بهترین زمان استفاده از اسکراب بدن کی هست؟

شما برای پیدا کردن جواب سوال بهترین زمان استفاده از اسکراب بدن کی هست؟حتما به مجله دوشیزه سر زدید و ما در این مقاله به صفر تا صد استفاده از اسکراب بدن و زمان آن میپردازیم.

خرید عمده لوازم آرایشی

مقدمه

بهتر وقت زمانی هست که پوست شما از گرد و غبار و کثیفی که ممکن هست روی پوست شما جمع شده باشه، از اسکراب بدن استفاده کنین. به این ترتیب، اسکراب می تونه جادوی پاکسازی خود رو به طور موثرتری انجام بده بنابراین، مطمئن بشید که با آب ولرم دوش بگیرین و قبل از استفاده از اسکراب بدن، استفاده از صابون یا شستشوی بدن رو تمام کنین.

روش صحیح استفاده از اسکراب بدن

وقتی میگیم مراقبت از پوست، معمولاً به مراقبت از صورت به فقط فکر می کنیم.

اما آیا می‌دونستید که بدن شما سزاوار همان توجهی هست که به صورت خود می‌کنید؟

همونجوری که به طور مرتب صورت خود رو مرطوب و لایه برداری می کنیم، باید همین کار رو برای بدن خود نیز انجام بدیم. در واقع، دقیقاً به همین دلیل هست که محصولات بدن بی‌شماری در بازار وجود داره. از کرم‌های بدن و کره‌های بدن گرفته تا اسکراب‌های بدن، یک محصول مراقبت از پوست برای هر نگرانی بدنی که ممکن هست داشته باشید، وجود داره.

با این حال، از بین همه آنها، امروز بر روی اسکراب بدن تمرکز خواهیم کرد.در اینجا به تمامی موارد صحیح استفاده از اسکراب بدن رو باهم میخونیم.

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن نوعی لایه بردار فیزیکی هست . یعنی یک محصول مراقبت از پوست که به طور مکانیکی سلول های مرده پوست بالای پوست رو از بین می بره. این کار معمولاً با مخلوط کردن مواد دانه‌دار مثل نمک یا شکر با پایه روغن یا ژل انجام میشه و سپس این مخلوط را روی پوست قرار میدیم. با این حال، اسکراب های بدن نیز وجود دارن که به صورت آب یا حتی پودر هستند.

وقتی نوبت به اسکراب بدن می‌رسه، ما با فرمول مبتنی بر نمک دریایی استفاده کرده‌ایم. با این حال، ما همچنین مقداری پودر الماس رو در اسکراب خود مخلوط کرده ایم، نه تنها به دلیل خاصیت لایه برداری ملایم آن، بلکه به دلیل روشی که باعث میشه پوست به طور قابل توجهی روشن تر به نظر برسه.

از آنجایی که اسکراب‌های بدن می‌تونند سلول‌های مرده پوست رو فوراً پاک کنند، پوست رو صاف و نرم می‌کنن، چون ظاهری سالم‌تر در زیر سلول‌های مرده پوست نشان میده.

در واقع مصریان باستان اولین کسانی بودن که به این دلیل خاص از اسکراب بدن استفاده کردن. با انبوهی از فواید ارائه شده به بدن، جای تعجب نیست که استفاده از اسکراب بدن یک روش مراقبت از پوست هست که تا به امروز ادامه داشته هست.

مزایای استفاده از اسکراب بدن

از آنجایی که اسکراب‌های بدن یک لایه‌بردار فیزیکی هستن، مطمئناً به شما این اجازه رو میدن که همان فوایدی رو که لایه‌برداری برای پوست داره، به دست بیارید. اگه با استفاده از محصولات لایه بردار روی صورت خود زمان شگفت انگیزی رو سپری کردید. خوب، به این فکر کنید که لایه برداری از بدن شما چه حس خوبی خواهد داشت.

به عنوان مثال، اسکراب های بدن کمک می کنن تا اطمینان حاصل بشه که سلول های مرده پوست شما به طور منظم ریخته میشن تا احساس نرمی بیشتری داشته باشید. بدون لایه برداری منظم، پوست شما میتونه کدر و پوسته پوسته به نظر برسه. اما با گنجاندن اسکراب بدن در روال خود، می تونید مطمئن باشین که به آشکار شدن پوستی که روشن و درخشان به نظر می رسه کمک کنید.

هرچند این فقط یک اصل کلی هست .در اینجا لیستی جامع از فوایدی که یک اسکراب سریع بدن می تونه برای شما و بدنتان داشته باشه آورده شده است:

پوست شما شفاف تر و صاف تر به نظر می رسه

یکی از بهترین چیزهایی که می تونید با استفاده از اسکراب بدن به دست بیارید، داشتن پوستی شفاف و صاف هست. با از بین بردن سلول های مرده پوست، کمتر با جوش ها مقابله می کنید.اما صبر کنید – موارد بیشتری وجود داره.

لایه برداری منظم برای مشکلات پوستی مثل پوست مرغ و ناهمواری رنگ پوست نیز عالی هست. همچنین این راز داشتن پوستی صاف تر است، چون سلول های مرده پوست رو از بین می برین که باعث میدن پوست شما کدر بشه.

پوست شما روشن تر و درخشان تر به نظر می رسد

لایه برداری منظم راز جوانی و درخشندگی پوست شماست. باعث میشه پوست شما به طرز محسوسی روشن تر به نظر برسه.

جدای از آن، اسکراب های بدن کمک می کنن تا چهره شما یکدست تر به نظر برسه. اگه نگران وجود لکه های تیره در بدن خود هستین که با بقیه رنگ پوست شما مطابقت ندارن، این عالی هست. به عنوان مثال، اگه زانوها یا آرنج های شما کمی تیره هستند، لایه برداری مطمئنا به روشن تر به نظر رسیدن آنها کمک میکنه.

خرید عمده محصولات بهداشتی

روش صحیح استفاده از اسکراب بدن

اکنون که می دونید چرا باید از اسکراب بدن استفاده کنید، بیایید به نحوه دقیق استفاده از آن بپردازیم.

استفاده از اسکراب بدن کار ساده ای به نظر می رسه و اینطور هست .با این حال، ممکن هست بخواید هنگام وارد کردن اسکراب بدن در برنامه هفتگی خود، چند نکته رو به خاطر بسپارید.

پوست خود رو آماده و پاک کنید

بهتر است زمانی که پوست شما از گرد و غبار و کثیفی که ممکن هست روی پوست شما جمع شده باشد، از اسکراب بدن استفاده کنین. به این ترتیب، اسکراب می تواند جادوی پاکسازی خود را به طور موثرتری انجام بشه.

بنابراین، مطمئن بشید که با آب ولرم دوش بگیرین و قبل از استفاده از اسکراب بدن، استفاده از صابون یا شستشوی بدن رو تمام کنید. همچنین بهتر هست از آب ولرم برای نرم کردن پوست خود و آماده سازی آن برای لایه برداری استفاده کنید. اگرچه از آب داغ استفاده نکنید – آب داغ ممکن هست برای پوست خیلی خشن باشد، بنابراین بهتر هست آن رو در دمای ولرم نگه دارین!

اسکراب بدن را بمالید

هنگامی که پوست شما کاملاً تمیز و پرایم شد، اکنون زمان استفاده از اسکراب بدن هست. هنگام شستشو، آب رو روان نگه ندارید، چون نمی خواید اسکراب بدن قبل از اینکه بتواند جادوی خود رو انجام دهید، شسته بشه!

برای استفاده، کافی هست یک اسکراب رو روی پوست مرطوب بکشید و سپس آن رو با حرکات دایره ای به آرامی روی پوست بمالید. اسکراب‌های بدن، مثل اسکراب های مرطوب کننده معمولاً به گونه‌ای طراحی میشن که برای پوست غیر ساینده باشند، اما شستشوی بیش از حد خشن یا شدید می‌تونه به پوست شما آسیب برسانه. لایه بردار شما به خوبی عمل می کنه، حتی اگه آن رو خیلی محکم مالش ندهید.

همچنین خوب هست که از انتهای بدن (به عنوان مثال، انگشتان پا یا انگشتان دست) شروع به مالش بدید و سپس به سمت قلب بروید. البته مطمئن شوید که تمام نواحی بدنتان تا کف پا رو بپوشانید. همچنین به نواحی مشکل دار مثل آرنج و زانو که پوست ضخیم تری دارن توجه کنید.

خرید عمده محصولات پوستی

مرطوب کنید

تجربه شستشوی بدن با شستشوی کامل اسکراب از بدن به پایان نمی رسه. آخرین مرحله برای لایه برداری پوست، مرطوب کردن آن هست. و نه، این مرحله ای نیست که بخواید از آن بگذرید!

لایه برداری می تونه رطوبت پوست شما رو از بین ببره، بنابراین ضروری هست که پس از استفاده از اسکراب بدن، آن رو مرطوب کنین.

اگه هنوز یک لوسیون، کره بدن یا مرطوب کننده ندارین، اکنون وقت آن هست که روی آن سرمایه گذاری کنید. اگه به دنبال محصولی ملایم برای مرطوب کردن پوست و نرم و درخشان نگه داشتن آن هستین، ممکن هست بخواید کرم بدن های مرطوب کننده رو بررسی کنید. اگه چیزی حتی ضخیم‌تر می‌خواید، می‌تونید این کره بدن رو حتما برای لطافت بیشتر استفاده کنید.

چند بار از اسکراب بدن استفاده کنید؟

با تمام فواید خوبی که لایه برداری فیزیکی وعده می دهد، ممکن هست وسوسه شوید که روزانه از اسکراب بدن خود استفاده کنید. احتمالاً استفاده مداوم از آنها ضرری ندارد، درست است؟

متأسفانه، اینطور نیست. هر چیزی بیش از حد می تواند به شما آسیب برسانه، و این مطمئناً در مورد لایه برداری نیز صدق می کنه.

از آنجایی که پوست ظریف هست، استفاده از اسکراب بدن هر روز ممکن هست آن رو تحریک کنه و حتی به آن آسیب زیادی وارد کنه. بنابراین، بهتر هست از اسکراب بدن خود کم استفاده کنین.

اگه اولین باری هست که از اسکراب بدن استفاده می کنین، بهتر هست فقط یک بار در هفته از آن استفاده کنید تا مطمئن بشید که پوست رو تحریک نمی کنین. هنگامی که مقداری تحمل ایجاد کردید، می تونید تعداد دفعات استفاده خود رو به دو یا سه بار در هفته افزایش بدید.

برای چنین لحظاتی، بهتر هست بدونید پوست شما دقیقاً به چه چیزی نیاز داره و به آن گوش دهید. اگه پوست حساسی دارید و احساس می کنید هفته ای یک بار به اندازه کافی برای شما کار می کنه، مطمئناً می تونید به آن پایبند باشین. اگه نتایجی رو مشاهده نکردید، می تونید دفعات استفاده رو به چیزی که برای پوست شما بهترین احساس رو داره افزایش بدید.

این بخش نیاز به کمی آزمون و خطا داره، چون پوست فردی ما متفاوت هست. اسکراب‌های بدن معمولاً با دستورالعمل‌هایی در مورد تعداد دفعات استفاده از آنها ارائه می‌شوند. این میتونه معیار شما باشه، و سپس می تونید بسته به آنچه برای شما مفید هست، آزمایش کنید.

اگه اسکراب بدن انتخابی شما از مواد ساینده بیشتری مثل تراشه های آجیل استفاده می کنه، ممکن هست بخواید در عرض یک هفته کمتر از آن استفاده کنید یا آن رو به طور کامل تغییر بدید.

در آخر

در آخر مقاله بهترین زمان استفاده از اسکراب بدن کی هست؟ باید اضافه کنم که برای داشتن پوست سالم و شاداب نیاز به استفاده همیشگی از محصولات مراقبتی پوست دارید که فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه با داشتن باکیفیت ترین و مناسب ترین محصولات مراقبت پوست و مو و آرایشی این شرایط رو برای شما فراهم کرده که بدون نگرانی از نامرغوب بودن محصولات خود،همیشه پوستی زیبا و جذاب داشته باشید.