صفر تا صد ترخیص لوازم آرایشی

صفر تا صد ترخیص لوازم آرایشی.ترخیص کالا از گمرک یکی از گام های مهم و اصلی در واردات و صادرات به شمار میره. این پروسه یک فرایند بسیار مهم است که باید با در نظر قرار دهی قوانین و مقررات کشورها صورت بگیره. برای

ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک ابتدا بایستی پروفرما دریافت و مجوز ثبت سفارش صورت بگیره

در نتیجه نوبت به بیمه کردن محموله و تشکیل پرونده است.

پس از اینکه تشکیل پرونده و تخصیص ارز صورت گرفت، می‌ تونید اقدامات لازم رو برای حمل و نقل محموله با شرکت حمل و نقل رو انجام بدین.

با در دست قرار داشتن اسناد حمل و نقل آنگاه مرحله خروج محموله انجام می شه.

این مراحل اگرچه به لحاظ گفتاری و نوشتاری کوتاه و مختصر هستن اما خود شامل یک پروسه بسیار درهم و

طولانی است که باید با تخصص و مهارت بالایی همراه باشین.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

هزینه واردات لوازم آرایشی دربرگیرنده چه هزینه های میباشد؟

  • هزینه های مربوط به خرید خارجی

مخارج مربوط به خرید خارجی همچون پیدا کردن فروشنده مناسب از هزینه واردات لوازم آرایشی میباشه، که معمولاً در هنگام خرید خارجی، وارد کننده با اون مواجه میشه.

مخارج مرتبط با خرید کالا

از جمله هزینه واردات لوازم آرایشی هزینه ای میباشه که صرف خرید خودِ کالا می‌شه. این هزینه معمولاً بیشترین مقدار از هزینه ها رو به خود تخصیص میده.

هزینه بازرسی کیفی کالا
بازرسی کیفی کالا به منظور اطمینان حاصل کردن از کیفیت جنس بوسیله فروشنده ایفا میگرده و هزینه اون نیز اکثر اوقات بر عهده وی است. با این کار واردکننده پیش از خروج کالا از مبداء اطمینان حاصل کنه که جنس از کیفیت قابل قبولی برخوردار‌است.

هزینه حمل و نقل محصولات
از دیگر هزینه واردات لوازم آرایشی هزینه حمل و نقل اون ها میباشه، که معمولاً مقدار اون بر اساس حجم سفارش، روش حمل، محل مبداء و مقصد حمل و نوع تحویل تعیین می گرده. در‌این بخش معمولاً نکات زیر مورد توجه قرار می‌گیره:

جابجایی محموله به چه طریقی میباشه، هوایی یا این که دریایی؟

آیا هزینه حمل، برداشت بار از کارخانه تا محل تحویل را نیز در بر می گیرد؟

آیا در‌این بخش از هزینه ها، هزینه های انبارداری و هزینه های ورود به مقصد نیز لحاظ گردیده‌است یا این که نه؟

یا برای تحویل به موقع فرآورده ضمانتی وجود دارد یا این که نه؟

•آیا واردکننده بیمه باربری دارد یا این که نه؟ چنانچه واردکننده بیمه باربری بگیره، هر چند که می بایست مقداری پول هزینه نماید اما با این کار در صورت صدمه دیدن و یا این که دزدیده شدن محموله خویش متوجه ضرر و زیان نمی شه. چرا‌که شرکت بیمه ضرر و زیان ناشی از دزدیده شدن و یا این که آسیب دیدن محموله رو به واردکننده پرداخت خواهد کرد.

مخارج مربوط به بازرسی محصول

هزینه بازرسی کالا نیز بخشی از هزینه واردات لوازم آرایشی رو شامل می‌شه که متناسب با حجم و مقدار محصول تغییر میکنه.

مخارج انبارداری

وارد کنندگان لوازم آرایشی در حالتی‌که که مخارج انبارداری روی مخارج حمل و نقل حساب نشده باشه، می بایست مخارج انبارداری رو تا‌ هنگامی که محصول از بندر ترخیص نشده باشه، پرداخت کنند. مخارج انبارداری نیز متناسب با حجم و مقدار محموله تغییر خواهد کرد. در این قسمت، هزینه دیگری نیز به نام دموراژ وجود داره که وقتی پرداخت میشه که محصول پیش از یک تاریخ تعیین شده بوسیله گمرک ترخیص نشه.

مخارج گمرکی

از جمله هزینه واردات لوازم آرایشی مخارج گمرکی میباشه که مرتبط با تعرفه جنس میباشه.

روش تعیین مخارج گمرکی این چنین میباشه که وارد کنندگان لوازم آرایشی جهت ترخیص جنس در گمرک اظهارنامه ای رو تکمیل می کنند. در‌این اظهارنامه شماره تعرفه لوازم آرایشی (HS) در BOX33 و BOX34 اظهارنامه مأخذ، حقوق ورودی کالا نوشته می‌شه. وارد کنندگان می بایست نهایت دقت خویش را در ذکر تعرفه محصول به کار برند، به دلیل اون که اگر تعرفه محصول نادرست بیان گردد، واردکننده جریمه خواهد شد.

خرید عمده محصولات آرایشی

مخارج گمرکی واردات لوازم آرایشی

هزینه هایی پرداختی خارج از گمرک
مخارج پرداختی پیش از گمرک مشمول مخارج مربوط به صدور ترخیصیه به کشتیرانی، مخارج مربوط به حق توقف جنس در انبار تا زمان صدور ترخیصیه، در صورتیکه که بار در کانتینر باشد مخارج مربوط به سپرده گذاری وثیقه کانتینر.

از سایر هزینه واردات لوازم آرایشی می شود به هزینه قبض انبار الکترونیکی، هزینه لاک و مهر، هزینه پرینت اظهارنامه، هزینه آزمایشگاه، مخارج ثبت سفارش محصول، مخارج مربوط به حقوق و دستمزد ترخیص محصول و … اشاره نمود.

قابل ذکر میباشد حقوق ورودی که وارد کننده مسئول پرداخت آن میباشد، مستقل از مخارج گمرکی و به طور ۵ درصد ارزش گمرکی که به اضافه سود بازرگانی است محاسبه می‌شود.

امروزه لوازم آرایشی به دو شکل وارد کشور میگردد:

به طور قاچاقی که بدون اخذ مجوز انجام می‌گیره. لوازم آرایشی که به‌این شکل وارد کشور می گردند، تاییدیه های مورد نیاز و استانداردهای بهداشتی رو ندارند و جز کالاهای غیر استاندارد محسوب می‌شن.

به طور قانونی و از مبادی رسمی و با دریافت مجوزهای لازم. ورود لوازم آرایشی به کشور به طور قانونی زیر نظر وزارت بهداشت و موسسه استاندارد انجام میگیره.

بیان این نکته خالی از لطف نیست که وارد کنندگان لوازم آرایشی بیشترین مقدار لوازم آرایشی را از کشورهای امارات، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی، فرانسه و چین وارد مینمایند که طبق مواردی که در بالا بیان شد، با توجه به عواملی همانند بیمه باربری، کشور مبداء و … هزینه های متفاوتی رو برای وارد کنندگان ایجاد خواهند کرد.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا

یکی از گام های مهم مرحله ترخیص است. حال اینکه آشنایی کامل با مرحله ترخیص می ‌میتونه شما رو پیروز میدان کند. برای ترخیص محموله شما باید تابع قوانین باشید و برای مطیع قانون بودن نیز باید شرایط و نکات بسیار زیادی مورد توجه قرار بگیره. یکی از این نکات مهم ارائه اسناد و مدارک لازمه جهت ترخیص محموله است. قطعاً که در هر مرحله از واردات و صادرات علاوه بر رعایت نکات و شرایط بسیار زیادی موظف هستید مدارک، اسناد و مجوزهایی رو به نهادها و سازمان های مربوطه ارائه دهید.

در زمینه ترخیص کالا نیز همانند دیگر مراحل باید با در دست داشتن اسناد مورد نیاز اقدام به ترخیص نمایید. تمامی این اسناد برای ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک باید توسط مامورین گمرک مورد بررسی قرار بگیره. در نتیجه پس از بررسی اسناد و احراز هویت ترخیص کار و مرحله خروج کالا از گمرک با تایید مامورین صورت می گیره.

از مهمترین مدارک و اسنادی که در مرحله ترخیص به نهادها و سازمان های مربوطه ارائه می شود عبارتند از:

  • اظهارنامه و تصویر کارت بازرگانی
  • قبض انبار و بارنامه
  • ترخیصیه و گواهی مبدا
  • لیست عدل بندی محموله و بیمه نامه آن
  • تمامی مجوزهای لازمه نظیر کارت بازرگانی و مجوز ترخیص کالا
  • پروانه بهره برداری شرکت و همچنین فاکتور خرید
  • نامه برات و پیش فاکتور