خرید عمده مسواک از گناوه

دوشیزه قصد دارد در مقاله خرید عمده مسواک از گناوه شما را بطور تخصصی با مسواک آشنا کند

مسواک و خمیر دندان از جمله موارد ضرری برای مراقبت از بهداشت دهان و دندان است که باید خریداری کنید.

اما آیا می دانید تاریخچه آن ها چیست ؟

با ما در این بخش از دوشیزه همراه شوید تا اطلاعات مهم و جالبی درباره مسواک کسب کنید، اگر هنوز هم کنجکاو هستید که مردم دوران باستان و انسان هایی در گذشته ای نه چندان دور از چه چیزی برای تمیز کردن دندان های خود استفاده می کردند، ادامه مطلب خرید عمده مسواک از گناوه را از دست ندهید.

مسواک از گذشته تا به امروز

دردهه 1400 ویلیام آدیس مسواک مدرنی را در انگلستان طراحی کرد ، او از قسمتی از استخوان گاو و موی خوک مسواکی را ابداع کرد

تحول مسواک

نخ نایلون مسواک مدرن امروزی در سال 1938 ابداع شد . در دهه 1950 این رشته ها در مسواک به کار برده شد و مردم استفاده از آن را ترجیح دادند . اختراع نایلون روند تکاملی مسواک را تغییر داد زیرا تولیدکنندگان مسواک هایی با درجه سختی متفاوت و بنا به سلیقه مشتریان خود می توانستند تولید و روانه بازار کنند.

عدم استقبال مسواک در آمریکا

آمریکایی ها تا سال 1885 مسواک نزدند و علاقه چندانی به استفاده از مسواک نشان نمی دادند.

اولین مسواک نایلونی در همین سال با نام مسواک جادویی دکتر «وست» تولید شد. بعد از جنگ جهانی دوم مردم آمریکا تحت تاثیر بهداشت قرار گرفتن و مسواک زدن را جزو عادات خود کردند

اولین مسواک برقی

دکتر «فلیپ گای ووگ» سوئیسی اولین مسواک برقی را طراحی کرده و به تایید انجمن دندانپزشکی آمریکا رساند.

چرا مسواک می‌زنیم؟

مسواک زدن از پایه‌ای ترین اقدامات برای حفظ بهداشت دهان و دندان است. ما انسان‌ها حتی اگه هیچ کاری برای سلامت دهان و دندانمون انجام ندیم، باید حتما دندون هامون رو هر روز مسواک بزنیم. و اینکار پیشینه‌ای بسیار بسیار بسیار طولانی داره و یه چیز جدید نیست.
ما مسواک می‌زنیم تا از تشکیل و تجمع پلاک دندان و جرم روی دندان‌هامون جلوگیری کنیم. چرا که پلاک دندانی بزرگ‌ترین تهدید برای سلامتی دندان‌ها و لثه‌های ما است.
به این خاطر و برای سلامت دهان و دندان ما انسان ها همیشه باید خرید مسواک رو در لیست خریدهای ضروری خودمون جای بدیم.

کی و چه وقت مسواک بزنیم؟

توصیه می‌شه که روزانه دست کم در ۲ نوبت اقدام به مسواک زدن کنیم.

هرچند که بهتره بعد از هر وعده غذایی اینکار رو انجام بدیم اما همون دو بار در شبانه روز کفایت می کنه.

  • قبل از خواب شب و بعد از خواب صبح

راهنمای خرید مسواک (چطور یه مسواک خوب بخریم؟)

برسیم سر اصل مطب و اینکه چطوری یه دونه فرچه دندان خوب متناسب با وضعیت دندانی و سن و سال خودمون بگیریم. دقت کنید که خرید مسواک بسیار بسیار مهمه و  دست کمی از یادگیری نحوه صحیح مسواک زدن نداره. شما هم باید بدونید چطور یه دونه خوبشو بگیرید و هم نحوه صحیح استفاده ازش رو یاد بگیرید.
برای اینکه بتونید خرید بهتری داشته باشید ما توصیه می کنیم چند ملاک زیر رو حتما بهش توجه کنید و حین خرید ازشون استفاده کنید:

به سن و سال استفاده کننده: بچه های کوچک نیاز به مسواکی با سری کوچتر و دسته بزرگتر دارن

وضعیت سلامتی: اگه توانایی حرکت موثر مسواک رو نداشته باشید بهتره مسواک برقی بخرید و اگه سالم هستید دستی براتون بهتره

نوع دندان ها: اگه دندان حساسی دارید باید الیاف مسواک فوق العاده نرم باشن. مسواک با موی زبر و خشن برای دندونتون خطرناکه.

وضعیت لثه: اگه دچار تحلیل لثه هستید فقط مسواک نرم و کوچک

زبری و نرمی الیاف و موهای مسواک

قیمت مسواک: هیچوقت مسواک های ارزان قیمت نخرید.

دستی یا برقی بودن فرچه

اندازه مسواک و سری و دسته اون: برای سنین پایین سری باید کوچک باشد.

موقعیت دندان ها: برای دندان های کج و نامنظم از مسواک بین دندانی استفاده کنید.

انواع مسواک کدامند؟

بله انواع داره و ما به طور کلی چند مدل مسواک داریم که هر کدومش برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیره. انواعش رو بر اساس شکل و ظاهر دسته بندی کردیم در ادامه به صورت خلاصه توضیح دادیم.

نوع اول: فرچه نرم (مسواک با الیاف نرم یا سافت)

این‌ها الیاف خیلی نرمی دارن و معمولاً توصیه می‌شه از این نوع مسواک‌ها استفاده بشه.

به دلیل اینکه الیاف نرم دارن، اگر احیاناً دندان حساس دارید و یا لثه‌هاتون آسیب دیده، بهتره از این نوع مسواک ها استفاده کنید. چون بسیار بیخطر هستن و با تمیز کردن باهاشون احساس راحتی به شما می ده.

نوع دوم: مسواک با سری کوچک

یه مدلم داریم که سریش کوچیکه که معمولا مناسب کودکان هستن و دندانپزشک کودکان معمولا برای بچه ها تجویز می کنه. البته به جز بچه ها افرادی که دهان کوچکی دارن هم می  تونن دندون هاشون رو با این سری های کوچک تمیز کنن.

کاربرد این مسواک ها که سری کوچک دارن فقط این نیست. گاهی اوقات دسترسی به بعضیی از دندونا دشوار و سخته. یا با مسواک های معمولی نمیشه اون ها رو تمیز کرد. برای همین یه سری کوچک می تونه به راحتی دسترسی به این فضا ها رو آسون کنه.

نوع سوم: مسواک با دسته بزرگ

اون دسته از مسواک هایی که دسته بزرگ دارن معمولا برای افراد مسن و یا حتی بچه های  کوچک استفاده میشن.

دسته ها در این مدل؛ پلاستیکی خوش فرم و نرم هستن. بنابراین اگر بچه ها ناخواسته و دور از چشم شما دسته رو داخل دهان قرار بدن و بجون، به دندان هاشون آسیب وارد نمیشه.

نوع چهارم: مسواک بین دندانی یا ارتودنسی

اگر دندان های منظمی دارید با همون مسواک های معمولی می تونید دندون هاتون رو تمیز کنید. اما اگه دندان های شلوغ یا نامرتبی دارید و یا اگه تحت درمان ارتودنسی دندان هستید وقتشه که دست به خرید مسواک بین دندانی یا ارتودنسی بزنید.

این مسواک ها خیلی کوچک هستن هستن و شکل و شمایل جالبی دارن. اون ها معمولا دسته و فرچه نازکی دارن که به راحتی بین دندان ها یا سیم کشی ارتودنسی رو تمیز می کنن.

هرچقدرم دندان های شما نامظنم و کج باشن بازم با کمک این مسواک بین دندانی امیدی هست که اون ها و لابلاشون رو تمیز کرد.

البته اگر دندان حساس دارید و یا فکر می کنید دچار تحلیل لثه (عقب نشینی و نازک شدن لثه) هستید می تونید اقدام به خرید مسواک بین دندانی کنید.

خرید لوازم آرایشی از گناوه

مسواک برقی بهتره یا دستی؟

قبلنا وقتی می‌رفتیم مسواک بخریم، فقط مدل دستی در داروخونه‌ها و فروشگاها پیدا می‌شد. اما الان چندین مدل متنوع مسواک برقی داریم که کار تمیز کردن دندان‌ها رو برای طیف وسیعی از جامعه راحت‌تر کرده.
سوال اصلی اینه که حین خرید مسواک باید کدومشون رو بخریم؟ مسواک دستی بهتره یا برقی؟ در ادامه در این باره بیشتر توضیح دادیم.

مسواک برقی

معمولا حین خرید مسواک تا جایی که توانایی داشته باشیم، یه مسواک دستی خوب میخریم. اینا خیلی کاربردی هستن و از همه مهمتر ارزونن. اما یه زمانی پیش میاد که افراد توانایی مسواک زدن با نمونه های دستی رو ندارن. اینجاس که مجبور میشن از انواع برقی اون استفاده کنن.

  • حالا چه وقت و کیا از فرچه برقی استفاده می کنن:
  • افرادی که بیماری های مفصلی دارن (مثل اونایی که روماتیسم مفصلی دارن). حرکت دادن زیاد دست ها در این افراد میتونه سخت باشه و بعضا درد آور هست. اما با خرید مسواک برقی و الکتریکی این عزیزان می تونن بدون حرکات اضافی دندون هاشون رو تمیز کنن.
  • افرادی که دچار سکته شده اند. این عزیزان ممکنه دست هاشون دچار رعشه باشه و توانایی استفاده از مسواک دستی رو به صورت موثر نداشته باشند. اما خرید مسواک برقی می تونه مشکل اون ها رو برطرف کنه.

مسواک دستی

بجز موارد بالا بهتره که بقیه افراد مسواک دستی بخرن مگر اینکه ترجیحشون خرید مسواک برقی باشه و دوست داشته باشن این مدلی دهان و دندانشون رو تمیز کنن.

نگهداري از مسواک
 

  1. پس از هر بار مسواک زدن، آن را به طور کامل بشوييد و باقي مانده خميردندان و خرده هاي غذا را از لا به لاي الياف آن پاک کنيد.
  2. مسواک را در محيط خشک نگه داري کنيد. گذاشن مسواک در حمام يا جاهايي که مرطوب است باعث نرم شدن الياف و از بين رفتن خاصيت ارتجاعي آن مي شود.
  3. مسواک را درون درپوش آن قرار دهيد.
  4. مسواک خيس را درون درپوش نگذاريد چون باعث رشد سريع باکتري ها مي شود.
  5. ليوان نگه داري مسواک را تميز نگه داريد.

روش صحیح استفاده از مسواک

به اندازه ۱ نخود، خمیر دندان مناسب با دندان های خود را روی مسواک قرار بدید (در کودکان کوچک اندازه ۱ دانه برنج تا کمتر از یک نخود خمیر دندان کافیه)

ترجیحا جلوی آینه قرار بگیرید تا بتوانید دندان ها خود را ببینید و نحوه برخورد مسواک به دندان رو ببینید.

بهتره که دندان ها روی هم قرار نگرفته باشند (پس دهان رو باز کنید)

برای اینکه معمولا دندان های خلفی کمتر مسواک زده میشن شما مسواک زدن رو از سطح خارجی همون دندان ها شروع کنید.

مسواک رو با زاویه ۴۵ درجه نسبت به سطح دندان ها در حد فاصل بین لثه و دندان قرار بدید و به آرامی (بدون وارد کردن فشار به مسواک) به صورت چرخشی و در جا مسواک رو جابجا کنید.

در هر ناحیه حرکات چرخشی رو ۳ تا ۵ بار انجام بدید و سپس چند بار به صورت حرکت جارویی از لبه لثه (بدون برخورد شدید مسواک به لثه) مسواک رو به سمت پایین حرکت بدید. همین کار رو برای تمیز کردن سطح خارجی دندان های دیگه انجام بدید.

بعد از تموم شدن سطح خارجی دندان ها، میریم سراغ تمیز کردن پشت دندونا. دقیقا مشابه مرااحل قبل همین کار رو برای پشت دندان ها هم انجام بدید.

دقت کنید که حین مسواک زدن دندان های خلفی مسواک رو به صورت افقط بگیرید و برای پشت دندان های جلویی مسواک رو عمودی بگیرید تا دندان ها کاملا تمیز بشن.

در نهایت بخش یا سطح جونده دندون رو دقیقا مشابه دو مرحله بعد مسواک بزنید

انتخاب برند هايي که برچسب تائيد ADA را دارند چه مزايايي دارد؟

بر چسب تائيديه انجمن دندانپزشکي آمريکا (ADA) شما را مطمئن مي سازد که محصول دنداني مورد استفاده شما (در اينجا مسواک) توسط کارشناسان علمي نهاد مستقل انجمن دندانپزشکي آمريکا که شوراي علمي ADA نام دارد، تائيد شده است. اين بدان معني است که مسواک مزبور از نظر ايمني و کارآيي کاملا منطبق با خطوط راهنماي مطرح شده توسط ADA است. چنانچه مسواکي موفق به دريافت برچسب تائيد ADA گردد، نه تنها ويژگي هاي آن بطور کامل در اختيار مصرف کننده قرار مي گيرد بلکه مي توانيد مطمئن باشيد که کاملا مطابق با آنچه به عنوان امتياز و ويژگي هاي مسواک ذکر شده است، عمل مي کند.

چگونه مي توان مسواک را تميز نگاه داشت؟

پس از آن که مسواک زديد آن را زير شير آب کاملا بشوييد تا باقيمانده مواد غذايي و خمير دندان از روي آن پاک شود. مسواک را در وضعيت عمودي بطوريکه سر آن به سمت بالا باشد نگه داريد و اجازه دهيد رطوبت آن با جريان هوا خشک شود. اگر بيش از يک مسواک در محفظه مخصوص مسواک ها نگهداري مي شود آنها را طوري قرار دهيد که سرهايشان از هم فاصله داشته باشد تا از انتقال آلودگي (Cross Contamination) جلوگيري گردد.

از قرار دادن سرپوش روي مسواک و يا نگه داشتن مسواک در محفظه دربسته بپرهيزيد. محيط مرطوب مانند يک محفظه دربسته نسبت به هواي آزاد بيشتر مستعد رشد ميکروارگانيسم ها مي باشد. هر 3-4 ماه يکبار مسواک خود را عوض کنيد. پرزهاي مسواک در اثر استفاده دچار سايش شده و از فرم ايده آل خود فاصله مي گيرند که در نتيجه آن کارآيي مسواک براي تميز کردن دندانهاي شما کاهش مي يابد. بسته به شرايط بيماران امکان دارد پرزهاي مسواک زودتر از حد معمول دچار سايش شوند بنابراين لازم است مسواک خود را مرتب وارسي کنيد تا اگر دستخوش اين تغيير شد، آن را جايگزين کنيد. غالبا نياز است مسواک کودکان زودتر از مسواک بزرگسالان تعويض شود.

خرید لوازم آرایشی از گناوه

زمان تعویض مسواک :

هنگامی باید مسواک را تعویض کرد که موهای آن بسیار فرسوده شده  و تغییر شکل داده باشد.
تقریبا میشه گفت هر ۴ _ ۳ ماه باید مسواک را عوض کرد.

توالي مطلوب براي استفاده از نخ دندان و مسواک کدام است؟ قرص هاي آشکار کننده پلاک دنداني چه فايده اي دارند؟

قرص ها يا محلول هاي آشکارکننده پلاک دنداني نشان مي دهند که استفاده از مسواک و نخ دندان تا چه اندازه مؤثر بوده است. اين قرص ها يا محلول ها در داروخانه ها و ديگر فروشگاه ها در قفسه مربوط به محصولات بهداشت دهان و دندان به فروش مي رسند.

نحوه استفاده از اين محصولات بدين شرح است:

بعد از استفاده از نخ دندان و مسواک يکي از قرص ها جويده مي شود و توليد رنگ بي خطري مي کند که پس از مخلوط شدن با بزاق دهان، روي دندانها و لثه را مي پوشاند.بعداز اينکه دهانتان را با آب شستشو داديد، به دقت دندانهايتان را بررسي کنيد تا نواحي صورتي رنگ قرص روي دندانها را شناسايي کنيد (يعني قسمت هايي که پلاک هاي دنداني از آنجا زدوده نشده است). استفاده از يک آينه دندانپزشکي مي تواند براي شناسايي دقيق قسمت هاي مذکور کمک کننده باشد.

در ادامه خرید عمده مسواک از گناوه به چند سوال مهم پاسخ می دهیم

سوالات رایج درمورد مسواک:

1:از چه نوع مسواکی استفاده کنیم؟

به یقین شما نیز وقتی برای تهیه مسواک به داروخانه مراجعه میکنید با دیدن این همه تنوع در مسواکها دچار سردرگمی میشوید برای اینکه مسواک مناسبی  تهیه کنید به نکات زیر توجه کنید:
روی جلد مسواک ها کلمه soft (نرم) یا medium (متوسط) و یا  hard(سخت) نوشته شده است. به جز موارد خاص اکثر افراد باید مسواکی را خریداری کنند کهsoft باشد
زیرا مسواکهای نرم به لثه آسیب نمیرسانند و به فرد اجازه میدهند که به  آسانی تمام سطوح دندانی را پاک کنند.بهتر است سر مسواکتان زیاد بزرگ نباشد تا دسترسی به تمام نقاط دهان امکان پذیر باشد.
توجه داشته باشد که قیمت مسواک نشان دهنده کیفیت آن نیست. 

2:روزی چند بار مسواک کنیم؟

حداقل روزی 2بار
مهم برداشتن پلاکهای میکروبی است

3:چند دقیقه مسواک کنیم؟

بین 3تا 7 دقیقه
شاید یکی از بزرگترین علل پوسیدگی دندان همین مسواک زدن غلط در فرصت کم باشد پیشنهاد میکنم در اولین فرصت نحوه صحیح مسواک زدن را از یک دندانپزشک بیاموزید

4:آیا مسواکهای برقی از مسواکهای معمولی  بهترند؟

خیر، مسواکهای  برقی هیچ مزیتی نسبت به مسواکهای معمولی ندارند، درواقع  روش مسواک زدن از نوع مسواک مهمتر است.
مسواکهای برقی برای  تشویق شدن کودکان به مسواک زدن ویا برای افراد معلولی که توانایی مسواک زدن را ندارند مناسبتر است.

5:مسواک  کودکان چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

تا قبل از اینکه کودک بتواند خودش مسواک بزند  والدین بایستی به وسیله مسواکهای انگشتی برای کودکشان مسواک بزنند، بعد از اینکه کودک به سنی رسید که خودش بتواند مسواک بزند ، مسواکهای نرم با دسته کوتاه و منعطف و سر کوچک مناسب است.

6:چند مدت یک بار باید مسواکمان را عوض کنیم؟

حدودا هر 3 ماه یک بار

7:از چه خمیردندانی باید استفاده کنیم؟

قیمت خمیر دندان نیز نشان دهنده مرغوبیت ان نیست. در کل خمیر دندانهای ژله ای  بهتر از  انواع خمیری ان است.موقع خرید خمیر دندانی را انتخاب کنید که  حاوی فلوراید باشد. هرگز خمیر دندانی را که به نام سفید کننده به فروش میرسد راد خریداری نکنید زیرا باعث آسیب شدید مینای دندان میشود.
توجه کنید که برای کودکتان حتما از خمیر دندانهای مخصوص اطفال استفاده کنید چرا که  اگر کودک هنگام استفاده از خمیر دندان فلوراید دار بزرگسالان، آن را ببلعد ممکن است باعث مسمومیت وی  شود.

امیدواریم توضیحاتمان در مقاله خرید عمده مسواک از گناوه شفاف باشد.

از توجه شما متشکریم