسیدان بسیار قوی هست و پوست رو از اشعه نور خورشید محافظت می کنه و نیز سوختگی های ناشی از آفتاب سوختگی رو سریع درمان می کنه.

آووکادو باعث آبرسانی پوست میشه و پوست رو نرم و لطیف می کنه. این میوه سرشار از اسید های چرب هست و این اسید ها در ساختن کلاژن پوست کمک می کنه. همچنین این میوه سرشار از ویتامین C هست که موجب بهبودی پوست می شه. وجود ویتامین E در آووکادو در ترمیم کننده پوست موثر است و پوست رو تقویت می کنه. ویتامین E یکی از آنتی اکسیدان های بسیار قوی در جلوگیری از پیری می باشه.

آووکادو علاوه بر ویتامین های مذکور در قسمت فوق، دارای مقادیر زیادی آلفا کاروتن، بتا کاروتن، زیکسانتین و لوتئین است که این ترکیبات قادرند تا رادیکال های آزاد رو از بین ببرن و از پوست به خوبی محافظت کنن.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

آووکادو یک مرطوب کننده عالی

در این رابطه باید بگیم که آووکادو دارای اسید اولئیک و اسید های چرب اشباح است که این ترکیبات موجود در آووکادو باعث مرطوب شدگی پوست صورت می شن و رطوبت مورد نیاز برای پوست رو تامین می کنن.

جوان سازی پوست با آووکادو

همونطور که می دونیم خواص آووکادو برای پوست بسیار زیاد است که شمارش اون امکان پذیر نیست. یکی از خواص آووکادو برای پوست جوان سازی پوست می باشه. آووکادو علاوه بر جوان سازی از پیری زودرس نیز جلوگیری می کنه که این از خواص های مهم این میوه می باشه.

انتی اکسیدان های موجود در آووکادو باعث جوان سازی پوست می شن و کلاژن سازی رو در پوست افزایش میدن.

رفع پف زیر چشم

با استفاده از آووکادو می شه برای برطرف کردن پف زیر چشم نیز اقدام کرد که در این خصوص باید آووکادو رو ورقه ورقه کنید و دو ورقه از اون رو به مدت 20 دقیقه بر روی هر چشم خود قرار بدین و سپس با آب سرد بشویید.

با مداومت در انجام این کار می تونید پف زیر چشم رو برطرف کنید.

طرز استفاده از آووکادو برای پوست

برای دریافت خواص آووکادو برای پوست شما می تونید این میوه شگفت انگیز رو به صورت پوره در بیارین و به پوست تمیز تون بمالین و یا ماسک اون رو به مدت ۱٠ دقیقه روی پوست تون قرار بدین و بعد با آب ولرم شستشو بدین و با تکرار اون تا چند هفته از اثر جادویی اون متعجب می شین.

به یاد داشته باشید که برای دریافت خواص این میوه استوایی باید اون رو به صورت مداوم مورد استفاده قرار بدین و به مدت زیادی از اون استفاده کنید تا شاهد نتایج اون باشین.

خواص ماسک صورت آووکادو

  • آبرسانی
  • مرطوب کنندگی بسیار زیاد
  • روشن کنندگی پوست
  • از بین بردن چین و چروک های پوست
  • شفاف کردن پوست
  • از بین بردن پف زیر چشم
  • درمان پوسته پوسته شدن پوست
  • محافظت در برابر اشعه های آفتاب
  • درمان جای لک
  • از بین بردن جای جوش و آکنه

ویتامین F در ماسک صورت آووکادو باعث درمان پوسته پوسته شدگی صورت می شه و از بروز این مشکل جلوگیری

می کنه. ویتامین F باعث می شه که از اشعه های آفتاب جلوگیری کنه و در مرور زمان روند برنزه شدن شما طولانی تر باشه. وجود ویتامین B باعث رطوبت رسانی و آبرسانی بسیار زیادی می شه. ویتامین های A و K در این ماسک برای آنتی اکسیدانی اون است و خاصیت درمانی بسیار زیادی داره.

انواع ماسک صورت آووکادو

  • ماسک صورت آووکادو و زردچوبه و ماست و لیمو ترش: این ماسک برای لب های پوستی بسیار مفید است. به پاک سازی کمک می کنه و باعث رفع لک های صورت می شه. این ماسک به یک آووکادو و یک قاشق زردچوبه و یک قاشق ماست و یک لیمو ترش نیاز داره. از این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کنین و بعد اون رو با آب ولرم بشویید.
  • ماسک صورت آووکادو و عسل: این ماسک باعث رطوبت رسانی قوی پوست، رفع چین و چروک، جوانسازی و رفع خستگی پوست کمک می کنه. این ماسک باعث روشن کنندگی و شفافیت پوست می شه. ماسک صورت آووکادو و عسل به یک آووکادو و یک قاشق عسل نیاز داره. بعد از ترکیب این دو ماده اون رو بر روی پوست خود بمالین و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویین.
  • ماسک صورت آووکادو با هسته آووکادو: هسته اووکادو به افزایش جریان خون و رفع چین و چروک های پوست شما بسیار کمک می کنه. به این صورت که هسته آووکادو رو به مدت ۳ تا ۴ ساعت در فریزر بگذارین و بعد اون رو به پوست خود و دور چشم هاتون ماساژ بدین. این ماسک به جوانسازی پوست شما بسیار کمک می کنه.
  • ماسک صورت آووکادو و ماست: این ماسک به کاهش چربی در پوست کمک می کنه و باعث رفع جوش و آکنه می شه. وجود اسید لاکتیک ماست باعث می شه که باکتری های جوش و آکنه از بین میره در نتیجه دیگر جوش و اکنه وجود نخواهد داشت. برای این ماسک از نصف یک آووکادو و یک قاشق ماست استفاده کنید و بعد از ترکیب اونها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پوست خود بزنید.

در ادامه فواید ماسک آووکادو چیه؟

ماسک صورت آووکادو و خیار: ترکیب این ماسک برای بستن منافذ های پوست و رفع جوش و آکنه بسیار مفید است. طرز تهیه این ماسک نصف یک آووکادو رو با نصف یک خیار ترکیب کنید و بر روی پوست بزنید. این ماسک رو به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارین بمونه و بعد با آب ولرم بشویید. بهتر است از این ماسک ۳ بار در هفته استفاده بشه و هر دفعه به صورت تازه درست شه.

ماسک صورت آووکادو و موز و تخم مرغ: این ماسک برای پوست های چرب و مستعد به اکنه و جوش بسیار مفید است. به صورتی که چربی پوست رو کم می کنه و به درمان و پیشگیری از اکنه و جوش کمک می کنه. برای تهیه این ماسک از یک آووکادو و یک موز و یک زرده تخم مرغ استفاده کنید بعد از ترکیب ان این ماسک رو بر روی پوست خود بزنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بمونه.

  • ماسک صورت آووکادو و جو دوسر: این ماسک یکی از ماسک های ترمیم کننده بسیار قوی است که با آبرسانی قوی به پوست باعث ترمیم پوست شما و آسیب دیدگی های آن می شود. برای تهیه این ماسک از یک قاشق جو دوسر و نصف آووکادو استفاده کنید و آنها ترکیب کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد از خشک شدن، آن را بشویید.

مراقبت های ماسک صورت آووکادو

  1. برای تهیه انواع ماسک صورت آووکادو بهتر است از آووکادو های رسیده استفاده کنید.
  2. هربار برای استفاده از این ماسک بهتر است تازه اون رو درست کنید.
  3. قبل از استفاده از ماسک اون رو در یخچال بگذارید تا خنک شه.
  4. قبل از استفاده از ماسک ها صورتتون باید عاری از آلودگی و آرایش باشه.

تسکین التهابات پوستی و درمان آکنه

چربی‌ها، ترکیبات و ویتامین‌های موجود در آووکادو میتونن به سرعت ‌ترمیم پوست کمک میکند و شرایط مزمن پوستی مانند اگزما و آکنه رو بهبود بخشند. آووکادو حاوی اسیداوریک و سایر مواد مغذی است که به‌عنوان عوامل ضدباکتری و ضدویروسی عمل میکند و آکنه و جای زخم را کاهش میده ؛ نتیجه این کار پوستی سالم با ظاهری بهتر است.

افرادی که از آکنه یا سایر التهابات پوستی رنج می‌برند می‌توانند از طبیعت آرام‌بخش و ضدالتهاب آووکادو بهره‌مند شوند. آووکادو سرشار از ویتامین است و با وجود ویتامین‌های A، B، K و E می‌تواند علائم پسوریازیس، اگزما، روزاسه و آکنه را فقط با چند بار استفاده به‌سرعت کاهش دهد.

برای کمک به درمان آکنه می‌تونید نصف آووکادو رو پوست کنده و له کنید، سپس با نصف قاشق سوپ‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین آسیاب ، مخلوط کنید. این ماسک رو به صورت بزنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بمونه.

ماسک آووکادو سرشار از ویتامین است و با وجود ویتامین‌های A، B، K و E می‌تواند علائم پسوریازیس، اگزما، روزاسه و آکنه را فقط با چند بار استفاده به‌سرعت کاهش دهد.

خرید عمده محصولات پوستی

درمان آفتاب‌سوختگی

تحقیقات نشان میدن که آووکادو حاوی ترکیباتی است که میتونه از پوست در برابر آفتاب‌سوختگی و التهابات محافظت کنه؛ همچنین استفاده مستقیم از اون در ناحیه آسیب‌دیده، درد رو تسکین میده.

آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش میتونه باعث بروز چین‌وچروک و همچنین سایر علائم پیری و سرطان پوست شه. مطالعات نشان داده که ویتامین C و E موجود در ماسک آووکادو نقش مهمی در محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو ناشی از تابش آفتاب و سایر عوامل محیطی داره.

بهبود قابلیت ارتجاعی پوست

با توجه به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۰ بروی ۷۰۰ زن انجام شد نشان داد که بین وضعیت پوست و مصرف چربی‌ها و ریزمغذی‌های آنتی‌اکسیدانی رابطه‌ای وجود داره. محققان نتیجه گرفتند که مصرف زیاد چربی به‌ویژه چربی‌های اشباع‌نشده سالم مانند چربی موجود در ماسک آووکادو میتونه به افزایش کشش پوست و کاهش چین‌وچروک کمک کنه.

جلوگیری از خشکی پوست

آووکادو منبع بزرگی از بیوتین­ها است که بخشی از ویتامین‌های بکمپلکس رو شامل می‌شه. تحقیقات نشان میده است که بیوتین­ها در صورت استفاده موضعی، از خشکی پوست جلوگیری می‌کنن. برای رهایی از خشکی پوست آووکادو، عسل و ماست رو با هم ترکیب کنین و روی پوست بمالید.

این ماسک به رفع سلول‌های مرده، درخشش و جوانی پوست کمک می‌کنه. ماسک آووکادو به‌عنوان یک پاک‌کننده میتونه احساس لطافت و رطوبت بیشتری را در پوست ایجاد کنه. اگر پوستتون مستعد خشکی و آسیب است روغن آووکادو نیز به دلیل خاصیت ضد میکروبی­ای که داره می‌تونه برای کاهش خشکی پوست مؤثر باشه.

لایه‌برداری و پاکسازی عمیق پوست

بافت خامه‌ای آووکادو این امکان رو به شما میده که اون رو به‌صورت ماسک روی صورت بمالین تا به عمق منافذ میکروسکوپی در پوست نفوذ کنه. به دلیل ویتامین‌ها و اسیدهای چربی که در آووکادو وجود داره میتونه به‌عنوان یک پاک‌کننده عمل کنه و همچنین به دفع سلول‌های مرده پوست، گردوغبار و چربی اضافی پوست کمک کنه.

ترکیب آووکادو با تخم‌مرغ، آب مرکبات و عسل میتونه به اسکراب منافذ پوست و لایه‌برداری کمک کنه و ظاهری سالم و درخشان به پوستتون ببخشه. همچنین از خشکی پوست جلوگیری میکنه و پوست رو برای جذب مواد مغذی آماده می‌سازه.

جوانسازی

آنتی‌اکسیدان‌هایی که در آووکادو وجود دارند مهمترین عامل در جوانسازی پوست هستن. اونها به کاهش استرس و به‌اصطلاح سطح اکسیداتیو پوست کمک می‌کنند. این پدیده‌ای است که در اون رادیکال‌های آزاد واکنش‌های مخربی با سلول‌های پوستی شما ایجاد می‌کنند. این واکنش‌ها به سلول‌ها آسیب می‌رسونه و پوست رو پیر می‌کنه.

آنتی‌اکسیدان‌ها خود رو به این رادیکال‌های آزاد متصل و اونها رو ایمن می‌کنند. به این ترتیب آووکادو خاصیت ارتجاعی پوست رو افزایش و علائم پیری رو کاهش میده.

ویتامین A موجود در ماسک آووکادو میتونه به تولید سلول‌های پوستی جدید کمک کنه و به‌طور مؤثری سبب جوانسازی پوست شه. علاوه بر این مواد معدنی و عناصر گیاهی موجود در اون به حذف چربی اضافی پوست کمک می‌کند، درنتیجه پوستتان سالم‌تر به نظر می‌رسه.

ویتامین‌های E و F و اسیدهای چرب ضروری، چین‌وچروک رو کند می‌کننه. آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زاگزانتین نیز در آووکادو وجود دارن که از شما در برابر علائم پیری محافظت می‌کنند.

سوالات متداول در فواید ماسک آووکادو چیه؟

این ماسک برای استفاده افرادی که پوست خشک دارند مناسب است؟

بله برای انواع پوست مورد استفاده است.

بعد از حمام می توان از این ماسک استفاده کرد؟

بله بهتر است بعد از حمام از این ماسک استفاده شه به دلیل اینکه بخار حمام باعث باز شدن منافذ میشه و این ماسک داخل منافذ رو تمیز می کنه.

کلام پایانی

خواص آووکادو برای پوست رو در این مقاله برای شما عزیزان شرح دادیم. امیدواریم که از مطالعه این مطالب فواید ماسک آووکادو چیه؟ استفاده کرده باشید و از این میوه برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنید.