تفاوت بالم لب و تینت لب چیه؟

آیا تا به حال ترک لب داشتید؟ جالب نیست و مهم نیست 8 ساله یا 87 ساله باشید. مومیایی کردن، بدون شک، مراقبت از پوست ضروری است. اما، بالم لب در مقابل Chapstick، کدام بهتر است؟ و چه تفاوتی دارد؟تفاوت بالم لب و تینت لب چیه؟

خرید عمده لوازم آرایشی

بالم لب چیه؟

بالم لب که صدها سال پیش برای تسکین پوست خشک و تحریک شده روی دهان و اطراف دهان اختراع شده، همانطور که از نامش پیداست، برای تسکین علائم و درمان ترک‌خوردگی لب‌ها برای حفظ سلامت لب‌ها طراحی شده هست.

چپستیک چیه؟

خود ChapStick یه برند مومیایی کننده لب هست که توسط پزشک چارلز براون فلیت در دهه 1880 اختراع شده. این شخصی بود که پشت فرم چوبی از بالم لب بوده.

از آنجایی که این محصول به یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین محصولات بالم لب شناخته شده در سطح جهانی تبدیل شده هست، اصطلاحات “بالم لب” و “چپستیک” قابل تعویض هستن.

برای زمینه، بالم لب و ChapStick دو محصول قابل تشخیص در نظر گرفته میشن: یکی نام گروه محصول و دیگری برندی هست که فرمی از محصول مذکور رو به فروش می رسانن.

تینت لب چیه (و چه تفاوتی با رژ لب و برق لب داره)؟

رژ لب ها و برق لب ها حاوی موم ها و روغن ها هستن که باعث میشه آن ها لیز بخورن و از روی لب های شما سر بخورن. از طرف دیگر، رنگ لب معمولاً یه پایه مایع یا ژل داره، گاهی اوقات حتی یک بافت موس. در داخل این پایه رنگدانه هایی وجود داره که مدت ها پس از تبخیر پایه آبکی به لب ها می چسبن.

معنی آن این هست که رنگ های لب تکان نمی خوره و در تمام طول روز ماندگار میشه. نیازی به لمس کردن و هیچ علامت رژ لب پررنگی روی فنجان قهوه یا لیوان شراب شما نیست. به خصوص در ماه های تابستان محبوب خیلی هست. و بسته به سایه، رنگ‌های لب ظاهر طبیعی‌تری نسبت به رژ لب میدن و در عین حال به لب‌ها شادابی و رنگ ماندگاری می‌بخشن. (همچنین این یه گزینه مقرون به صرفه تر و خیلی کم دردسرتر از آرایش لب دائمی هست، جایی که رنگ لب اساساً روی لب ها خالکوبی میشه، چیزی که برای مدتی در کره وجود داشت.)

در حالی که رنگ‌های لب اصلی کمی خشک می‌شدن، امروزه اکثر برندهای آرایشی مواد مرطوب‌کننده رو اضافه میکنن تا لب‌ها رو در تمام طول روز نرم و هیدراته نگه دارن. و از آنجایی که رنگ‌های لب دارای رنگدانه‌های زیادی هستن، کمی تا حدی زیاد میشه، بنابراین رنگ لب شما باید حداقل چندین ماه دوام داشته باشه.

بنابراین انواع مختلف تینت های لب چیه؟

وقتی صحبت از رنگ‌های لب به میان میاد، از آنجایی که شرکت‌های زیبایی با فرمول‌بندی‌ها و بافت‌های بیشتر و بیشتری عرضه میشن، ما از انتخاب رنج می‌بریم. در اینجا به تعدای از محبوب‌ترین انواع رنگ‌های لب اشاره می‌کنیم.

محبوب ترین نوع رنگ لب، رنگ لب مایع هست. اعمال اینها فوق العاده آسون هست. برای یه لب ، فقط از چوب دستی استفاده کنین تا لبه های داخلی لب ها رو بکشین و لب های خود رو چند بار به هم فشار بدید تا رنگ پخش شه. برای داشتن ظاهری نرم تر و پراکنده تر، رنگ رو روی قسمت های بیشتری از لب های خود اعمال کنین و لب ها رو چند بار به هم فشار بدید.

در اول، ممکن هست فکر کنین که استفاده از رنگ های مایع لب به دلیل قوام آبکی آن سخت هست. اما برای کاربرد آسون فقط این نکات رو دنبال کنین. در اول، قبل از استفاده از رنگ لب، یه بالم لب یا نوعی مرطوب کننده رو روی لب های خود بمالید. این باعث میشه لب‌های شما نرم‌تر شه تا رنگ مایع لب به سرعت خشک نشه. دوم، برای جلوگیری از زیاده‌روی در رنگ لب و ظاهری تقلبی، آن رو فقط روی لب پایینی خود بمالید و لب‌هایتان رو به هم فشار بدید. این کمک میکنه که رنگ لب به طور یکنواخت روی لب های شما پخش بشه. اگه بعد از استفاده از رنگ مایع لب، رنگ لب شما شروع به چروک شدن کرده، لب های خود رو با یه دستمال مرطوب پاک کنین تا رنگ اضافی برای ظاهری طبیعی تر از بین بره.

خرید عمده لوازم پوستی

بالم لب مرطوب کننده طبیعی با موم عسل

آه، برتز بیز، بهترین مومیایی موجود در بازار. فرموله شده با استفاده از پارابن، فتالات، SLS، یا پترولاتوم کاملاً صفر و تنها با مواد طبیعی، ارزش آن چند دلار اضافی را دارد تا لب‌های شما به غذایی که شایسته آن هست برسه.

موجود در طعم‌های مختلف، از موم زنبور عسل برتس با رنگ طبیعی گرفته تا عسل، توت‌فرنگی، نارگیل و انار، به راحتی میشه یکی رو انتخاب کرد که بوی خوبی داشته باشه.

انواع مختلف بالم لب چیست؟

لب های شما به رطوبت نیاز دارند، به خصوص در زمستان های بی رحم و تابستان های گرم. هر یک از این بالم لب ها رو امتحان کنید تا آن تسکین خیلی مورد نیاز رو دریافت کنین!

انواع مختلف بالم لب عبارتند از:

طعم دار
CBD یا روغن کنف
SPF
رنگی
پر کردن
ارگانیک. آلی
دارویی

طعم دار

با استفاده از یک بالم لب طعم دار احساس کنین که در حال خوردن خوراکی مورد علاقه خود هستید. شما می تونید انواع توت، وانیل، نعناع، ​​نارگیل، انبه و حتی طعم های خاص مثل کوکاکولا یا موهیتو را دریافت کنید. اینها معمولاً در مرطوب نگه داشتن لب های شما خوب نیستند، اما به عنوان هدیه یا به عنوان هدایای شرکتی زیبا هستن.

SPF

همانطور که با ضد آفتاب از پوست خود محافظت می کنید، باید از لب های خود محافظت کنید. به دنبال یک بالم لب با حداقل SPF 15 باشید و قبل از بیرون رفتن از آن استفاده کنید. شما میتونید از لب های خود در برابر علائم پیری محافظت می کنید و از ظاهر شدن آنها مثل آلوی خشک شده جلوگیری می کنید!

تینت بالم رنگی

اگه تمایلی به استفاده از رژ لب ندارین، بالم لب رنگی بهترین انتخاب بعدی هست. کمی رنگ به لب های شما می بخشه و در تصاویر عروسی یا رویدادهای بزرگ دیگه عالی به نظر می رسه.

دارویی

بالم لب های دارویی لازم نیست بارها و بارها استفاده بشه. در واقع، متخصصان پوست توصیه می‌کنن که فقط صبح‌ها، بعد از خوردن یا نوشیدن چیزی و قبل از رفتن به رختخواب، از بالم لب استفاده کنین.

در آخر

در آخر مقاله تفاوت بالم لب و تینت لب چیه؟ تا تفاوتهای بین بالم لب و تینت لب و انواع آن آشنا شدید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه باکیفیت ترین و بهترین محصولات روز دنیا رو برای شما با آسون ترین راه و مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده.نظرات خود رو برای ما کامنت کنید.