خرید عمده لوازم آرایشی از ترکیه

خرید عمده لوازم آرایشی از ترکیه ! خط چشم یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی چشم برای حالتدهی و زیبایی بیشتر چشم‌هاست.

پس برای رسیدن به این زیبایی باید در مرحله اول با انواع خط چشم آشنا بشین.

تا به حال براتون پیش اومده که هنگام انتخاب خط چشم کمی گیج بشین و ندونین کدام یک برای شما مناسب‌تراست؟ یا انواع خط چشم چه تفاوت‌هایی دارن؟

مزایا و معایب انواع خط چشم در چیست؟ باید بگیم که در جای درستی هستین چراکه در این مقاله می‌خواییم، به معرفی انواع خط چشم و مزایا و معایب اون بپردازیم. برای آشنایی با انواع خط چشم تا انتهای این نوشتار خرید عمده لوازم آرایشی از ترکیه همراه ما باشید.

خرید در ترکیه یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات برای گردشگران تور ترکیه محسوب می‌شه. در واقع مسافران پرواز ترکیه به دو دسته تقسیم می‌شن: مسافران تجاری که بیشتر با هدف خرید و بازارگردی در این کشور سفر می‌کنن و مسافران تفریحی که با هدف گردشگری و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه سفر می‌کنند.

به طور کل تورهای ترکیه میان ایرانیان طرفداران زیادی دارن و تقریبا می‌توان گفت در تمام طول سال پروازهای ترکیه به طور مداوم برای جابه‌جایی مسافران ایرانی در حال تردد هستن. همونطور که می‌دونید ایرانیان برای سفر به این مقصد نیازی به دریافت ویزا ترکیه ندارن و این امر باعث شده که این کشور همسایه به یکی از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین مقاصد سفر ما تبدیل شه.

ارزان ترین مراکز خرید استانبول کدامند؟

برای خرید ارزان در استانبول می‌توانید به بازارهای استانبول مثل بازار بزرگ استانبول برید یا از اوت لت‌های استانبول خرید کنید. برخی از ارزان ترین مراکز خرید استانبول عبارتند از: اوت لت اولیویوم استانبول (Olivium Outlet Center)؛ مرکز خرید اُپتیموم اوت لت (Optimum Outlet)؛ مرکز خرید استار سیتی اوت لت (Starcity Outlet)؛ مرکز خرید ویاپورت استانبول (Viaport)؛ مرکز خرید فروم استانبول (forum Istanbul)؛ استانبول مال (Mall of Istanbul)؛ مرکز خرید بی اوغلو ایش استانبول (Beyoğlu İş)؛ مرکز خرید کانیون مال (Kanyon Shopping Mall).

بهترین زمان بازارگردی در ترکیه

«بهترین زمان خرید در ترکیه چه موقع است؟» این سوال بارها توسط افرادی که قصد خرید تور ترکیه رو داشتند، از افراد اهل سفر و تجارت پرسیده شده است؛ به همین دلیل در ابتدای بهتره که به پاسخ این سوال بپردازیم.

باید بگیم در هر زمان از سال که به ترکیه سفر کنید، امکان خرید ارزان در ترکیه براتون فراهم است؛ چرا که حتی اگر سفرتون مصادف با فصل تخفیف و جشنواره‌های فروش ترکیه یا فصل حراج ترکیه هم نباشه، در مراکز خرید ترکیه همیشه برخی از اجناس دارای تخفیف خوبی هستن؛ اما در کل بهترین زمان خرید ارزان در ترکیه اوایل فصل تابستان یعنی از تیرماه تا مرداد است.

همچنین، در فصل زمستان یعنی دی ماه نیز بهترین زمان خرید ارزان در ترکیه بشمار میره؛ علاوه‌براین یکی دیگر از خوبی‌های سفر به ترکیه در فصل زمستان این است که می‌تونید با تورهای ارزان ترکیه سفر کنید؛ چون در فصل زمستان در مقایسه با فصول دیگر گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنن و به خاطر تقاضای پایین سفر، پروازهای ترکیه و هتل های ترکیه رو می‌تونید با قیمت پایین‌تری رزرو کنید.

حراج کریسمس در ترکیه

حراج کریسمس در ترکیه معمولا از نیمه دوم ماه دسامبر یعنی اواخر آذر ماه شروع می‌شه و تا اواسط ماه ژانویه که مصادف با دی ماه است ادامه داره. در این بازه زمانی می‌تونید بهترین اجناس رو که از برندهای مطرح دنیا و یا برندهای ترک هستند، خریداری کنید.

حراج تابستانی برای خرید در ترکیه

حراج تابستانی ترکیه بهترین زمان خرید از بازارهای این کشور به شمار میره. هر ساله حراج تابستانی ترکیه از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شه و تا ماه مرداد ادامه داره. اگر در فصل تابستان با تور ترکیه سفر کنید، علاوه‌بر تفریح در ترکیه می‌تونید از خرید ارزان در ترکیه نیز لذت ببرید.

همه اجناسی که در زمان فصل حراج ترکیه یا فصل تخفیف ترکیه خریداری می‌کنید، از برندهای مطرح جهانی و ترک هستند و کیفیت بسیار بالایی دارند.

خرید از برند‌های معتبر

خرید از فروشگاه‌های برندها در ترکیه در زمان حراج بسیار جذاب است. برندهای ترک مانند Mango, Mavi, LC Waikiki, Defacto برند‌های ترک هستن که در زمان حراج بین ۳۰ تا ۵۰ درصد روی اجناس تخفیف دارن. برندهای معتبر دیگر هم در شهرهای بزرگ ترکیه شعبه دارن. در عین حال می‌تونید مراکز خرید  ارزان استانبول رو بشناسید و برای خرید به اون‌ها رجوع کنید.

مراحل و نحوه‌ی واردات لوازم آرایشی از ترکیه

خوشبختانه یا متاسفانه لوازم آرایشی از محصولاتی هستند که به‌علت طرفداران بالای خود هرساله به تعداد بالا از طریق برندهای مختلفی وارد کشورمون می‌شن، بهترین راه برای وارد کردن لوازم آرایشی از ترکیه همکاری با شرکت‌های بازرگانی پیگیری در مورد دریافت کارت بازرگانی است. اطلاع از تعرفه‌ی گمرک، بررسی برندهای پرطرفدار، پیگیری مراحل حمل‌ونقل، بررسی لوازم آرایشی از نظر بهداشتی و غیره از مهم‌ترین بخش‌های واردات لوازم آرایشی از ترکیه است. نخستین اشخاصی که می‌تونند شما رو در خصوص واردات لوازم آرایشی از ترکیه کمک کنند، افراد باتجربه هستن.

هزینه‌های مربوط به خرید محصول لوازم آرایشی از ترکیه

این مبحث اصلی‌ترین قسمت واردات لوازم آرایشی از ترکیه رو شامل می‌شه، در این بخش شخص وارد کننده به‌میزانی مشخص بر اساس بودجه‌ی خود، نیاز بازار، حد مجاز واردات و غیره میتونه هزینه کنه. همچنین خرید بلیط، کرایه‌ی حمل‌ونقل در هنگام خرید و غیره نیز از دیگر هزینه‌های مربوط واردات لوازم آرایشی از ترکیه است.

هزینه‌ی بازرسی کیفی لوازم آرایشی خریداری‌شده از ترکیه

بازرسی کیفی زمانی اتفاق می‌افته که کارشناس بخش مربوطه از این محصولات استفاده کرده و اون رو تایید کند. این کار علاوه‌بر اخذ مهر تایید سبب می‌شه تا واردکننده‌ی محصولات آرایشی از مراحل بعدی نیز ساده‌تر عبور کنه.

بخش دوم مقاله:خط چشم

خط چشم چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از خط چشم قدمت چندین ساله داره و از زمان مصر باستان و حتی قبل‌تر رایج بود.

در دوران مصر باستان خانم‌ها و حتی آقایان از چیزی شبیه به سرمه برای آرایش چشم‌ها و خط چشم استفاده می‌کردن. در گذشته و زمان‌های بسیار دور خط چشم‌های پهن و ضخیم متداول‌تر بود و کمتر از انواع خط چشم ساده و

باریک استفاده می‌شد.

در دوران مصر باستان خط چشم از ترکیب موادی مانند آنتیموان و کانی مس تهیه میشد و مردم اون اعتقاد داشتن خط چشم اون ها رو از چشم بد و بلا دور نگه می‌داره. 

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی چهره دارن و استفاده از ابزارهای آرایشی مناسب مانند خط چشم و ریمل مژه بر زیبایی

و جذابیت چهره افزایش میده.

با استفاده از می‌تونین حالت و مدل ‌چشم‌هایتان رو تغییر بدین و اون ها رو به شکل دلخواه‌تون در بیارین.

ترسیم انواع مدل خط چشم نیاز به تمرکز و دقت زیادی داره و ترسیم اون تقریبا سخت‌ترین و وقت‌گیرترین بخش آرایش است. 

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

تاریخچه خط چشم:

برای اولین بار در مصر باستان از خط چشم استفاده شد. زنان مصری از خطوط سیاه رنگ در دور چشم‌ها برای آرایش خود استفاده میکردن. یکی دیگر از دلایل این کار محافظت چشمان در برابر نور خورشید بود. محققان دریافتند که مصری‌ها از مواد مفیدی مثل:
•مس
•آنتیموان
•سولفید سرب

برای تهیه این محصول آرایشی استفاده میکردن. تاریخچه‌ای ۵۰۰۰ ساله پشت این عضو محبوب آرایشی قرار داره. حتی گذشت زمان نیز نتونست از اهمیت و جذابیت اون بکاهه.

دهه ۱۹۲۰:

در این دهه خط های چشم کلفت و مشکی‌رنگ بسیار بین خانم‌ها محبوب شد. در آن زمان برندهای Maybelline، Revlon و Max Factore تونستند از همین طریق در سال بیش از یک میلیارد دلار درآمد کسب کنن.

دهه ۱۹۳۰:

در این بازه زمانی آرایش‌های چشم با سایه‌های مواج و استفاده از رنگ‌های روشن جایگزین شد. ریمل نیز در اون زمان تبدیل به عضوی جدانشدنی از آرایش زنان شد.

دهه ۱۹۴۰:

ورود رژ لب‌های قرمز در این دهه کمی از محبوبیت خط چشم کاست. آرایش نازک و لطیف چشمان در اون زمان مد شد.

دهه ۱۹۵۰:

در چنین زمان آرایش چشم گربه‌ای بسیار در دنیا بولد شد. خانم‌ها با استفاده از مداد چشم سیاه رنگ یک ظاهر بادامی شکل و جذاب در کنار چشمان درست میکردن. رنگ‌های متعدد خط چشم نیز در این زمان به بازار عرضه شدن. اما همچنان رنگ مشکی محبوب‌ترین رنگ برای خریداری بود.

دهه ۱۹۶۰:

۶۰ مدل مختلف در این دهه برای خریداری وجود داشت. استایل بالدار در بالای پلک به همراه مژه‌های پر از محبوب‌ترین در اون زمان بود. در دهه ۱۹۶۰ ترکیبات و سایه‌های مختلفی در دسترس قرار گرفتن.

دهه ۱۹۷۰:

بعد از ظاهر تیز و آشکار خط چشم در دهه ۱۹۶۰، در این زمان آرایش‌های طبیعی بسیار فراگیر شدن. خط چشم‌های مایع سیاه با رنگ‌های قهوه‌ای روشن و استایل‌های کم رنگ جایگزین شدن. مژه‌های بلند و بولد همچنان استفاده می‌شدن.

دهه ۱۹۸۰:

دنیای رنگ‌های مختلف در آرایش در این دهه اتفاق افتاد. خانم‌های اون زمان از آرایش‌های کلفت و کم رنگ به همراه سایه چشم استفاده می‌کردن.

دهه ۱۹۹۰:

آرایش‌های این زمان بسیار ظریف و نازک بودن. تمامی آرایش‌ها از ابرو تا لب‌ها و حتی چشم‌ها نیز بسیار ظریف بودن.

انواع خط چشم:

در آرایش چشم ها هیچ عضوی مانند خط چشم نمی‌تونه تاثیرگذار و بینظیر باشه. استفاده از اون باعث جلا پیدا کردن چشمان می‌شه. متاسفانه به دلیل وجود بازار به شدت گسترده تشخیص مدل مناسب کمی دشوار است.

در ادامه شما رو با انواع این عضو محبوب آرایشی آشنا می‌کنیم.
به طور کلی خط چشم‌ رو می‌توان به سه دسته :
•مدادی
•مایع
•ژله‌ای
تقسیم کرد.

در میکاپ و آرایش هریک کابرد خاص خود رو دارن.

خط چشم مدادی:

همانطور که از نام اون پیدا است ظاهری مدادی دارن. از قدیمی‌ترین انواع خط چشم هستند.

این دسته کاملا مناسب آرایش قسمت داخلی چشم و همچنین مژه‌ها بسیار عالی و مطلوب هستن.

وجود یک مدل از اونها در داخل کیف لوازم آرایشی به شدت توصیه می‌شه.

علاوه بر این میشه برای تزیین کل چشم به رنگ سیاه در حین آرایش از خط چشم‌های مدادی استفاده کرد.

این دسته از محبوبیت زیادی نیز برخوردار هستن. علت این امر سهولت استفاده و تمیزی آسان اونهاست .

برای افراد مبتدی در آرایش مدل‌های روغنی این دسته پیشنهاد می‌شه.

مزایای استفاده از اونها عبارت است از:

•حالتدهی دودی به چشم
•استفاده آسان و راحت
•قابل استفاده برای آرایش داخلی چشمان

خط چشم مایع:

دارای دو جنس پلاستیکی و معمولی ساخته می‌شه. برای استفاده از محصولات این دسته باید از مهارت کافی در آرایش برخوردار باشین.

خط چشم‌های مایع امروزه از محبوب‌ترین دسته خط چشم به شمار میرن. از این دسته برای آرایش خط بالایی مژه‌ها استفاده می‌شه.

همراه این محصولات معمولا یک برس نازک برای صاف کردن نتیجه نهایی داده می‌شه.

محصولات این دسته مات هستن و به راحتی نیز پاک می‌شن. میشه برای آرایشی نازک و نوک تیز از اونها استفاده کرد.

خط چشم ژله‌ای:

سیاه ترین نوع خط چشم هستن. ماندگاری و دوام فوق‌العاده‌ای دارن. برای میکاپ‌های دودی مناسب هستن.

مرطوبیت اونها نیز همانند خط چشم‌های مایع نیست. برای استفاده از اونها حتما باید قلم مو داشته باشید.

خرید عمده لوازم آرایشی

مواد تشکیل دهنده خط چشم چیست؟

به مانند دیگر لوازم آرایشی فرمولاسیون و ترکیب‌های مختلفی برای ساخت اونها وجود داره.

باید توجه داشت که امروزه دیگر خبری از مواد سمی مانند سرب در تولید مواد آرایشی نیست. تمامی مدل‌هایی که در بازار وجود دارن از سه ترکیب اصلی در فرمولاسیون خود بهره میبرن.

این سه فاکتور اصلی شامل:

•ماده ورقه کننده
•ماده غلیظ کننده
•رنگدانه

است. ماده ورقه کننده یک لایه نازک و ظریف رو بر روی پوست شکل میده. علت استفاده از این ماده راحت‌تر کشیدن خط چشم است.

غلیظ کننده تشکیل دهنده بافت و حجم این عضو محبوب لوازم آرایشی است. موادی مانند موم، صمغ و ژل‌های طبیعی در تشکیل ماده غلیظ کننده دخیل هستن.

همانطور که از اسم اون هم پیداست رنگدانه وظیفه دادن رنگ رو داره. در ساخت اون متناسب با نوع رنگ مواد مختلفی استفاده می‌شه. به عنوان مثال برای رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای از اکسید‌های آهن و در رنگ‌های روشن از دی اکسید تیتانیوم بهره میبرن.

کلام آخر

برای خرید لوازم آرایشی از ترکیه از هر کجا که باشید میتونید بصورت عمده و خرده بهترین محصولات رو در کمترین زمان ممکن تهیه کنید.و از کیفیت بی نظیر محصولات شگفت زده شید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه باکیفیت ترین محصولات برند رو با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بصورت عمده و خرده از اینجا تهیه کنید.