راهنمای کامل خرید عمده ریمل

راهنمای کامل خرید عمده ریمل ، تاریخچه هیجان انگیز به وجود اومدن ریمل از ابتدا تا به امروز بسیار شنیدنی،

جالب و جذاب هست.

شاید براتون جالب باشه که بدونین این چیزی که ما بهش میگیم ریمل، در اصل اسم نوعی ماسکارا هست و

ریمل نام یک برند آرایشی فرانسوی هست که از بس با کیفیت هست و در ایران طرفدار داره به جای اسم ماسکارا

بین همه جا می افته و جالب تر از اون که نام ریمل در قدیم سرمه بود. البته ما نمونه های این اسم گذاری رو

در کشورمون زیاد داریم مثل ژیلت یا …

راستش رو بخواهید می خواستم در مورد ریمل و استفاده از اون برای شما صحبت کنم اما وقتی به مقالات

دوستان مراجعه کردن احساس کردم چیزی از قلم افتاده و اون داستان به وجود ریمل هستش.

وقتی مشغول سرچ بودم در مقالات خارجی مطالبی رو خوندم که برای خودم بسیار شنیدنی و جالب بود و با خودم

گفتم بهتره داستان شیرین و جذاب به وجود اومدن ریمل رو برای شما به اشتراک بگذارم.

اما خوبه اول بدونیم ریمل چیه و راجع به چی می خواهیم صحبت کنیم. در ادامه مطلب امروز تحت عنوان

راهنمای کامل خرید عمده ریمل همراه ما باشین.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

ریمل چیست؟

ریمل ماده آرایشی هست که معمولا برای آرایش و تقویت مژه استفاده می شه. مژه ها رو تیره، ضخیم، بلند، حجیم

یا مشخص تر می کنه. دیکشنری انگلیسی کالینز ریمل رو اینگونه تعریف می کنه: (( ماده ای آرایشی برای تیره کردن، بلند کردن، فر کردن، رنگ کردن و پرپشت کردن مژه ها که با برس یا میله استفاده می شه.)) فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد (OED) اضافه می کنه که گاهی اوقات از ریمل برای ابروها نیز استفاده می شه.

OED همچنین به انتشار اولین ریمل به شکل امروزی در اواخر قرن نوزدهم اشاره دارد. در سال 1886، کاتالوگ Peck & Snyder تبلیغ می کنه: (( ماسکارو یا آب آرایشی… برای تیره کردن ابروها و سبیل ها بدون چرب کردن و برجسته کردن آنها.)) در سال 1890، فرهنگ لغت قرن، ریمل را به عنوان (( نوعی رنگی که توسط بازیگران برای ابروها و مژه ها استفاده می شه )) تعریف کرد.

آنچه مشخص است ریمل ابزاری آرایشی برای زیباتر دیده شدن چشم ها می باشه که بر روی مژه یا ابرو اعمال می شه. ریمل ها به طور معمول در یکی از حالت مایع، پودر یا کرم مانند هستند. رایج ترین شکل ریمل مایع درون لوله ای

با برس است. ریمل های جدید دارای فرمول های مختلفی هست ولی آنچه که در همه ی اونها یکسان است وجود رنگدانه ها، روغن، موم و مواد نگهدارنده می باشه.

تاریخچه ریمل

کلمه اسپانیایی máscara به معنای “نقاب” یا “لکه” و کلمه ایتالیایی maschera به معنای “نقاب” ریشه های احتمالی ریمل هستن. کلمه پرتغالی máscara به معنای «ماسک» و ریمل به معنای لکه یا لکه تیره است. شواهدی وجود داره که کلمه عربی مسخره یا بوفون ریشه ماسکارا باشه. این کلمه به زبان عبری משקרות (MaSQROTh) در متن اشعیا مربوط به چشمان زنان یافت شدست. رساله های لاتین گاهی اوقات در اشاره به جادوگران از کلمه ریمل استفاده می کردند.

اسناد مربوط به حدود 4000 سال قبل از میلاد به ماده ای به نام سرمه اشاره داره که برای تیره کردن مژه ها، پلک ها و ابروها استفاده می شه. از سرمه برای پوشاندن چشم ها استفاده می شد و اعتقاد بر این بود که ارواح شیطانی رو دفع

می کنه و از روح مردان و زنان محافظت می کنه.

اون زمان از ماده ای به نام گالن، مالاکیت و زغال چوب یا دوده، مدفوع تمساح. عسل و آب برای ساخت سرمه استفاده می کردند. فکرشو بکنید مدفوع تمساح، بگذریم از طریق نفوذ مصر، استفاده از سرمه در امپراتوری های بعدی بابل، یونان و روم ادامه یافت. پس از سقوط امپراتوری روم، سرمه در قاره اروپا از بین رفت ولی به طور گسترده در خاورمیانه برای اهداف مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت.

دوران ویکتوریا و ترویج لوازم آرایشی

در دوران ویکتوریا، افکار اجتماعی به طور اساسی به سمت ترویج لوازم آرایشی تغییر کرد. تلاش‌های زیادی برای ایجاد مژه‌های بلند و تیره صورت گرفت. اون زمان مخلوطی از خاکستر یا آبغوره و آب سنجد رو در بشقاب گرم می کردند و مخلوط گرم شده رو به مژه هایشون می زدند.

محصولی که امروزه مردم اون رو ریمل می شناسند تا قرن نوزدهم تولید نشد. شیمیدانی به نام یوژن ریمل رو با استفاده از ژله نفتی تازه اختراع شده  ساخت. نام ریمل مترادف با این ماده شد و امروزه در زبان های پرتغالی، اسپانیایی، یونانی، ترکی، رومانیایی، فارسی و در سراسر اقیانوس اطلس به « ریمل » ترجمه می شه.

تقریباً در همان زمان، در سال 1915، توماس لیل ویلیامز ماده بسیار مشابهی رو برای خواهرش میبل ایجاد کرد. در سال 1917 او به تولید انبوه ریمل پرداخت و نام کمپانی خود رو از محصول Maybelline گذاشت.

ریمل تولید شده توسط این فرد متشکل از ژله نفتی و زغال سنگ در یک نسبت تنظیم شده بود. این ژل کثیف و به شدت غیر بهداشتی بود. بعد از اون تلاش های بسیاری شد برای ارائه محصولی با کیفیت بهتر که البته هیچ پیشرفت قابل توجهی تا سال 1957 با نوآوری هلنا روبینشتاین رخ نداد.

برای استفاده از این ریمل کیک باید برس همراه بسته رو خیس می کردند و داخل کیک ریمل می مالیدند تا به مواد ریمل آغشته شده و سپس روی مژه ها اعمال می کردند. این ریمل نیاز داشت تا خشک شه.

خرید عمده محصولات آرایشی

الیزابت آردن و هلنا روبینشتاین

رویدادهایی که منجر به پیشرفت روبینشتاین شد در اوایل قرن بیستم در پاریس آغاز شد. در اونجا، در پایتخت مد جهان، ریمل به سرعت محبوبیت پیدا کرد و استفاده از آن رایج شد. الیزابت آردن و هلنا روبینشتاین، دو غول صنعت زیبایی آمریکا،در این زمینه پیشرو بودند. پس از جنگ جهانی اول، مصرف کنندگان آمریکایی مشتاق محصولات جدید شدند.

روبینشتاین و آردن با احساس فرصت، برندهای لوازم آرایشی خود را که شامل ریمل می‌شد، راه‌اندازی کردند. با تلاش این دو رقیب و تغییر خلق و خوی آرایشی عموم، ریمل در نهایت در جامعه آمریکا مورد احترام و محبوبیت قرار گرفت.

اختراع عکس و فیلم متحرک باعث محبوبیت و استفاده بیشتر از ریمل در آمریکا شد. تصاویر متحرک به ویژه استاندارد جدیدی از زیبایی و جذابیت جنسی را تبلیغ می کردند. بازیگران زن مشهور دوران سینمای کلاسیک، مانند تدابارا، پولا نگری، کلارا باو، گرتا گاربو، مارلن دیتریش، بت دیویس، و ژان هارلو، به شدت به ریمل برای ظاهر پر زرق و برق خود وابسته بودند.

امیدوارم مطالعه مقاله ی (( راهنمای کامل خرید عمده ریمل )) تا به اینجا برای شما جذاب بوده باشه.

اتفاق بد در دنیای ریمل

در سال 1933، زنی که در اسناد دادگاه به نام خانم براون شناخته می‌شه، رضایت داد که مژه‌هایش رو برای همیشه رنگ کنند. متأسفانه، محصول Lash Lure از پارافنیلن دی‌آمین، یک ماده شیمیایی بسیار سمی برای بدن، ساخته شده بود. در اون زمان، مواد آرایشی توسط اداره داروی فدرال کنترل نمی شد و در ضمن خطرات پارافنیلن دیامین ناشناخته بود. چند ساعت پس از درمان، خانم براون علائم شدید سوزش چشم رو تجربه کرد.

تا صبح روز بعد، چشم‌های خانم براون دچار زخم‌هایی شده بود که تراوش کرده و متورم شده بود.  استفاده از لش‌لور منجر به نابینایی خانم براون و پانزده زن دیگر شد و همچنین باعث مرگ دیگری از طریق عفونت باکتریایی شد. بعد از حادثه لش لور و چندین مورد دیگر مانند اون، که در کتاب روث دیفورست لمب با عنوان اتاق وحشت آمریکا ثبت شده است، کنگره در سال 1938 به سازمان غذا و دارو (FDA) حق نظارت بر لوازم آرایشی و بهداشتی رو اعطا کرد.

1975 سال تحول در دنیای ریمل 

سالها بعد در سال 1957، روبینشتاین فرمولی ایجاد کرد که ریمل رو از یک کیک سخت به کرمی مبتنی بر لوسیون تبدیل کرد. او ریمل جدید رو در لوله ای بستبندی کرد تا با برس فروخته شه. برای استفاده، کرم رو روی برس فشرده می‌کردند و روی مژه‌ها می‌مالیدن. اگر چه هنوز با ریمل های امروزی متفاوت بود اما شروعی بود برای ساخت ریمل های امروزی با کیفیت بهتر و بدون آسیب برای چشم و سلامتی بدن.

در اون سال میله ی شیارداری به ثبت رسید که استفاده از ریمل رو آسان تر می کرد. بعدها این میله ی شیار دار به برس های امروزی تغییر شکل داد. تغییر در اپلیکاتور باعث شد تا استفاده از ریمل راحت تر شه و محبوبیت اون افزایش یافت.

امروزه ریمل کاربردهای متفاوتی چون حجم دهنده، بلند کننده و افزایش دهنده مژه و تقویت کننده مژه رو دارد. ریمل های تقویت کننده مژه که ساخته شده از مواد گیاهی و فرمول غنی شده با انواع ویتامین و مواد معدنی تغذیه کننده مژه می باشه امروزه طرفداران زیادی دارد. مواد تشکیل دهنده و فرمولاسیون  همه ریمل ها دارای رنگدانه، روغن و موم

می باشه.

رنگدانه های آرایشی

سالها بعد در سال 1957، روبینشتاین فرمولی ایجاد کرد که ریمل رو از یک کیک سخت به کرمی مبتنی بر لوسیون تبدیل کرد. او ریمل جدید رو در لوله ای بستبندی کرد تا با برس فروخته شه. برای استفاده، کرم رو روی برس فشرده می‌کردند و روی مژه‌ها می‌مالیدن. اگر چه هنوز با ریمل های امروزی متفاوت بود اما شروعی بود برای ساخت ریمل های امروزی با کیفیت بهتر و بدون آسیب برای چشم و سلامتی بدن.

در اون سال میله ی شیارداری به ثبت رسید که استفاده از ریمل رو آسان تر می کرد. بعدها این میله ی شیار دار به برس های امروزی تغییر شکل داد. تغییر در اپلیکاتور باعث شد تا استفاده از ریمل راحت تر شه و محبوبیت اون افزایش یافت.

امروزه ریمل کاربردهای متفاوتی چون حجم دهنده، بلند کننده و افزایش دهنده مژه و تقویت کننده مژه رو دارد. ریمل های تقویت کننده مژه که ساخته شده از مواد گیاهی و فرمول غنی شده با انواع ویتامین و مواد معدنی تغذیه کننده مژه می باشه امروزه طرفداران زیادی دارد. مواد تشکیل دهنده و فرمولاسیون  همه ریمل ها دارای رنگدانه، روغن و موم

می باشه.

روغن، موم و غیره

در میان بسیاری از روغن های مورد استفاده برای ساخت ریمل بیشتر می توان روغن بزرک، روغن کرچک، روغن اکالیپتوس، لانولین و روغن سقز رو یافت.  روغن کنجد نیز معمولا استفاده می شه.  موم‌هایی که معمولاً در ریمل یافت می‌شن، موم پارافین، موم کارناوبا و موم زنبور عسل هستند.

اثرات مطلوب ریمل بیشتر مربوط به تنوع مواد تشکیل دهنده هست. ریمل های مقاوم در برابر آب به مواد آبگریز مانند دودکان نیاز دارند. ریمل های غیر مقاوم در برابر آب دارای مواد پایه ای هستند که در آب محلول هستند.  ریمل‌هایی که برای بلند کردن یا فر کردن مژه‌ها طراحی شدند، اغلب حاوی الیاف نایلونی یا ابریشم مصنوعی هستند. 

علاوه بر این، سرزین، صمغ کتیرا، و متیل سلولز مواد تشکیل دهنده معمولی هستند و به عنوان سفت کننده عمل

می کنند.

ساخت ریمل

در این قسمت از مقاله ی ( راهنمای کامل خرید عمده ریمل ) در مورد ساخت ریمل مطالبی رو بیان خواهیم کرد.

 ریمل اغلب به صورت روزانه در سراسر جهان استفاده می شه. تنها در سال 2016، مصرف کنندگان ایالات متحده 335.6 میلیون دلار برای 10 برند برتر ریمل خرج کردند. در یکی از روش‌های تولید که به آن بی آب گفته می‌شه، همه موم‌ها، روغن‌ها و رنگدانه‌ها به طور همزمان مخلوط، حرارت داده می‌شن تا ترکیب شده و ماده یکپارچه ریمل به وجود آید. روش جایگزین، به نام امولسیون، با ترکیب آب و غلیظ کننده ها شروع می شه.

به طور جداگانه، موم ها و امولسیفایرها با هم ترکیب می شن. سپس رنگدانه به صورت جداگانه به هر دو مخلوط اضافه می شه. در نهایت همه در یک هموژنایزر ترکیب می‌شن که به عنوان یک همزن با سرعت بالا عمل می‌کنه تا روغن‌ها، آب، موم‌ها و امولسیفایرها رو کاملاً مخلوط کنه. این مواد به طور طبیعی یکدیگر رو دفع می‌کنند. ماندگاری ریمل اغلب بین دو تا چهار ماه است.

تبعات مواد آرایشی بی کیفیت

لوازم آرایشی چشم  اغلب دارای سرمه، کجل، الکهال، سورما، تیرو، توزالی یا کوالی بوده که خطر مسمومیت با سرب رو به همراه دارند. به عنوان مثال، سرب، معمولاً به شکل سولفید سرب، گاهی بیش از نیمی از وزن محصولات سرمه رو به خود اختصاص می دهد. طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی محصولاتی که دارای سرب بوده استفاده اونها در لوازم آرایشی ممنوع می باشه.

محصولات همچنین ممکن است حاوی انواع مواد دیگر مانند آلومینیوم، آنتیموان، کربن، آهن و ترکیبات روی و همچنین کافور و منتول باشند. مهمترین آسیبی که از ریمل نامرغوب به چشم و مژه می رسه ایجاد گل مژه یا متورم شدن پلک ها می باشه.

گل‌زدگی و تورم پلک‌ها به عنوان بیماریهای آلرژیک شناخته می شن که بر اثر استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت مانند ریمل ایجاد می شه. حساسیت معمولاً به دلایل موادی چون متیل پارابن، پودر آلومینیوم، ceteareth-20، بوتیل پارابن یا بنزیل الکل ایجاد می‌شه. گاهی اپلیکاتور ریمل خود مسئله ساز بوده. زمانی که براش مژه به خوبی تمیز نشه محتویات ریمل در اون رسوب کرده باقی مانده و خود تبدیل به ترکیبی بسیار مضر برای چشم و مژه می شن که با هر بار استفاده از براش تشدید می شه.

دقت در انتخاب ریمل

دقت در انتخاب ریمل کمک میکنه تا شما با آگاهی دقیق تری ریمل مورد نظر خود رو انتخاب کنید و از بیماری هایی که یک ریمل نامرغوب منجر می شه در امان باشید. همیشه در هنگام خرید این سوال رو فراموش نکنید که آیا ریمل پیش نهاد شده دارای مواد سمی و مضر است و بعد از گرفتن جواب نسبت به خرید اون اقدام نمایید.

انواع ریمل ها بر اساس نوع کاربرد

 ریمل حجم دهنده (Volume Mascara)

باعث پرپشت نشان دادن مژه‌ها می‌شه.آنها معمولا فرمول غلیظ تری دارند و ممکن است حاوی پلیمرهای سیلیکون یا موم باشن که باعث می شه مژه های شما پرتر بنظر برسد.

و برای خانم‌هایی که مژه‌هایشان نازک و یا با حجم کم و فواصل زیاد است مناسب می‌باشه.

ریمل های حجم دهنده برسی تپل و ضخیم دارند و با یک حرکت حجم زیادی از ریمل رو در تمام جهت های مژه می نشانند.

• ریمل بلند کننده ( Lengthening Mascara )

ریمل بلند کننده معمولا مواد تشکیل دهنده ای مانند الیاف داره که می تونن خودشون رو به مژه های شما بچسبونند تا مژه ها ظاهر بلندتری پیدا کنند. اونها فرمولی دارند که می تونید بدون تجمع ریمل روی مژه ها، چند لایه از اون رو روی هم بزنید. این نوع ریمل برای مژه‌هایی با حجم کافی اما کوتاه مناسب است. 

• ریمل فر کننده

این نوع ریمل به مژه ها شکل میده و مژه ها رو به سمت بالا حالت میدن. ریمل های فر کننده معمولا حاوی پلیمر و رزین هستند تا به حفظ فر مژه ها بطور موقت کمک کنند. باید بیشترین مقدار ریمل فر کننده رو به ریشه ی مژه ها بزنید تا شکل بگیرند. ریمل فر کننده برای خانم هایی که مژه‌هایی صاف و بدون حالت دارند گزینه مناسبی است.

• ریمل ضد آب (Waterproof Mascara)

این ریمل‌ها در برابر آب و تعریق مقاوم هستن و باعث سیاهی اطراف چشم نمی‌شه. ریمل‌های ضدآب حاوی موم و روغن های معدنی هستند. اگر زیاد عرق کردن می‌کنید و دارای پوستی چرب هستید و یا اهل گریه کردن و رفتن به استخر با آرایش هستید، پس حتما از ریمل های ضدآب استفاده کنید تا زیر چشمانتون به حاله ای سیاه رنگ تبدیل نشه.

برای پاک كردن ريمل ضد آب باید پنبه را به آرامی روی مژه ها بکشید که باعث شکستن یا جدا شدن مژه ها نشود و پوست اطراف چشم دچار کشیدگی نشود.

• ریمل های تقویتی

این نوع ریمل علاوه بر حجم دهی و بلند کردن دارای موادی هستند که برای تقویت مژه و پرشدن یا بلند شدن مژه به طور طبیعی نیز مفید هستند.

• ریمل جدا کننده ی مژه

این محصول همه کاره، که حجم دهنده و ضخیم کننده است، معمولا به صورت ضد آب عرضه می شه. با توجه به غلظت و بافت اون، این ریمل به طور مساوی روی مژه ها پخش می شه، هر مژه رو جداگانه، ظریف و با فر زیبایی نشان می دهد و ظاهری خواستنی به شما میده.

• ریمل اکلیلی

ریمل اکلیلی به هردو شکل پودری و مایع موجود است که می تونن همان طور که گفته شد استفاده شن. این ریمل رو باید به طور مساوی روی مژه ها پخش کنید تا در یک نقطه جمع نشه. برای زمانی که به مهمانی، کلاب یا دیسکو می روید به راحتی می تونه ظاهری پر زرق و برق و درخشان به شما بده. همچنین رنگ های متنوعی از این ریمل وجود دارد.

• ریمل های رنگی ( Colored Mascara)

اگر می خواید با رنگی متفاوت، آرایش چشمی متفاوت داشته باشید و به چهره تان میکاپی بولد ببخشید، از ریمل های رنگی استفاده کنید. یادتون نره که به مژه های پلک پایین هم بزنید!

شکل متفاوت برس ریمل

شکل برس، محل برخورد ریمل با مژه هایتان رو تعیین می کنه. برای افزایش حجم و ضخامت، اکثر برس ها باید پرتر و ضخیم تر هست، و موهای بیشتری داشته باشند. ریمل های فر کننده، برای بالا بردن مژه ها معمولا یک چوب منحنی شکل دارند. اکثر برندها برای ریمل بلند کننده، یک چوب مستقیم و باریک ارائه می کنند که بیشتر شبیه شانه است تا یک برس سنتی.

در جاهایی از مژه که می خواین برجسته تر بنظر بیاید، بیشتر ریمل بزنید. برای چشمانی بازتر، ریمل رو در وسط چشمهایتون بزنید و برای چشم های گربه ای یا بیشتر بالا بردن مژه ها، ریمل رو در گوشه چشم ها بزنید.

انواع ریمل بر اساس نوع ماده و ترکیبات

• ریمل پودری

چند قطره آب به اون اضافه می کنید و مژه هایتون رو از ریشه تا انتها رنگ آمیزی می کنید. ریمل فورا روی مژه ها می نشیند و چنین به نظر میاد که مژه ی مصنوعی گذاشتید! برای زمانی که عجله دارید یا به جایی نزدیک می روید خیلی به درد می خورد، ولی برای مراسم های بلند مدت مناسب نیست.

• ریمل کرمی

با این ریمل می تونید به اونها حجم، سنگینی و عمق لازم رو بدهید. ولی این نوع ریمل به راحتی پخش می شه، به همین دلیل برای استفاده از اون به ابزار خاصی نیاز خواهید داشت. ریمل کرمی برای مژه های زیبا ولی کم پشت مناسب است و مژه ها رو بیشتر نشان میده.

• ریمل مایع

این ریمل ها به راحتی یافت می شن و بین خانم هایی که مژه های نسبتا فری دارند بسیار رایج است.این ریمل خاصیت تیز کنندگی رو افزایش میده.بعضی از مدل های این ریمل پخش می شن ولی مدل های ضد آب اون پخش نخواهند شد.