ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟

ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟خط چشم یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی چشم برای حالت دهی و زیبایی

بیشتر چشم‌هاست. پس برای رسیدن به این زیبایی باید در مرحله اول با انواع خط چشم آشنا بشین .

تا به حال براتون پیش اومده که هنگام انتخاب خط چشم کمی گیج بشین و ندونید کدام یک

برای شما مناسب‌تراست؟ یا انواع خط چشم چه تفاوت‌هایی دارن؟ مزایا و معایب انواع خط چشم در چیست؟

باید بگیم که در جای درستی هستین چراکه در این مقاله ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟ می‌خوایم، به معرفی

انواع خط چشم و مزایا و معایب اونها بپردازیم.

برای آشنایی با انواع خط چشم تا انتهای این نوشتار ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟ همراه ما باشید.

خط چشم

استفاده از خط چشم قدمت چندین ساله داره و از زمان مصر باستان و حتی قبل‌تر رایج بود .دوران مصر باستان خانم‌ها و حتی آقایان از چیزی شبیه به سرمه برای آرایش چشم‌ها و خط چشم استفاده می‌کردن.

در گذشته و زمان‌های بسیار دور خط چشم‌های پهن و ضخیم متداول‌تر بود و کمتر از انواع خط چشم ساده و باریک استفاده می‌شد.

در دوران مصر باستان خط چشم از ترکیب موادی مانند آنتیموان و کانی مس فراهم می‌شد و مردم اون اعتقاد داشتن خط چشم اونها رو از چشم بد و بلا دور میکنه. 

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی چهره دارن

چشم‌ها نقش مهمی در زیبایی چهره دارن و استفاده از ابزارهای آرایشی مناسب مانند خط چشم و ریمل مژه بر زیبایی و جذابیت چهره می‌افزاید. با استفاده از خط چشم می‌تونید حالت و مدل ‌چشم‌هاتون رو تغییر بدین و اونها رو به شکل دلخواه‌تون در بیارین. کشیدن انواع مدل خط چشم نیاز به تمرکز و دقت زیادی داره و استفاده از اون تقریبا سخت‌ترین و وقت‌گیرترین بخش آرایش است. 

 
اکثر خانم‌ها مهارت ترسیم خط چشم رو ندارن و اون رو کار غیر ممکن و محالی می‌دونند و در اغلب موارد از کشیدن اون صرف نظر می‌کنند. از اون‌جایی که خط چشم تاثیر زیادی در زیبایی و تغییر چهره داره، همه خانم‌ها باید بتونند از اون استفاده کنند و در زمان کوتاه انواع مدل خط چشم‌های متفاوت رو برای خودشون بکشن. ممکن است این تفکر که کشیدن خط چشم کاری غیر ممکن است برای بعضی‌ها تا حدودی درست باشه ولی با کمک یکسری تکنیک‌ها و رعایت اصول استفاده درست از خط چشم استفاده از این ابزار آرایشی برای‌تون آسان می‌شه. 


ما در این مطلب به شما آموزش کشیدن خط چشم، انواع مدل خط چشم، خط چشم دخترانه، خط چشم دانشجویی، انواع خط چشم ساده و اسان ترین راه برای خط چشم رو آموزش میدیم. در ادامه با ما همراه باشین تا بتونید در کمترین زمان زیباترین خط چشم‌ها رو بکشید.

انواع خط چشم به همراه مزایا و معایب آن

همانطور که در بالا گفتیم، انتخاب خط چشم به عوامل زیادی مثل شکل ظاهری چشم، پوست، مکان مورد نظر و حتی رنگی که از اون می‌خوایم استفاده نماییم، بستگی داره. در این بخش ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟ می‌خوایم انواع خط چشم‌ها رو به همراه مزایا و معایبشون به صورت مختصر توضیح بدیم:

خط چشم مدادی

خط چشم مدادی یا مدادچشم، از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین، خط چشم‌ها هست و برای افرادی که مبتدی هستن، بسیار راحت و آسان است. معمولا این خط چشم‌ها توسط تراش مخصوص تراشیده میشه و به جز روی پلک در قسمت داخلی چشم هم میشه از اونها استفاده کرد . مداد چشم، انواع مختلفی دارد مانند: پایه واکسی، سرمه‌ای، مدادهای پیچی مکانیکی و مداد چشم‌های پایه پودری.

معایب و مزایای استفاده از مداد چشم 

از مهم‌ترین مزایای استفاده از مداد چشم می‌توان به دودی کردن پشت چشم‌ها، پاک کنندگی آسان، مناسب برای افراد مبتدی و استفاده در داخل چشم اشاره نمود. مداد چشم به دلیل بافت نرم و کرمی خود به راحتی پشت پلک پخش می‌شه، پس گزینه خوبی برای زمانی است که احتیاج به محو کردن خط چشم دارین. اما این خط چشم رایج علاوه بر مزایا، دارای معایبی هم هست. عمده‌ترین معایب اون، نداشتن ماندگاری بر روی چشم و سیاه شدگی، ریزش بر روی چشم و احتیاج به استفاده از تراش است. البته بعضی از مدادهای چشم ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند.

خط چشم مایع

استفاده از خط چشم مایع، برای افراد حرفه‌ای پرکاربردتر است، چرا که به خاطر مایع بودن و وجود برس مویی، ترسیم خط چشم مایع به آسانی مداد چشم نخواهد بود. حالا اگر مبتدی هستید، باید تمرین‌های زیادی برای این مدل از انواع خط چشم انجام بدین تا با لرزش دست، با سیاه شدگی چشم مواجه نشید.

معایب و مزایای استفاده از خط چشم مایع

از مهمترین مزایای استفاده از خط چشم مایع  و دلیل استفاده از اون، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای آرایش‌های مجلسی، گربه‌ای و عربی است.
  • باعث پرپشت شدن مژه‌ها به هنگام کشیدن بر روی پلک چشم می‌شه.
  • خط چشم مایع دارای ماندگاری بالاتری نسبت به مداد چشم است.
  • هدف اصلی خط چشم مایع، رسم خطوط نازک و باریک است.
  • به هیچ عنوان بعد از خشکی ، بر روی اطراف چشم پخش نمی‌شه.

حالا نوبت به معایب خط چشم مایع اون می‌رسه که در زیر به اون اشاره می‌کنیم :

  • یکی از اصلی‌ترین معایب خط چشم مایع این است که فقط افراد حرفه‌ای می‌تونند از اون به درستی استفاده نمایند.
  • برای اینکه بر روی چشم نریزه باید مدتی رو صبر کنیم تا خشک شه.
  • اگر برس مویی اون جنس خوبی نداشته باشه کشیدن اون آسان نخواهد بود.
  • به آسانی قابل پاک شدگی نیست و گاهی وقات نیاز به محلول‌های پاک‌کننده مثل شیرپاک‌کن داره.

خط چشم ژله‌ای

یکی دیگه از انوع خط چشم، که طرفداران زیادی هم داره، خط چشم ژله‌ای است. البته این خط چشم‌های ژله‌ای، در ظروف کوچک نگه داری می‌شن و شما به هنگام استفاده می‌بایست از قلمو یا براش کوچک استفاده نمایید. یادتون باشه که استفاده از نوع خط چشم ژله‌ای آسان نیست و چون پایه کرمی داره ممکن است با لرزش دست، نتوان خط چشمی که مد نظر است، رسم کرد .

معایب و مزایای استفاده از خط چشم ژله‌ای

خط چشم ژله‌ای مانند دیگر انواع خط چشم دارای معایب و مزایایی است که مهمترین مزیت اون ، ترکیب شدگی با دیگر آرایش ها است و از دیگر مزیت‌های اون میشه به:

  • دارای حالت کرمی که برا ی سایه‌های غلیظ مناسب است.
  • دارای ماندگاری بسیار بالایی است.
  • کاربردی بسیار راحت‌تر و تمیزتر نسبت به دیگر خط چشم‌ها از جمله خط چشم مایع داره.

بعد از بررسی مزایا و ویژگی‌های مثبت خط چشم ژله ای/ کرمی، حالا نوبت بررسی معایب خط چشم ژله‌ای  می‌رسه که عمده‌ترین اونها عبارتند از:

  • به هنگام استفاده از اون باید قلموی مجزایی داشته باشیم.
  • مدت زمان زیادی نمی‌توان از این محصول استفاده کرد، چرا که سریع خشک می‌شه. برای جلوگیری از خشک شدگی اون سریع در اون رو ببندین.
  • این خط چشم برای افرادی که پوست خشک دارن مناسب نیست و باعث ایجاد خشکی بر روی پوست می‌شه.

خط چشم ماژیکی

خط چشم ماژیکی، تقریبا آخرین مدل از خط چشم است که برای زیباتر شدگی چشم‌ها می‌توان از اون استفاده نمود. این نوع خط چشم‌ها، به صورت ماژیک است و در دسته خط چشم‌های مایع قرار می‌گیره.

معایب و مزایای استفاده از خط چشم ماژیکی

خط چشم‌های ماژیکی هم مانند دیگر انواع خط چشم، دارای معایب و مزایایی هستن که انتخاب ما رو برای خرید یک خط چشم راحت‌تر می‌کنه. از مهمترین مزایای خط چشم ماژیکی می‌توان به استفاده راحت و آسان، ماندگاری بالا، و متناسب با هر نوع آرایشی اشاره کرد. از جمله معایب خط چشم ماژیکی می‌توان گفت که پاک‌کنندگی اون بسیار مشکل هست و به علت پایین بودن غلظت اون، باید از چند لایه بر روی پلک‌ها استفاده کرد.

نکته مهم: بجای استفاده از خط چشم، می‌توان از سایه چشم به همراه یک قلموی نوک تیز استفاده کنیم. یکی از مزایای استفاده از سایه چشم، استفاده آسان و تنوع رنگی اون است و از معایب اون می‌توان به  نداشتن ماندگاری بر روی چشم اشاره نمود.

به طور کلی خط چشم‌ها‌ به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • خط چشم مدادی
  • خط چشم مایع
  • خط چشم ژله‌ای

مواد تشکیل دهنده خط چشم

خط چشم‌ها هم مثل دیگر لوازم آرایشی فرمولاسیون مخصوص خود رو دارند و ترکیبات مختلفی برای ساخت اونا وجود داره. در همین چند دهه گذشته هم از مواد سمی مانند سرب در ساخت لوازم آرایشی استفاده می‌شد اما امروزه در محصولات اورجینال و اصل خبری از این مواد سمی نیست. پس توصیه می‌کنیم هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی برای سلامت خودتون هم که شده حتما به سراغ برندهای معروف و معتبر برید.

در ترکیبات اولیه همه مدل‌های خط چشم موجود در بازار سه فاکتور اصلی به کار رفته است که این سه فاکتور اصلی شامل موارد زیر می‌شه:

  1. ماده ورقه کننده
  2. ماده غلیظ کننده
  3. رنگدانه

ماده ورقه کننده: استفاده از این ماده در خط چشم باعث می‌شه که ترسیم خط چشم راحت شه چون یک لایه نازک و ظریف بر روی پوست جا می‌گذاره.

ماده غلیظ کننده: این ماده خودش از موادی مانند موم، صمغ و ژل‌های طبیعی به دست میاد و باعث بافت دار شدن و حجم دار شدن مایع خط چشم خواهد شد.

رنگدانه: این ماده همانطور که از اسمش هم مشخص است وظیفه رنگدهی رو بر عهده داره. تولید کنندگان به هنگام ساخت خط چشم، متناسب با رنگی که خواهان اون هستند از ترکیبات خاصی استفاده می‌کنند. مثلا برای رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای، اکسید‌ آهن و برای رنگ‌های روشن، دی اکسید تیتانیوم مورد استفاده قرار می‌گیره.

مدل خط چشم برای انواع چشم‌ها

چشم‌ها در زیبایی چهره تاثیر فراوانی دارن. دانستن نوع مدل چشم به شما کمک می‌کنه که آرایشی متناسب با مدل چشمتون انجام بدین و زیبایی خیره‌ای کننده‌ای به چهره خود ببخشید.

به زبان ساده تر بگیم که اگر انواع مدل خط چشم رو یاد بگیرید، ساده تر از هر زمان دیگری می‌تونید آرایش منحصر به فرد خود رو به رخ دیگران بکشید.

در صورتی که خط چشم خود رو درست و حرفه‌ای بکشین چشمانتون زیباتر، درشت‌تر، گیراتر و جذاب‌تر خواهند شد.

اگر میخواین یک خط چشم متفاوت داشته باشین و یا اگر به یک آرایش لایت طبیعی با خط چشم ساده علاقه دارید

تا پایان این مقاله ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟ همراه ما باشید تا شما رو با انواع مختلف خط چشم آشنا کنیم.

خط چشم برای چشمان درشت

از قدیم داشتن چشم‌های خیلی درشت نشانه زیبایی بود و هرگاه از زیبایی دختری صحبت می‌شد به چشمان درشت

وی هم حتما اشاره ای می‌شد. چشمان درشت خودشون زیبایی و جلوه خاصی دارن اما اگر می‌خواید این چشمان زیبا رو

زیباتر نشون بدین با ما در ادامه ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟ همراه باشید.

افرادی که چشم‌های درشت دارن بهتر است از مدل خط چشم‌های گربه ای و بالدار استفاده کنند. برای گیراتر شدن چشم‌ها توصیه می‌کنیم قسمت بالا و داخل پلک بالایی رو هم مداد بکشید.

خط چشم ساده برای چشم‌های گرد

همانطور که می‌دونید مدل خط چشم رو باید متناسب با مدل چشم‌های خودتون بکشید. ابتدا باید بدونید که مدل چشم هاتون چگونه است و پس از اون به سراغ مدل مخصوص خود برین .

اگر چشم‌های شما درشت و گرد است، خط چشمی که می‌کشید نباید چشم هایتان رو درشت‌تر و گردتر کنه بلکه باید سعی کنید تا جایی که می‌تونید چشم‌ها رو به حالت کشیده دربیارین.

برای کشیده تر شدن چشم لازم است روی خط مژه و روی لبه خارجی چشم مداد بکشید و اون رو کمی دنباله دار کنید.

خط چشم برای چشم‌های گرد:

  • خط چشم رو روی لبه خارجی چشم و دقیقا روی خط مژه بکشید.
  • در قسمت انتهایی خط چشم رو کمی پهن تر و دنباله دار کنید.

خط چشم ساده برای چشم‌های فاصله‌دار

اگر از جمله افرادی هستید که بین دو چشم و ابروی شما فاصله زیادی وجود داره، شما جزو این دسته به حساب می‌آیید. در هنگام ترسیم خط چشم به خاطر داشته باشید که لازم است تمرکز خود رو روی گوشه داخلی چشم بگذرین.

برای این کار کافیست در قسمت داخلی چشم از سمت بینی و مجرای اشک یک خط چشم نازک و تیز بکشید این کار کمک می‌کنه فاصله چشم‌ها کمتر شه.

بعد از اون که گوشه داخلی چشم رو کشیدید، داخل چشم‌ها رو مداد بکشید. توصیه ما این است روی قسمت خارجی چشم زیاد کار نکنید.

خط چشم برای چشم‌های فاصله دار:

  • در قسمت داخلی چشم خط چشم رسم شه.
  • روی قسمت خارجی چشم نیازی نیست کار شه.
  • از مداد چشم می‌توان برای قسمت پایین چشم بهره برد.

خط چشم برای چشمان نزدیک به هم

اگر چشمانی نزدیک به هم دارید باید سعی کنید به کمک آرایش و خط چشم فاصله چشم‌ها رو کمی بیشتر کنید. برای این کار باید تمرکز خود رو روی گوشه خارجی چشم‌ها بگذارید دقیقا برعکس چشمان دور از هم!

پیشنهاد ما به شما این است که خط چشم رو کشیده‌تر کنید تا فاصله بین چشم‌های شما بیشتر شه. حواستان باشه که قسمت داخلی یا همان مجرای چشم رو با خط چشم نکشید چون چشم‌ها رو به هم نزدیک تر خواهد کرد.

مدل آرایش چشم‌های نزدیک به هم:

  • خط چشم رو پشت پلک چشم بکشین و در قسمت انتهایی دنباله دار کنید.
  • سعی کنید خط چشم رو به ‌صورت افقی و با کشیدگی بیشتر رسم کنین تا چشمانتون جذاب‌تر دیده بشن.
  • گوشه داخلی چشم رو هم کمی با سایه یا مداد روشن، روشن تر کنید. رنگ روشن باعث ایجاد خطای دید میشه و فاصله رو بیشتر نشان می‌دهد.

خرید عمده محصولات آرایشی

آموزش ترسیم خط چشم برای چشمان ریز

اگر چشم‌های شما ریز و کوچک است باید به کمک خط چشم سعی کنید چشمانتون رو درشت‌تر نشون بدین. برای این کار لازم است خط چشم خود رو پهن‌ بکشید. خط چشم پهن کمک می‌کنه چشم‌ها بزرگتر ظاهر بشن. به همین خاطر خط چشم‌های باریک برای چشم‌های گرد و درشت پیشنهاد می‌شه تا چشم‌ها رو کوچکتر نشون بده .

برای چشمان ریز و کوچک خط چشم رو باید از قسمت پشت پلک چشم تا قسمت داخلی چشم بکشید. توجه کنید که گوشه‌های خارجی چشم باید خط پهن‌تر و ضخیم‌تری نسبت به گوشه‌های داخلی داشته باشه.

خط چشم برای چشم‌های ریز:

  • خط چشم برای چشم ریز باید پهن‌تر کشیده بشه.
  • توصیه می‌کنیم از خط چشم مایع به‌ جای مداد چشم برای چشمون ریز استفاده شه.

خط چشم برای تک پلکی‌ها

شاید اولین سوالی که براتون پیش بیاد این است که تک پلکی به چه نوع چشمانی گفته می‌شه؟!

تک پلکی‌ها کسانی هستن که وقتی چشمانشون رو باز نگه می‌دارن فقط یک پلک اونها مشخص است.

این افراد برای کشیدن خط چشم ابتدا باید یک خط چشم بسیار باریک در قسمت داخلی چشم از بالا بکشن

و هر چه به انتهای چشم نزدیک تر میشن ، خط چشم رو پهن تر کنند.

به یاد داشته باشین هر چه خط چشم در انتهای چشم پهن‌تر باشه چشم‌ها زیباتر و گیرا تر و درشت‌تر خودنمایی می‌کنن.

خط چشم تک پلکی‌ها:

  • در گوشه داخلی و قسمت مجرای اشک خط چشم بسیار نازک ترسیم بشه.
  • در قسمت انتهای چشم خط چشم رو پهن تر باید کرد. این کار چشم‌ها رو درشت تر می‌کنه.

مدل خط چشم ساده برای پلک‌های دارای افتادگی

افرادی که پلک دارای افتادگی دارند زمانی که چشمای خودشون رو باز می‌کنن خط چشمی که کشیدند پشت پلکشون پنهان می‌شه. این افراد برای جلوگیری از این مشکل باید خط چشم خود رو پهن بکشن.

اگر شما هم از اون دسته افرادی هستید که افتادگی پلک دارید توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان در قسمت پایین چشم خود از خط چشم استفاده نکنید چون چشم رو کوچک تر نشون میده.

خط چشم برای پلک‌های دارای افتادگی :

  • خط چشم رو فقط در قسمت بالای چشم به صورت پهن و کلفت بکشید.
  • از سایه چشم حتما استفاده کنید تا جلوه چشمتون بیشتر شه.

خط چشم برای چشم‌ بادامی‌ها

چشمای بادامی زیبایی خاص خود رو دارن و به صورت طبیعی دارای کشیدگی هستن. اگر چشمان بادامی دارین و می‌خواید کشیدگی چشم رو بیشتر کنید باید روی قسمت دم و دنباله خط چشم کار کنید.

برای ترسیم خط چشم روی چشم بادامی لازم است ابتدا یک خط چشم باریک در قسمت داخلی چشم از بالا بکشید و سپس اون رو تا انتهای چشم ادامه بدین.

هر چه به انتهای چشم نزدیک تر می‌شین خط چشم رو کمی پهن کنین و اون رو مقداری دنباله دار بکشین.

مراحل خط چشم برای چشم‌های بادامی:

  • خط چشم رو در ابتدای چشم باریک بکشید.
  • هر چه به انتهای چشم نزدیک تر میشین خط چشم رو پهن تر و کشیده تر کنید.

اگر می‌خواید آرایش‌ لایت داشته باشید از مداد چشم و اگر می‌خواید آرایش حرفه‌ای انجام بدین از خط چشم مایع استفاده کنید.

مدل خط چشم برای چشم‌های گودرفته

اگر چشمان گود رفته‌ای دارید توصیه اکید ما این است که به‌ هیچ‌ عنوان از مداد سیاه یا سرمه برای مشکی کردن داخل چشم‌هاتون استفاده نکنید. سیاه کردن قسمت داخلی چشم‌ها باعث می‌شه چشمانتون تیره تر و گود تر به نظر بیایند.

برای آرایش این مدل چشم‌ها اول لازم است اگر تیرگی زیاد است،این تیرگی به کمک یک کانسیلر خوب مخفی بشه

سپس به سراغ خط چشم رفت. برای ترسیم خط چشم باید دقت کنید که یک خط نازک و ظریف پشت چشمتون بکشید. در آخر برای این که چشمان جذاب تری داشته باشین از سایه‌های رنگ روشن برای درشت‌تر نشون دادن چشم‌ها استفاده کنید.

نکته مهم:

برای چشم‌های گود رفته بهتر است از خط چشم مایع استفاده کنید زیرا از تیره شدگی بیش از حد چشم‌ها جلوگیری می‌کند.

خط چشم ساده برای چشم‌های گودرفته:

  • یک خط چشم باریک و ظریف پشت پلک بکشید.
  • به هیچ عنوان چشم‌ها رو بیش از حد مشکی نکنید.
  • بهتر است از مداد چشم استفاده نشود و به جای اون از خط چشم مایع کمک گرفت.

آموزش خط چشم ساده برای چشم‌های پف‌دار

در صورتی که پلک چشم و زیر چشمتون حالت پف‌دار است باید خط چشم رو طوری بکشید که این مسئله رو کم رنگ تر نشون بده. برای این کار کافیست یک خط چشم پهن رو از ابتدای چشمتون تا انتها بکشید و هر چه به انتها و گوشه خارجی چشم نزدیک تر میشین سعی کنید خط چشم رو پهن‌تر بکشید. البته توصیه می‌کنیم خط چشم رو بیش از حد دنباله دار نکشین چون جلوه خوبی نخواهد داشت.

نکته مهم در رابطه با خط چشم ترسیم چشمان پف دار این است که تا جایی که می‌تونید خط رو روی مژه‌هاتون بکشید، چون این کار مانع از پف‌دارتر شدن چشم‌ها خواهد شد.

مدل خط چشم ساده چشم‌های پف‌دار:

  • خط چشم پهن از ابتدا تا انتهای چشم دقیقا روی بن مژه‌ها بکشید.
  • خط چشم رو در قسمت انتهایی چشم پهن تر کنید.

خط چشم برای چشمان خیلی درشت و برجسته

در صورتی که چشمان خیلی درشتی دارین به طوری که مردمک چشمتون باعث میشه چشمانی برجسته و به اصطلاح از حدقه بیرون داشته باشین باید خط چشم خود رو به‌ شکلی بکشید که قدری چشم‌های شما رو گودتر و تورفته تر نشون بده. این مسئله باعث می‌شه زیبایی چشمانتون چندین برابر شه.

برای آرایش چشمای خیلی درشت کافیست ابتدا یک خط چشم پهن پشت پلک ترسیم بشه و به کمک سایه‌های تیره، چشمان رو کمی کوچک تر و تو رفته تر نشون داد.

مدل خط چشم ساده برای چشم‌های خیلی درشت:

  • از ابتدا تا انتهای چشم یک خط چشم پهن رسم بشه.
  • لازم است با استفاده از سایه‌های تیره چشم‌ها رو کوچکتر و فرو رفته تر نشون داد.

ترسیم خط چشم برای چشم‌های گربه‌ای

داشتن چشم‌های گربه‌ای باعث خاص شدن چهره فرد می‌شه. این مدل چشم، زیبایی خاص و منحصر به فرد خود رو داره. چشمای گربه‌ای بدون خط چشم هم کشیدگی و زیبا هست و احتیاجی به آرایش ندارند. اما اگر از اون دسته افرادی هستید که دوست دارید با آرایش زیبایی چشمانتون رو دو چندان کنید، ما به شما کمک می‌کنیم که مدل خط چشم مخصوص خودتون رو پیدا کنید.

نکته‌ای که مهم است بگیم این است که چشم بادامی با چشم گربه‌ای متفاوت است.

خیلی افراد هستند که این دو مدل چشم رو یکی می‌دونند در صورتی که باید بدونید چشم بادامی‌ها چشم‌هاشون ریز و کوچک است در حالی که چشم گربه‌ای ها چشمانی درشت و کشیده دارند.

پس مدل خط چشم این افراد با هم متفاوت است.

افراد دارای چشم گربه‌ای باید پشت پلک چشم خود رو از ابتدا با یک خط چشم باریک بکشند و از میانه چشم، خط چشم خود رو کمی پهن‌تر کنند. این روش ترسیم خط چشم باعث زیباتر نشون دادن چشم‌های گربه‌ای خواهد شد.

مدل خط چشم برای چشم‌گربه‌ای:

  • خط ابتدای چشم‌ها تا وسط پلک باریک ترسیم بشه.
  • از وسط چشم خط پهن‌تر میشه و حالت چشم‌ها به صورت کشیده دربیاید.

خط چشم ساده

حالا که با انواع مدل‌های مختلف خط چشم برای هر چشمی آشنا شدین، قصد داریم شما

را در ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟ با یک مدل خط چشم ساده که تقریبا به هر مدل چشمی میاد، آشنا کنیم.

آموزش مرحله به مرحله یک خط چشم دخترانه ساده:

  1. انتهای چشم یک خط کج به سمت دم ابرو بکشید.
  2. به کمک قلم مو حالت هشتی شکل رو به خط چشم بدید.
  3. از ابتدای چشم خطی بکشید و اون رو مدل هشتی انتهای چشم وصل کنید.
  4. در آخر داخل خط چشم رو پر کنید و به مژه‌هاتون ریمل بزنید.

مراحل ترسیم خط چشم

1. انتخاب خط چشم مایع مناسب

خط چشم‌های مایع در دو نوع نوک ماژیکی و نوک مویی موجود می‌باشن.
نوع نوک ماژیکی این مدل سری شبیه به یک ماژیک داره و نوع دیگر اون نیز سری شبیه به قلمو یا برس لاک ناخن داره که می‌تونید هرکدام از این مدل‌ها رو که علاقمند هستین یا کار با اون براتون راحت‌تر است انتخاب کنین و آرایش چشم خود رو آغاز کنید!

2. آماده سازی چشم‌ها

بهتر است که قبل از هر چیز، از یک پرایمر آرایشی مخصوص چشم استفاده کنید.
استفاده از خط چشم یک قدم دوم یا میانی در آرایش چشم است که باید بعد از سایه چشم و قبل از ریمل انجام شه. پس اگر قصد استفاده از سایه چشم رو دارید ابتدا از سایه چشم استفاده کنین و بعد در مرحله دوم سراغ خط چشم برید و در مرحله نهایی نیز با انجام ریمل آرایش چشم خود رو به پایان برسونید.

 3. چشمان خود را نبندید

بستن چشم در هنگام استفاده از لوازم آرایشی چشم مانند سایه و خط چشم به صورت، غریزی است. اما وقتی زمان ترسیم خط چشم کاملاً چشم خود رو ببندید، توانایی ترسیم خط مستقیم رو از دست می‌دید.
می‌توانید چشمانتان را نیمه باز نگه دارید ولی در صورت امکان چشمانتان باز باشد. تا جایی که می‌توانید سعی کنید آرام و ریلکس باشید تا طرح شما صاف و تمیز از آب درآید.

4. در موقعیت مناسب قرار بگیرید

بزرگترین مشکل در استفاده از خط چشم‌های مایع نداشتن یک دست ثابت و بدون لرزش است، که سبب ایجاد خط چشمی موج دار و ناهموار میشه. درواقع راحت بودن حالت دست، یکی از مهم‌ترین عوامل استفاده از خط چشم‌های مایع است.
برای برطرف کردن این مشکل، آرنج خود رو برای ثابت ماندن و جلوگیری از لرزش بر روی یک میز قرار بدین و دست خود رو نیز روی گونه خود قرار بدین و همچنین برای داشتن تمرکز زیاد بر روی کار خود اگر قادر هستید، به جای استفاده از یک آینه بزرگ، یک آینه دستی کوچک رو در دست مخالف خود نگه دارین تا بتونید طرح خود رو از نزدیک و راحت‌تر ببینید.

نکته: اگر تازه کار هستین انجام این کار را با یک مداد شروع کنین و طرح اولیه رو بکشید. سپس برای بهتر شدن کار، طرح خود رو با خط چشم مایع پر رنگ‌تر کنید.

5. ترسیم یک ردیف نقطه یا خط کوتاه

هنگام استفاده از خط چشم‌های مایع، از ترسیم یک خط واحد و طولانی خودداری کنید، مگر اینکه یک آرایشگر ماهر باشید زیرا انجام این کار شانس شما رو برای داشتن یک طرح موج دار و ناهموار افزایش میده.
در عوض، با رسم نقاط کوچک یا خط‌های کوچک با فواصل یکسان در امتداد چشم و سپس وصل واتصال اون نقاط به یکدیگر خط چشمی زیبا و بدون موج خواهید داشت.
نکته: این کار برای افرادی که مبتدی هستند و لرزش دست دارن و ترسیم خط چشم برایشان دشوار است گزینه مناسبی می‌باشد.

6. خط خود رو صاف کنید.

اگر احساس کردید که قسمت بالای طرح شما کمی ناهموار دیده می‌شهو یا بین خط تیره‌ها فضای باز وجود داره،

دست خود رو ثابت نگه دارید و یک خط نازک رو در امتداد لبه بالایی خط چشم بکشین تا طرحی صاف‌تر ایجاد کنید.
این کار رو برای لبه زیرین چشم و بالای مژه‌ها نیز انجام بدین تا اگر فضای بازی بین مژه‌ها و خط چشم شما وجو داره، پر شه.

7. کامل کردن انتهای بیرونی خط چشم

برای زیبا و کشیده تر دیده شدن چشمها خط چشمی که میکشید باید دنباله دار باشه.
کشیدن خط چشمی زیبا و دنباله دار شاید کمی سخت باشه، ولی با استفاده از وسایلی مانند نوار چسب به راحتی می‌توانید این کار رو انجام بدین.
مراحل انجام کار:

  • مقداری از نوار چسب رو بریده و اون رو روی دست خود چند بار بچسبونید، تا قدرت چسبندگی اون کم شه.
  • نوار چسب رو از زیر گوشه خارجی خط مژه پایین پلک با زاویه ای به سوی گیجگاه بچسبونید.
  • طرح خود رو از وسط خط مژه بالای پلک شروع کنین، چرا که از اون نقطه به بعد باید خط چشمتون پهن تر کشیده شه.
  • از نوار چسب همانند یک خط کش صاف استفاده کنید و در طول اون طرح مد نظر خود رو بکشید.
  • بعد از اتمام مراحل کار نوار چسب رو به آرامی بردارین.
8. آرایش خود رو تمام کنید.

با اتمام خط چشم، ریمل مژه و ابرو و مراحل دیگر آرایشتون رو انجام بدین و در نهایت برای پاک کردن خطاهای آرایشی که ممکن است در زیر چشمان شما ریخته باشه از یک برس بزرگ استفاده کنید.

سخن پایانی

خط چشم‌ها تنوع زیادی از نظر بافت و رنگ دارن. خط چشم ماژیکی موادی شبیه به خط چشم مایع دارن با این تفاوت که برای استفاده از اونها احتیاج به قلم مویی ندارین. با سر ماژیکی محصول به راحتی می‌تونید خط چشم بکشید. نکته دیگر مربوط به ضد آب بودن یا نبودن خط چشم‌ها است. خط چشم‌های ضد آب دوام بالایی دارن و در برابر رطوبت و تعریق مقاوم هستن. امیدوارم که بعد از خوندن این مقاله ترفند کشیدن خط چشم مایع چیه؟، با انواع خط چشم و مزایا و معایب اونها به خوبی آشنا بشین و بتونید بهترین انتخاب رو برای خود داشته باشین. شما تجربه‌ای در مورد استفاده از خط چشم دارید؟ تجربه و نظر خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.