اسپری فیکس آرایشی چیه و چطوری استفاده کنیم؟

اسپری فیکس آرایشی چیه و چطوری استفاده کنیم؟اگر دستی در آرایش و زیبایی داشته باشین، حتما کلمه فیکساتور به گوش تون نامی آشنا است. به طور کلی، کلمه فیکس برای تثبیت چیزی به کار میره و کلمه فیکساتور در آرایش نیز به معنی تثبیت و  افزایش ماندگاری آرایش است. بهتر است پیش از به کار گیری فیکساتور، با کارایی و انواع اون آشنا باشیم تا میزان تاثیرگذاری و همچنین تناسب اون با پوست افزایش یابه. در این مطلب اسپری فیکس آرایشی چیه و چطوری استفاده کنیم؟ از رژلب قصد داریم شما را با فیکساتور و انواع کاربردهای اون آشنا کنیم.

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش چیست؟

فیکساتور یا تثبیت کننده ی آرایش همان طور که از نامش پیداست سبب ثابت موندن آرایش صورت میشه. شما

می تونین هنگامی که آرایش خود رو به صورت کامل انجام دادین برای جلوگیری از تغيير اون از تثبیت کننده های آرایشی یا فیکساتورها استفاده کنید. فیکساتور رو روی تمام وسیله ها آرایشی مثل کرم پودر، کانسیلر، رژگونه و … میتوانید استفاده کنید.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

انواع فیکساتور

معمولاً فیکساتورها به دو شکل اسپری و پودری هستن که خرید اسپری فیکساتور، نسبت به نوع پودری اون طرفدار بیشتری داره.

اسپری فیکس کننده:

این نوع از فیکساتورها به علت داشتن بافت سبک و بی رنگ ، بافت و رنگ آرایش شما رو دچار تغيير نمی کنند. این محصولات برای همه ی شرایط اب و هوایی مناسب هستن و تقریباً میتوان گفت در هر شرایطی آرایش رو روی صورت ماندگار نگه می دارن و از پخش شدن آرایش روی صورت شما جلوگیری می کنن. قيمت اسپری فیکساتور نسبت به ديگر لوازم آرایش صورت هم قابل قبول است. با خرید بهترین اسپری فیکس کننده آرایش، میتونید از چرب شدن پوست و برق افتادن به ویژه در نواحی بینی و پیشانی، پيش‌گيري می کنه.

کاربردهای مهم اسپری فیکس کننده

شما میتونید وقتی که براش رو به سایه اغشته می کنید، روی اون قدری اسپری فیکس کننده بزنین و بعد از اون ، سایه بکشید. با این کار، دوام سایه بیشتر می شه. البته در آغاز، سایه چشم مرطوب بنظر میرسه ولی پس از خشک شدن اسپری فیکس کننده، سایه چشم شما ظاهری بهتر و جذاب تر پیدا می کنه. همچنين شما میتونین از اسپری فیکس کننده آرایش برای مرطوب کردن اسفنج آرایشی خود استفاده کنین که باعث می شه کرم پودر یکنواخت تر و راحت تر روی پوست شما بشینن.

روش استفاده از اسپری فیکساتور

پس از پایان یافتن آرایش صورت خود، اسپری فیکساتور رو روی اون استفاده کنید. اول محتويات اسپری رو به خوبی تکان بدین و به اندازه طول بازوی خویش از صورت دور نگاه دارین. چشمان خود رو ببندید و چند پاف از اون روی آرایش اسپری کنید. برای جذب اسپری نیازی به ماساژ نیست؛ تنها کافیست کمی زمان بدین تا بطور طبیعی خشک شه.

پودر فیکس کننده:

فیکساتورهای پودری، به صورت مات یا برّاق تولید میشن و سفارش می شه این پودرها رو به میزان خيلي کم روی پوست استفاده کنید. با استفاده از پودر فیکس کننده میتونین سایه و رژ لب رو هم زمان فیکس کنید. استفاده از این محصولات علاوه بر دوام بیشتر آرایش، نقص و عیب های صورت رو از بین میبره و احساس خشنودی رو در شما ایجاد می کنه.

روش استفاده از پودر فیکس کننده

چنانچه تصمیم استفاده از فیکساتور آرایش پودری دارین، کافیست بعد از پایان آرایش با یک براش کابوکی قدری از پودر رو برداشته و به آرامی روی کل صورت پخش کنین. حتی میتونین مقدار بیشتری از اون رو در نواحی پیشانی، چانه و بینی خویش بکار ببندین.

استفاده تثبیت کننده آرایش برای کدام پوست ها توصیه می شه

شاید برای شما سؤال پیش بیاد این تثبیت کننده ها برای همه قابل استفاده است یا خیر ؟ در جواب به این سؤال میتوان گفت استفاده از فیکساتور برای همه پوست ها توصیه می شه ولی باید نظر به پوست خود از این تثبیت کننده ها استفاده کنید.

فیکساتور برای پوست های خشک

افرادی که از پوست های خشک برخوردار هستین لازم است از نوع اسپری اون استفاده نماید تا مانع خشکی پوست شما شه.

فیکساتور برای پوست های چرب

چنانچه شما پوستی چرب دارین باید از نوع پودری اون استفاده نماید چرا‌که اسپری های فیکساتور باعث مرطوب شدن پوست میشه و چربی سطح پوست رو افزایش میده و در نتیجه آرایش صورت شما دوام خود رو از دست داده و از بین خواهد رفت، پس لازم است از نوع پودری اون برای پوست های چرب استفاده کنید.

آیا استفاده از فیکساتورها ضروری است؟

اگر تصمیم دارید در مهمانی شرکت کنید و یا براتون مهم است در یک روز خاص آرایشتون ثابت بمونه استفاده از تثبیت کننده ها ضروری است. ولی توجه کنید از فیکساتورها به صورت مداوم استفاده نکنین.

آیا فیکساتورها برای پوست مضر نمی باشند؟؟؟

واقعیتی که وجود داره این است که، نباید در آرایش های روزانه از فیکساتور استفاده کرد. این محصولات از مواد پلیمری برای ثابت نگه داشتن آرایش ساخته شدند. استفاده ی هرروز از این مواد میتونه برای پوست بسیار زیان آور باشه. این خصوصیت حتی برای بهترین پودر فیکس موجود در بازار هم صدق می کنه و باز هم امکان داره استفاده ی هر روزه از اون برای پوست شما بسیار مضر باشد.

فیکساتورها از دو روش میتونن صورت شما رو دربرابر ریختن میکاپ مقاوم کنه. یکی ایجاد چسبندگی بر روی صورت است و دیگری بوجود اوردن حالتی که متوقف شدن فعالیت های پوستی معروف است. همین خاصیت ها باعث می شه که استفاده ی زیاد اونها به پوست اسیب برسونه.

تفاوت پرایمر و فیکساتور چیست ؟

پرایمر پایه و اساس برای زیر سازی آرایش است که سبب یک دستی و افزایش دوام آرایش می شه، در حالی پودر فیکس در انتهای آرایش برای ثابت کردن و دوام بیشتر و جلوگیری از برّاق شدن آرایش استفاده میشه.

همه چیز درباره فیکساتور

همان طور که در ابتدای مطلب خاطر نشان کردیم، فیکساتور برای تثبیت آرایش به کار میره. این ماده آرایشی از چرب شدن پوست و برق افتادن به خصوص در ناحیه پیشانی و بینی که مشکل اکثریت نیز است، پیشگیری می کنه. احتمالا با پرایمرها نیز آشنایی دارین و از اون برای آغاز آرایش حرفه ای خود استفاده می کنید. اگر پرایمر را به عنوان آغاز آرایش در نظر بگیریم، فیکساتورها نقطه پایان هستند. در واقع، استفاده از فیکساتور در قسمت انتهایی آرایش به فیکس شدن کرم پودر و جلوگیری از ریختن یا خط افتادن آن کمک شایانی می کنه.
تفاوت اساسی فیکساتور با پرایمر در این است که پرایمرها به صورت کرم یا ژل هستن؛ در صورتی که فیکساتور معمولا به شکل آب، گاز یا پودر در بازار موجود است. این محصولات رنگ یا بافت آرایش را تغییر نمیدن، بلکه کاملا بی رنگ هستند. از کاربردهای مختلف فیکساتورها می توان به تثبیت سایه کرمی نیز اشاره کرد. حتی می توان در مواقع ضروری از نوع پودری اون به جای شامپوی خشک استفاده کرد.

خید عمده محصولات آرایشی

ستینگ پادر

Setting Powder برای تثبیت، بیک کردن و کنترل میزان چربی آرایشی به کار میره. این پودرها در انواع رنگی و بی رنگ عرضه می شن که بهترین انتخاب جهت یکدست کردن و افزایش پوشانندگی کرم پودر به شمار میرن. این پودر در افزایش ماندگاری آرایش بسیار تاثیرگذار است اما نمی توان به طور کامل لقب فیکساتور رو به اون داد.

فیشینگ پادر

Fishing Powder نسبت به نوع قبلی از بافت نرم تر و ابریشمی تری برخوردار است. در ساخت این پودر از ماده سیلیکا استفاده می شه. ریزتر نشان دادن خطوط پوست و جلوگیری از تعریق و برق افتادن صورت نیز از قابلیت های فیشینگ پادر به شمار میرن. این پودر صرفا جهت استفاده در برنامه های تلویزیونی کاربرد داشته و جهت استفاده در عکاسی و مصارف شخصی پیشنهاد نمی شه. دلیل این امر نیز بازگرداندن نور و تغییر رنگ پوست یه سفید است.