اس پی اف 50 یا 30 ؟کدوم بهتر است؟

اس پی اف 50 یا 30 ؟کدوم بهتر است؟ بنظرشما کدوم بهتر هست.استفاده از ضدآفتاب به تابستان و زمستان نیست هر فصل باید در طول روز از ضدآفتاب مناسب پوستتون استفاده کنید.اما در تابستون دیگه عضو جدانشدنی از پوست شماست.

خرید عمده لوازم آرایشی

SPF30+ در مقابل SPF50+

SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) یه کرم ضد آفتاب معیاری هست که نشان میده چقدر از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می کنه. ضد آفتاب با SPF30 1/30 UV محیط رو می پذیره، SPF50 1/50 و غیره. برای دستیابی به محافظت SPF ادعا شده روی برچسب، باید از کرم های ضد آفتاب به طور گسترده استفاده شه.

توصیه می کنیم از هر ضد آفتابی که دارای برچسب طیف گسترده، مقاوم در برابر آب و SPF30 یا بالاتر هست استفاده کنین.جالب اینجاست که SPF50+ فقط کمی محافظت بهتر در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) نسبت به فیلتر SPF30+ 98 درصد اشعه UV در مقایسه با 96.7 درصد مسدود شده توسط SPF30 ارائه میده.

ضدآفتاب SPF50+ همچنان نیاز به استفاده آزادانه داره، هر دو ساعت یکبار (یا بعد از شنا، ورزش و خشک کردن با حوله) مجدداً استفاده شه و در ترکیب با سایر اقدامات محافظتی در برابر آفتاب از جمله کلاه محافظ آفتاب، لباس محافظ، عینک آفتابی و سایه استفاده بشه حتما.تا پایان مقاله اس پی اف 50 یا 30 ؟کدوم بهتر است؟ همراه ما بمانید.

همه اصطلاحات ضد آفتاب به چه معنا هستند؟

SPF: SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) یه کرم ضد آفتاب معیاری برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی هست. برای دستیابی به محافظت SPF ادعا شده روی برچسب، باید از کرم های ضد آفتاب به طور گسترده استفاده شه.
مقاوم در برابر آب: در حین شنا یا ورزش از روی پوست جدا نمیشه، به شرطی که پاک نشده باشه. در حالی که ممکن هست یه برچسب نشان بده که یک کرم ضد آفتاب “چهار ساعت در برابر آب مقاوم هست”، اما همچنان باید هر دو ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کرد تا سطح محافظتی یکسانی داشته باشه.
طیف گسترده: کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع، پرتوهای UVA و UVB را فیلتر می کنند. UVB عامل اصلی آفتاب سوختگی و UVA عامل اصلی چین و چروک، ضخیم شدن و لکه‌دار شدن پوست است. هر دو UVA و UVB در افزایش خطر سرطان پوست نقش دارن.
علامت “+”: علامت مثبت به معنای “بیشتر از” هست. ضد آفتاب SPF50+ باید حداقل SPF60 رو در آزمایش داشته باشه. این به این دلیل هست که همان دسته از ضدآفتاب ها در آزمایشگاه های مختلف با روش های متفاوت کمی متفاوت تست میشن. با تست SPF60، هر گونه حاشیه خطا رو حذف می کنه. در استاندارد قبلی 1998، برخی از ضدآفتاب‌ها با برچسب SPF30+ در واقع محافظت بسیار بالاتری داشتنن اما اجازه نداشتن برچسب بالاتر از 30+ داشته باشن. در استاندارد جدید، ضدآفتاب‌ها می‌تونند دارای برچسب بالاتر از SPF30+ باشند، بنابراین علامت «+» بعد از SPF30 اضافی هست.

استفاده از ضد آفتاب

مقدار زیادی کرم ضد آفتاب رو 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن و دوباره هر دو ساعت یکبار استفاده کنین (چه برچسب به شما بگوید یا نه).

بزرگسالان با اندازه متوسط ​​باید یک قاشق چایخوری ضد آفتاب رو به هر دست و پا بمالند. صورت/گردن (از جمله گوش ها) و جلو و پشت بدن نیز باید هر کدام یک قاشق چایخوری مصرف کنن. یعنی هفت قاشق چای خوری در کل یا 35 میلی لیتر ضد آفتاب برای یک بار استفاده در کل بدن.

خیلی از استرالیایی ها خیلی کم از ضد آفتاب استفاده می کنن و فراموش می کنن که هر دو ساعت یک بار دوباره آن رو استفاده کنند. این به این معناست که آنها معمولاً کمتر از نیمی از محافظت ذکر شده در برچسب محصول رو دریافت می کنند. کرم ضد آفتاب رو می توان به راحتی پاک کرد، از طریق تعریق از بین رفت و اغلب در وهله اول به طور ناهموار استفاده میشه. استفاده از ضد آفتاب بیشتر هر دو ساعت یکبار به محافظت از شما کمک می کنه. مهم هست که به یاد داشته باشید که بعد از شنا یا ورزش های آبی نیز دوباره از ضدآفتاب استفاده کنید.اس پی اف 50 یا 30 ؟کدوم بهتر است؟در این مقاله به جواب این سوال میرسیم.

به UV فکر کنید نه گرما

خیلی از مردم به اشتباه فکر می کنن که فقط در روزهای گرم و آفتابی به محافظت در برابر آفتاب نیاز دارن. با این حال، اشعه ماوراء بنفش (UV) از خورشید هست، نه گرما، که عامل اصلی آفتاب سوختگی، پیری زودرس، آسیب چشم و آسیب پوست هست که منجر به سرطان پوست میشه.

اشعه ماوراء بنفش قابل مشاهده و احساس نیست. به همین دلیل، بدون اینکه ما در آن زمان بدانیم، می تونه آسیب زا باشه. شاخص UV قدرت تابش اشعه ماوراء بنفش هر روز رو به ما میگه. زمانیکه که شاخص UV سه یا بیشتر باشه، محافظت در برابر آفتاب توصیه میشه. اغلب، اشعه ماوراء بنفش می تونه در روزهای سرد و ابری بالا باشه. یک راه عالی برای پیگیری شاخص UV در جایی که هستید، میتونید از طریق برنامه رایگان SunSmart از گوگل دانلود کنید و به بررسی UV در هر منطقه بپردازید.

خرید عمده محصولات پوستی

آیا SPF بالا از پوست من بهتر محافظت می کنه؟

ای کاش پاسخی کوتاه و ساده برای این سوال داشتم، اما کمی پیچیده هست.دکتر الی به عنوان یک متخصص پوست و فوتوبیولوژیست، اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید بر روی پوست و همچنین نحوه محافظت در برابر آنها رو منتشر کرده. بنابراین من می تونم شما رو از طریق چند نکته مهم راهنمایی کنم که شما رو نیز بیشتر به یک متخصص محافظت از آفتاب تبدیل می کنه!

نور فرابنفش برای انسان نامرئی هست، چون طول موج های آن کوتاه تر از نوری هست که ما می تونیم ببینیم. در طیف UV، دو نوع اشعه وجود داره که می تونه به DNA سلول های پوست شما آسیب برسانه و منجر به سرطان پوست بشه. محافظت از پوست در برابر هر دو نوع مهم هست:

اشعه UVB باعث آفتاب سوختگی میشه و نقش کلیدی در ایجاد سرطان پوست داره. عدد SPF یک ضد آفتاب عمدتاً به میزان محافظت در برابر UVB اشاره داره.
اشعه های UVA باعث آسیب به پوست میشه که منجر به برنزه شدن پوست و همچنین پیری و چین و چروک پوست میشه. کوتاه ترین طول موج اشعه UVA نیز به آفتاب سوختگی کمک می کنه. مهم هست که روی برچسب یک محصول به دنبال عبارت “طیف گسترده” باشین، به این معنی که دارای موادی هست که می تونه شما رو در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کنه.

آیا کرم های ضد آفتاب با SPF بالاتر ماندگاری بیشتری دارند؟

طبق آکادمی پوست آمریکا، SPF های با تعداد بالا لزوما بیشتر از SPF های با تعداد پایین تر دوام نمی آورن، بنابراین این به این معنا نیست که می تونید قبل از استفاده مجدد، زمان بیشتری رو زیر نور خورشید بگذرانید. دکتر شلسینگر میگه: «هیچ ضد آفتابی وجود نداره که 100 درصد اشعه های خورشید رو مسدود کنه. به همین دلیل مهم هست که نه تنها کرم ضد آفتاب خود رو هر دو ساعت یکبار تجدید کنید، بلکه از سایر اقدامات محافظتی در برابر آفتاب مثل کلاه، عینک آفتابی، جستجو در سایه در صورت امکان و دور ماندن از نور خورشید در ساعات میانی روز که بیشترین میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب هست استفاده کنید. “

کلام آخر

اس پی اف 50 یا 30 ؟کدوم بهتر است؟برای داشتن پوست سالم و دور از هرگونه آسیب های پوستی باید روزانه از ضدآفتاب مناسب پوستتون استفاده کنید.

فروشگاه آرایشی و بهداشتی دوشیزه عرضه کننده باکیفیت ترین محصولات مراقبت پوست و آرایشی با تنوع بالا و مناسب ترین قیمت،در هرکجا که باشید به راحتی تهیه کنید چون در کمترین زمان ممکن بهترین محصول به انتخاب خودتون به دستتون میرسه.