بهترین کرم پودر برای پوست چرب کدام است؟

بهترین کرم پودر برای پوست چرب کدام است؟ وقتی پوست شما از یک دونات چرب، براق تر است، پیدا کردن

کرم پودر برای پوست چرب که بتونه میزان برق رو کمتر و چربی پوست رو کنترل کنه، کار دشواری خواهد بود.

زمانی که شما پوست چرب دارین، بعد از چند ساعت که از آرایش شما می گذره، روی صورتتون برق می افته

و انگار همه چیز روی صورتتون ماسیده است. علاوه بر اون دلیلی که آرایش روی صورتتون می ماسه، به

خاطر این است که شما یک کرم پودر با فرمول غلط برای پوست خود انتخاب کردید. معمولا به طور اشتباه

کرم پودری رو انتخاب می‌کنین که مناسب پوست خشک است و یا کرم پودر هایی رو انتخاب می‌کنید که

ظاهر نهایی اونها براق است. شما با توجه به پوست چربی که دارین تا جایی که ممکن است باید به سراغ

کرم پودر های مات یا کرم پودر هایی که برچسب oil-free دارند برید.

 حتی اگر شما کرم پودر مناسب برای پوست چرب خود پیدا کنید، باز هم ممکن است به دلیل قیمت سنگین

او نتونید اون رو بخرید. امروز می خوایم چند نمونه از بهترین کرم پودر های مناسب پوست چرب با رنج

قیمت های متنوع به شما معرفی کنیم تا بتونید بهترین رو برای پوست خود به ارمغان بیارید. با ما همراه باشید.

خرید عمده آرایشی

پوست چرب چیست؟

در زیر هر یک از منافذ پوست انسان غدد چربی تحت عنوان غدد سباسه (به انگلیسی sebaceous glands) وجود دارن که نوعی چربی به نام سبوم (به انگلیسی sebum) یا همان چربی طبیعی پوست رو تولید می‌کنن. این چربی‌ها سبب جلوگیری از خشکی پوست و مرطوب ماندن آن خواهند شد. البته، در برخی‌ از افراد غدد سباسه بیش از اندازه روغن سبوم تولید می‌کنند که در این شرایط، گفته می‌شود فرد پوست چرب دارد یا پوستش چرب شده است.

نشانه های پوست چرب چیست؟

چرب شدن پوست با یک سری علائم همراه خواهد بود. علائم پوست چرب که در عین سادگی میتونن به شما کمک کنن که چربی پوست خود رو تشخیص بدین و نسبت به درمان اون اقدام کنین. از جمله نشانه های پوست چرب عبارتند از:

  • براق بودن غیرطبیعی پوست: یکی از علائم پوست چرب که از سایر ویژگی‌های اون متفاوت است براق بودن غیر طبیعی پوست به شمار میره. درواقع، اگر پوست شما بدون هیچ توجیهی براق هست و احساس می‌کنید که روی اون روغن ریختید، بدون شک پوست شما چرب شدست.
  • آرایش روی صورت نمی مونه : اگر پوست شما چرب شده باشه به احتمال زیاد هنگام آرایش کردن دچار دردسر خواهید شد چرا که اغلب مواد آرایشی با چربی تداخل داشته و چربی اجازه نمیده که آرایش شما به خوبی روی پوستتون بنشیند.
  • آکنه و جوش: این امکان نیز وجود داره که جوش، نقطه‌های سیاه و سایر انواع آکنه پس از چرب شدن پوست روی اون ظاهر بشن.

خرید عمده محصولات آرایشی

صورت چرب نشانه چیست؟

اگر یک یا چند ویژگی پوست چرب رو در خود می‌بینید و کنجکاو هستید که صورت چرب نشانه چیست، به احتمال زیاد علت چربی پوست صورت شما یکی از دلایل زیر میباشه:

ژنتیک

اگر پدر و مادر شما پوست چرب داشته باشن شانس بسیار بالایی وجود داره که غدد سباسه شما نیز بیش از اندازه سبوم تولید کنن. یکی از شایع ترین علت چرب شدن پوست صورت، ژنتیک افراد است.

محیط

رطوبت و هوای گرم میتونن ترشح روغن سبوم رو تحریک نمایند و علت چرب شدن پوست صورت باشند. جالب است بدونید که در طرف مقابل، هوای خشک و سرد نیز میتونه کارکرد غدد سباسه رو دچار تداخل کرده و باعث خشکی پوست شه. بنابراین، اگر در محیطی گرم و مرطوب زندگی می‌کنین باید بیش از دیگران به مراقبت از پوست چرب خود اهمیت بدین.

شست و شوی بیش از اندازه

اگر پوست شما چرب بشه، شست و شوی زیاد اون با محصولات شوینده قوی میتونه بسیار مضر باشه. این کار نه تنها یک روش مناسب برای مراقبت از پوست چرب به حساب نمیاد بلکه میتونه این شرایط را تشدید نیز بکند. محصولات شوینده قوی یا شستن بیش از اندازه سبب خشکی پوست میشن و همین مسئله نیز غدد سباسه رو برای ترشح بیشتر سبوم تحریک خواهد کرد.

اختلال دارویی

برخی داروها مثل داروهای کنترل بارداری، قرص‌های جایگزین هورمون و بویژه داروهای حاوی استروئید‌ها میتونن بر روی شرایط پوستی شما تاثیر گذاشته و سبب چرب شدن اون بشن.

استفاده نکردن از مرطوب کننده‌ها

یک باور اشتباه وجود داره که براساس اون، مرطوب کننده‌ها سبب چربی پوست می‌شن. اما حقیقت این است که این مواد با مرطوب نگه داشتن پوست باعث تحریک کم‌تر غدد سباسه خواهند شد. همچنین در صورتی که پوست چرب دارید می‌تونید از مرطوب کننده‌های بدون روغن استفاده کرده و بدون مسدود کردن منافذ پوست اون رو مرطوب کنید.

علائم و نشانه‌های پوست چرب

علائم و نشانه‌های مرتبط با پوست چرب عبارتند از:

  • چربی یا درخشش بر روی صورت؛
  • منافذ بزرگی روی پوست صورت وجود دارد؛
  • پوستی که ضخیم یا زبر به نظر می‌رسد؛
  • جوش‌های گاه‌به‌گاه یا مداوم؛
  • منافذ مسدود شده؛
  • جوش‌های سرسیاه و یا سرسفید.

عملکرد و کار غدد چربی در پوست چیست؟

به طور کلی، پوست از لایه های مختلفی تشکیل شدست. غدد چربی که مسئول تامین روغن و چربی پوست هستن، به طور مداوم سبوم تولید میکنن. در واقع، روغن طبیعی بدن از تری گلیسیریدها، اسیدهای چرب، کلسترول و پروتئین تشکیل میشه.

با این حال، میزان ترشح این مواد چربی در افراد مختلف فرق میکند و به همین دلیل برخی از اشخاص پوستی چرب و بعضی دیگر پوست خشک دارن.
اساسا، سبوم در مقابل تاثیرات محیطی و خارجی از پوست محافظت میکند. همچنین سبوم به تشکیل گوشته اسیدی پوست کمک کرده و به نوبه ی خود از نفوذ عوامل بیماری زا مانند باکتریها و قارچها جلوگیری به عمل میاره.

عوامل تاثیرگذار بر ایجاد پوست چرب، علت چرب شدن پوست چیست؟

چنانچه تولید سبوم از سطح طبیعی خود یعنی یک تا دو گرم در روز بیشتر شود، اصطلاحا پوست چربی خواهید داشت. همونطور که در بالا گفته شد، تولید بیش از حد سبوم، دلایل مختلفی از جمله تولید زیاد هورمون های مردانه (تستسترون و آندروژن) داره.

بنابراین یکی از عوامل اصلی تاثیر گذار بر پوست چرب و علت چرب شدن پوست (Cause of oily skin)؛ عامل سن است. زیرا معمولا پوست چرب، در سنین بلوغ رخ میده. اما حتی هنگامی که بدن در سنین بالاتر و مراحل بعدی زندگی به دلایل مختلف با نوسانات هورمونی مواجه شه، پوست تمایل به تولید بالای سبوم میکنه.
به عنوان مثال، در دوران بارداری، بعد از شیردهی و در دوران قاعدگی زنان، به دلیل تغییرات هورمونی دچار پوست چرب میشن.

انتخاب رنگ کرم پودر مناسب بر اساس رنگ پوست

یکی از مراحل حساس خرید بهترین کرم پودر برای پوست مختلط، انتخاب رنگ کرم پودر است. رنگ کرم پودر باید تا حدالامکان متناسب با رنگ پوست انتخاب شه. برخی افراد برای تشخیص انتخاب رنگ کرم پودر از رنگ دست استفاده می‌کنن که این روش کاملا اشتباه است و موجب می‌ شه رنگ‌کرم‌ پودر رو تصادفی انتخاب کنید.

بهترین راه برای انتخاب رنگ پوست استفاده از رنگ ناحیه گردن است. اگر هنگام تست زدن کرم پودر احساس کردید رنگ کرم پودر بیش از حد سفید یا بیش از اندازه تیره است بدونید که کرم پودر مناسب رنگ پوست شما نیست.

بررسی بافت مناسب و یکدست بر روی پوست

یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم وجود داشتن بافت مناسب و یکدست است. زمانی که از کرم پودر استفاده می‌ کنید باید به خوبی بر روی پوست بنشینه و ظاهری یکدست و کامل داشته باشه. البته انتخاب بافت کرم کاملا سلیقه‌ ای است. برخی‌ ها کرم پودرهای براق را برای آرایش صورت انتخاب می‌ کنند، در حالی که برخی دیگر براساس نوع آرایش کرم پودرهای مات رو گزینه مناسب‌ تر می‌ دونن . البته امروزه اکثر افراد ترجیح میدن از کرم پودرهای مات استفاده کنند تا آرایش طبیعی‌ تری داشته باشن.

کرم پودر خوب برای پوست چرب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین معیار انتخاب کرم پودر خوب برای پوست چرب ، فاقد چربی یا Oil Free بودن محصول است. در فرمولاسیون این محصولات، چربی به کار نرفته است، در نتیجه چربی پوستتون رو تشدید نمی‌کنن و ظاهری مات به اون می‌بخشند.

همچنین با استفاده از این نوع کرم پودر، با گذشت چند ساعت ظاهر پوستتون چرب و براق نخواهد شد. برای اینکه بتوانید چربی پوستتون رو کنترل کنید و در طول روز، آرایشی تمیز و یکدست داشته باشید، کرم پودرهایی طراحی شدند که شما رو به این هدف می‌رسونند.

معرفی کرم پودر برای پوست چرب:

کرم پودر مک studio fix

با کرم پودر مک مدل studio fix می تونید تا 24 ساعت پوستی صاف و بدون برق داشته باشید. کرم پودر مک بسیار سبک است اما در عین سبکی، ماندگاری بالا داره و پوشش دهی نسبتاً خوبی رو برای پوست شما فراهم می آورد که می تونید به واسطه اون، پوستی بدون عیب و ایراد داشته باشید. با استفاده از این کرم پودر جلوه نهایی پوست شما مات خواهد شد که این برای پوست چرب یک ویژگی خوب به شمار می‌رود.

کرم پودر هدی بیوتی 

این کرم پودر پوشش دهی بسیار بالایی داره و برای کسانی که می خوان یک زمینه بسیار عالی برای بقیه آرایش خود فراهم کنند بسیار عالی است. کرم پودر هدی بیوتی با داشتن کاور منحصر به فرد مناسب تمامی پوست‌‌ها است. همچنین می‌توان گفت کمتر کرم پودری در جهان توانایی رقابت با این محصول رو داره. این کرم پودر منحصر به فرد با داشتن نمای نهایی مات و طبیعی، باعث شده که در بین آرایشگرها بسیار محبوب شه. کرم پودر هدی بیوتی ماندگاری بسیار بالایی داره و حداقل ۱۵ ساعت روی صورت بدون هیچ نقص و مشکلی ثابت خواهد ماند. استفاده از کرم پودر هدی بیوتی سبب می شه به دلیل بافت نرم و سبکی که داره پوستی صاف و یک دست داشته باشین. این محصول با رنگ طبیعی و ماتی که داره مانع از براق از شدن پوست و همچنین ماسیدگی بر روی پوست می‌شه.

کرم پودر Laura Mercier Flawless Fusion

این کرم پودر علاوه بر این که بدون چربی oil-free است، ترکیب بی نقص اون، دارای پودرهای ابریشمی مانند سیلیکا هستن که همانند پخش کننده عمل می کنه. بنابراین خطوط و منافذ بزرگ روی صورت رو کوچک کرده و همچنین چربی پوست رو که طی روز تولید می شه رو به خود جذب می‌کنند. ظاهر نهایی اون مات است اما بسیار طبیعی است. میزان پوشش دهی اون بالا و تحت کنترل خود شما است. برای کاور بیشتر می تونید دو بار بزنید.