خرید عمده شامپو بدن از گناوه

از اونجایی که پوست بدن هم مانند پوست صورت بسیار سلامتی و زیباییش مهمه در مقاله خرید عمده شامپو بدن از گناوه قصد دارم درمورد شامپو بدن صحبت کنم.پس تا انتهای این متن خرید عمده شامپو بدن از گناوه همراه من باشین.

شامپو بدن چیست؟ خواص، مزایا، ترکیبات و انواع شامپو بدن

مراقبت از پوست برخلاف باور اشتباه خیلی از انسانها فقط جهت زیبایی و حفظ جوانی آن نیست

پوست بدن به عنوان سد محافظتی و بزرگترین عضو بدن جهت حفظ سلامت کلی بدن نیز عمل می‌کنه.

از دیگر مزایای پوست سالم محافظت از بدن در مقابل اشعه‌های زیان بار خورشید، جلوگیری از ورود باکتری و میکروبهای بیماری زا به بدن و جذب ویتامینهای مناسب برای بدن هست. رعایت نظافت پوست یکی از راه‌های مطلوب مراقبت از سلامت پوست است و شامپو بدن می‌تواند نقشی برجسته در این زمینه داشته باشه.شامپو بدن یکی از محصولات شستشوی بدن در سبد لوازم بهداشتی اغلب شماست که در قرن ۱۹م به سبد خرید محصولات بهداشتی اضافه شده. در ادامه با دوشیزه همراه باشین تا شما را با ساختار و نحوه انتخاب شامپو بدن مناسب پوست آشنا کنیم.

شامپو بدن چیست؟

از آن جهت که محصولات شستشوی بدن دارای طیف گسترده‌ای هستنن، برای انتخاب یک شوینده مناسب پوست باید ساختار آنها را بشناسین. بسیاری از مردم به دلیل لیز شدن پوست بدنشان بعد از حمام با شامپو بدن احساس خوبی نسبت به آنها ندارن و گاهاً فکر می‌کنن که بدنشون خوب تمیز نشده . شامپو یا عملاً با نام ژل دوش ژلهایی با ویسکوزیته پایین و حاوی مواد شوینده غیر صابونی هستن که باید بنابر نوع پوست خود آن را انتخاب نمایید. شامپو بدن با برخورداری از ph نزدیک به پوست بیشترین سازگاری را نسبت به سایر شوینده‌ها با پوست داره.

از مهمترین ترکیبات شامپو بدنها می‌تونیم موارد پایین را نام ببریم:

  • سورفکتناتها
  • آب
  • بتائین
  • سدیم لورات سولفات
  • رایحه‌های مجاز

در ادامه خرید عمده شامپو بدن از گناوه شما رو با این ترکیبات بیشتر آشنا می‌کنیم.

سورفکتنات

سورفکتناتها ترکیبات آلی با گروه‌های دافع آب و جاذب آب هستن، یعنی به طور همزمان دارای دو ساختار آب گریز و آب دوست‌ان. این ماده با ساختار مولکولی باردار در انواع محصولات شوینده، انعقاد سازها، آمولسیونها، جوهرسازی، کف سازی، و محصولات پلیمری نیز کاربرد داره. خواص وجود سورفکتنات در شامپو بدن علاوه بر تمیز کردن سطح پوست به عنوان شوینده، کف کنندگی و پاک کنندگی باکتریهای گرم مثبت و گرم منفی هست.

بتائین

بتائین یکی از دسته موادهای شیمیایی آلی هست که به طور طبیعی در موادی چون چغندر، غلات و اسفناج وجود داره. از این ماده در مواد شوینده‌ای مانند شامپو بدن جهت بهبود عامل شویندگی، افزایش قدرت کف کنندگی، پاک کردن مواد چربی و روغنی و کاهش کشش سطحی در مواد شوینده استفاده می‌شن.

سدیم لورات سولفات

بسیاری از شوینده‌ها، مانند خمیر دندان، شامپوها، صابون و … که به طور روزانه از آنها استفاده می‌کنین، حاوی موادی مایع به نام سدیم لورات سولفات هستن که دارای ساختار دوگانه آب و روغن هست و این ساختار قدرت پاک کنندگی بالایی برای از بین بردن انواع آلودگیهای سطح پوست به آن می‌بخشن.

تفاوت شامپو بدن با صابون

پوست بدن دارای ph نزدیک به ۵.۵ تا ۶ است. باید برای محافظت و عدم آسیب به پوست خود از محصولاتی که بیشترین سازگاری را با پوست و ph نزدیک به آن داشته باشند را استفاده کنید.
این صابونها با قدرت شویندگی بسیار قوی که دارند لایه چربی روی پوست را از بین می‌برنن و موجب خشک شدن و آسیب زدن به پوست می‌شن. اما شامپو بدن با برخورداری از ph نزدیک به پوست و مقادیری نرم کننده و مواد آبرسان، بیشترین سازگاری را با پوست دارن و موجب تغذیه پوست نیز می‌شن. شامپو بدن دارای قدرت تمیز کنندگی بیشتری نسبت به صابونهای جامد هستن.

مزایای استفاده از شامپو بدن

شامپو بدن با برخورداری از سورفکتناتهای مختلف موجب پاکسازی کامل پوست و منافذ آن می‌شه، به طوری که چربی سطح پوست را از بین نمی‌بره و با حفظ آن موجب حفظ رطوبت سطح پوست می‌شه. استفاده از مواد مؤثره آبرسان و مرطوب کننده، گلیسرین، ویتامینهای A، B و C موجب نرم شدن، تقویت، درخشان تر کردن و لایه برداری پوست می‌شه. استفاده از شامپو بدن علاوه بر این که موجب خشک شدن پوست نمی‌شه، التهابات و قرمزی ناشی از حساسیتهای پوستی را نیز التیام میده.

خرید عمده لوازم آرایش از گناوه

راهنمای خرید شامپو بدن

  • ابتدا باید پوست خود را بشناسین تا مناسبترین و سازگارترین شامپو بدن را برای خود انتخاب کنین.
  • اگر دارای پوستی خشک هستین، شامپوهایی خریداری کنین که دارای بیشترین اثر آبرسانی و مرطوب کنندگی را دارن.
  • افراد دارای پوستهای حساس بهتر هست از محصولات فاقد مواد معطر و یا حاوی روغنهای طبیعی چون نارگیل و زیتون استفاده کنن.
  • اگر پوستی معمولی دارین بسیار خوش شانس هستین و می‌تونین تقریباً از هر محصولی که دلخواه شماست استفاده کنین.
  • افرادی که پوست چربی دارن از محصولاتی که مخصوص پوستهای چرب و حاوی دانه‌های اسکراب هستن یا مواردی که خاصیت شفاف کنندگی دارن را استفاده کنین.
  • بعد از انتخاب صحیح شامپو بدن مناسب پوست خود، رایحه دلخواه خود ر انتخاب کنین. اگر به دنبال محصولاتی خنک کننده برای روزهای تابستانی هستین از رایحه‌های لیمو، خیار، نعنا یا سایر مرکبات استفاده کنین. در صورتی که دوست دارید در حین حمام به وجودی سرشار از آرامش دست یابید از محصولات دارای رایحه‌های آرام بخشی چون بابونه، اسطوخودوس یا گلاب استفاده کنین. افرد دوستدار رایحه‌های شیرین نیز از محصولات حاوی عصاره‌های کاکائو و وانیل استفاده کنن.
  • گاهی اوقات خرید شامپو بدنهای چند منظوره را نیز فراموش نکنین. برخی از این شامپوها دارای عباراتی چون ۲ در ۱ یا ۳ در ۱ روی خود هستن که می‌توانند علاوه بر خاصیت شویندگی دارای کاربردهای مختلف دیگری هم چون صابونی بودن، حباب دار و یا مناسب برای نواحی مختلف بدن مانند صورت باشنن.

راهنمای استفاده صحیح از شامپو بدن

  • ابتدا چیزی را انتخاب کنین که شامپو بدن را با آن روی بد خود اعمال کنین. برخلاف صابون، شامپو بدن به صورت مایع‌ان و به این معنی هست که نمی‌توان آن را به راحتی روی بدن ماساژ داد. محصولات مختلفی برای این کار وجود دارن که بهترین گزینه استفاده از اسفنج حمام هست.
  • این اسفنجها به دلیل متخلخل بودن کف بسیار خوبی را ایجاد می‌کنن. بعد از هر بار استفاده از این اسفنجها آن را به طور کامل بشویین و برای بار بعدی خشک کنین تا مکانی برای تجمع باکتریها نباشن.
  • مقداری از مایع شامپو را بسته به نیاز خود روی اسفنج بریزین و آن را با دست ماساژ بدین تا شروع به کف کردن کنه. به آرامی اسفنج را روی تمام بدن خود بکشین. در صورت استفاده از شامپوهای حاوی اسکراب آن را زیاد روی پوست خود نکشین.

آیا استفاده از شامپو مو به جای شامپو بدن مناسبه؟

از اونجا که تمامی محصولات شوینده بدن اعم از مو، صورت، بدن، دست و صورت همگی دارای ساختارهایی نزدیک به هم و قدرت شویندگی و پاک کنندگی هستن، اما با این تفاوت که ساختار و قدرت شویندگی آنها با هم کاملاً متفاوت هست، نمی‌توان به راحتی آنها را جایگزین همدیگر کرد. شامپو بدن قدرت شویندگی قویتری نسبت به شامپوهای موی سر داره و نمی‌توان از شامپوی بدن جهت شستشوی موی سر و صورت استفاده کرد، مگر این که محصولاتی که خود ذکر کرده باشن برای شستشوی صورت مناسب هستن.

  • از اونجا که این شامپوها برای شستشوی چربی و آلودگیهای سطح پوست بدن طراحی شدن و اسیدیته بیشتری نسبت به شامپوی مو سر دارن و شامپوهای موی سر نیز حاوی ترکیباتی جهت تقویت ریشه مو هستن، برای شستشوی موها مناسب نیستن. اما می‌توان از شامپوهای معمولی و موی سر برای شستشوی بدن استفاده کرد، به این معنی که اگر در صورت نیاز چنین چیزی پیش بیاید، آسیبی به پوست نمی‌رساند.

شامپو بدن مناسب کودکان و بزرگسالان

 مکانیسم بدن کودکان و بزرگسالان متفاوت هست، تأثیر شامپو بدن روی هر فردی نیز می تونه متفاوت باشه. خانمها و کودکان دارای پوست نازکتر و حساستری نسبت به آقایان هستن و میزان جذب و تأثیرگذاری مواد موجود در آنها روی پوست این افراد نسبت به آقایان بهتر و بیشتر هست.

افرادی که دارای پوستهای بسیار حساس و ملتهب هستند، می‌توانند از شامپو بدن بچه استفاه کنن

اما برعکس این ماجرا برای کودکان اصلاً توصیه نمی‌شه، زیرا شامپوهای مخصوص بزرگسالان دارای قدرت بیشتری نسبت به محصولات کودکانه هست و موجب خشک شدن پوست ظریف و حساس آنها می شه.

معرفی چند برند برتر شامپو بدن

  • شامپو بدن داو (Dove)
  • درماکلین (Derma Clean)
  • شون (Schon)
  • فابریگاس (Fabregas)
  • شامپو بدن بنسر مدل Black مخصوص آقایان
  • خصوص آقایان AXE
  • شامپو بدن مخصوص بانوان سینره (Cinere)

سخن آخر

در سالهای اخیر شامپوهای بدن مناسبترین گزینه برای جایگزینی شوینده‌هایی چون صابونهای جامد هستن. اگر به سلامت پوست خود اهمیت میدین، محصولاتی سازگار با پوست خود که بر پایه مواد طبیعی و حاوی روغنهای گیاهی چون زیتون، نارگیل و آرگان باشند را خریداری کنین.

امیدواریم در دوشیزه با مقاله خرید عمده شامپو بدن از گناوه به پاسخ سوالهایتان رسیده باشین

از توجه شما متشکریم.