بی بی کرم چیه و چطوری استفاده کنیم؟

بی بی کرم چیه و چطوری استفاده کنیم؟بی‌بی کرم که با عنوان بالم زیبایی (Beauty Balm) یا بالم ضد لک (Blemish Balm) شناخته میشه ، یک کرم آرایشی است که با هدف آبرسانی و مقابله با پیری پوست تولید میشه و از ویژگی محافظت‌کنندگی در برابر آفتاب نیز برخوردار هست. اگر از مناسبی این محصول برای پوست‌تون مطمئن نیستین، با ما در بی بی کرم چیه و چطوری استفاده کنیم؟ همراه باشید تا از مزایا و کاربردهای BB کرم آگاه بشین.

بی بی کرم چیست؟

BB مخفف Beauty Balm یا Blemish Balm است که به معنی بالم زیبایی یا کرم زیبایی هستن. شما با استفاده از

بی بی کرم دیگر نیازی به کرم ضد آفتاب، پرایمر، کرم پودر و کانسیلر ندارین به همین دلیل در مواقعی که عجله دارین و زمان کافی برای آرایش کردن ندارین می تونین زمان خود رو نصف کنید.

بی بی کرم‌ها از محصولات مراقبتی و آرایشی به حساب میان و از پوست شما محافظت می‌کنن. این نوع کرم برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ در کشور آلمان تولید شد.

بی بی کرم‌ها گاهی دارای ویتامین‌های مغذی و مفید برای پوست هستن که پوست رو به خوبی تغذیه می‌کنن و

در برابر نور خورشید از صورت شما محافظت مبکنه همچنین به آبرسانی پوست صورت، کمک زیادی می‌کنن.

بی بی کرم‌ها برای چه پوستی مناسب هستند؟

بی بی کرم‌ها برای همه پوست‌ها از جمله پوست‌های چرب و خشک مناسب هستن. این نوع کرم پوشش دهی طبیعی‌تری نسبت به کرم پودر به وجود میاره . طیف رنگی بی بی کرم‌ها خیلی محدود تر از طیف رنگی کرم پودر هستن. به علت اینکه بی بی کرم‌ها تخصص زیادی ندارن پس نمی تونین فقط از این نوع کرم برای درمان مشکلات پوست خود استفاده کنین. اگر پوست شما دارای آکنه، جوش و لک است و دور چشم شما حالت تیرگی داره بهتر است از کرم پودرها و محصولات آرایشی قوی‌تر جهت رفع این مشکلات استفاده کنین.

خرید عمده محصولات ارایشی و بهداشتی

عوامل موثر در انتخاب BB کرم

همانطوری که بیان کردیم BB کرم یکی از بهترین کرم‌هایی به شمار میره که شما از اونها در هر شرایطی می تونین استفاده کنید، ولی به عواملی که در انتخاب اون تاثیر داره نیز باید توجه داشته باشین که اونها عبارت است از:

نوع پوست

هر پوستی نیازهای متفاوتی داره و زمانی که BB کرم میخواد زیبایی شما رو کامل تر کنه، باید بهترین و مناسب‌ترین

کرم رو برای پوست خود انتخاب کنید و این مسئله در واقع بسیار مهم است. اگر پوست شما از اون دسته

پوست های خشک به شمار می‎ره باید نوع انتخابی کرم شما به گونه‌ا‌ی باشه که آبرسانی پوست شما رو به بهترین

نحو ممکن انجام بده.

کرم‌هایی که برای پوست خشک مورد استفاده قرار می‌گیرن فرمول نرم کننده هم باید داشته باشن تا از این طریق رطوبت مورد نیاز پوست رو تامین کنین . زمانی که شما از BB کرم استفاده کنین مواد آرایشی دیگه روی پوست شما به خوبی حفظ میشن و بعد از اینکه اونها رو استفاده کنید پوست بسیار نرم تر و شفاف تر میشه.

خرید عمده محصولات آرایشی

اگر پوست شما از جمله پوست‌های چرب هست و یا اینکه ترکیبی است باید به دنبال BB کرم مخصوص باشید تا از این طریق میزان چربی پوست شما به خوبی کنترل بشه . محصولاتی که بدون چربی است برای پوست شما بسیار مناسب تر هستن و به همین دلیل باید با پزشک مشورت کنید تا بهترین نوع اون رو برای پوست شما معرفی کنه.

محصولات این کرم که برای پوست چرب توصیه میشه از براقیت پوست شما جلوگیری می‌کنه و ظاهری مات رو به پوست شما میده.

جوش‌های صورت و منافذی که در صورت وجود داره به وسیله BB کرم به خوبی پوشانده میشه و رنگ پوست رو یکسان میکنه.

درجه بندی و SPF

هر یک از انواع بی بی کرم که شما خریداری و تهیه می‌کنین دارای SPF هستش. این ویژگی که در کرم ها وجود داره موجب میشه شما بتونین از اونها در برنامه روزانه خود استفاده کنین. در واقع با این برنامه ریزی شما می تونین از لوازم‌های آرایشی و کرم‌های ضد آفتاب خود به طور جداگانه استفاده نمایید، چرا که بی‌بی کرم ها یکی از کرم‌های زیبایی چند منظوره به شمار میره.

همچنین باید بدونین نواقصی که در پوست شما وجود داره با این کرم ها به خوبی پوشانده میشه . اگر پوست شما روشن است باید از کرم‌هایی که SPF آنها بالای 30 استفاده کنید و اگر پوست شما تیره هست باید از کرم هایی که SPF آنها 15 است استفاده کنین تا از پس لک شدن پوست شما جلوگیری شود.

رنگ پوست

یکی از عوامل مهمی دیگری که در انتخاب BB کرم بسیار مهم است رنگ پوست شما هست. در واقع شما باید به خوبی بدونین برای زیبایی صورت خود به کرم مناسبی که با رنگ پوست تان هماهنگی داشته باشه نیاز دارین.

بر همین اساس است که تولید کنندگان bbکرم این کرم ها رو در رنگ های متنوع تولید می‌کنن و پوست به هر یک از رنگ‌های اون که نیاز داشته باشه باید استفاده کنه.

چرا باید از بی بی کرم استفاده کنیم؟

بی بی کرم‌ها ترکیبات زیادی دارن و برای استفاده روزمره، محصولات چندمنظوره ای به حساب میان. این کرم‌ها به راحتی و سادگی جذب پوست میشن و برای سلامتی پوست مفید هستن. بی بی کرم‌ها دارای خواص ضد آفتابی، درمانی و مرطوب کنندگی هستن و پوشش دهی نسبتاً خوب و در سطح متوسطی رو برای پوست ایجاد می‌کنن. BB کرم‌ها باعث درخشش و شفافیت پوست هم میشن.

فواید استفاده از بی بی کرم

  • کوچک کردن منافذ پوست
  • کنترل چربی
  • اصلاح ناهمواری‌های پوست
  • دارای SPF جهت حافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • خاصیت روشن کنندگی پوست
  • دارای خواص آب‌رسان و مرطوب کننده
  • روشن کردن لک‌ها

تفاوت بی بی کرم با کرم مرطوب کننده رنگی

بی بی کرم‌ها فراتر از مرطوب کننده‌های رنگی هستن چراکه دارای خواص مراقبتی هم هستن و به خوبی از پوست شما محافظت می‌کنن اما مرطوب کننده‌های رنگی یک رنگ نسبتاً ملایمی رو جهت پوشش دهی صورت به وجود میارن .

تفاوت بی بی کرم و پرایمر

پرایمر رو معمولاً بعد از استفاده از مرطوب کننده و قبل از اینکه از کرم پودر استفاده کنن، می‌زنن تا منافذ پوست رو ببندد و آرایش، مدت زمان طولانی‌تری رو روی پوست بمونه. شما می تونین بی بی کرم رو جایگزین پرایمر کنین.

تفاوت بی بی کرم و کانسیلر

معمولاً کانسیلرها پوشش دهی بیشتری نسبت به کرم پودر دارن و زمانی که احساس کردین بی بی کرم‌ها پوشش خوبی رو ایجاد نکردند می تونین از مقداری کانسیلر نیز استفاده کنید.

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم چیست؟

CC کرم یک اصلاح کننده رنگ است و برای اینکه قرمزی یا زردی و یا لک‌های موجود روی پوست شما رو بپوشونه انتخاب بهتر و مناسب‌تری است. سی سی کرم مانند بی بی کرم دارای بافت سبک است اما قدرت پوشانندگی بهتری نسبت به بی بی کرم داره چراکه دارای ترکیبات ضد پیری از جمله آنتی اکسیدان و کلاژن هستن. البته استفاده از هردوی این کرم‌ها اساس و پایه بسیار خوبی برای آرایش شما هستن و بهتر است قبل از آرایش مقداری از این کرم‌ها استفاده کنین. این دو کرم دارای قدرت نرم کنندگی فوق‌العاده ای هم هستن.

طرز استفاده از بی بی کرم

همانطوری که گفتیم BB کرم پوشش دهی بسیار مناسب و عالی داره و در واقع به دلیل یکدستی پوست صورت از

اون استفاده بسیار زیادی میشه . به طور مثال باید بدونین زمانی که پوست‌تون دارای جوش و یا آکنه ای میشه، استفاده از یک کرم که بتونه تمامی قسمت‌های صورت شما رو یکرنگ کنه بسیار ضروری هست.

در واقع رنگ جوش ها و آکنه ‎ها با پوست متفاوت هستن و به همین دلیل باید از کرم مناسبی استفاده کنین تا

رنگ پوست شما با اون جوش ها یکسان بشه.

استفاده از بی بی کرم تنها در اون قسمت از پوست که رنگ متفاوت داره نمی شینه ، بلکه باید اون رو به تمامی

نواحی پوست خود بزنید و سپس آرایش کنید تا پوست شما درخشان تر بشه .

شما باید BB کرم رو به وسیله برس آرایشی به خوبی در سطح پوست خود پخش کنید، البته با انگشتان خود هم

می تونین این کرم رو روی صورت خود پخش کنین. شما باید بدونین برس آرایشی برای اینکه این کرم به خوبی

روی پوست شما بخوابه بهترین انتخابی هست که می تونین داشته باشین، چرا که این برس ها به خوبی میتونه

کرم رو در سطح پوست پخش کنن.

برخی از افراد که از دست برای پخش کردن این کرم استفاده می‌کنن، در این کار بسیار ماهر هستن، ولی باید

بدونین استفاده از کرم مزیت‌های بسیار بیشتری داره. اگر میخواین بی بی کرم خود رو با برس روی پوست

خود بزنین ، باید هفته ای یکبار اون برس رو به خوبی شستشو بدین ، چرا که میکروب‌های زیادی در این

برس ها جمع آوری می شن و با شستشو باید اونها رو از بین ببرید.

سخن آخر

اضافه کردن BBکرم در برنامه روزانه مراقبت از پوست یک روش ساده و در عین حال مؤثر برای رنگ دادن به پوست و در عین حال رطوبت‌رسانی و محافظت از پوست در برابر پرتوهای مضر فرابنفش است