بهترین شوینده برای پوست چرب چیه؟

در مقاله امروز،فروشگاه دوشیزه قصد داره که برای پاسخ پرتکرارترین سوال شما که بهترین شوینده برای پوست چرب چیه؟ تمامی برندهای خوب رو برای شوینده مناسب با پوست چرب معرفی کنه.

خرید عمده لوازم آرایشی

مقدمه

شما احتمالاً این رو خیلی خوب می دونید که یه خط باریک بین چهره درخشان و چرب وجود داره. و در حالی که از بین بردن تمام آثار نفت وسوسه انگیز هست، در واقع می تونید وضعیت رو بدتر کنه. دکتر Heidi A. Waldorf از Waldorf Dermatology Aesthetics در Nanuet توضیح میده: «بزرگترین اشتباه افرادی که پوست چرب دارن، خشک کردن بیش از حد پوستشان هست. دکتر میشل پارک از درماتولوژی میدان واشنگتن میگه: «در واقع، می‌تونه منجر به بدتر شدن آکنه و کیفیت پوست شه، چون خشکی سیگنالی رو به پوست می‌فرستد تا سموم بیشتری رو جبران کنه و منجر به پوست چرب‌تر بشه».

مقصر پوست چرب، سموم هست که از غدد چربی تولید کننده چربی بدن میاد .در حالی که محافظت می کنه و آبرسانی می کنه و برای پوست سالم ضروری هست، “چربی بیش از حد می تواند منجر به پوست چرب، مسدود شدن منافذ و آکنه شود.” گرچن فریلینگ، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در بوستون. و متأسفانه، این که آیا پوست چرب دارید یا نه، به شجره خانواده شما مربوط می شود – بنابراین، بله، می تونید والدین خود رو به خاطر این یکی سرزنش کنید. به گفته دکتر جاشوا زیچنر، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در کوه سینا، اگرچه میزان چربی تولید شده توسط پوست شما به ژن های شما بستگی داره، “شما می تونید با استفاده از محصولات مراقبت از پوست خاص ظاهر پوست چرب رو به حداقل برسانید.”

این در مورد مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید نیز صادق هست . چربی بیش از حد ممکن هست فریاد کمک پوست شما باشه. به گفته دکتر دبرا جلیمان، به گفته دکتر دبرا جلیمان، وقتی صحبت از شستشوی صورت به میان میاد، افرادی که پوست چرب دارن باید از روغن‌ها اجتناب کنند، که مشکل رو تشدید می‌کنه. بنابراین برای مثال، از روغن‌های آووکادو، زردآلو، معدنی، بادام یا نارگیل استفاده نکنین. متخصص پوست معتبر که مطب خود رو اداره می کنه. دکتر رزماری اینگلتون از متخصص پوست اینگلتون و دکتر هادلی کینگ متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره نیز این عقیده رو دارند.

تعدادی از کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم توصیه می‌کنن به دنبال موادی مثل اسید سالیسیلیک باشید، که در مراقبت از پوست برای پوست‌های مستعد آکنه (که معمولاً با پوست‌های چرب «دست به دست هم می‌دهد»، و گلیکولیک اسید رایج هست. دکتر جنیفر مک گرگور از یونیون اسکوئر لیزر درماتولوژی توصیه می کنه که از مواد لایه بردار سبک مثل اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک برای کمک به تولید روغن استفاده کنین. او میگه: «برای کسانی که پوست چرب دارند و تمایل به مسدود شدن منافذ دارن، من عاشق پاک‌کننده‌های گلیکولیک ملایم هستم. والدورف توصیه می‌کنه که باید از شستشوهای سخت‌تر خودداری کنید، زیرا می‌توانند لیپیدها و پروتئین‌های لازم را که ساختار آجری و ملات یک سد پوستی سالم رو می‌سازند، از بین ببرند. پس از شستشو، پوست باید نرم و لطیف باشد، نه خشک و سفت. این به این معنی است که از یک برنامه روتین که شامل شستشوی ضد روغن به همراه تونر به اضافه یک ماده قابض و لایه بردار است خودداری کنید: به گفته والدورف، «این ترکیب ممکن هست زیاد باشه، به خصوص زمانی که افراد با هم ترکیب میشن.

برای شستشوی صورت کنترل کننده چربی (اما نه پاک کننده پوست)، از متخصصان پوست و آرایشگران توصیه هایشان رو جویا شدیم.

بهترین شستشوی کلی صورت برای پوست های چرب

شوینده کف کننده صورت CeraVe

پارک میگه هنگام انتخاب یک شوینده صورت، به دنبال چیزی باشین که «لطیف و کف‌کننده هست، تا بتونه به آرامی روغن و ناخالصی‌ها رو از بین ببره». او اضافه می کنه که همچنین باید بدون روغن و غیر کومدون زا باشه (یعنی منافذ رو مسدود نمی کنه). او، کینگ، اینگلتون و فریلینگ همگی پاک‌کننده‌ی کف‌دار صورت CeraVe رو توصیه می‌کنن که به گفته پارک برای انواع پوست، از جمله پوست‌های چرب، بی‌خطر هست. به گفته اینگلتون، این یه گزینه “پایه، موثر و آسان برای یافتن” هست. فریلینگ میگه: “من عاشق این محصول هستم چون فرمول آن دارای سه سرامید ضروری برای تمیز کردن پوست بدون از بین بردن آن در طول فرآیند هست.” او اضافه می کنه که سرامیدها به بازسازی و ترمیم سد محافظ پوست کمک می کنن تا آن رو در برابر آسیب های آینده و علائم پیری مقاوم تر کنند. همچنین حاوی هیالورونیک اسید است که رطوبت رو فراهم می کنه و نیاسینامید که پوست رو تسکین میده و آرام می کنه، در حالی که سدیم لوروئیل لاکتیلات به پاک کننده قوام کف می بخشه که به شل شدن ناخالصی های پوست کمک می کنه.

کینگ اشاره می‌کنه که این شوینده فوم‌دار با فرمول مناسب می‌تونه به حذف چربی بدون خشک کردن پوست کمک کنه. پارک اشاره می‌کنه که از آنجایی که مواد شوینده کف‌دار عمیق‌تر از محلول‌های کرم‌دار برای از بین بردن کثیفی، چربی و آرایش وارد منافذ شما میشن، این پتانسیل رو داره که پوست رو خشک کنه. اگه متوجه می‌شوید که یک شوینده کف‌دار خیلی خشک‌کننده است، او توصیه می‌کند برای یافتن پاک‌کننده‌ای که برای پوست شما مناسب هست، با انواع مختلف آزمایش کنید. او می افزایه: “و مهم هست که به خاطر داشته باشین که به مرطوب کردن صورت ادامه دهید.”

خرید عمده محصولات پوستی

سایر پاک کننده های کف کننده

زایشنر همچنین برای بیمارانی که پوست چرب دارن، شستشوی صورت کف‌دار رو توصیه می‌کنه و میگه: «در مقایسه با لوسیون‌های پاک‌کننده یا مومیایی‌کننده‌ها، روغن رو به طور مؤثرتری از بین می‌برن.» او این شوینده ملایم کف کننده روزانه از شرکت Neutrogena رو توصیه می کنه چون حاوی “پلیمرهای اصلاح شده آبگریز” هست که به گفته او “به طور موثر آلودگی و چربی رو بدون ایجاد اختلال در لایه بیرونی پوست تمیز و پاک می کنه.”

در اینجا یکی دیگر از توصیه های پارک برای کف کردن وجود دارد، و همچنین حاوی سرامیدهایی هست که مانع پوستی رو حفظ می کند، و همچنین نیاسینامید، که می تواند میزان دفع سبوم رو کاهش بده.

اگه متوجه می‌شوید که یک شوینده کف‌دار خیلی خشک‌کننده هست، آرایشگر شارا استرند توصیه می‌کنه ژل پاک‌کننده‌ای مثل این ژل ماریو بادسکو رو امتحان کنین. او توضیح میده: “هر ژلی برای پوست های چرب عالی هست، چون ژل واقعا خنک کننده هست و دارای عناصر مرطوب کننده برای متعادل کردن پوست چرب هست.” این پاک کننده خاص شامل آنزیم های میوه و اسیدهای آلفا هیدروکسی هست که به آرامی ناخالصی های پوست رو از بین می بره. استرند پیشنهاد می‌کنه برای پاک کردن آرایش با میسلار واتر روی یک پد پنبه‌ای شروع کنید، سپس با ژل بشویید، سپس با یک مرطوب‌کننده سبک وزن رو ادامه دهید. به گفته استرند، “هر چه محصول کمتری روی صورت خود استفاده کنید، چربی پوست کمتری خواهید داشت.”

شوینده کف ملایم

یکی دیگر از پاک کننده های کف کننده ای که باید برای قفسه مراقبت از پوست خود در نظر بگیرین، این یکی از جلیمان هست که گلیسیرین رو به طور خاص در لیست مواد تشکیل دهنده آن ذکر کرده هست. او میگه: «گلیسیرین یک عامل مرطوب کننده هست. “این کار برای کشیدن آب از هوا به داخل پوست شما کار می کنه.” اما بهترین بخش این پاک کننده؟ Jaliman توضیح میده که برای کسانی که از محصولات آکنه قوی‌تر با ترکیباتی مثل رتینوئیدها نیز استفاده می‌کنند، به اندازه کافی ملایم هست – هر چه ملایم‌تر باشه، احتمال خشک شدن آن کمتر هست.

در آخر

در آخر مقاله بهترین شوینده برای پوست چرب چیه؟ با چندتا از محصولات فوق العاده موثر برای شستشوی پوست چرب به شما معرفی شد.

شما میتونید برای داشتن بهترین شوینده های پوستی از فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از هرکجا که باشید در کمترین زمان به دستتون برسه.