آیا مام باعث تیرگی زیر بغل میشه؟

آیا مام باعث تیرگی زیر بغل میشه؟ شاید تا بحال شما هم علل تیرگی زیر بغلتون رو استفاده از مام و دئودورانت میدونستید اما امروز ما در این مقاله قصد داریم شما رو با مام و تمام سازوکار اون آشنا کنیم پس تا آخر این مقاله آیا مام باعث تیرگی زیر بغل میشه؟ همراه ما باشین.

برای هیچ یک از ما داشتن حسی از تعریق، بوی ناخوشایند بدن و ردپایی از خیسی بر روی لباس‌هامون رو دوست

نداریم. به همین دلیله که در اینگونه مواقع یکی از محصولات بهداشتی که به سبد خریدمون اضافه می‌شه همین مام است.

مام به مثابه اسپری‌های بدن یک محصول بهداشتی خوشبو کننده و ضد تعریق است که بهترین روش مبارزه با بوی ناخوشایند بدن و جلوگیری از وقوع اون است. این محصول که در میان قشر نوجوان و جوان محبوبیت بیشتری داره

در فصل تابستان که به علت تعریق زیاد بدن شرایط برای تکثیر باکتری‌ها در بدن فراهم میاد بیشتر مورد استفاده واقع می‌شه

مام زیر بغل، یکی از انواع محصولات کاهش دهنده تعریق و رفع کننده بوی نامطبوع بدن است که از ترکیبات مختلفی برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها، و عوض کردن رایحه ناشی از فعالیت آن‌ها استفاده می‌کنه.

بیشترین کاربرد این محصول

برای نواحی بدن همچون زیر بغل هست که برای تولید تعرق و بوی بد ناشی از اون بیشتر از سایر نواحی بدن

مستعد است. اصلی‌ترین عناصری که در ساخت این محصول هست زیرکونیوم و آلومینیوم هست که آلومینیوم

در ساخت آن با برخورداری از خاصیت آنتی باکتریالی و ضدقارچی خود مانع از ایجاد، رشد و تکثیر باکتری

ناشی از تعرق در زیر بغل می‌شه. همچنین زیرکونیوم در تولید مام بوی ناخوشایند بدن را کاهش و طی استفاده

مداوم رفع میکنه.

نحوه استفاده از مام زیر بغل:

مام‌ های ضد تعریق قوی هستن، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به درستی و با دقت از اون‌ها استفاده می‌کنید. برای حصول بهترین نتیجه، نکات زیر رو دنبال کنید:

  • بهترین زمان استفاده از مام‌ها بعد از دوش و خشک کردن بدن یا قبل از خواب است.
  • مام‌ها رو به آرامی روی پوست خود بمالید و ماساژ بدین.
  • می‌تونید از مام‌ها برای سایر قسمت‌های بدن نیز استفاده کنید.
  • بیشتر مام‌ها بین 12 ساعت تا 48 ساعت ماندگار هستن، بنابراین تا زمانی که عرق زیادی نکردین، دوباره از اون‌ها استفاده نکنین.

خرید عمده لوازم آرایشی و بهداشتی

فواید استفاده از مام

یکی از قسمت های بدن که تجمع غدد ضد تعریق در اون زیاد است، ناحیه زیر بغل است که با استفاده از مام میشه به اون رسیدگی کرد از جمله فواید مصرف مام عبارتند از:

  • ممانعت از ایجاد بوی بد عرق در بد
  • کنترل معضل تعریق زیاد زیر بغل
  • امکان استفاده از لباس های خیلی روشن یا خیلی تیره
  • جلوگیری از خیس شدن لباس
  • نرم و لطیف شدن پوست زیر بغل
  • افزایش اعتماد به نفس

عوارض استفاده از مام زیر بغل

هر محصول شیمیایی علاوه خواصی که داره دارای معایبی نیز هست از جمله:

  • احتمال ایجاد آلرژی در بدن
  • ممانعت از تعریق سالم پوست
  • تهدید جدی برای سلامت سیستم عصبی
  • مقاومت به آنتی بیوتیک
  • ابتلا به بیماری جنون و آلزایمر به دلیل وجود آلومینیوم
  • آلرژی و حساسیت
  • ایجاد آسم
  • باعث بهم ریختگی هورمون ها در بلوغ

خرید عمده لوازم پوستی و بهداشتی

تفاوت مام زیر بغل و اسپری زیر بغل در چیست؟

اسپری کاربرد راحتی داره و میتونه به صورت الکلی یا پودرخشک که مورد استفاده در ضد تعریق‌ هاست، روی پوست اسپری بشه. استفاده از این شکل ضدتعریق در افرادی که تعریق خفیف تا متوسط دارن، پیشنهاد میشه اما برای افرادی که درجات شدیدتر تعریق رو دارن، استفاده از مام‌های صابونی یا ژلی و فوم‌ها مفیدتره. نگهداری اسپری‌ها به‌دلیل اینکه با پوست تماس مستقیم ندارن، راحت‌تره اما محصولاتی مثل فوم، کرم و مام بعد از استعمال روی پوست آلوده و تمیزنشده، آلوده می‌شن و رنگ و خصوصیات ظاهری‌شون بعد از مدتی تغییر می‌کنه. در صورت مشاهده چنین حالتی باید از ادامه مصرف خودداری کرد.

چه کسانی میتوانند از مام زیر بغل استفاده کنند؟

استفاده از مام مناسب افرادی است که زیاد عرق می‌کنن و این تعرق زیاد باعث ایجاد رطوبت و خیسی لباسشون می‌شه. لازم به ذکر است افرادی که به آلومینیوم یا سایر ترکیبات مام حساسیت دارن، نباید از اون استفاده کنن.

آیا مام زیر بغل سرطان زاست؟

احتمالا این پرسش فکر اکثر افرادی که قصد مصرف مام رو دارن درگیر کرده باشه اما با توجه به آزمایش ها و اطلاعات جمع آوری شده هیچ ارتباطی بین استفاده از مام و سرطان وجود نداره. در واقع هیچ شواهد علمی و قطعی وجود نداره که نشان بده ضد عرق ها باعث سرطان می شن.

آیا استفاده از مام برای افراد مبتلا به برم هیدروز هم موثر است؟

استفاده از مام ها معمولا نمیتونن بوی بد ناشی از برم هیدروز رو رفع کنن، اما اون رو کاهش میدن برای حل این مشکل، بهتره به پزشک متخصص مراجعه کرده تا در صورت ابتلا به دیابت، بیماری های کلیوی یا کبدی مشکل برطرف بشه.

انواع مام کدام است؟

به طور کلی مام‌ها در انواع متنوع متنوع و خاصی از محصولات بهداشتی و ضد تعریق دسته بندی می‌شن و شما میتونین یکی از اون ها رو با رایحه خاص و منحصر به فردش متناسب با نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. در ادامه مطلب بیشتر درباره انواع مام و مشخصه‌های آن صحبت خواهیم کرد:

مام رولی مایع

این نوع از مام همونطور که از نامش هم مشخصه ترکیبات به کار رفته در اون حالت مایع داشته و عمدتا فاقد هرگونه رنگ است؛ رایحه خوشایند خود رو در مدت زمان کمی روی بدن انتشار می‌کنه و به نیاز به تمدید کردن داره. به علاوه آنکه به دلیل خاصیت مایع بودنس ردپایی از رطوبت رو هم بر روی بدن برجای می‌گذاره. از این رو اگر احساس خیسی و رطوبت ناحیه زیر بغل شما رو آزار میده پیشنهاد می‌کنیم از خرید این نوع مام صرفه نظر کنید

مام اسپری

یکی از پرفروش ترین مام‌های تولید شده نوع اسپری اون است. دلیل اصلی اون هم این است که از مانع از ایجاد تعرق بر روی بدن می‌شود. جدا از اونکه خیلی سریع بر روی پوست بدن خشک میشه و اون رو تمیز و خوشبو نگه می دارد.

در انتها:

مام نه تنها باعث تیرگی زیر بغل نمیشه بلکه برخی از انواع مام خاصیت روشن کنندگی هم دارن

ممنون از توجه تون همراهان همیشگی دوشیزه