بهترین روتین پوستی برای پوست خشک چیه ؟

سلام….سلام…در مقالات قبلی درمورد روتین پوستی برای پوست چرب رو کاملا بررسی کردیم.همه میدونیم که پوست خشک رو باید بیشتر مراقبت کرد چون پوست خشک شادابی رو از چهره شما میگیره.تا آخر مقاله بهترین روتین پوستی برای پوست خشک چیه ؟ همراه ما باشید.

خرید عمده لوازم آرایشی

روتین نهایی پوست خشک توصیه شده توسط متخصصین پوست رو باهم بخونیم

اگه پوست خشکی دارین، می‌دونید که یافتن روتین مراقبت از پوست عالی می‌تونه به معنای تفاوت بین پوسته پوسته شدن و احساس سفت شدن همیشگی با پوستی راحت و درخشان باشه.

جوشوا زیشنر، متخصص پوست، میگه که: “خشکی پوست به این معنی هست که صورت شما نمی تونه آنطور که باید از خود در برابر محیط محافظت کنه. هنگامی که پوست خشک هست، ترک های ریز در لایه بیرونی ایجاد میکنه که در توانایی آن برای حفظ آبرسانی مناسب اختلال ایجاد می کنه.” .

به این ترتیب، هنگامی که پوست خشکی دارین، انتخاب محصولات مناسب خیلی مهم هست. اما با کمال تعجب، آنهایی که باید انتخاب کنین ممکن هست بر خلاف غرایز طبیعی شما باشن. ما از Zeichner و متخصص پوست Lian Mack، MD خواستیم تا نکات تخصصی خود رو در مورد ساختن روتین نهایی مراقبت از پوست خشک به ما ارائه بدن.

روز رو درست شروع کنید

زایشنر میگه که: «دقت کنین که اگه پوست خشکی دارین، آمادگی صبحگاهی شما برای آماده کردن پوست برای روز مهم هست. و وقتی نوبت به روال صبحگاهی می‌رسه، متوجه یک رشته ثابت در توصیه‌های پوستی میشید: محصولاتی که رطوبت رو در داخل نگه می‌دارن و اشعه‌های مضر UV و رادیکال‌های آزاد رو از بین می‌برن.

Zeichner اضافه میکنه که: “هدف برنامه صبحگاهی شما محافظت از پوست در برابر محیط هست.”افراد با انواع پوست خشک در طول برنامه های صبحگاهی خود باید به دنبال آبرسانی و محافظت از پوست خود باشند.”

یک پاک کننده بدون کف رو انتخاب کنید

اگه چیزی در مورد روتین های مراقبت از پوست ما از دوران کودکی تغییر نکرده باشه، شروع روز با چهره ای تازه هست .به معنای واقعی کلمه. هنگامی که صحبت از شستن صورت می شود، نوع پاک کننده ای که انتخاب می کنین خیلی مهم هست. مک میگه که: «آماده کردن پوست برای مواجهه با روزی که تمایل به خشکی داره باید شامل استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و بدون کف باشه.» به دنبال محصولی باشین که به طور خاص با ترکیبات آبرسان ساخته شده هست. زایشنر میگه که: «این محصولات کثیفی و چربی رو بدون ایجاد اختلال در لایه بیرونی پوست به روشی که برخی پاک‌کننده‌های کف‌زا انجام می‌دهند، از بین می‌برن.

رطوبت کافی رو برای پوست انتخاب کنید

بعد از پاکسازی، مک پیشنهاد می‌کنه بازی رطوبت خود رو حتی بیشتر کنین. او میگه که: «من توصیه می‌کنم برای افزایش رطوبت، یک سرم ویتامین C اضافه کنین و اسید هیالورونیک رو روی آن قرار بدید. اسید هیالورونیک یک مرطوب کننده شناخته شده برای پوست هست که آب رو به سمت آن می کشه و در نهایت خطوط و چین و چروک های ظریف رو کاهش میده.

یک مرطوب کننده سبک انتخاب کنید

در حالی که برای برخی SPF مرطوب کننده آبرسانی کافی برای روز هست، “اگه کسی واقعا خشک هست، قبل از SPF 30 یا بالاتر از مرطوب کننده استفاده کنین.”

زایشنر میگه که: وقتی نوبت به خرید مرطوب‌کننده‌ها می‌رسه، به دنبال مرطوب‌کننده‌های سبک باشین که حاوی موادی باشن که می‌تونند سلول‌های زبر رو نرم کنن، آب‌رسانی کنن و یک مهر و موم محافظ روی سطح پوست ایجاد کنن. او توضیح میده: «چربی پوست و هیدراته شدن پوست دو موضوع مجزا هستن، و در واقع می‌تونید در تابستان خیلی چرب باشین، اما در عین حال فاقد آبرسانی باشین»

با SPF از صورت خودتون حفاظت کنید

هر نوع پوستی باید از SPF استفاده کنید و پوست خشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. متخصصان پوست میگن که: نور UV و آلودگی باعث آسیب رادیکال های آزاد میشه که منجر به پیری زودرس میشه.

کسانی که پوست خشک دارن باید به دنبال ضد آفتاب هایی باشن که البته به حفظ رطوبت پوست کمک میکنه. Zeichner می گوید: «به جای یک ضد آفتاب مستقیم که اگه پوست خشکی دارین برای ساحل استفاده کنین، به دنبال ترکیب مرطوب کننده و ضد آفتاب باشین.

روز رو با یک پوست تمیزو حتی رطوبت بیشتر به پایان برسانید

ماک میگه: اولین گام در برنامه شبانه شما باید مثل برنامه صبحگاهی شما باشه: یک شوینده کف‌کننده آبرسان.بعد از پاکسازی، از سرم های آبرسان و مواد موضعی استفاده کنین که می تونند به شما در حفظ رطوبت بیشتر کمک کنن و از مواردی که ممکن هست تلاش شما رو تضعیف کنن حتما اجتناب کنید. او میگه که: «اگه فردی به شدت خشک هست، از استفاده از مشتقات ویتامین A مثل رتینوئیدها و رتینول خودداری کنین و به سرم اسید هیالورونیک خود برسید. “این رو با یک مرطوب کننده آبرسان همراه کنین.” یکی از متخصصان زیبایی از مرطوب کننده صورت Toleraine Double Repair LaRoche Posay خوشش میاد چون تمامی فاکتورهای ترمیم و آبرسانی پوست رو داره.

خرید عمده لوازم پوستی

از ماسک استفاده کنید

به خودتان و پوستتان آرامش بدید و از روتین پوست مناسب پوست خود استفاده کنید. ماسک ها ابزار دیگری در روتین پوست شماست و همچنین برای داشتن پوستی چاق و درخشان هست.از ماسک های مناسب پوست خودتون هر دو هفته یکبار به عنوان یک درمان دوباره استفاده کنید. چون این به آبرسانی و تسکین پوست خشک کمک می کنه.

کرم ترمیم کننده چشم پوست خشک

پوست لطیف اطراف چشم شما می تونه مستعد پف کردگی، حلقه های تیره و سایر علائم قابل مشاهده خستگی باشه. داشتن کرم دور چشم مرطوب کننده به روتین روزانه مراقبت از پوست می تونه به آبرسانی، روشن شدن و صاف کردن ناحیه زیر چشم شما کمک کنه. هنگام انتخاب یک کرم دور چشم مرطوب کننده برای چشم های پف کرده، خسته و حلقه های تیره، به دنبال محصولاتی باشین که دارای ترکیبات مفیدی مثل سرامیدها، اسید هیالورونیک و نیاسینامید هستن تا رطوبت رو حفظ کرده و به حفظ سد محافظ پوست شما کمک کنن.

کرم های ترمیم کننده چشم که توسط چشم پزشک تست شده هست و دارای فرمول غیر چرب، جذب سریع و بدون عطر هست که ظاهر سیاهی و پف چشم رو به حداقل می رسونن. این محصولات به روشن کردن کل ناحیه چشم شما کمک میکنه. به علاوه، فناوری MVE به طور مداوم مواد مرطوب کننده رو برای هیدراتاسیون تمام روز آزاد میکنه و باعث میشه پوست شما شفاف و سالم بمونه.

در آخر

در آخر مقاله بهترین روتین پوستی برای پوست خشک چیه ؟روتین پوستی مهم ترین بخش سلامتی و زیبایی پوست هست و هیچگاه از این غافل نشید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه باکیفیت ترین و بهترین محصولات رو با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار داده و با اطمینان کامل میتونید از کیفیت منحصربفرد محصولات دوشیزه استفاده کنید.