اسکراب دانه ریز یا دانه درشت ؟کدام بهتر است ؟

اسکراب دانه ریز یا دانه درشت ؟کدام بهتر است ؟ در این مطلب اسکراب دانه ریز یا دانه درشت ؟کدام بهتر است ؟ هر چیزیکه در رابطه با اسکراب پوست و صورت

 لازم است بدونید رو در اختیار شما قرار میدیم . پوست ویترین زیبایی هر فرد است. اهمیت به این امر وسیع و

پر اهمیت به خصوص در میان خانم های جوان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. راه های بسیار زیادی برای زیباتر

جلوه دادن پوست وجود داره. یکی از این راه ها، پاکسازی پوست از مواد زائد و اضافی است. برای اینکه پوست، شاداب و جوان بمونه و زیبایی خود رو حفظ کنه، لازم است که بافت مرده از اون جدا بشه تا فضا برای رشد سلول های در حال تکثیر باز شه. تجمع لایه های مرده بر روی اون، منجر به ایجاد تیرگی پوست، ایجاد چین و چروک، پدید اومدن جوش

و آکنه، شل شدن و افتادگی پوست و … می شه. در مطلب امروز تحت عنوان اسکراب دانه ریز یا دانه درشت ؟کدام بهتر است ؟ همراه ما باشید.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

اسکراب SCRUB چیست؟

اسکراب SCRUB فرآیندی موثر در جهت بهبودی وضعیت پوست است که طی اون لایه برداری و پاکسازی پوست از

مواد زائد صورت می پذیره. انواع پوست ها، به خصوص انواع چرب اونها، دائما در حال تکثیر و به جا گذاشتن لایه ی مرده از خودشون هستن. در این وضعیت یک لایه بردار باکیفیت می تونه چاره ی کارتون باشه.

ترکیب اسکراب های لایه بردار، معمولا به علت دانه های ریز گرانولی که درون اونها وجود داره، مقداری زبر است.

این وضعیت جدا کردن لایه های اضافی رو آسان تر می کنه و منجر به تسریع رشد سلول های جوان پوست می شه.

لایه ای که به کمک اسکراب پوست از روی صورت برداشته می شه، حاوی سلول های مرده، چربی پوست، باقی مانده مواد آرایشی و گرد و غبار معلق در هواست.

چرا باید اسکراب پوست و صورت رو جدی بگیریم ؟

بی توجهی نسبت به لایه برداری پوست، منجر به پر شدن منافذ پوست و در نهایت مسدود شدگی اونها می شه.

در این شرایط می شه گفت که درصد جوش، تبخال، آکنه و مشکلات پوستی چند برابر حالت استفاده از اسکراب پوست

می شه. از دیگر عوارض بی اعتنایی نسبت به این فرآیند مهم، احساس سنگینی، عدم شادابی و پیر شدن پوست است

که حالتی ناخوشایند رو در شما به وجود میاره. استفاده از لایه برداری مناسب می تونه شما رو با پوست جدیدتون آشنا کنه و درهای زیبایی و سرزندگی رو بر روی شما باز کنه. اگر شما هم جزو اون دسته افرادی هستین که هر روز آرایش

می کنید، اسکراب SCRUB هفتگی و مداوم پوست رو حتما به شما توصیه می کنیم.

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب‌های بدن لایه بردارهای فیزیکی هستن که با مخلوط غلیظ ذره مانند طراحی شدند و به از بین بردن سلول‌های مرده پوست از برخی قسمت‌های بدن کمک می‌کنن. ذرات لایه بردار یک اسکراب بدن معمولاً ترکیبی از نمک و شکر

است. اسکراب‌های بدن می‌تونن، پایه آب و یا به صورت پودر باشن.

چرا باید پوست رو لایه برداری کنیم؟

تأثیرات هورمونی و غذایی می‌تونن بر روی پوست شما اثر بگذارن و باعث خشکی، لکه‌های پوستی و تجمع سموم

بشن. قرار گیری بیش از حد در معرض عوامل استرس‌زا در محیط مانند باد و نور خورشید اغلب میتونه باعث آسیب بیشتر بشه و منجر به پوسته پوسته شدن پوست بشه. تجمع روغن‌های طبیعی پوست شما اغلب میتونه شرایط پوستی مانند کراتوز پیلاریس رو بدتر کنه، بنابراین ضروری است که به پوست خود دست کمک بدین تا با لایه برداری

منظم سلامت اون رو حفظ کنید. گرانول‌های قند طبیعی میتونن به از بین بردن سلول‌های پوستی خشک کمک کنن

و باعث روشن شدن پوست خسته و کدر بشن.

مزایای اسکراب بدن

پوست در حالت گردش مداوم است، پوست مرده به سطح بالا میره، به طور طبیعی می‌ریزه و پوست نرم جایگزین اون می‌شه. این روند با گذشت زمان کند می‌شه و در نتیجه باعث تجمع سلول‌های مرده در سطح پوست می‌شه. اگر این آلودگی‌ها و سلول‌های مرده روی پوست جمع بشن به مرور سبب ایجاد پوستی کدر، خشک و ناسالم میشن.
همانند سایر لایه بردارها، هدف از اسکراب بدن حذف سلول‌های مرده پوست و تشویق به تولید سلول‌های جدید است. این نوع لایه برداری مکانیکی نه تنها پوست رو صاف و صیقل میده بلکه ناخالصی‌ها رو نیز از پوست شما دور می‌کنه.

نحوه استفاده از اسکراب بدن، فواید و راهنمای گام به گام

درست مانند صورت، بدن شما نیز به لایه برداری نیاز داره تا نرم، صاف و سالم بمونه. لایه برداری پوست یک یا دو بار در هفته به تسریع روند بازسازی پوست کمک می کنه، سلول‌های مرده و منافذ رو از بین می‌بره تا پوست تازه، صاف و صیقلی شه.

مقدار زیادی اسکراب بدن رو در سراسر بدن خود بمالید. از حرکات دورانی برای ماساژ دادن اون روی پوست استفاده کنید. اگر اسکراب دارای روغن است، اجازه دهید 3 دقیقه کامل روی پوست بمونه تا بطور کامل جذب پوست شه. با این کار می‌تونید از فواید بیشتر اسکراب بهره‌مند بشین. استفاده از اسکراب بدن نسبتاً ساده است.

در اینجا اسکراب دانه ریز یا دانه درشت ؟کدام بهتر است ؟ یک راهنمای سریع و گام به گام آوردیم :

  •     پوست خود رو با آب گرم بشویید.
  •     اسکراب رو با نوک انگشتان خود بمالید.
  •     دست‌ها و پاها رو با حرکت دورانی مالش بدین.
  •     با استفاده از آب گرم پوست خود رو کاملاً بشویید.
  •     پوست رو خشک کنید و کمی مرطوب بگذارید.
  •     از مرطوب کننده استفاده کنید.

مزایای انجام اسکراب پوست صورت و بدن

استفاده از یک اسکراب لایه بردار درجه یک، مزایا و فواید بسیار زیادی داره. این فرآیند منجر به انجام لایه برداری بسیار ملایمی می شه. به طوری که نه تنها سلول های مرده پاکسازی می شن، بلکه پوست نیز آماده ی جذب مواد مغذی

می گرده. 

از بین رفتن لایه ی مرده معادل است با باز شدن فضای کافی برای تنفس و متابولیسم بافت جدید.

متخصصان توصیه می کنن که پس از مصرف اسکراب، از کرم های تقویتی پوست استفاده کنید. استفاده از اسکراب پوست صورت و بدن، برای پوست های خسته و کدر، بسیار لازم و ضروری است و به عنوان راه درمان موثری به اونها توصیه می شه که مشکلات پوست رو برطرف می کنه.

دیگه جوش نزنید

اسکراب پوست، عملکرد ضد آکنه و ضد جوش ویژه ای داره. در این حالت دیگه به آلودگی ها، اجازه ی ماندن درون منافذ پوست داده نمی شه. اسکراب علاوه بر تخلیه ی کامل این منافذ از چربی ها و مواد زائد، دهانه ی منافذ رو نیز تنگ تر

می کنه. به این ترتیب شرایط برای به وجود آمدن جوش های چرکی بسیار سخت می شه و عملا می تونید با اونها خداحافظی کنید! با مصرف مداوم اسکراب لایه بردار پوست، چهره ای چندین سال جوان تر و شاداب تر داشته باشین. در این وضعیت میزان لکه، کک و مک، تیرگی و ناهمواری پوست نیز به حداقل میرسه و پاکی، صافی و یکدست بودن بافت اون رضایت شما رو به خود جلب خواهد کرد.

پوستی پر آب داشته باشید !

اسکراب پوست معمولا حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده است و با حفظ رطوبت در لایه میانی پوست از تیرگی، افتادگی، ایحاد چین و چروک و خستگی پوست جلوگیری می کنه. حضور آب، موجب ایجاد پوستی روشن تر و سفت تر می شه. رطوبت با رخنه در منافذ و فواصل خالی پوست و با پر کردن آنها، استحکام ساختاری آن رو حفظ می کنه. اگر اسکراب رو به همراه محصولات برنزه کننده پوست استفاده کنید، شاهد تاثیر حداکثری این محصولات خواهید بود.

خرید عمده محصولات پوستی

همه جا رو لایه برداری کنید !

خوب است بدونید که این تنها صورت شما نیست که نیاز به لایه برداری داره. سلول های تمام بدن، دائما در حال رشد و تکثیرند و روز به روز به میزان حجم لایه مرده ی اونها افزوده می شه. پس اسکراب بدن نیز لازم به نظر می رسه و منجر به سبک شدن بدن و القای احساس تازگی و شادابی در شما می شه. اما برای این کار باید به نازک یا ضخیم بودن پوست بدن در حین اسکراب توجه کرد که در ادامه به این نکته بیشتر اشاره خواهیم کرد. حالا اگه در این میان، اسکرابی که خریداری کردید خاصیت نرم کنندگی و ویتامینه کردن پوست رو هم داشته باشه، یعنی شما خرید ایده آل خود رو انجام دادید. علاوه بر این یک SCRUB خوب دارای فرمولاسیون گیاهی و عاری از هرگونه اسانس و عطر شیمیایی است.

در ادامه مطلب اسکراب دانه ریز یا دانه درشت ؟کدام بهتر است ؟ بخوانید …

هماهنگی اسکراب و نوع پوست

لازم است چند نکته رو در رابطه با هماهنگی پوست و اسکرابی که به قصد لایه برداری از اون استفاده می کنید ذکر کنیم. در ابتدا اینکه اگر بر روی پوست تون جوش های فعال زیاد یا زگیل و تبخال دارید، انجام اسکراب SCRUB ممکن است منجر به پخش شدن میکروب ها بشه. اگر دچار اینگونه مشکلات پوستی هستین، قبل از استفاده با یک متخصص پوست حتما مشورت کنید. اسکراب پوست برای آقایان نیز همانند خانم ها توصیه می شه. آقایان به علت پوست ضخیم تری که دارند، قطر لایه ی پوست مرده در اونها بیشتر است. به همین علت SCRUB می تونه تا حدود زیادی مشکلات پوستی اونها رو برطرف سازه.

چه زمانی نباید از اسکراب بدن استفاده کرد؟

اگر آفتاب سوختگی، مشکلات پوستی و یا بیماری پوستی دارین، به طور مرتب از اسکراب بدن استفاده نکنین. برخی از مواد تشکیل دهنده اسکراب و همچنین مالش پوست میتونه باعث تحریک بیشتر پوست شه. اگر اسکراب شما حاوی نمک یا سایر مواد شیمیایی است، احتمالا سبب سوزش پوست شه پس بهتر است از استفاده اون صرف نظر کنید.
بسیاری از اسکراب‌های بدن در ترکیبات خود مواد معطر دارن که ممکن است، سبب تحریک پوست بشن و روغن‌های طبیعی پوست شما رو از بین ببرن.

چند بار باید از اسکراب بدن استفاده کنید؟

اینکه چند بار باید از اسکراب بدن استفاده کنید (یا به طور کلی لایه برداری انجام دهید) به نوع پوست شما بستگی داره. اما به طور کلی، نباید بیش از دو بار در هفته از اسکراب بدن استفاده کنید، لایه برداری بیش از حد پوست میتونه اون رو خشک، حساس و تحریک کنه. به طور کلی لایه برداری از پوست دو تا سه بار در هفته بی خطر است. اگر پوست شما خشک و حساس است، بهتر است فقط هفته‌ای یکبار لایه برداری کنید. اگر به بیماری پوستی مبتلا هستید، یا اگر مطمئن نیستید چند بار باید پوست خود رو لایه برداری کنید، با یک متخصص پوست صحبت کنید.

تفاوت اصلی بین اسکراب صورت و ماسک صورت چیست؟

اسکراب صورت و ماسک صورت هر دو می تونن سلولهای مرده پوست رو از پوست شما جدا کنند و برخی اوقات افراد در انتخاب اسکراب صورت و ماسک طبیعی صورت سردرگم هستن.

به طور معمول ، اسکراب های صورت محصولی مبتنی بر کرم هستن که حاوی مقدار کمی لایه بردار است. بسیاری از انواع ماسک های صورت نیز همین کار رو انجام میدن. تفاوت در این است که اسکراب های صورت دارای دانه هایی به عنوان لایه بردار هستن که از  دانه های طبیعی ساخته شدند (هسته زردآلو ، دانه ها/پوسته های طبیعی  و غیره) یا دانه ساخته شده ی مصنوعی (بلورهای اکسید آلومینیوم ، دانه های پلی اتیلن و غیره) هستند.

اما ، ماسک های صورت انواع بسیار بیشتری دارن و ماسک های صورت طبیعی تنها ماسک هایی هستن که بسیار شبیه اسکراب های صورت هستن. تفاوت اصلی بین ماسک های صورت و اسکراب صورت در ترکیبات موجود در اونهاست. ماسک های صورت طبیعی از خاک رس یا ذغال ساخته شدند. اگر لایه بردارصورت طبیعی در ترکیبات خود دانه خاک رس یا ذغال سنگ نداشته باشه ، به احتمال زیاد یک اسکراب صورت است.

چگونه بهترین اسکراب های صورت را انتخاب کنیم؟

برای مبتدی ها ، قبل از خرید اسکراب صورت ، مهم است اسکرابی رو انتخاب کنید که برای پوست  مفید و بی ضرر باشه. در این زمان اسکراب طبیعی خوب نیست. یک دانه ساخته شده مصنوعی به مراتب از دانه های ساخته شده با غلات طبیعی بهتر است. از به کاربردن مواد مغذی هسته زردآلو یا دانه ها / پوسته های طبیعی که ممکن است باعث تحریک شوند – جلوگیری کنین – مخصوصاً برای پوست های حساس و مستعد آکنه. در عوض فرمول هایی را انتخاب کنید که حاوی دانه های گِرد جوجوبا ، اکسید آلومینیوم (در بلورهای میکرودرمابراسیون استفاده می شود) یا دانه های پلی اتیلن هستن. دانه های مصنوعی دیگر دارای لبه های تیز هستن  اما این دانه ها کاملاً گرد هستن ، بنابراین یک عمل نَوَرد آرام رو انجام میدن.
از اونجا که استفاده از  اسکراب صورت یک گام اضافی به جز پاک کننده-تونر- مرطوب کننده ی همیشگی است، اغلب از اون غفلت می شه. مشتریان به ما میگن که وقتی یادشون بیفته از اون استفاده می کنن. یک راه ساده برای اطیمنان از فراموش نکردن و استفاده از مزایای پاک کننده این است که اون رو در حمام نگه دارین و هفته ای دو الی سه بار به جای پاک کننده های معمولی استفاده کنید. از اونجایی که بیشتر اسکراب ها به صورت کرمی هستن ، به طور طبیعی مواد پاک کننده نیز در اون وجود خواهد داشت.

نحوه استفاده از اسکراب

اول از همه باید صورت خود رو کاملا تمیز کنید. این یعنی گام اول در رژیم مراقبت از پوست این است که  باید هر نوع ماده آرایشی یا ضدآفتابی که روی پوست استعمال کردید، به طورکامل و تمیز پاک کنید.
اسکراب رو روی پوست کمی مرطوب بمالید و به مدت 60 ثانیه با حرکت دایره ای تمام صورت رو ماساژ بدین. نکته مهم برای به دست آوردن بهترین نتیجه با استفاده از اسکراب صورت  این است که فشار زیادی روی پوست وارد نکنین زیرا این کار باعث تحریک حتی در هنگام استفاده از اسکراب دانه گرد می شه. اگر احساس می کنید پوست شما به لایه بردار بیشتری نیاز داره ، بهتر است به جای فشار بیشتری ، مدت زمان ماساژ رو بیشتر کنید(بیشتر از 90 ثانیه).
ماسک رو بشویید و سپس از تونر، سرم و مرطوب کننده رو استعمال نمایید.

 چه موقع و چگونه باید از اسکراب صورت استفاده کرد؟

مهم نیست پوست شما از چه نوعی باشه ، می تونید بر اساس اولویت و ترجیح شخصی ، یک یا دو بار در روز یا در زمان لزوم از یک اسکراب ملایم استفاده کنید. در طول روز ، شما فقط می تونید از اون به عنوان پاک کننده به صورت تکی استفاده کنید. در شب ، می توانید قبل یا بعد از پاک کننده همیشگی مورد علاقه خود ، از اون به عنوان بخشی از پاک کننده ی مضاعف استفاده کنید. بعد از شستشو و پاک کردن پوست با حوله ، بقیه کارهای روزمره مراقبت از پوست خود رو ادامه بدین.

تفاوت اسکراب صورت با لایه بردارهای دائمی در چیست؟

اسکراب ها و لایه بردارهای AHA (آلفا هیدروکسی اسید)یا BHA (بتا هیدروکسی اسید) مزایای کاملاً متفاوتی دارن و به روش های بسیار متفاوتی عمل می کنن.به سادگی سطح بسیار زیادی از پوست رو اصلاح می کنن ، اونها نمی تونن لایه های ضخیم و ساخته شده از پوست مرده رو که در اثر آسیب آفتاب سوختگی یا رفتار نادرست با منافذ پوست به وجود آمدند، از بین ببرن. اسکرابها  همچنین نمی تونند  برجستگی های سفید رو و یا لکه های دیگر کاهش بدن، و این کاری است که لایه بردارهای دائمی انجام میدن.
AHA  ها وBHA ها می تونند به همه لایه های مرده برسن ، به جوان تر شدن پوست کمک میکنه و از سطح به اون آبرسانی کنن. بعلاوه ، BHA  می تواند مستقیماً درون منافذ رو لایه برداری کنه و نحوه عملکرد منافذ رو بهبود بخشه – هیچ گونه اسکرابی قادر به انجام این کار نیست.

آیا باید از اسکراب صورت و لایه بردار استفاده کرد؟

این کار بسیار مناسب است ، به خصوص اگر شما عاشق حس تمیزی عالی (اما نه سفت یا خشک) هستید یک اسکراب با فرمولاسیون خوب می تونه این کار برای شما انجام بده. به یاد داشته باشید اسکراب های صورت فقط دارای مزیت های پاک کنندگی و نرم کنندگی اضافی هستن. اونها نمی تونن همان کاری رو بکنه که AHA یا BHA انجام بدن؛ بلکه مزایای اونها مکمل یکدیگر است.

چه کسی باید از ماسک صورت و اسکراب صورت استفاده کنه؟

آخرین موردی که می خوایم به اون بپردازیم این است که ماسک صورت فقط مختص خانم ها نیست. اگه یک مرد هستین ، با دور شدن از محصولات مراقبت از پوست ، خوب به نظر رسیدن رو برای خود دشوار نکنین.

در ادامه اسکراب دانه ریز یا دانه درشت ؟کدام بهتر است ؟

اگر پوست حساس دارید بخوانید …

شاید پوست صورت و بدن تان حساس و مترصد التهاب است، در انجام این کار با پزشک خود یا مشاور پوست مشورت کنید. در این حالت حتی می تونید از اسکراب های طبیعی استفاده کنید تا دچار التهاب نشین. اسکراب هایی کف فرمولاسیون دستی دارن رو در خانه نیز می شه آماده کرد. این محصولات عمدتا از مواد طبیعی، گیاهان، دانه ها و … تشکیل می شن و ساخت اونها سخت نیست. علاوه بر این اگر پوست نرمال نیز دارین، در حین لایه برداری باید به بخش هایی از بدن تون که بافت نازک تری دارن، توجه کنید و میزان زیادی لایه بردار رو برای مدت زمان طولانی در اون قسمت قرار ندین.

مدت زمان باقی ماندن اسکراب روی صورت

در صورتی که می خواین از این محصول برای صورتتان استفاده نمایید، همانطور که در طرز استفاده پاراگراف قبلی به اون اشاره شد، ابتدا پوست صورتتان رو کمی مرطوب کنید، سپس بعد از زدن اسکراب، چندین دقیقه اون رو با دستانتان ماساژ بدین، تا تاثیر خود رو بگذاره، اما مراقب باشید که بهتر است اجازه ندین بر روی پوست صورتتان خشک شه و قبل از خشک شدن صورتتون رو بشویید، بنابراین مدت زمان باقی ماندن اون با توجه به نوع اسکراب متغیر است، اما به صورت کلی حدود 1 الی سه دقیقه ماساژ دادن صورت کافی است

مراقبت هایی که باید بعد از استفاده از اسکراب ها صورت گیرد

  • پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
  • پرهیز از انجام آرایش های سنگین و استفاده از لوازم مراقبتی قوی
  • شست و شوی مناسب پوست
  • عدم استفاده از تونر ها
  • پرهیز از ماساژ صورت بعد از استفاده از اسکراب ها
  • پرهیز از ورزش بعد از انجام این کار
  • عدم استفاده از دارو های ضد آکنه بعد از استفاده از این محصول
  • دوری از آفتاب
  • پرهیز از انجام لیزر و وکس

در زمان خرید اسکراب باید چه نکاتی رو در نظر بگیریم؟

از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید اسکراب پوست باید به اونها توجه بشه ، می توان موارد زیر رو نام برد:

• اسکراب دارای پروانه بهداشت باشد.
• بسته بندی مناسبی داشته باشد و بر روی آن تاریخ درج شده باشد.
•باید دارای منشا گیاهی طبیعی باشد.
• میزان مواد شیمیایی به کار گرفته شده در اسکراب باید رو به صرف باشد و در ترکیبات به حداقل برسد.
•همچنین اسکراب باید فاقد هر گونه اسانس و عطر شیمیایی باشد.

پس به طور کلی می‌توان مزایای اسکراب بدن و اسکراب صورت رو این‌گونه معرفی کرد:
  • پوست بدن رو با حذف سلول‌های مرده و ظاهر کردن سلول‌های جدید، شاداب و تازه‌تر می‌کند.
  • پوست رو جوان‌تر نشان می‌دهد.
  • رطوبت رسانی به پوست بهتر انجام می‌شه.
  • محصولات برنز کننده پوست تأثیر بیشتری می‌گذارن.

لایه برداری پوست با استفاده از اسکراب

سلول‌های مرده پوست، چربی‌های طبیعی بدن، استفاده از لوازم آرایشی و گرد و غبار و ذرات آلوده در هوا می‌تونند منافذ پوست شما رو ببندند. با استفاده از لایه برداری، می‌تونید همه این ذرات رو پاک کنید و باعث بشین که پوست روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر برید و احساس تمیزی بیشتری داشته باشین. پوست ما مدام در چرخه تجدید سلول‌ها وجود داره، سلول‌های تازه و جدید ساخته می‌شن و جایگزین سلول‌های قدیمی و مرده می‌گردن. با استفاده از عمل لایه برداری، از طریق پاک کردن لایه رویی پوست که حاوی سلول‌های مرده است و ظاهر کردن لایه جدید پوست که در زیر اونها قرار داره، فرآیند جایگزینی سلول‌ها بهتر انجام می‌شه. با کمک لایه برداری پوست، آلودگی و باقی مانده سلول‌های مرده تمیز و سلول‌های جدید آزاد می‌شن.

در نتیجه این عمل،

مرطوب کننده‌ها بهتر جذب پوست می‌گردن. اسکراب‌ها محصولاتی هستن که در اشکال مختلف تولید می‌شن. این محصولات می‌تونن به شکل ژل یا کرم‌هایی باشن که دانه‌های ریز یا همان اسکراب‌ها درون اونها دیده می‌شن و یا حالت سفت و جامدتری تری داشته باشن. تنوع این محصولات در دسته لوازم آرایشی و بهداشتی به حدی زیاد است که نمی‌توان اونها رو به طور دقیق دسته‌بندی کرد.

متأسفانه اکثر مردم مراقبت از پوست رو “کار زنانه” می دانن ، اما واقعاً چرا نباید از ماسک صورت استفاده کنید  اگر به شما کمک کنه تا ظاهر بهتری داشته باشین؟

لازم نیست به کسی بگید فقط مراقبت روزانه خودتون رو انجام بدین و به کارهای روزمره تون بپردازین.

مراقبت از پوست مسئله ی شرم آوری نیست اما می دونیم برخی از مردان با خوندن این موضوع فکر می کنن که: “آیامن هم می تونم از این محصولات استفاده کنم؟

بله می توانید. نگران نباشید، نمی خواید با اون به استخر برید یا درمکان عمومی استفاده کنید..

اگر با پوست ضعیف دست و پنجه نرم می کنید ، از غفلت دست بردارید و کاری در مورد آن انجام دهید!

نکته آخر

اسکراب های صورت و ماسک های صورت به روشی محبوب برای مراقبت از پوست صورت تبدیل شدند. با وجود گزینه های بسیار زیادی که وجود داره ، تمام کاری که باید انجام بدین این است که برای یافتن اسکراب صورت و ماسک صورت مناسب برای خودتون، کمی تحقیق کنید.
اسکراب صورت و ماسک صورت هر دو روشی آسان ، سرگرم کننده و آرامش بخش برای مراقبت از پوست شما هستن و استفاده صحیح از اونها می تونه به داشتن پوست زیبا و درخشان کمک کنه.