روتین پوستی مخصوص دختران نوجوان

روتین پوستی مخصوص دختران نوجوان: تقریباً غیرممکن iست که دوران نوجوانی خود ر, بدون شکایت از پوست خود پشت سر بذارید. جسیکا وو، متخصص پوست، توصیه‌هایی درباره پوست ارائه می‌کند تا به شما کمک کنه پوستی سالم و شاداب داشته باشی.

جسیکا وو، پزشک متخصص پوست، متخصص پوست در لس آنجلس که متخصص درماتولوژی پزشکی و زیبایی هست، میگه که آکنه، جوش‌های سرسیاه و پوست چرب در صدر فهرست شکایات پوستی نوجوانان قرار دارن. اما با پیروی از توصیه های او می تونید پوست خود رو سالم و درخشان نگه دارین.

دکتر وو میگه: چالش های پوست نوجوانان خیلی زیاد هست. او توضیح میده: افزایش هورمونی منجر به بزرگ شدن غدد چربی، چرب شدن پوست نوجوان و ایجاد منافذ بزرگ و جوش‌های سرسیاه میشه.

حتی اگه شما و دوستانتان با هم دوران بلوغ رو سپری میکنید، به احتمال زیاد پوست شما کمی متفاوت از پوست BFF هست. این بدان معناست که نوع پوستی که برای او کار می کنه ممکن هست برای شما کار نکنه. خوشبختانه، شما به راحتی می تونید توصیه های مناسب پوست رو برای شفاف نگه داشتن پوست خود پیدا کنین.

خرید عمده لوازم آرایشی

در اینجا نکات مهم پوست برای مراقبت از پوست نوجوانان آورده شده است:

با دقت تمیز کنید

روتین پوستی مخصوص دختران نوجوان اینه که اگه پوست شما چرب هست، احتمالاً با یک شوینده کف یا ژل برای مراقبت روزانه از پوست به خوبی انجام میدید. یک بار در روز یا دو بار اگر پوست شما در طول روز خیلی چرب یا کثیف شد آن را تمیز کنید. وو می‌گوید: «اگر دختر نوجوان آرایش می‌کنه، بهتر است ابتدا آرایش چشم را پاک کند، سپس با نوک انگشتان خود و یک ژل یا شوینده کف‌دار آن را تمیز کند. اگر در کلاس PE ورزش می کنید یا سخت کار می کنید، قبل از ورزش صورت خود را بشویید (اگر می توانید). حداقل، او می گوید، دستمال های صورت رو حمل کنید تا پوست خود رو لکه دار کنین. برای نوجوانانی که پوست خشک و نه چرب دارند، از پاک کننده و مرطوب کننده شیری استفاده کنین.

قبل از خواب آرایش رو بشویید

حتی اگه بهترین دوست شما بتونه با آرایش بخوابه و عالی به نظر برسه، ایده خوبی نیست. وو میگه: «اگه خیلی خسته هستید که نمی‌تونید موهایتان رو به عقب ببندید، آرایش رو بردارین و صورتتان رو بشویید، حداقل از یک دستمال مرطوب پاک‌کننده از قبل مرطوب‌شده برای پاک کردن آرایش، آلودگی و روغن استفاده کنید.» اگه عادت منظم به خوابیدن با آرایش داشته باشین، ممکن هست دچار آکنه شوید یا بثورات ناهمواری به نام درماتیت اطراف دهان یا دور چشم ایجاد شه.تا آخر مقاله روتین پوستی مخصوص دختران نوجوان همراه ما باشید.

روغن رو کنترل کنید

شما می خواید درخشش رو کاهش بدید بدون اینکه پوست خود رو خشن کنید. به گفته وو، یک فرآیند اساسی سه مرحله ای برای کنترل روغن وجود داره: (1) یک پاک کننده اسید سالیسیلیک انتخاب کنین، (2) از یک پرایمر بدون روغن برای کنترل درخشش استفاده کنین، و (3) روغن رو در طول روز با استفاده از پارچه های تخصصی یا لکه دار کنین. بافت ها

لایه برداری

شما باید فقط یک یا دو بار در هفته با استفاده از یک محصول نسبتا ملایم لایه برداری کنین. اسکراب نکنین (برای آکنه یا جوش های سرسیاه کمکی نمی کند) و بیش از حد لایه برداری نکنین.

محصولات مناسب آکنه رو استفاده کنید

اگه جوش دارید، این روش رو امتحان کنین: پوست خود رو بشویید، از تونر استفاده کنین و سپس از ژل آکنه دارویی استفاده کنین.
لوازم آرایش رو به اشتراک نذارید “آیا می خواید میکروب های شخصی خود رو به دوستتو منتقل بدید؟” . به خصوص کار بدیست که محصولات چشم و لب را به اشتراک بذارید. بنابراین، هر چقدر هم که امتحان خط چشم جدید دوستتان وسوسه انگیز است، در عوض خودتان آن رو تهیه کنین.تا آخر مقاله روتین پوستی مخصوص دختران نوجوان شما رو با جزییات بیشتری آشنا میکنیم.

خرید عمده لوازم پوستی

دست ها رو تمیز نگه دارید

یکی از راه‌های کمک به سلامت پوست، محافظت از آن در برابر آلودگی و میکروب‌های بیش از حد هست. قبل از اینکه صورت خود رو لمس کنید یا آرایش خود رو لمس کنید، دست های خود رو بشویید و به طور منظم سایر سطوحی که با پوست شما تماس دارند، مثل تلفن خود رو تمیز کنین.


محصولات اسپری مو باکیفت رو انتخاب کنید

اگه متوجه شدید که جوش های آکنه در اطراف خط رویش مو یا مکان هایی که موهای شما اغلب پوست شما رو برس می زنه، جمع شده هست، در نظر بگیرین که ممکن هست اسپری موی شما مقصر باشه. به محصولات اسپری تغییر دهید، که به گفته وو متخصص زیبایی، “احتمال کمتری برای ایجاد جوش دارن.

از خمیردندان بگذرید.

ممکن هست در مورد بسیاری از داروهای عجیب و غریب برای کنترل آکنه، مثل قرار دادن خمیر دندان روی پوست خود، بشنوید. در واقع، اگه به مواد تشکیل دهنده آلرژی دارید، این می تونه پوست رو بدتر کنه. تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست عالی در بازار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بهترین ظاهر خود را داشته باشید.


کرم ضد آفتاب بپوشید.

شما می خواید پوستتان در حال حاضر و برای دهه های آینده سالم به نظر برسه. دکتر وو میگه که استفاده از ضدآفتاب همچنین به تیرگی شدن جوش‌های آکنه کمک می‌کنه. یک محصول بدون روغن انتخاب کنین و به دنبال لوازم آرایشی مثل کرم پودر مایع باشین که حاوی ضد آفتاب هست.


از سولاریوم خودداری کنید.

با خود برنزه کننده درخشش برنزی سالمی به دست بیارید. تخت های برنزه کننده و برنزه کردن با آفتاب می تونن شما رو برای چین و چروک های اولیه و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست در آینده آماده کنن.

با یک دکتر صحبت کنید

مراجعه به متخصص پوست در مورد آکنه می تونه تفاوت بزرگی ایجاد کنه، به خصوص اگه جوش های قرمز و چرکی یا توده های بزرگ زیر پوست دارین که دردناک هستن یا جای زخم دارن. وو میگه که: «آنها می تونند یک عمر با شما بمونن. شما ممکن ست از پاک کننده های تجویزی و داروهای آکنه که می تونند پوست رو سریعتر و موثرتر از محصولات بدون نسخه پاک کنند، و از این سود ببرین.
نوجوان بودن باید سرگرم کننده باشه. با این نکات مراقبت از پوست خود رو به عهده بگیرین و به زودی یک رنگ شفاف، لبخند رو به صورت خودتون برگردونین.

حرف آخر

متشکرم که تا پایان مقاله روتین پوستی مخصوص دختران نوجوان همراه ما بودید و با نوشتن نظراتتون برای ما، ما رو برای مقاله فردا همراهی کنید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه بهترین محصولات روز دنیا رو با مناسب ترین قیمت برای شما زیباجویان عزیز فراهم کرده.