بهترین روش پاک کردن ریمل ضدآب چیه؟

بهترین روش پاک کردن ریمل ضدآب چیه؟ شما برای پاک کردن ریمل ضدآب چند راه حل میشناسین؟

در این مقاله به بررسی بهترین روش پاک کردن ریمل ضدآب چیه؟ می پردازیم

استفاده از ریمل ضد آب چه در روزهای گرم  و شرجی تابستان و چه در هوای بارانی پاییز و زمستان به دردتون می‌خوره

و شما می‌تونین بدون ترس از ریختن و پخش‌شدن ریمل زمان خود رو در خارج خونه سپری کنین.

مقاوم‌بودن این محصولات در برابر پاک‌شدن هم مزیت به حساب میاد و هم عیب.

وقتی خسته و کوفته به خانه بر می‌گردین، آخرین چیزی که لازمه پاک کنین،

یک ریمل لجوج و مقاوم در برابر پاک‌شدنه. اکثر آدم‌ها در این موقعیت ترجیح میدن بدون حذف ریمل بخوابن

خوابیدن با ریمل یا پاک کردن اون به شکل نامناسب می تونه مژه‌های نازنین شما رو نابود کنه.

ریزش مژه کوچک‌ترین بهاییه که شما می‌پردازین.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

ژل یا محلول پاک کننده صورت

یکی از روش‌های رایج برای پاک کردن ریمل استفاده از محصولات پاک‌کننده آرایشه. همیشه قبل از خرید این محصولات دقت کنین تا نوع ملایم اون رو خریداری کنین و بعد از استفاده هم به خوبی صورت خود رو بشویین تا آثار باقی مانده از اون نیز به طور کلی از بین بره.

  • اگر پوست حساسی دارین حتما قبل از استفاده از این محصول اون رو روی قسمت کوچکی از پوست خود (پشت دست) تست کنین و در صورت بروز حساسیت به هیچ عنوان از اون استفاده نکنین.

استفاده از پاک‌ کننده مناسب آرایش چشم

از اسم ریمل ضد آب مشخصه که استفاده از آب و صابون برای رفع اون بی‌فایده هست؛ پس باید راه دیگه ای پیدا کنیم. بله راه پاک کردن ریمل ضد آب استفاده از محصولات پاک کننده هست. محصولات ضد آب و پاک کننده‌ها مکمل همدیگه ساخته میشن تا راهی ایمن برای پاک‌سازی به وجود بیارن.

روش استفاده از پاک کننده‌ها

برای برداشتن سریع و آسان ریمل ضد آب از مژه کافیه چند قطره از این محصول رو به پد آرایشی خود اضافه کنین.

پد رو چند ثانیه روی پلک خود نگه دارین، سپس پد رو به آرامی روی پلک خود حرکت بدین.

با سه حرکت ساده دیگر اثری از ریمل مقاوم چند دقیقه پیش نیست.

استفاده از شامپو بچه برای پاک کردن ریمل ضد آب

برای هممون پیش اومده که در آخرین لحظه متوجه بشیم که  خرید پاک کننده رو فراموش کردیم؛ اما نگران نباشین جایگزین پاک کننده برای پاک کردن ریمل ضد آب شامپو بچه هست.

می‌تونین یک شامپو بچه تهیه کنین تا در روز مبادا از اون استفاده کنین.

شامپوهایی که برای بچه‌ها ساخته می‌شن ضد حساسیت هستن و استفاده از اون ها در قسمت‌های حساس پوست مشکلی ایجاد نمی‌کنه.

روش استفاده از شامپو بچه

اندازه یک نخود از شامپو بچه رو روی پد بریزین و روی پلک‌هاتون بکشین. در مرحله بعد با یک دستمال نرم اثر شامپو رو از چشم‌هاتون حذف کنین.

تأکید می‌کنم که از شامپوی دیگه ای استفاده نکنین، شامپوهای بزرگسالان ممکنه حساسیت زا باشن.

روغن بچه

روغن بچه هم یکی از رایج‌ترین و در دسترس‌ترین پاک کننده آرایشیه. در هنگام استفاده از روغن بچه برای پاک کردن ریمل باید دقت داشته باشین تا این روغن با سطح داخلی چشم تماس پیدا نکنه. علاوه‌براین استفاده مداوم و طولانی مدت از این روغن نیز می تونه باعث کدر شدن پوست بشه. پس بهتره از این روغن تنها در مواقعی که زمان کافی ندارین استفاده کنین.

استفاده از کرم سرد

کولد کرم یا کرم سرد بعد از تماس با پوست سردی لذت‌بخشی رو به پوست شما هدیه می‌ده. تصور می‌کنین ارتباط کرم سرد به موضوع ما چی باشه؟ درست حدس زدین یک محصول مناسب برای پاک کردن ریمل ضد آب. با استفاده از این کرم می‌تونین اطمینان داشته باشین که دیگه خبری از ریمل روی مژه‌های شما نیست.

روش استفاده از کرم سرد

برای استفاده از خاصیت پاک‌کنندگی کرم سرد، مقداری از اون رو به چشم‌ها و صورت خشک خود بزنین. کرم سرد به غیر از پاک کردن ریمل، آبرسانی و رطوبت‌رسانی به پوست رو انجام ده. بعد از گذشت چند دقیقه صورت خود رو با یک دستمال گرم پاک کنین تا اثرات ریمل و کرم حذف بشه. برای تکمیل‌شدن فرایند پاک‌سازی صورت خود رو با شوینده مخصوص نوع پوستتون بشویین.

استفاده از روغن نارگیل برای پاک کردن ریمل ضد آب

روغن نارگیل برای رشد و تقویت مو و سلامت پوست معجزه می‌کنه، البته کارش در پاک کردن ریمل ضد آب هم بد نیست. با استفاده از روغن نارگیل می تونین مقاومت بافت ریمل رو در هم بشکنین و با چند حرکت ساده اثرش رو از مژه‌هاتون حذف کنین.

روش استفاده از روغن نارگیل

چند قطره روغن نارگیل رو روی پد بریزیند و پد رو چند لحظه روی پلک‌های مبارک قرار بدین. حرکت‌دادن آرام پد روی مژه‌ها نفوذ روغن روا بیشتر می‌کنه. بهتره بعد از استفاده از روغن صورتتون رو کامل بشویید تا روغن اضافه و ذرات ریمل کاملاً حذف بشن.

استفاده از پاک کننده دست‌ساز خودتان

اگر زمان و علاقه کافی برای کارهای زیبایی دارین، این قسمت مناسب شماست. در صورتی که محلول زیر رو به اندازه کافی درست کنین حدود 6 ماه برای پاک کردن ریمل ضد آب امکانات دارین.

طرز تهیه محلول دست‌ساز

برای از بین‌بردن ریمل لج‌باز می تونین 2 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا بادام رو با 2 قاشق غذاخوری فندق جادوگر و مقداری آب مخلوط کنین. این مواد رو در یک ظرف کوچک بریزین و تکان‌ بدین تا کاملاً مخلوط بشن. این محلول می تونه در چند ثانیه ریمل شما رو پاک کنه.

روغن زیتون برای پاک کردن آرایش چشم

روغنی که در بیشتر آشپزخانه‌ها پیدا میشه، برای پاک کردن ریمل ضد آب بسیار مناسب هست. این روغن علاوه بر پاک کردن ریمل مژه‌های شما رو آبرسانی و تقویت می‌کنه. روغن زیتون روغنی در دسترس، مفید و کاربلده.

نحوه استفاده از روغن زیتون

استفاده از این روغن اصلاً مشکل نیست. انگشتان خود رو به روغن آغشته کنین و به‌آرامی روی مژه‌های خود بکشین. این کار رو تا زمانی ادامه بدین که حس کنین مژه‌هاتون از بند ریمل آزاد شدن. بعد از تمام‌شدن پروسه تمیز کاری، با پنبه یا پد اضافات روغن رو حذف کنین و صورتتون رو بشویید.

بایدها و نبایدها در پاک کردن ریمل

بهتره بعد از اتمام کارتون با ریمل حتماً روتین‌ مراقبت از چشم و مژه‌ روا انجام بدین تا خدایی نکرده قسمت شیمیایی ماده روی مژه‌هاتون اثر بد نداشته باشه. حالا که با مواد مناسب و ضروری برای پاک کردن ریمل ضد آب آشنا شدین، نوبت به نحوه پاک کردن ریمل می‌رسه. در صورتی که مژه‌هاتون رو به شکلی نامناسب پاک کنین، ممکنه به ریزش مژه یا سوزش چشم دچار بشین. در ادامه ما بایدها و نبایدها در پاک کردن ریمل رو به شما آموزش میدیم.

خرید عمده محصولات آرایشی

استفاده از محصولات مخصوص پاک‌کردن

بهتره همون طور که به اون اشاره کردیم از محصولاتی استفاده کنین که برای پاک کردن محصولات آرایشی ساخته شدن. این محصولات بافتی نرم و لطیف دارن که پوست و مژه‌های شما رو از آسیب حفظ می‌کنن.

محصولاتی مثل دستمال‌های مرطوب، پدها و پنبه‌های توپی از جمله این محصولات هستن.

ملایمت در پاک کردن ریمل ضد آب

علت اصلی تأکید ما به پاک کردن ریمل اینه که مژده‌ها و چشمان شما آسیب نبینن. اینکه شما با خستگی و بدون حوصله اقدام به پاک کردن ریمل کنین با اینکه اصلاً ریمل رو پاک نکنید تفاوتی نداره. هر دو عمل به شما و زیباییتون آسیب می‌زنه؛ پس باید در عمل پاک‌سازی ملایمت به خرج بدین. مراقب باشید حین پاک کردن مژه‌هاتون رو نکنین.

تمیز کردن پوست

شاید تصور کنین پاک کردن ریمل ضد آب آخرین مرحله هست؛ اما باید بدونین آخرین مرحله پایبندی به روتین پوستیه که برای خود قرار دادین . این روتین شامل شست‌وشو و استفاده از محصولات مراقبتی برای جبران آسیب‌ها و تقویت مژه‌هاست. حتماً بعد از پاک‌سازی ریمل پوستتون رو بشویین تا آخرین ذرات ریمل پاک بشن.

استفاده از پاک کننده مخصوص

لطفاً این نکته رو جدی بگیرین که استفاده از پاک کننده‌های نامناسب مانند صابون یا محصولاتی که برای چشم ساخته نشدن ممنوع هست. این محصولات در فرمول خود مواد و عناصری دارن که برای چشم حساسیت ایجاد می‌کنن. مواد آلرژیک قرمزی و خارش رو برای چشم به همراه دارن. این حساسیت علاوه بر زیبایی سلامت شما رو هم به خطر میندازه. بعضی افراد برای پاک کردن ریمل ضد آب از محصولات نامرغوب و دارای مواد تحریک کننده استفاده می‌کنن. مواد تحریک کننده شامل الکل و عطرهاست. مراقب باشین محصول مراقبتی که انتخاب می‌کنین در فرمول خود این مواد رو نداشته باشن.

مراقبت از چشم‌ها حین پاک کردن ریمل ضد آب

مالش چشم‌ها یا حتی پوست حین تمیز‌کردن آرایش خطرناکه. این کار منجر به بسته‌شدن منافذ پوست و آسیب به پیاز مژه می‌شه. نتیجه آسیب به پیاز مژه پرپرشدن مژه‌هاتون هست.

  • در صورتیکه از لنز استفاده می کنید، قبل از پاک کردن آرایش، حتما آنها را از چشم خارج کنید.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین روش پاک کردن ریمل ضدآب چیه؟ با روش های پاک کردن ریمل ضد آب آشنا شدین. با این آموزش از این به بعد خیلی راحت می تونین از انواع ریمل ضد آب استفاده کنین؛ پس با خیال راحت سری به فروشگاه اینترنتی دوشیزه بزنین و بهترین مارک ریمل رو انتخاب کنین.