بهترین کرم پودر برای پوست خشک کدام است؟

بهترین کرم پودر برای پوست خشک کدام است؟ همونطور که می دونید مراقبت از پوست، از اهمیت ویژه ای

برخوردار است. اما برای این منظور ابتدا باید نوع پوست خود رو بشناسید تا بتونید در جهت مراقبت صحیح

و انتخاب محصولی مناسب برای با اون گام بردارین. در این مقاله قصد داریم تا به ارائه توضیحاتی در

خصوص پوست خشک و ویژگی های اون بپردازیم و در نهایت کرم پودرهای مناسب این نوع پوست رو

به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر جزو اون دسته از افرادی که هستید که پوستی خشک دارن و به دنبال

یک کرم پودر برای پوست خشک هستن، در این مقاله با سفیر همراه باشین.

خرید عمده محصولات آرایشی

خصوصیات پوست خشک

متخصصین این نوع از پوست رو آسیب‌پذیر می‌نامن، چون در این نوع پوست، لایه بیرونی پوست دچار اختلال شده است. زمانی که این اتفاق رخ میده، پوست با سرعت بیشتری رطوبت خود رو از دست میده و در این شرایط عوامل خارجی به ‌راحتی می تونن به اون نفوذ کنند. این بدان معناست که پوست خشک در مقابل پاک‌کننده‌های قوی، مواد شیمیایی مضر، و همچنین مواد نگه ‌دارنده به نسبت دیگر انواع پوست‌ تحریک‌ پذیری بیشتری داره.

علاوه بر این، از اونجایی که لایه بیرونی پوست بهترین محافظ در برابر عوامل خطرناک محیطی به ‌حساب میاد، افرادی که دارای پوست خشک هستند بیشتر در معرض آسیب قرار دارن و در نتیجه نشانه‌های پیری در این نوع پوست‌ زودتر از انواع دیگر نمایان می‌شه. راه ‌حل مناسب برای کاهش و رفع این آسیب ها، حفظ رطوبت و مراقبت روتین از این نوع پوست است.

معمولا افرادی که دارای پوست خشک هستند با برخی از موارد زیر در طول زندگی خود درگیر هستند، موارد مانند پیری زودرس، خط و خطوط ریز چهره، چین‌ و چروک، منافذ پوستی بسیار ریز، پوست خشک و زبر صورت، لکه‌های قرمز، خطوط ریز و چین‌ و چروک، احساس خشکی شدید در پوست به ‌خصوص بعد از شستشو، پوسته‌پوسته شدن، احتمال وجود ترک بر روی پوست، مستعد سوزش و خارش.

تشخیص پوست خشک

پوست یکی از شاخص‌ترین معیارهای زیبایی‌ست و مراقبت از اون مهم‌ترین وظیفه‌ای‌ست که بر دوش ما قرار داره. خوشبختانه در دنیای پیشرفته امروز انجام این وظیفه اونقدها هم که فکرش رو می کنید سخت نیست! محصولات بسیار زیاد و متنوعی به بازار معرفی شده که افراد با هر سن، رنگ و نوع پوست و براساس معیارهای مختلف دیگر می تونن از اونها استفاده کنند.

پوست انسان انواع مختلفی داره و براساس نوع او نباید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کرد. اگر میخواید بدونید که پوست خشک نصیبتون شده یا سایر انواع پوست، مراحل زیر رو طی کنید.

  • مرحله اول :  پوست‌تون رو با پاک کننده‌ای ملایم بطور کامل تمیز کنید. به این ترتیب هرگونه آرایش، چربی یا گرد و غبار از روی صورت شما پاک خواهد شد.
  • مرحله دوم : با استفاده از حوله‌ای نرم، پوست‌تون رو خشک کنید. (حواستان باشد که حوله را به آرامی بر روی صورت‌تون بگذارید و سپس بردارید.) در این مرحله نباید از سرم پوست یا هر محصول مراقبتی دیگر استفاده کنید. باید اجازه بدین که پوست به طبیعی‌ترین حالت خود برگردد.
  • مرحله سوم: چیزی حدود یک ساعت صبر کنید. در این مدت اصلا به پوست‌تون دست نزنید. پس از یک ساعت به پوست‌تون نگاه کرده و کیفیت اون رو ارزیابی کنید. اگر پوست خشکی داشته باشید؛ بعد از گذشت یک ساعت، احساس خارش و کشیدکی و پوسته پوسته شدن رو تجربه خواهید کرد.

عوامل ایجاد پوست خشک

متاسفانه یکی از مسائلی که همواره وجود داره؛ عدم تشخیص صحیح نوع پوست است. برخی از مردم نمی تونند هیچگونه تفاوتی میان پوست خشک و پوست دهیدراته قائل بشن.

این در صورتی‌ست که پوست خشک همونطور که از اسمش پیداست؛ براثر فقدان تولید چربی به این نام شناخته می‌شه و پوست دهیدراته به دلایل مختلف مثل کمبود آب، عوامل محیطی، عدم نوشیدن آب کافی، شرایط آب و هوایی و غیره، تنها یک وضعیت موقتی‌ست که پوست رو در وضعیت نامساعدی قرار میده.

عوامل بسیار زیادی در تعیین نوع پوست دخالت دارن. در این بخش برخی از مهم‌ترین اونها رو به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ژنتیک : اینکه چه نوع پوستی دارید دقیقا از پدر و مادرتون به شما ارث میرسد. پس ژن‌ها را باید عامل مهمی در تعیین نوع پوست دانست.
  • آب و هوا : هرگونه تغییر در محل سکونت و ورود به محیط جدید می تونه منجر به تغییر نوع پوست شما بشه.
  • هورمون‌ها : نوسانات هورمونی رو نباید بر تعیین نوع پوست بی‌تاثیر دانست. این احتمال وجود دارد که پوست صورت افراد مثلا در دوران حاملگی از حالت خشک به چرب یا بالعکس تغییر پیدا کند.
  • مصرف دارو : هر فردی بنا به دلایل مختلف سراغ مصرف دارو می‌رود. این داروها می تواند عوارضی همچون خشکی یا حساس شدن پوست را به دنبال داشته باشد.
  • رژیم غذایی : مواد غذایی تاثیر مستقیمی بر بهتر یا بدتر شدن پوست دارند. اگر مصرف غذایی منجر به ناراحتی پوستی شما می‌شه، توصیه می کنیم که حتما در این باره با پزشک متخصص صحبت کنید.
  • مراقبت های پوستی : فراموش نکنید که استفاده از محصولات نامتناسب با پوست، می تواند تعادل پوستی شما رو مختل کرده و ناراحتی‌هایی رو به همراه آورد.

خرید عمده محصولات آرایشی

ویژگی های کرم پودر برای پوست خشک

در این بخش قصد داریم تا اشاره مختصری به ویژگی های یک کرم پودر مناسب پوست خشک داشته باشیم.

آبرسانی مناسب پوست: از مهم ترین ویژگی های کرم پودرهای پوست مناسب خشک، آبرسانی و تامین رطوبت مورد نیاز پوست است. اسید هیالورونیک یکی از عناصر موجود در محصولات آبرسان است. استفاده از اسید هیالورونیک در کرم پودر میتونه از خشکی پوست جلوگیری کنه و رطوبت مورد نیاز اون رو تامین کنه.

بهره مندی از بافتی سبک: یک کرم پودر مناسب برای پوست خشک باید در عین پوشش دهی مناسب، احساس سنگینی بر روی پوست ایجاد نکنه و کاملا سبک باشه.

بهرهمندی از خاصیت آنتی اکسیدانی: یک کرم پودر برای پوست خشک باید دارای خاصیت آنتی اکسیدانی باشه و از پوست در برابر عوامل محیطی محافظت کنه.

بهره مندی از میزان اس پی اف مناسب: از دیگر ویژگی های یک کرم پودر مناسب این است که حتما دارای میزان اس پی اف مناسب باشه تا بتونه از پوست در برابر نور خورشید و اشعه های زیان آور اون محافظت کنه و در عین حال از خشکی، التهاب و قرمزی نیز جلوگیری به عمل بیاره.

عدم بهره مندی از ترکیبات حساسیت زا: یک کرم پودر خوب باید فاقد ترکیبات عطری و هرگونه رایحه، پارابن، اسانس باشد؛ زیرا این مواد می تونن موجب التهاب پوست های خشک بشن و قرمزی و کشیدگی این نوع پوست ها رو تشدید کنن.

 جهت انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست خشک ، موارد زیر رو در نظر بگیرین:

  1. پیشنهاد می‌کنیم محصول مورد نظرتون رو از میان کرم پودرهای مایعی انتخاب کنید که دارای بافت سبک و خاصیت رطوبت رسانی باشن.
  2. کرم پودرهای فشرده، جامد و پودری گزینه‌های مناسبی برای پوست خشک نیستن. چرا که این محصولات رطوبت پوست رو جذب می‌کنن و پوسته‌های ناخوشایندی رو روی اون ایجاد خواهند کرد.
  3. در ترکیبات کرم پودر به دنبال عناصری مانند هیالورونیک اسید و گلیسیرین باشین. این ترکیبات باعث نرمی و لطافت پوست‌های خشک می‌شن.
  4. از خرید کرم پودرهای عطری و حاوی پارابن خودداری کنید؛ زیرا این محصولات باعث خشکی بیشتر پوست و بروز التهاب، قرمزی و خارش در اون خواهند شد.

معرفی کرم پودر برای پوست خشک:

کرم پودر Coverage از برند اوردینری

برخی از مزایای این محصول عبارتند از:

  • دارای SPF15
  • مناسب استفاده روزانه
  • ایجاد پوشش مخملی و یکنواخت
  • محافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • خنثی سازی آثار منفی رادیکال‌های آزاد

کرم پودر کلینیک Super balanced

کرم پودر کلینیک super balanced با یک فرمول کرمی نسبتا غلیظ، پوشش دهی متوسط تا کامل رو برای شما فراهم می کنه. این کرم پودر، نقاط خشک و نا همگون صورت رو پوشش میده و پوست رو کاملاً یک دست می سازه. کرم پودر کلینیک دارای ماندگاری بالا بوده و ضد آب است. این کرم پودر برای پوست خشک و مختلط، یک انتخاب فوق العاده است.

کرم پودر استی لادر Double wear

بدون شک یکی از بهترین کرم پودرها در جهان است. این کرم پودر به قدری خوب است که در حال حاضر تمامی بلاگر ها و میکاپ آرتیست های معروف از اون استفاده می کنن. هر کدام حداقل یک ویدئو آموزشی با کرم پودر استی لادر دابل ور رو دارند! این کرم پودر بسیار سبک است که اون رو به یک کرم پودر فوق العاده برای پوست خشک تبدیل می‌کنه.

اما چیزی که در این کرم پودر فوق العاده است، پوشش دهی بالای اون است. اون هم بدون اینکه ظاهر کیکی‌شکل به پوست بده. ظاهر نهایی که به پوست میده شبیه به ساتن است که بسیار دلنشین و جذاب است. دارای کمی درخشش و برق است، بدون این که حالت روغنی به پوست بده. پوشش دهی این کرم پودر بسیار بالا است.

کرم موس میبلین Dream matte

تا حالا از کرم موس استفاده کردید؟ اگر نه بهتون پیشنهاد می کنم حتماً کرم موس میبلین رو امتحان کنید. این موس کرمی برای کسانی که پوست خشک دارند و به دنبال یک کرم پودر مات می گردن خیلی مناسب است. این کرم موس به خوبی روی پوست پخش می شه و ظاهر یکپارچه و نرمی رو ایجاد می کنه.

کرم پودر نارس Sheer glow

دلایل زیادی وجود داره که کرم پودر نارس به یکی از محبوب ترین کرم پودرها در این سال های اخیر تبدیل شده است. اگر به دنبال یک کرم پودر برای پوست خشک می گردین، باید بگویم که کرم پودر نارس یکی از بهترین ها است. از خواص آبرسانی این کرم پودر گرفته تا خواص انتی اکسیدان ان، به سلامت پوست صورت کمک می کنه و ظاهر پوست رو بهبود می بخشه. بهتر از همه این کرم پودر ظاهر درخشان و مرطوب به پوست میده.